Soul Calibur VI teszt

2018. október 28.
74.5491
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Soul Calibur sorozat egy kicsit mindig kilógott a verekedős játékok közül. Volt pár olyan aspektusa, amire vetélytársai a korábbi években egészen egyszerűen nem építettek, hiszen sokáig mindenki úgy gondolta, hogy egy bunyós cucc az magáról a csihipuhiról szóljon, felesleges mondjuk szingli kampányt vagy egyéb nyalánkságokat belerakni. Aztán ahogy telt múlt az idő, bebizonyosodott, hogy az SC-nek volt igaza, többek között ebben a pontban is.
Advertisement


Ugyanakkor saját csapdájukba is estek, mivel azt hitték, az előnyük jó sokáig ki fog tartani. Aztán a többiek szépen lassan elkezdtek változtatni, a Soul Calibur pedig a második polcra került. Hiába volt továbbra is élvezetes a fegyveres harc, hiába jöttek a király mellékszereplők, valami megtörte a sorozat gerincét, de az szintén elképzelhető, hogy a vetélytársak lettek ennyire jók. Nem véletlen, hogy bő hat éve nem jelent meg számozott folytatás belőle. Most azonban megtört a jég, befutott hozzánk a Soul Calibur VI. És az az igazság, hogy egészen kellemesen sikeredett!

Biztos, hogy kötekedni akarsz ennyi életerővel?

Biztos, hogy kötekedni akarsz ennyi életerővel?


Az alapokon továbbra sem változtattak radikálisan, viszont kicsit gatyába rázták az egyszemélyes szekciót, kapott egy nagyon élvezetes, pörgős multit, ráadásul megérkezett az eddigi legnagyobb király vendégszereplő, a leghíresebb Vaják, Ríviai Geralt is. Igen, szerintem menőbb itt, mint Darth Vader vagy Yoda volt. Gondolom már megnéztétek az értékelőben virító számot. Bármennyire is szeretnék maximum közeli értéket adni, sajnos nem lehet, mert maradtak olyan csontvázak a szekrényben, amik miatt alaposan le kellett húznom a dolgokat, gondolván itt a grafikára, valamint a harc animációjára. De ne legyünk ennyire ünneprontóak, nézzük, milyen lehetőségeink vannak az új epizódban.

Kampányból rögtön két teljesen eltérőt kapunk. A Soul Chronicle az, amit eddig megszoktunk. Lesz egy fő sodor, ami elmeséli, hogy mi történt a kettő darabra tört Soul Edge-dzsel. Itt alapjában véve Kiliket és Maxit vonjuk irányításunk alá, ők a főbb szereplők. Sajnos csak állóképekben kapjuk meg a verekedések között az elbeszélést, ami így 2018-ban eléggé karcsú, de legalább van sok duma meg rendes szinkron és a háttérben lévő fotók is jó minőségűek. Egy szép kis időrendi táblázatban mutatják be amúgy az eseményeket és innen választhatjuk ki a több játszható szereplő sztoriját is, így láthatjuk, hogy ki hogyan illeszkedik a nem túl nagyívű kalandba.

Már csak egy Brazzers felirat hiányzik

Már csak egy Brazzers felirat hiányzik


Ha elsőként egy "dehát ez tulajdonképpen egy árkád mód" felkiáltás jut erről az eszedbe, akkor nagyot nem tévedsz, viszont cserébe van egy klasszikus Arcade Mode is, ahol egyszerűen nyolc ellenlábasunkat kell bedarálni hogy a végére érjünk, trófeáért cserébe. Beszéljünk inkább a második, kvázi "igazi" kampányról, ami a Libra of Souls névre hallgat. Ez egy eszméletlen jól összerakott, rengeteg RPG elemet felvonultató hibrid megoldás, amiben nagyon korrektül el lehet veszni. Rögtön egy decens karaktergenerációval kezdünk, ahol korrektül paraméterezhetjük születendő hősünket.

Megadhatjuk a rasszt, bőrszínt, hajat meg egyéb fizikai paramétert, valamint kiválaszthatjuk induló harcstílusunkat is. A sztori párhuzamosan fut a Chronicle-lel, de annál sokkal részletgazdagabb és alaposabb. Sajnos itt is csak állóképeket kapunk, ráadásul még szinkron sincs, cserébe nagyon hosszú és taralmas. Miután túl vagyunk a tutorialon, egy világtérképre kerülünk. A rendszer pirossal jelöli a fő küldetéseket, zölddel pedig a másodlagos lehetőségeket. Nyilván itt is verekedni fogunk, viszont sokszor elég változó paraméterek mellett. Gondolok itt olyanra, hogy három harcost kell egymás után levernünk, vagy csúszik a talaj, esetleg folyamatosan csökken az életerőnk, satöbbi.

Hát haver, téged sem az eszed miatt szeretünk

Hát haver, téged sem az eszed miatt szeretünk


Minden egyes sikeresen végrehajtott küldetés után tapasztalati pontokat kapunk, ami egy bizonyos érték után szintlépéssel jár. Ilyenkor nő az életerőnk valamint sebzésünk is, mint valamilyen szerepjátékban. Különéle felszerelést is magunkra aggathatunk: variálhatjuk például fegyverünket, amivel így bármilyen küzdőstílusra átválthatunk. Ez azért jó, mert így kvázi jobban ki tudjuk ismerni az egyes szereplők mozdulatait, plusz rá is leszünk erre kényszerítve, mert lehet, hogy mondjuk Geralt két kardja istenien néz ki, de ha kapunk egy hatszor nagyobbat sebző valamit, akkor ugye érdemes elgondolkodni a váltáson. Minden akció előtt tudunk különféle élelmet is magunkkal vinni, amik változó, de pozitív hatással lesznek életerőnkre vagy sebzésünkre.

A befejezett feladatok után aranyat is kapunk, amit vagy a fentebb emlegetett felszerelések vásárlására fordíhatunk, vagy pedig utazhatunk belőle a másodlagos feladatokhoz. Két pont között amúgy sokszor random megtámadnak minket és ilyenkor felköthetjük az alsógatyót, mert sokszot kategóriákkal durvább a kihívás, mint ahova éppen tartunk. Fontos szerephez jut a címadó LoS, ami tulajdonképp egy mérleg. A sztori sokszor döntés elé állít minket, ahol választhatunk egy egyértelműen pozitív, valamint negatív dolog között. Ez azért is fontos, mert így további extra lehetőségek is megnyílnak előttünk a későbbiekben, tehát ha nagyon alaposak vagyunk, akkor akár többször is nekiugorhatunk ennek a módnak.

Bottal a gyomorban, úgy is kell azt!

Bottal a gyomorban, úgy is kell azt!


Nézzük, mi maradt még? Ja, igen, van egy kissé fapados, klasszikus Tutorial, amit szerintem nyugodtan hanyagoljatok, mert mind a LoS mind pedig a Soul Chronicle jobban megtanít mindenre. Aztán ott van a klasszkus online, ahol sima vagy ranked PvP meccseket lehet tolni. Futottam vele néhány kört, stabil a netkód, ninics lag, nem mág le, cserébe majdnem mindenki azzal a nyomorult Siegfrieddel van, megvárják amíg betöltődik a megahalál-csík, aztán mehet az idétlenkedés. Sajnos ezt egy pillanatig sem élveztem, ráadásul egyelőre nagyon kevesen tolják, szóval húsz meccs után hanyagoltam is az egészet. Térjünk át a külcsínre, valamint a remekül működő harcokra. Kezdjük az utóbbival, mert ott több pozitív változás is történt.

A Soul Calibur fegyverekre épülő hirigje mindig híres volt arról, hogy az amatőrök valamint a profik pontosan ugyanúgy megtalálják a számításaikat. Nos, jelentem, ez most sincs másképp. Az alap kombókat hihetetlen könnyű előcsalni, ráadásul meglehetősen látványosak is, szóval a szinte instant sikerélmény garantált. Új technikaként üdvözölhetjük a Reversal Edge-et: ha ezzel ráverünk ellenfelünkre, belassul az idő, majd pedig a kő-papír-olló elv mentén lehetőségünk van egyet támadni. A rafkósabbak azonban rámehetnek a kitérésre is, így jól elzúg mellettünk az ellenfél, aztán gyepálhatjuk hátulról. Aztán itt van a Soul Charge. Ezt kétféle képpen is ellőhetjük: vagy az alap támadásainkat erősítjük fel vele egy ideig, vagy pedig bevetünk egy nagyon durván látványos (és pusztító) atakkot.

Születőben egy új ikon

Születőben egy új ikon


Elérkezett az idő, hogy rátérjek a játék legnagyobb hátrányára, a grafikai prezentációra. Arról szerencsére nincs szó, hogy generációkkal ezelőtti szintet képviselne vagy hemzsegnének benne a technikai malőrök. Ettől nagyon messze van azért. Ugyanakkor tény, hogy a mai verekedős elithez egyszerűen nem ér fel sem kidolgozottságban, sem pedig a harcosok animációja tekintetében. Szuper, hogy a legújabb UE dolgozik alatta 60 FPS-sel, de a harcosok, pályák kidolgozottsága sajnos elmarad a versenytársaitól. Ettől mind a Tekken, mind az MK szebb, hogy a Street Fightert már ne is említsem. Geralt talán az egyedüli kivétel, akinek küzdési stílusa valamint dizájnja az elvárásoknak megfelelő.

A szakaszok ráadásul még elképesztően egyszerűek és statikusak. Nagyon fel tudta dobni volna az egészet ha mondjuk az Injustice-hoz hasonlóan élne a környezetünk. Problémás a választható harcosok mennyisége is. Jelen pillanatban húsz szereplő közül válogathatunk, ami finoman szólva sem sok, főleg a sorozat nem kis múltját tekintve. Legalább most nagy klasszikusokat nem hagytak ki úgy, mint az elődben, de ettől függetlenül tényleg nincsenek sokan. Persze a Season Pass keretein belül, ha jól tudom még öt karakterhez hozzá fogunk jutni, ebből az első például 2B lesz a Nier: Automatából.

Ezt inkább nem is kommentálnám

Ezt inkább nem is kommentálnám


A zenék és hangok úgyszintén kiemelkedő részei voltak a szériának és hála a jó égnek ez most sincsen másképp. Lehetőségünk van az eredeti japán hangsávot is beállítani magunknak, de amúgy mindenki a jól megszokott szinkronját kapta. Újfent ki kell emelnem Geraltot, (akinek természetesen Doug Cockle adta a baritonját) aki nem elég, hogy Caer Morhen egyik tornyán verekszik, még megkapta alá a fantasztikus zenei betétjét a saját produktumából.

Ez lenne tehát az újgenerációs Soul Calibur VI. Nem lett hibátlan alkotás, ami főleg a külcsín kopottasságán mutatkozik meg, viszont továbbra is egy remek alternatíva a verekedős játék kedvelőinek. A remekül eltalált Libra of Souls kampány nagyszerű újítás, maga a küzdelem pedig mind kezdőknek, mind pedig profiknak tartogat annyi újdonságot, hogy élvezet legyen vele játszani.

Balra dőlök, jobbra csapok!

Balra dőlök, jobbra csapok!


Ennél több pontot sajnos nem tudok adni neki, mert borzalmasan erős a konkurencia, viszont a nagyon megosztó előd minden hibáját kiküszöbölte. Ha kapna egy kifejezetten gyönyörű külcsínt, valamint a kicsit darabos animációkon tovább tudnak javítani, akkor abszolút helye van a nagyon szűken vett elitben. Azonban így is egy piszkosul jó stuff, szóval ha kedvelted az előző epizódokat, akkor egy pillanatig se habozz a beszerzésével!

Soul Calibur VI / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Verekedős
  • Megjelenés: 2018. október 19.
  • Ár: 17.790 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Remek Libra of Souls mód
  • Egyszerű, ugyanakkor mégis összetett harc
  • Ríviai Geralt
  • Korrekt single tartalom
  • Kicsit kevés szereplő
  • Kopottas grafika
  • Egyszerű, statikus pályák
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8
6 hozzászólás

Imperator

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Patrik94 írta:
Nem tetszik hogy behoznak ezer játékból vadidegen karaktereket, mert maguk képtelenek kitalálni újakat, vagy épp le is ****ják, nem tudom melyik a rosszabb. Túltolták szerintem ezt a szériát.
Igaz, hisz még ilyet soha egy másik fighting game se csinált, A Mortal Kombatba se hozták be Freddy Kruegert vagy a Predatort, Tekkenbe se volt egy Akuma, Injustice-ban egy Scorpion vagy Tini ninja teknősök, Killer Instinct-ben a Rash. Sőt, a korábbi SoulCalibur játékokban sem voltak vendégek, Link se volt a 2. részben, Yoda meg darth Vader se a 4-ben, Ezio se szerepelt az 5-ben. Sőt a legfantáziátlanabb játék a PS All stars vagy a Nintendo Smash Bros na meg a Jump Force, hiszen abban csak vendégkarakterek vannak.

Komolyan nem értem miért zavar egyeseket ha egy játékban van 1-2 olyan szereplő aki más sorozatot képvisel, nyilván ezekről cikkeznek hiszen egy "meglepetés" szereplő mégis csak jobban érdekli az embereket, de aki csak azt látja hogy benne van néhány vendég, az semennyire nem ismeri a sorozatot.
mosolygó smiley

válasz erre

Patrik94

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Nem tetszik hogy behoznak ezer játékból vadidegen karaktereket, mert maguk képtelenek kitalálni újakat, vagy épp le is ****ják, nem tudom melyik a rosszabb. Túltolták szerintem ezt a szériát.

válasz erre

Direktor

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Várok pár hetet amíg beesik az ára! kacsintó smiley

válasz erre

muki

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Nagyon jól néz ki de tényleg. De szerintem rohadt unalmas már. wtf smiley

válasz erre

VaPe

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Igen kemény a felhozatal manapság, ez most ennyire volt elég. Én már unom a verekedős játékokat, és az SC mivel tök ugyanolyan mint az elődök, nekem nem is olyan érdekes.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

[Tiltott felhasználó!]

SoulCalibur VI
17.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja