Sorcery teszt

2012. június 14.
72.5501
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Nein, nein, nein, nein, mondta Hitler az Inglorious Basterds elején. Nem, nem, nem, nem, nem! Mondta iPet a Sorcery nevű háromfejű szörnyeteg tesztelése közben. Kivételesen előre hoznám az értékelést, mert nagyon rég láttam ilyen jó alapötletű, de teljesen elkefélt próbálkozást!


Pedig igazából minden adva lenne a sikerhez. Van egy tényleg jópofa alapötlet, miszerint készítsünk egy olyan varázslós-akciós-kalandjátékot, amihez a Move vezérlő lenne a varázspálca, ennek suhogtatásával csalhatjuk elő a varázslatokat, levitálhatunk vagy arrébb lökhetünk dolgokat, szóval mintha mi lennénk Henrik Poltyier. Kerekítsünk hozzá egy olyan sztorit, ami magába öleli a kelta mondavilágot két tényleg szerethető főhőssel, erre úgy is gerjednek a mostani tizenévesek. Nem, semmiféle vámpírt nem tennénk bele, mert az elég süti (helyettesítsétek be egy tetszőleges negatív szóval) lenne, nem?

Az a bizonyos jégtroll

Az a bizonyos jégtroll


Rakjunk bele még tündérkirálylányos elemeket is, a főgonosz pedig legyen olyan igazi mesebeli nagyon gonosz, mert elvégre ez egy fiatalabb korosztályt megcélzó mű, nekik meg nem kellenek szürke árnyalatú szereplők, elég a fekete-fehér. Rakjunk bele klasszikus helyszíneket, fejleszthető képességeket, sőt, lehessen még varázsitalokat is készíteni, amik erősítik főhősünket. Ez így jól hangzik srácok? A játékidő? Ne legyen túl hosszú, én olyan 5-6 órára gondolnék, mert addig talán kitart az újdonság varázsa, a trófevuzik meg úgyis kipörgetik mindhárom elérhető nehézségen, szóval annyi elég is lesz. Okés, akkor ezzel megvagyunk, most vidd le Hans ezeket az ötleteket a programozóknak, alkossanak csodát ők is.

A fentebbi szösszenet valószínűleg a kreatív team párbeszéde volt, a programozók közt lezajlott beszélgetést el se képzelem inkább, mert szerintem valami nagyon durva narkotikum hatása alatt álltak. Lehet, hogy egy beszívott buli közben ez így atomflash volt, de kijózanodván szerintem ők is fogják a fejüket. Haladjunk szépen sorjában azért, nézzük a szigorú tényeket. Adott egy mesebeli világ, ahol Finn és Erline, a varázslatos beszélő macska éldegél. Finn varázsló-tanonc a környék leghatalmasabb mágusa, Dash mellett. Természetesen bajkeverő természetűek vagyunk, ezért elcsórjuk mesterünk varázsbotját, amivel nem kis kalamajkát okozunk, rommá törünk egy elég fontos komponenst tároló edényt. Persze újból be kell szerezni a cuccost, erre Erline, a négy lábon járó lelkiismeretünk figyelmeztet is. Szerencsére a közeli barlangokban lehet ilyet szerezni, szóval nosza! Itt egy kis csihipuhi után leverünk egy kísértetet, aki maga után hagy egy olyan varázsgömböt, amit nyilván muszáj megfogdosnunk.

A legó kezdőknek való

A legó kezdőknek való


Ki is derül, hogy Air line (höhö, értitek?) tulajdonképpen egy bájos elf lányzó. Ezzel csak az a bibi, hogy nem véletlenül volt macsek formában, lévén rejtőzködik, mi meg sikeresen felfedtük ezt az ellensége, pontosabban az anyja előtt, akinek az a mókás nickje hogy a Rémálmok Királynője. Innentől indul gyakorlatilag a tündérmese, szóval több részt nem is lövök le, mert jó kis kalamajkába fogunk kerülni azt garantálhatom! Egyébként ilyen akció-kaland-platform játékot képzeljetek el, ahol a varázslataink játsszák majd a főszerepet, igazából erre épít az egész stuff. Na, ha már ide el is érkeztem, akkor átváltok kecseg üzemmódba és próbálok egy nagyot belerúgni a programerekbe, de főleg azokba akik ezt az irányítást megvalósították. Muhahaha!

Ugye az egésznek a lényege a Move-val történő hadonászás. Ha előre bökünk a fagyival, akkor elsütjük az alap támadásunkat egy energianyíl formájában. Amerre bökünk a képernyőn arra fog menni a kis labdacs, elvileg. Ez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy bökök teljesen előre, de az a vacak elmegy 90 fokban balra. Nézem hogy mivan? Én lettem kacska? De nem, csak azért sem megy arra amerre én szeretném, csak úgy minden öt kísérletből kettő és félszer. Aztán lehet csavarni is egyet a dolgon, mégpedig úgy, hogy nem előre döntöm a Move-ot, hanem rézsút oldalra húzom és akkor lesz benne egy ilyen Roberto Carlos-féle kifli, amivel majd a fedezék mögött ellenfeleket lehet kilőni. Ha lehet ez mégannyira sem működik, úgyhogy itt már ráztam a szerencsétlen irányítót mint a rumbatököt és közben hangosan nyerítettem a nevetéstől. De ha még ez nem lett volna elég, lehet külön felfelé is célozni! Itt pedig nem előre, hanem felfelé kell húzni a cumó végét, nyilván 33%-os eredménnyel.

Bizalomgerjesztő ojjektum

Bizalomgerjesztő ojjektum


Itt a nevetésem már átváltott zokogásba, lévén ez csak a tutorial volt basszus, mi lesz real action közben? Az elején még okés volt a dolog, csak arra kellett rájönnöm, hogy sokkal jobban járok azzal, ha össze-vissza rázom a szegény fagyit az aztán majd csak lesz valami elven, mintha célozgatnék. Ez egy ideig működött is, de jöttek az újabb varázsigék! Ezeket úgy lehet előcsalni, hogy a középső gombot nyomva tartjuk és meghatározott mozdulatsort teszünk a csuklónkkal. Persze ez se működik jól, ráadásul ilyenkor le sem áll az akció. De ha még ez sem lenne elég, tudunk vetődni és pajzsot magunk elé rántani. Most képzeljétek el az egészet úgy ahogy leírtam: rázzuk az irányítót össze-vissza, váltanunk kéne varázslatot de mindeközben támadnak is minket ezerrel szal védekezni is kell. Egészen egyszerűen kezelhetetlen a dolog, szóval remélem olyan ponton viszket ennek a tervezőnek a háta ahol sosem éri el.

Ahogy mondtam, az egész totálisan elvérzik a teljes kezelhetetlenség oltárán, pedig lennének benne jó ötletek dögivel. Ilyen például amikor a varázslatokat kombináljuk. Van előttünk egy máglya? Ha átlövünk rajta akkor kész is a tűzlabda. Tudunk majd forgószelet idézni, aztán ha ebbe tűzzel belelövünk, akkor kész is a tűzörvény! Szóval számtalan ilyen apró, jópofa ötlet van benne. Vagy ott vannak maguk a szereplők. A két főhős nagyon jó és szerethető karakterrel lett felruházva, még akkor is ha egy picit sablonosnak érezzük őket. Finn egy igazi bajkeverő, lehetetlen helyzetekbe fogunk kerülni a gyagyasága miatt, amire természetesen Erline emlékeztetni is fogja. De egyébként folyamatosan dumálnak és heccelik a másikat, tényleg szórakoztató módon. A külcsín se lenne olyan trágya, bár azért erre fordíthattak volna nagyobb figyelmet is. Szép színes minden, de teljesen sablon helyszíneken fogunk mászkálni, teljesen sablon ellenfelekkel kiegészítve, teljesen sablon helyzetekbe keveredve.

Haver, anyukádnak szólj már hogy legközelebb sajtot is kérek a reggeli szendvicsembe!

Haver, anyukádnak szólj már hogy legközelebb sajtot is kérek a reggeli szendvicsembe!


További hiba még a mindenhol felfedezhető logikátlanság. Vegyünk például egy főellenséget, egy jégtrollt. Nyilván csak tűzzel lehet sebezni (ha eltalálod). Aztán amikor lecsökken az energiája, átvált sebezhetetlen üzemmódba, lerombol egy házat és köveket fog dobálni rád, miközben a csatlósai folyamatosan támadnak téged. Hiába lőttem, ütöttem, rúgtam, meg sem rezdült és gőzöm sem volt hogy mit is kéne csinálni. Itt egyébként olyan szinten lettem ideges, hogy majdnem eltörtem a szerencsétlen irányítót. De említhetném a stuff utolsó harmadában megszerezhető villámot, amivel gyakorlatilag bárki megsüthető egy lövéssel. Ez meg mondjuk a kihívásnak nem tesz jót. De ugyanakkor ott van még a különböző komponensek gyűjtögetése, amivel különféle löttyöket készíthetünk az azonnali képességnövekedés jegyében. Itt amúgy szintén jóságos módon nekünk kell feldarabolni, beleszórni vagy megőrölni ezeket a cuccokat. A zenék, hangok is teljesen átlagosak lettek, újfent nagy szomorúságomra.

Nem akartam amúgy elhinni, hogy csak én vagyok ilyen rossz véleménnyel erről, ezért netes értékeléseket is megnéztem, ahol elképedtem, mert átlag 7 pont körül dobáltak rá. Egy-egy videoteszt megnézése utána az volt az érzésem, hogy nem ugyanazzal a progival játszottunk. Tehát alapjába véve nem lenne rossz a Sorcery, de pont azt a részét cseszték el a legjobban amire gyakorlatilag ki van hegyezve az egész. Ha nem lett volna ekkora hype körülötte, talán az én szívem is lágyabb lenne, mert azért nem szórakoztam rosszul a dologgal. De ha belegondolok hogy mennyi pénzt kell leszurkolni érte, kedvességem egyből eltűnik. Ráadásul a maga 4-5 óra alatt kivégezhető single kampánnyal nem is valami hosszú, egyéb játékmód pedig nem került bele. Rövid, teljesen átlagos külső, aranyos sztori és szereplők, embertelen kezelhetetlenség - ez nem varázslat, hanem kontárság.

Forever alone

Forever alone



Sub-zero után szabadon

Sub-zero után szabadon


Sorcery / Tesztplatform: PlayStation 3

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2012. május 23.
  • Ár: 10.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Aranyos sztori
  • Néhány jó ötlet
  • Irányítás
  • Irányítás
  • Irányítás
  • Irányítás
  • Hang
    5
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    6
5.3
Sorcery nevű háromfejű szörnyeteg tesztelése közben. Kivételesen előre hoznám az értékelést, mert nagyon rég láttam ilyen jó alapötletű, de teljesen elkefélt próbálkozást! '>
Sorcery nevű háromfejű szörnyeteg tesztelése közben. Kivételesen előre hoznám az értékelést, mert nagyon rég láttam ilyen jó alapötletű, de teljesen elkefélt próbálkozást! '>
17 hozzászólás

rDAVE

11 éve, 7 hónapja és 2 napja

Egy-két játék miatt vennék csak Move-t, ez lenne az egyik, de így...
4 tesztből kettő nem ajánlja. röhögő smiley Vagyis ennyit néztem meg és az egyik külön PS oldalon lehúzták az irányítást, ti is és a másik kettő meg egyenesen dicsérte, érdekes.

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 19 napja

iPet írta:
Egy másik internetes médiumban pedig porrá dicsérték az irányítást...A Gamestar értékelése pedig számomra nem mérvadómosolygó smiley
Senki számára. Az egy fos.

válasz erre

iPet

12 éve, 8 hónapja és 19 napja

jezzahun írta:
azért a gamestarban valami 70 pont feletti értékelést kapott.. ez hogy lehet?
Egy másik internetes médiumban pedig porrá dicsérték az irányítást...A Gamestar értékelése pedig számomra nem mérvadómosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 10 napja

jezzahun írta:
azért a gamestarban valami 70 pont feletti értékelést kapott.. ez hogy lehet?
Úgy hogy a game****ban máshogy értékelnek...röhögő smiley

Egy teszt mindig szubjektív. Ez még őszinte is ráadásul.mosolygó smiley

válasz erre

jezzahun

12 éve, 9 hónapja és 10 napja

azért a gamestarban valami 70 pont feletti értékelést kapott.. ez hogy lehet?

válasz erre

metrox95

12 éve, 9 hónapja és 15 napja

Érdekes lehet moval varázsolgatniröhögő smiley

válasz erre

jezzahun

12 éve, 9 hónapja és 16 napja

amúgy meg kicsit elvolnulva a játéktól,és arra az első mondatra szeretnék most reagálni...
igazából nekem semmi bajom ezzel a vicces kiírással,nem is kötök senkibe bele de az a film akkora egy **** hogy nem igaz... utálom tarantinoval együttmosolygó smiley csak ennyit akartam elmondani

válasz erre

jezzahun

12 éve, 9 hónapja és 16 napja

eléggé "budget" kategóriás játéknak látszik,sajnos az is mondhatni,bár az árán ez nem látszik... sajnos ez egy rossz játék,és ipet jól leírta nekünk az egészetmosolygó smiley jó írás,attól függetlenül hogy a játék egy ****... megy a kesztyű.. az írásra,nem a játékramosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 17 napja

Nekem kifejezetten bejön. Csak kár hogy rövid.szomorú smiley

válasz erre

iPet

12 éve, 9 hónapja és 20 napja

Vendég írta:
Fú banyek. Ezt megkapta a gamemosolygó smiley
Finom voltam és nőiesmosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 20 napja

Fú banyek. Ezt megkapta a gamemosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 20 napja

Nem rossz játék szerintem de az irányítás tényleg siralmasra sikerült...

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Sorcery
10.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
XTomiX0029 profiljamarco profiljaManiac profilja