SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt

2010. március 29.
72.7431
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A SOCOM videojáték-sorozat a Sony egyes konzoljaival rendelkezők exkluzív és megbízható szériája, immáron évek óta. A valóságban is létező United States Special Operations Command (USSOCOM) egységek nem éppen átlagos mindennapjait feldolgozó program legelső epizódja még 2002-ben jelent meg, kizárólag PlayStation 2 masinákra. Ez volt a SOCOM: U.S. Navy SEALs, amely négy önálló részt élt meg ezen a platformon, manapság azonban a Sony nagy gépének harmadik generációján láthatjuk viszont, sőt, ha minden a tervek szerint alakul, hamarosan köreinkben köszönthetjük a SOCOM 4-et is, amely minden eddiginél komolyabb alkotásnak ígérkezik. Az elhangzottakon kívül azonban elindult a franchise egy mellékága is 2006-ban, méghozzá szintén a Sony egyik gépezetén, amely kizárásos alapon nem is lehetne más, mint a PlayStation Portable kézi gépezet. A Fireteam Bravo alcímmel ellátott oldalhajtás két részt élt meg ezidáig (plusz a Tactical Strike 2007-ben), az idei esztendő azonban elhozta számunkra a PSP-n megkezdett sztori harmadik kivetülését, avagy a SOCOM: Fireteam Bravo 3-at. Az alábbiakban erről emlékezünk meg!

/>
SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 2. kép

A sztori, mint ahogyan az a korábbi részek esetében sem, úgy most sincs túlbonyolítva. Egy négy fős elit alakulat vezetőjét alakítjuk, nevünk Calvin "Wraith" Hopper, aki nem lehet ismeretlen például a sorozat előző kivetüléséből. Mellettünk indul a harcba Toro - az egyik új jövevény -, Sandman - az összes korábbi Fireteam Bravo-ban jelen volt -, illetve Raven - szintén ismeretlen figura -. A kis elit kommandó feladata, hogy elkapjanak egy volt KGB ügynököt, aki az Alexander Gozorov névre hallgat. Az orosz pajtás természetesen nem gyufás skatulyákat kötözött a cserebogarak szárnyaira, hanem annál sokkal komolyabb bűnt követett el, méghozzá a kezdeti, enyhén ködös források szerint tömegpusztító fegyvereket lopott. Mivel ezek feltehetően nem ártatlan pisztolyok, ezért akár a célszemély kiiktatása sem lehet akadály abban, hogy visszaszerezzük őket, természetesen az Amerikai Hadsereg nevében. Az eligazítást, illetve egy csöppnyi kiképzést követően máris útnak indulunk a Balti-tengeren horgonyzó hadihajóról, hogy elinduljon a hajsza kis csapatunk, és Gozorov között.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 3. kép

Bár a játék valószínűleg szándékosan nem használ a valóságban is létező neveket - egyedül a Balti-tenger megjelölést - azért ennyiből már tudható, hogy nagyjából a Finn-öböl, illetve a mai Észtország területén fogunk akciózni, egy nem létező, Koratvia nevű területen. Összesen nyolc küldetés vár ránk, amelyek egyenként nagyjából fél órás időtartammal rendelkeznek, tehát a folyamatosan sodró és gördülékeny kampány kifejezetten rövidre sikeredett. Ezt rögtön negatívumként is felfoghatjuk természetesen, de annyira azért nem kell, mert bár a játék ismételten nagyon jóra sikeredett, ennyi éppen elegendő belőle, hogy egy nagy és kerek egész váljék a történetéből. Nem utolsósorban az illetékesek most az online küzdelmekre helyezték a hangsúlyt, így találhatunk kooperatív és kompetitív többjátékos módot is, ahol a PlayStation Network-ön keresztül, de Ad Hoc formában is megküzdhetünk másokkal. A lehetőségek tehát ebben az irányban bővültek, így nem szomorkodhatunk, ha éppen kevésnek érezzük a történet missziót, amelyek egyébként hibátlanul lettek felépítve. Lássuk tehát a konkrét játékmenetet, amely elég összetettre is sikeredett!

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 4. kép

Egy küldetés indítása előtt az elsődleges feladatunk nem más, mint a seregszemle. Egy jól felépített képernyőn nézhetjük át csapattagjainkat, illetve megtudhatjuk, hogy milyen felszereléssel kívánnak velünk tartani a bevetésre. Ha valami nem tetszik, természetesen módosíthatunk. Egyrészt számtalan elsődleges és másodlagos fegyvert vásárolhatunk meg magunknak, amelyekre hasznos kiegészítők is csatlakoztathatók, de egyéb kis apróságokat, így gránátokat, C4 robbanószert, távcsövet, extra lőszert, és hasonlókat is belepakolhatunk a virtuális hátizsákba. Természetesen semmi sem lesz ingyen, minden egyes felszerelésnek ára van. Pénzt természetesen az elvégzett küldetések után kapunk, de, hogy mennyit, az csak azon múlik, hogy mi milyen formában vezényeltük maroknyi hadseregünket. A harcmezőn ugyanis bár lehetünk névtelen hősök, társaink nélkül tulajdonképpen semmire sem mennénk, így nem árt jól elsajátítani irányításuk művészetét, hogy ha kell, akkor befékezzük őket, de ha harcra kerül a sor, akkor elképesztő sebességgel, és feltűnő pontossággal tudjuk irtani küldeni a három pajtást.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 5. kép

A programozók erre egy nagyon jól bevált módszert alkalmaztak újfent. Egyetlen gombról képesek vagyunk ugyanis elérni a teljes vezérlőmenüt, azon belül pedig a teljes csapatot, valamint "able" és "bravo" elnevezéssel azt két részre osztva is képesek vagyunk vezényelni. Így tehát megparancsolhatjuk nekik a támadást, vagy ennek ellenkezőjét, azt, hogy mivel támadják az ellenséget, de ha csak azt akarjuk, hogy kövessenek, vagy tartsák a pozíciójukat, két egyszerű gombnyomással, egy átlátható menüből megtehetjük. Az idő ilyenkor természetesen megáll, tehát a navigálás közben - amely maximum két másodpercet vesz igénybe, ha ismerjük a rendszert - nem fenyegethet bennünket az a veszély, hogy valaki jól farpofán lő minket. Sőt, a legjobb, hogy mindenféle menürendszer előhívása nélkül is képesek vagyunk apró parancsokat kiosztani a csapatnak, méghozzá a legfontosabbakat, így például egy kijelölt pontba küldhetjük őket, de egy ajtó berúgása, és a mögötte lévő terület megtisztítása is mindössze egy gombnyomás csupán. Az irányítás tehát roppant letisztult, a fennmaradó időben pedig nincs is más dolgunk, mint saját karakterünkkel foglalkozni.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 6. kép

Ha valaki úgy gondolja, a csapatalapú játékmenet miatt hősünkre csak a háttérben lesz szükség, óriásit téved. Jó katonaként folyamatosan az élen kell harcolnunk, utat mutatva ezzel a többieknek. Ők ugyanis bár szépen kilövöldözik az ellenfeleket, azt teszik amit mondtunk nekik, de ha esetleg nem osztottunk ki parancsot, legtöbbször csak futnak mögöttünk, haszontalan zöldfülűként. Ezért is érdemes mindig kikapcsolni a tűzszünetet, így általában tartják a tempót, és ha elénk kerül néhány katona, akik a keresett célpontot védik, parancs rögtön likvidálják őket. Köszönhetően az automata-célzásnak, mi sem fogunk lassabban reagálni, hiszen egyetlen gombnyomás - nevezetesen a jobb ravasz - és máris befogtuk az ellenséget, onnan pedig már csak fegyverünkön múlik minden. Mindez természetesen csak a jéghegy csúcsa, hiszen rengeteg apró opció kapott helyet a játékban, amelyek ugyan csak színesítések, de jó pofa dolgok. Ilyen például, hogy felvehetjük az elhullott katonák fegyvereit, illetve egyetlen mozdulattal, végletekig egyszerűsítve elérhetjük a teljes felszerelésünket, amelyek között villámgombokkal tudjuk lehívni azt, ami számunkra fontos.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 7. kép

Az irányítás tehát rendkívül jóra sikerült, letisztult, kezelhető, áttekinthető, és nem utolsó sorban kellően pörgőssé válik általa a játék, amely minden egyes pályán újabb és újabb kihívás elé állít majd minket. Miközben Gozorovot üldözzük, számtalan katonáját, és fontosabb vezetőjét eltesszük láb alól. Megvetjük lábunkat kikötői városokban, kisebb katonai erődítmények is célpontjainkká válnak, de lesznek pályák, ahol havas erdőkben kell akcióznunk, míg egyes helyszínek napsütötte városokat tárnak elénk. A legtöbbször hús-vér, könnyen legyőzhető katonákkal kell megküzdenünk, akik meglepően jól használják a fedezékeket, bár a legalacsonyabb nehézségi szinten képesek érdekes dolgokat produkálni. Levadászásuk nem fog különösebb nehézségekbe ütközni, tehát a játék kellő kihívást nyújt, amit legtöbbször a nagy tűzerővel rendelkező, magas létszámú csoportok ránk zúdításával ér el. Akadnak majd helyzetek, amikor páncélozott járművekkel, vagy helikopterekkel kell megküzdenünk, de lesz, amikor a teljes sötétben, a föld alatt, éjjellátótól elzöldülten ütjük nyélbe az akciót, tehát a SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 egy kiváló irányítással rendelkező, színes és izgalmas játékmenetet birtokló program lett.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 teszt - 8. kép

Természetesen még órákig lehetne sorolni azokat az apróságokat, amelyek kiváló magasságokba emelik a játékot, de a fentiek alapján feltételezem, hogy mindez már felesleges, hiszen aki ismeri a széria korábbi részeit, remélhetőleg már meg lett győzve arról, hogy ismét egy nagyon jó PSP-s SOCOM játék született, amely sajnos kinézetben lehetett volna kicsit összerakottabb is, de a hanghatások, illetve a zenék tekintetében nem okoz túlzott csalódást. Amibe viszont nagyon bele kell kötnünk, az a kampány összecsapása, ugyanis bár éppen elég ez a 8 nagyszabású küldetés - amelyek folyamatos rejtett feladatokkal válnak izgalmassá -, azért még 4-5 pályát, vagy egy komoly kis fordulatot elbírt volna ez a szokásosan klisés történet. Szerény véleményem szerint újdonságból is kevés jutott a Fireteam Bravo 3 számára, ám a fenti sorokban taglalt pozitívumok valamennyire ellensúlyozzák ezt a problémát. A legnagyobb gond talán az a játékkal, hogy kiemelkedőt, az irányításon kívül most nem nagyon tudott felmutatni. Ez pedig baj. Nem nagy, de azért szemet szúrhat, és a végső pontszámot is lefelé redukálja. Ugyanakkor, aki imádta a korábbi SOCOM epizódokat, az bizony csalódni most sem fog. Ez garantált!

#tv#

SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3 / Tesztplatform: Sony PSP

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2010. február 16.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • kiváló kezelhetőség
  • sodró játékmenet
  • multiplayer lehetőségek
  • kevés újdonság
  • a kinézet nem az erőssége
  • kissé összecsapottnak tűnik
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    8
8.3
3 hozzászólás

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 13 napja

A legjobb játék eddig psp-re. Talán a GTA még ilyen jó.

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 15 napja

jó játék

válasz erre

marco

15 éve, 2 hónapja és 16 napja

Az előző részt sokat nyúztam, psp-n számomra nagyon kiemelkedő alkotás.

válasz erre
SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 3
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja