Sniper Elite 3 teszt

2014. július 08.
74.9811
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
petike737 profilja, adatai
petike737
Mostanság sokat hallani a Sniper Elite széria legújabb tagjáról, hiszen nemrég jelent meg, ennek alkalmából pedig bele is bújtunk Karl Fairburne bőrébe, hogy a lehető legközelebbről követhessük legújabb küldetésén. A széria elérkezett a harmadik részhez, ami már alapból jelent valamit, noha láttunk már olyat, hogy egy pocsék játékból készült több rész. Előrevetítve megnyugtatnék mindenkit, hogy itt erről szó sincs, hiszen igenis van létjogosultsága a Sniper Elite 3-nak, a teszt alatt pedig jó sok jegyzetelni való akadt, melyeket alább osztom meg veletek.
Advertisement


Azt még szögezzük le az elején, hogy nem szeretnék komolyabb összevetést felvázolni nektek a korábbi részekhez viszonyítva, melynek oka igen egyszerű. Én kipróbáltam immáron mind a három részt, a fejlődés pedig tisztán látszik, így az összehasonlítás nagy része puszta dicséretből állna, ez pedig néhol becsapós lehet. Néhol azért megemlítem majd, hogy mit változtattak, de szerencsére az új rész összképe teljesen beleillik a széria profiljába.

Az alkotást elindítva egy gyorsmenü bukkan fel, mely a legfontosabb opciókat rejti, de semmi extrát nem nyújt. A play gombra kattintva azonban el is érünk az első pozitívumhoz, mely nem lenne más, mint a menü. A jobb oldalt a főszereplőnk tölti ki, míg a bal oldalon a menü opcióit találjuk meg, a lényeg azonban a háttérben lakozik. Mondhatni, hogy interaktív menüt kapott a játék, mely nagyon hangulatos, így ha eddig hezitáltunk, akkor ezek után egyértelműen bele akarunk majd vágni a csatába.

Legtöbben a kampány opcióval kezdenek majd, ami nem is baj, hiszen ez a játék fő értelme, azonban nem szabad megfeledkezni a többjátékos lehetőségekről sem. A kampány esetében fontos megemlíteni a co-op lehetőséget, melynek segítségével ismerőseinkkel együtt küzdhetünk. Mielőtt elindítanánk a kampányt állíthatunk a nehézségen is, melyet részletesen el is magyaráz a játék. Sok alkotásnál csak azt vesszük észre, hogy ahogy nehezebb szintet választunk több lesz az ellenfél, illetve hamarabb meghalunk, így extra kihívásokkal nem találkozunk. A Sniper Elite 3 esetében azonban jól meg van oldva a nehézség kérdése, hiszen belevonták a ballisztikát is. Ahogy haladunk a nehezebb fokozatok felé, úgy válik egyre realisztikusabbá a játék, így pedig extra kihívások és eltérő játékstílusok várnak ránk.

Telitalálat

Telitalálat


A leggyengébb fokozatot senkinek sem ajánlom, ám a másodiknál már jelen van a gravitáció és a ballisztika kapcsolata, így néhol megtréfálhat minket a célkereszt. Maga a játék világa nem szakított az előző részekkel, így továbbra sem egy modern világban harcolhatunk. Ez nem is baj, sokan a mai napig visszasírják a Battlefield 1942 és MoHAA világát. A helyszínt Afrika napsütéses és sivár terepe adja, a történet szerint pedig egy titkos szuperfegyver után futunk, bár szerintem a játékosok nagy részét ez nem is érdekli, hiszen sok mindent nem befolyásol ez a rész. A játék missziókra van osztva, ami szerintem jó ötlet, egy-egy pályát pedig többször és végigjátszhatunk, méghozzá akár eltérő beállításokkal.

Érdekesség, hogy bármikor menthetünk, ami a manapság alkalmazott checkpointos rendszerek mellett elsőre fura lehet, de nagyon praktikus és teljesen jól használható. A pályák kapcsán viszonylag nagy és örömteli előrelépésről számolhatok be nektek, hiszen az előző részhez képest jóval nyíltabbá és változatosabbá varázsolták környezetünket. Van amikor fél óra alatt hőgutát okozó napsütésben kell előrehaladnunk, de van olyan rész is, ahol este kell kiszúrnunk ellenfeleinket. A pályák nyitottságát bűn lenne egy mondattal elintézni, hiszen a hangulat egyik legnagyobb fokozójáról van szó. Azáltal, hogy egy-egy kisebb tömörülést több helyről is megközelíthetünk, növekedett a játékidő, újrajátszás esetén újabb kihívásokkal találkozhatunk, illetve úgy összességében is többet kell gondolkoznunk, pláne nehezebb fokozatokban.

Ezeket cipeljük magunkkal

Ezeket cipeljük magunkkal


A pályákon egyébként elrejtett tartalmakkal is találkozhatunk, melyeket sokan észre sem fognak venni akkor, ha csak az előrehaladás lebeg a szempárunk előtt. Én bizony felmásztam a lövésztornyokba, benéztem a sátrakba és több extrát is bezsebeltem ennek köszönhetően. Fontos még azt is megemlíteni, hogy karakterünket és fegyverzetét a pályákon nyújtott teljesítményeknek köszönhetően fejleszthetjük, így ahogy haladunk előre, úgy egyre nagyobb rangba lépünk, valamint a használható fegyverek számát is ezzel növelhetjük. A menüben egyébként külön részt kapott a felszerelésünk, mely nagyon jól ki lett dolgozva. Előttünk hever ugyanis az aktuális szettünk, mellette pedig be tudjuk állítani, hogy mely fegyver helyett szeretnénk az újonnan bezsebelt modellt használni. Óriási választék azért nincs, mely talán az egyik legfájóbb pont, hiszen mindössze 4 mesterlövészpuska található az alapjátékban.

A pályákat már megdicsértem, ám az ellenfeleket sajnos nem tudom. Persze némiképp módosul az összhang akkor, ha igencsak nehéz fokozatra váltunk, ám ettől még nem lesznek sokkal emberibbek és okosabbak. Persze a játék nekünk segítve igencsak megnehezíti az ő dolgukat, de ettől még sokkal fejlettebb AI-t érdemelt volna a játék. Említettem a segítséget, melyből jó pár akad. Egyrészt sokszor előre megkapjuk, hogy merre vannak a potenciális célpontok, illetve a térkép alapján is be tudjuk tájolni, hogy melyik ellenfélre kell a legjobban figyelnünk. Ezek mellett olyan ismert megoldásokkal is találkozhatunk, mint egy adott gép működése által keltett zaj kihasználása, hiszen ilyenkor mondhatni némán lőhetünk, ellenfeleink pedig be sem tudnak tájolni minket. Ezenkívül hátulról is megölhetjük az ellenséges katonákat, mely különösebb módon nem nyújt nagy látványosságot, de a változatosságot legalább hozza.

Ha már az öléseknél tartunk, akkor az egyik legjobb dolgot nem szabad kihagyni. Ez a kill cam lenne, mely lényegében a golyónk kilövése után lassítva bemutatja nekünk, hogy mi történik a golyóval és ellenfelünkkel. Ezt nagyon jól megoldották a fejlesztők, rendkívül motiváló tud lenni egy-egy animáció, hiszen nem minden ölésnél kapunk ilyet, csak ha fontosabb szerveket, illetve testrészeket találunk el. Ezt néhol járművek kiiktatásakor is megkapjuk, a röntgen hatás pedig jópofa. Azért azt megemlíteném, hogy a játék előrehaladtával már lehet, hogy unalmassá válik a dolog, de összességében mindenképpen hozzátesz a hangulathoz. A ballisztikát már említettem, látszik, hogy erre is ügyeltek a fejlesztők. Sokszor vagyunk olyan helyzetben, hogy igencsak messze van az illető akit le akarunk puffantani, ilyenkor pedig nem elég a célkeresztet a testére irányítani, hiszen a valós életben sem így működik a dolog.

Nem sokan akarnak egymás ellen nyomulni

Nem sokan akarnak egymás ellen nyomulni


Ahogy az egyik képen láthatjátok, még egy kupac banánt sem lehet telibe találni több száz méterről nyíl egyenesen, ez a megoldás pedig ismét a dicséretre méltó dolgok közé sorolható. Sokak szerencséjére segít nekünk a játék, hiszen amikor ráközelítünk valakire, akkor ez E billentyű megnyomásakor egy piros jelzőt kapunk, mely megmutatja, hogy valójában hova fog becsapódni a golyó. Ahogy említettem, tényleg eltér a célkereszt által mutatott helytől, néha pedig nem is kicsit. Természetesen nem kötelező ezt használnunk, a legegyszerűbb módban pedig még a ballisztikát sem kell figyelembe vennünk, így a játékosok dolgának megkönnyítése felemás képet mutat. Egyrészt nagyon sok segítséggel találkozhatunk, melyet legtöbben biztosan ki is fognak használni, másrészt azonban elég komoly kihívás elé is állíthatjuk magunkat. Sajnos utóbbi esetében sem a furfangosabb ellenfelek fogják megnehezíteni a dolgunkat.

A grafikára is kitérnék néhány sorban. Elég részletes beállítási lehetőséget kapunk ezen a téren, sokak örömére pedig a gépigény sem olyan hatalmas. A motort ismét az Asura adja, a környezettel és a háttérrel pedig nincsenek komolyabb gondok, az emberek azonban néhol elég furák. Látszik, hogy nem akartak korszakalkotó grafikát, inkább a családhoz akartak hűek maradni, ami nem is akkora nagy gond, hiszen egy ilyen játékot ritkán vesznek pusztán grafikai megoldás miatt. Ugyanúgy kevesen veszik majd meg azért a Sniper Elite 3-at, hogy a többjátékos módban háborúzzanak. Amikor ezt a módot választottam, viszonylag kevés olyan szerver volt, amelyen többen játszottak és komolyabb izgalmakkal sem találkoztam. A kampány mellett azért az ellenséges hullámok visszaverése még talán rejteget magában némi kihívást, érződik, hogy bizony ezt a kampány és a sztori miatt kéne megvenni.

Nehezebb fokozatokban még egy banánt sem egyszerű eltalálni

Nehezebb fokozatokban még egy banánt sem egyszerű eltalálni


Összességében igencsak felemás képet festett magáról a játék. Én élveztem a kampányt, bár kerestem is a kihívásokat. Sokszor úgy véltem, hogy ha megállok a szikla tetején, akkor hamar végzek velük, így belopóztam a táborhoz és pisztollyal, gépfegyverrel, vagy pedig lopakodva likvidáltam az ellenfeleket. A multi nem igazán kötött le, a fegyverek terén pedig nagyon hiányzott egy-egy különlegesebb darab. A játék árazásánál sem szálltak el, de ettől függetlenül nem mindenképpen ér meg 9000 Ft-ot.

Akinek bejöttek az előző részek, illetve unja az agyatlan tunkolást, annak mindenképpen ajánlott a Sniper Elite 3, akik azonban csak unalmukba keresnek valami újat, azok lehet, hogy jobban járnak néhány szórakoztató indie címmel, melyekből akár ötöt is vásárolhatunk az alkotás áráért, ha pedig majd korrekt módon le lesz árazva, akkor mindenképpen megéri begyűjteni.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Sniper Elite 3 / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2014. június 27.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Különleges kill cam
  • Mesterlövészes hangulat
  • Co-op lehetőség
  • Butácska AI
  • Kevés fegyver
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.5
Sniper Elite 3-nak, a teszt alatt pedig jó sok jegyzetelni való akadt, melyeket alább osztom meg veletek. '>
Sniper Elite 3-nak, a teszt alatt pedig jó sok jegyzetelni való akadt, melyeket alább osztom meg veletek. '>
8 hozzászólás

Hentes

10 éve, 6 hónapja és 9 napja

Én még ennyi pontot sem adtam volna rá, szerintem nagyon átlagos produktum. Pedig nyomták nagyon a reklámját de akkor sem sikerült valami jól a végeredmény.

válasz erre

Bese

10 éve, 6 hónapja és 12 napja

Hangulatos teszt lett! Mindenképp kipróbálom mert amikor ingyenes volt a 2 rész én is leszedtem és nagyon tetszett az is!

válasz erre

jezzahun

10 éve, 6 hónapja és 12 napja

Nagy Sniper Elite rajongó vagyok,az első részt és a V2-őt is kivittem többször... olvastam erről is,nekem tetszik,szeretném beszerezni..

válasz erre

zender

10 éve, 6 hónapja és 12 napja

Vártam ezt a játékot, de nem voltak nagy elvárásaim vele szemben. Épp ezért lehet (meg azért is mert az elődökkel nem játszottammosolygó smiley) hogy nekem mag az a élmény nagyon bejön. Persze a killcam miatt. Látványos, és számomra új játékélmény is egyben.

Multi engem sem fog meg benne, viszont a kampány elég könnyű. De összességében olyan felemás az érzésem, ahogy a tesztben is van.

válasz erre

Vendég

10 éve, 6 hónapja és 13 napja

Nem rossz játék de én kicsit feleslegesnek érzem. Ebből tizenkettő egy tucat, grafikailag meg semmi extra. Megvárom valami bundleban.

válasz erre

rDAVE

10 éve, 6 hónapja és 13 napja

totyak írta:
A másodikat ingyenes mivolta miatt épp csak kipróbáltam, tulajdonképpen egészen élvezetesnek tűnt. Viszont annyit nem látok benne, hogy megvegyem a 3.-at.
Ezzel én is így vagyok.

válasz erre

totyak

10 éve, 6 hónapja és 13 napja

A másodikat ingyenes mivolta miatt épp csak kipróbáltam, tulajdonképpen egészen élvezetesnek tűnt. Viszont annyit nem látok benne, hogy megvegyem a 3.-at.

válasz erre

kpal

10 éve, 6 hónapja és 13 napja

kill cam kiraly kacsintó smiley

válasz erre
Sniper Elite 3
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja