Sniper: Ghost Warrior 3 teszt

2017. május 02.
68.8382
iPet profilja, adatai
iPet
Vannak olyan játékok, amiknek egyszerűen nem lenne szabad megjelenniük. Értem én, hogy millió indok állhat a szinte vállalhatatlan minőség háttérben, amiről mondjuk legkevésbé a fejlesztők tehetnek, de akkor is. Szegény Sniper: Ghost Warrior 3-at már a tervezés fázisában valami átok kerülgethette. Jöttek az infók a csúszásokról, ilyen hiba, olyan bugok, így nem lesz oké, de mégis. Aztán egyszer csak megjelent, mi pedig leteszteltük. Az már másik kérdés, hogy ez vajon kinek lesz jó?


Miközben hazafelé tartottam a lemezzel, átgondoltam, mit is várok el egy olyan programtól, ami már a tervezés fázisában ennyi gonddal küszködött. Esküszöm nektek, iszonyú mélyre helyeztem magamban a minőségi lécet, mert szerettem volna elkerülni, hogy az egész teszt egy nagy hőbörgés legyen. Reménykedtem, hátha találok valami pozitívumot is (ez mondjuk valamennyire bejött) és megfogadtam, hogy nem leszek olyan nagyon szigorú, mivel mégiscsak egy B brandről beszélünk, ott pedig mások az elvárások.

Aztán ahogy elindítottam a játékot, minden megváltozott. Magyar viszonylatok között hamar megkaptuk a tesztpéldányt, így kissé csodálkozva nézegettem a TV képernyőjét, hogy mégis miért kell majd 10 gigás patch-et letöltenie.

Tessék, még itt is kerestem nektek csajokat

Tessék, még itt is kerestem nektek csajokat


Úgy voltam vele, hogy elindítom, legalább a prológust megnézem, milyen, hátha kellemesen csalódom az egészben. Ez még nagyjából rendben is volt, nézegettem a környezetet, hallgattam főhősöm tenyérbe mászóan gusztustalan macsó dumáját, kicsit lövöldöztem, ismerkedtem a világgal.

Aztán elkezdődött a tényleges játék, én pedig úgy álltam ott tátott szájjal, mint szegény szomszédom, amikor látta, hogy egy dobszerkót cipelek be a lakásba. Nem tudom megfelelően leírni, hogy mennyire vállalhatatlan volt az egész. Úgy képzeljétek el, mintha egy mostani játékot akarnék elindítani egy 486-os számítógépen. Egy dologra azonban jó volt, megvártam, hogy letöltődjön a foltocska. Itt már minden reményemet elvesztettem, de vegyük szép sorba a dolgokat.

A félresikerült marketing kampány kiemelte a sztorit is, olyan kulcsszavakkal dobálózva, mint testvériesség, vendetta, dráma és bosszú. Hősünk, a nagyon tökös Jon North, akit testvérével, Robert-tel az orosz-ukrán határhoz küldenek, hogy semmisítsenek meg egy olyan nukleáris lerakatot, ami valahogy véletlenül itt maradt még a hidegháborúból. Persze ez nem jön össze, Jon-t leütik marcona zsoldosok, tesóját meg kvázi elrabolják.

Két évvel később Grúziában kóricálunk, itt kell rendet tennünk, mert nagyon megerősödött egy szélsőséges terrorista csoport. A szálak persze összeérnek, de nem spoilerezek inkább többet, hátha valaki megpróbálkozik még a stuffal, csodát ne várjunk, teljesen funkcionális az elbeszélés, szinte mindent ki lehet találni már elsőre is. Halkan azért megjegyezném, hogy olyan blőd párbeszédeket, mint amiket itt hallottam, még a Resident Evil-ben sem tudtak összehozni, ami azért eléggé nagy szó.

Újra szól a limbó láz!

Újra szól a limbó láz!


Rögtön a nyitó jelenet elég erősre sikeredett, mivel igen nagy késztetést éreztem arra, hogy ki is nyomjam szinte azonnal a programot. Az SGW 3 egy belső nézetes akciójáték, ami elvben nyitott világgal operál. Ebben nincs semmi extra, hozza a kategória átlagos szintjét. Ami már érdekesebb, hogy a kvázi világtérkép négy szegmensre van felosztva, ezek szimbolizálják az eltérő környezetet.

Sajnos a bejárható terület nem túl nagy egyik szeleten sem, pár óra alatt simán ki fogja ismerni magát mindenki. A mechanika amúgy eléggé repetitív lesz, ugyanis megkeressük az adott területhez tartozó safehouse-t, felvesszük az új küldetést aztán már roboghatunk is megoldani. Minden berzenkedésem ellenére jó pár ilyet megoldottam, de rettentően önismétlőek. Noha alapjába véve lopakodásra, csendes harcra van kihegyezve a játékmenet, egészen nyugodtan rambozhatunk, nem ér semmilyen hátrány a későbbiekben emiatt.

Az esetek legnagyobb részében be kell jutnunk egy őrzött területre, hogy ott ellopjunk valamilyen dokumentumot/átkapcsoljunk néhány műholdat/adatot gyűjtsünk, aztán pedig ki kell jutnunk a műveleti zónából. Ahogy haladunk előre a fő történeti szálon, úgy érhetünk el másodlagos direktívákat, de kis túlzással ezek is pontosan ugyanolyanok lesznek, mint a sztori küldetések, szóval sok értelmük nincsen (a trófeán kívül, persze). Hogy ne unatkozzunk annyira, minden elvégzett tevékenységért cserébe új felszerelési tárgyak, puskák, kések, mesterlövész fegyverek nyílnak meg, amiket aztán pénzért cserébe megvehetünk.

Gyűjthetünk különféle nyersanyagokat, amikből mi is elő tudunk állítani egy csomó mindent, így spórolva a pénzmaggal. Ez az egész amúgy jó meg minden, de alapból annyi zsozsóval rendelkezünk, hogy bármit meg tudunk venni, így a barkácsolás konkrétan teljesen felesleges. Ha megsérülünk, a helyszínen medkittel gyógyíthatjuk magunkat, de óvatosan, mert eléggé limitált darabszám lehet nálunk.

Adjadide a ruhát de hirtelen

Adjadide a ruhát de hirtelen


A safehouse-ok amúgy is kiemelt szerepet élveznek, mert egyrészt a fentebbi tevékenységeket csak itt tudjuk elvégezni, másrészt lehetőségünk van alvásra, ami begyógyítja sérüléseinket. Játékstílusunkhoz igazodván három eltérő képesség-fán oldhatunk fel extra tulajdonságokat. Mondjuk picit nevetséges, hogy ezeket a Sniper, Ghost és Warrior alcímmel illették.

Ezért a játékdesignernek simán kiosztanék egy csicskalángost, hogy tényleg, haver? Ezt miért kellett? Értelemszerűen, ha hátulról, csendben gyilkolunk, akkor a Ghost részen oszthatunk szét pontokat, míg mesterlövészkedés után a Sniper szekció erősödik. Ahogy látjátok, eddig semmi extra nincs a programmal, nem váltja meg a világot, de egyszeri szórakozásnak elmegy. Ami miatt azonban nem érdemli meg még a gépünk közelségét sem, az a már sokat emlegetett technikai háttér.

Szóval az apróbb patch előtt még arra is várni kellett nagyjából három másodpercet, hogy a pause menübe lépjünk. Igen, jól olvassátok, nem reagált azonnal a rendszer, de nem csak erre. Miután feltelepült a diszkrét csomagocska, jobb lett a helyzet, de nem sokkal. Az olyan dolgok, mint ricegő élek, alacsony felbontású textúrák, falba lógó emberek, tárgyak fel sem fognak tűnni a többi gyönyörűség mellett.

Készüljünk fel arra, hogy bármelyik percben szó nélkül összefoshatja magát úgy a játék, hogy konzolunkat is újra kell indítanunk. Másik nagy kedvencem az volt, amikor egy létráról szerettem volna lemászni, de eltűnt alólam a talaj és a nagy semmiben lebegtem, míg újra nem bootoltam az egészet.

Terminátrix bevetésre készen

Terminátrix bevetésre készen


Próbáltak látványos dolgokat is belecsempészni a srácok, de azon mondjuk szénné röhögtem magam, amikor óvatosan odasunnyogok valakinek a háta mögé, elindítom a belezést, majd pedig hősöm nagy keményen elvágja a levegő torkát, mivel az ellenséges katona egyszerűen eltűnt az animációból. A szereplők mozgása is annyira látványos, hogy ihaj.

Valószínűleg mindenki átesett egy korai gyermekbénuláson, majd pedig egy szögesdróttal játszott Legó helyett, legalábbis erre tudok következtetni, mivel ilyen darabos vonulást szerintem a PS1 éra óta nem láttam. Napestig tudnám folytatni még az olyanokkal, hogy a hitbox mérsékelten konzisztens, a növényzet kevlárból van, mert nem lehet átlőni rajtuk, satöbbi.

Ezek után az a jó hírem, hogy a töltési idő nincs öt perc az elején, hanem inkább négy. Illetve értem, hogy menet közben nem gondolkodik nagyon a stuff, de amikor területet váltunk, akkor bizony belefutunk a már emlegetett bűvös számba.

Szóval nem elég, hogy nem túl nagy a bejárható rész, még azt is négy darabra szabdalták, amiről persze nem szóltak senkinek, csak az mosakodtak, hogy a játék közben nincs loading. Ezek után szerintem megegyezhetünk abban, hogy a multi hiányát pozitívumként értékeljük, mivel gyanítom, hogy akkor még ennyi pontot sem kapott volna.

Hogy is mondta Ganxta Zolee?

Hogy is mondta Ganxta Zolee?


Ez lenne tehát a fantasztikus Sniper: Ghost Warrior 3, amit a kiadó AAA kategóriás játékok ellen szeretett volna ringbe küldeni. Ha leszámítjuk az egészen elképesztő technikai hibákat, még akkor sem értem a hogyant, mivel unalmasak, repetitívek a küldetések, álmosító a sztori, nevetséges a fejlődési szisztéma, ráadásul túl sok kontent nincs benne.

Ha egy jót akartok nevetni, akkor mindenképp szerezzétek be, de inkább többen dobjatok össze rá, mert kissé drága lenne egyszemélyes viccnek. Mondjuk a CI Games csapatának ezzel az erővel meg is lehetne ajánlani az év trollja díjat, mert ahogy a nyitó képernyőn felsejlik az Achieved with CryEngine felirat, ott hangosan zokogunk a nevetéstől.

Sniper: Ghost Warrior 3 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2017. április 25.
  • Ár: 13.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Lehet benne mesterlövészkedni
  • Néha korrekt dallamok csendülnek fel
  • Technikailag elképesztően gyenge
  • Unalmas, repetitív feladatok
  • Teljesen felesleges elemek garmadája
  • Hang
    5
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    5
5
11 hozzászólás

apo-001

3 hete és 3 napja

muki írta:
5 pont. Vaze. Multi nélkül, ennyi buggal 14 ezerért vicc. **** vicc.
Ráadásul én 17.000.-ft vettem,pláne.Apró hibák nem zavarnak,de már háromszor fagyott le teljesen,újraindítás 4-5 perc,és még a fele sem ment le,elég idegesítő.Az is dühítő,ha kilőnek,miért kb.1 km-re rak vissza a helyszíntől?

válasz erre

miertkellettaregbevezetes

3 hete és 3 napja

iPet írta:
Őszintén örülök, ha neked tetszik a játék. Ahogy már többen kiemelték, a teszt PS4 Pro-n készült, nem pedig PC-n, így az eltérésekről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nem próbáltam utóbbit. Ami biztos, hogy konzolon ez a játék rettenetes. Az meg a másik fele, hogy szinte mindenhol kiemeljük, mennyire gázok ezek a bugok. Nem csak itt, nem csak az Ubisoft cuccoknál, hanem mindenhol. Arra pedig nem tudok mit mondani, ha szerinted ez magasabb nívót képvisel mint a top über cégek agyonhype-olt dolgai. PS-en biztosan nem.
Én ezért nem is vagyok teszt író személy. Engem pl hihetetlen mod nem tudnak érdekelni azok a "hibák" amik miatt más telefossa az internetet.. ilyen pl a lebegő autó /tárgyak... remegő dolgok... És ha lebeg vagy remeg mia van? Ki nem **arja le? Nem az a célpont nem az a küldetés hogy órákig azt nézegessem ottvolt kész láttam remeg/lebeg frankó kis bug és megyek tovább.Számomra az nem hiba ami nem akadályoz a küldetésben.

Sok játéknál találkoztam olyannal, hogy valami script beragad nem fut le emiatt fingja sincs az embernek mit rontott el (semmit sem csak ez nem derül ki) kezdheti egészet elölről... Na ezek agy**zt tudnak okozni. De ilyen nincs a Sniperben.
+ Mivel CI Gamésről beszélünk alap, hogy az előző részekkel kell összevetni. Azokhoz képest oltárit fejlődtek. Grafikában, nyitottságban, használati dolgokban..egyszóval mindenben.
És az ember mihez máshoz mérné még Sniper Elite 4... ami kb a 2-óta képtelen a megújulásra kb van benne más pálya meg ellenségek azt kész . GW3-hoz képest egy legalja indie ****nak tűnik.
Természetesen ez a saját véleményen.Lehet másnak a Sniper Elite 4 az élete legjobbja...csak ez engem nem tud érdekelni a fent leírtak tükrében

válasz erre

drift3r91

3 hete és 3 napja

PC-n tökéletes és sokkal szebb no grafikai bug meg semmi más ai hibával vagy egyébbel sem találkoztam. Escet nyomok akk is egyből dobja a menüt. Azon játékok egyike ami jobban portolt Pc-remint konzolra talán. Szóval akinek tetszik, ne ez a cikk vegye azért el a kedvét. Ennyiért szerintem bármilyen 20 óra játékidő alatti single játék felejtős, pláne ha 1szer végigjátszós mókáról van szó.

válasz erre

iPet

3 hete és 4 napja

miertkellettaregbevezetes írta:
"amit a kiadó AAA kategóriás játékok ellen szeretett volna ringbe küldeni. Ha leszámítjuk az egészen elképesztő technikai hibákat, még akkor sem értem a hogyant"
Nem érted? Nézd meg a Sniper Elite 4. részét ami kb ló**** megújulást nem mutat be ez a GW3 pedig kb az alapjaiban lett megváltoztatva a 3. részre. Bődületeset fejlődtek az első két rész óta.
Nagyon jó lett a cucc.

A bugok meg a pc velejárója manapság (csak érdekes modon ugy van itt feltüntetve minthaelső játék lenne pc-re ami így jelenik meg) hiszen a ezerszer nagyobb top über cégek agyonhájpolt ****jaik trehányabbul jelentek meg...

Őszintén örülök, ha neked tetszik a játék. Ahogy már többen kiemelték, a teszt PS4 Pro-n készült, nem pedig PC-n, így az eltérésekről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nem próbáltam utóbbit. Ami biztos, hogy konzolon ez a játék rettenetes. Az meg a másik fele, hogy szinte mindenhol kiemeljük, mennyire gázok ezek a bugok. Nem csak itt, nem csak az Ubisoft cuccoknál, hanem mindenhol. Arra pedig nem tudok mit mondani, ha szerinted ez magasabb nívót képvisel mint a top über cégek agyonhype-olt dolgai. PS-en biztosan nem.

válasz erre

markopolo

3 hete és 4 napja

Király! Jaj nem jön N gépekre eme gyöngyszem...

válasz erre

Gólem

3 hete és 4 napja

A név újabb megcsúfolása. Komolyan mondom, ebből az első ért valamit, minden utána következő kapufa.

válasz erre

muki

3 hete és 4 napja

5 pont. Vaze. Multi nélkül, ennyi buggal 14 ezerért vicc. **** vicc.

válasz erre

miertkellettaregbevezetes

3 hete és 4 napja

VaPe írta:
Azért azt te sem gondolod komolyan ugye hogy vegyük teljesen természetesnek hogy bugosak a játékok? A levegőben lebegés újraindításig számomra teljesen elfogadhatatlan pl.

Nem mellesleg nem PC-n tesztelték, hanem PS4-en.
Pedig ami manapság zajlik ez már nem meglepő. Az már világhír és felfoghatatlan ha valamihez nem jön 0day 10GB-os patch és értelmesen fut....
Kár hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi....

válasz erre

VaPe

3 hete és 4 napja

miertkellettaregbevezetes írta:
"amit a kiadó AAA kategóriás játékok ellen szeretett volna ringbe küldeni. Ha leszámítjuk az egészen elképesztő technikai hibákat, még akkor sem értem a hogyant"
Nem érted? Nézd meg a Sniper Elite 4. részét ami kb ló**** megújulást nem mutat be ez a GW3 pedig kb az alapjaiban lett megváltoztatva a 3. részre. Bődületeset fejlődtek az első két rész óta.
Nagyon jó lett a cucc.

A bugok meg a pc velejárója manapság (csak érdekes modon ugy van itt feltüntetve minthaelső játék lenne pc-re ami így jelenik meg) hiszen a ezerszer nagyobb top über cégek agyonhájpolt ****jaik trehányabbul jelentek meg...

Azért azt te sem gondolod komolyan ugye hogy vegyük teljesen természetesnek hogy bugosak a játékok? A levegőben lebegés újraindításig számomra teljesen elfogadhatatlan pl.

Nem mellesleg nem PC-n tesztelték, hanem PS4-en.

válasz erre

rDAVE

3 hete és 4 napja

"úgy álltam ott tátott szájjal, mint szegény szomszédom, amikor látta, hogy egy dobszerkót cipelek be a lakásba"
Stabil 5 pont, ez igen. Egyébként sikeresen versenyzik AAA játékokkal...
...árban.

válasz erre

miertkellettaregbevezetes

3 hete és 4 napja

"amit a kiadó AAA kategóriás játékok ellen szeretett volna ringbe küldeni. Ha leszámítjuk az egészen elképesztő technikai hibákat, még akkor sem értem a hogyant"
Nem érted? Nézd meg a Sniper Elite 4. részét ami kb ló**** megújulást nem mutat be ez a GW3 pedig kb az alapjaiban lett megváltoztatva a 3. részre. Bődületeset fejlődtek az első két rész óta.
Nagyon jó lett a cucc.

A bugok meg a pc velejárója manapság (csak érdekes modon ugy van itt feltüntetve minthaelső játék lenne pc-re ami így jelenik meg) hiszen a ezerszer nagyobb top über cégek agyonhájpolt ****jaik trehányabbul jelentek meg...

válasz erre
Sniper: Ghost Warrior 3
13.990 Ft-tól
kövesd a játékot!

 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Laci721 profiljarDAVE profiljaImperator profiljaWarriorAutobot profiljaSunyi78 profiljagoldister profiljagokuvsvegita profilja