Sid Meier's Starships teszt

2015. március 18.
71.9651
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Sid Meier nevét nem kell bemutatni senkinek, aki egy kicsit is beleszagolt a videojátékok világába. Rengeteg klasszikus cím köthető össze a nevével, és ha valamiben a Sid Meier név ott van, akkor a minőség garantált volt. Eddig. 2015, úgy tűnik az Űr éve lesz a játékszoftver piacon, jöttek és jönnek a nagy címek, az Elite: Dangerous kezdte, még tavaly év végén, Homeworld, Star Citizen is készülget, egy új Star Wars játékról is hallani. Ebbe a "földtől elrugaszkodott" légkörbe suhant be a Sid Meier's Starships.


A Sid Meier név már ellátogatott az űrbe, félig meddig, a Civilization: Beyond Earth-ben, ám ez alaklommal abszolút az űrben fogunk kalandozni. A játék egy körökre osztott űrstratégia, ami két részre oszlik, a galaktikus térképre és a csatatérképre, mindkettő a megszokott hatszöges felosztást követi. Kampány NINCS, célunk az előre beállított feltételek alapján létrehozott hadjárat (scenario) megnyerése.

Ronda...

Szögletes, de hát úgysincs légellenállás.

Szögletes, de hát úgysincs légellenállás.


A játék menüje szegényes, van Új játék Folytatás meg Betöltés meg Beállítások, bár ez egy külön kis ikonon oldalt. És ennyi. A Starships a tesztelés alatt elvileg fullscreen-en futott, ennek ellenére végig látszódott az tálca. Lehet, hogy egyedi probléma, de akkor is ezt így 2015-ben mégis hogy!? Gondolja az egyzseri felhasználó, hogy akkor állítsuk be jól a játékot. Aha, csak a beállítások menü is annyira sivár, hogy könnybe lábad a szem.

Nincs felbontás állítás, nincs részletesség, effekt, semmi. Van ellenben fényerő meg kontraszt, meg Windowed/Fullscreen mód. Ez utóbbit többször állítva sem tűnik el az a fránya tálca. Végül is mindegy, nem azt nézzük menet közben, menjünk tovább. A menüben suhanó masszív űrcsatahajók kinézete homlokráncolásra ad okot, ami a játék elindítás után, a Galaxis térképre érve homlokgyűrésbe, majd a csataképernyőn, a hajók és robbanások közelebbről való megnézésekor egészen a homlok völgyesedéséhez vezet. írjuk le: a játék ronda.

Ó mondd, Te kit választanál?

Ó mondd, Te kit választanál?


A program grafikailag kb. 10 évvel ezelőtti szinten áll. A modellek alacsony felbontásúak, ami nem is lenne baj, de a textúrák is azok. Az effektek a régi jól ismert textúra animációk, minden hajó ugyanúgy robban szét, minden bolygó ugyanakkora, sőt még hajóinkban sincs változatosság, van romboló meg vadász. Az egész grafikai pakk gagyi, mobiljáték szintű, és ezt még az amúgy jól megcsinált kezelőfelületi rajzok sem képesek megmenteni.

A Sid Meier játékok persze sosem az aszfaltszaggató és hardver gyilkos grafikáról voltak ismertek, de azért megvolt az a stílusosan szép szint mindig. Eddig.

...És ízetlen.

Na de aki leragad a grafikánál, annak amúgy sem való Sid Meier stuff, szóval lépjünk tovább, mit tud maga a játékmenet? Kezdetekkor választhatunk három stílus közül, ami a hajó alakjára és a csapatunk színére van befolyással. Minden stílusnak van nyolc generálisa, mindegyikük más-más bónuszt ad, plusz kezdőhajó, plusz város plusz bevétel stb. Most tessék kapaszkodni: mind a három stílusnál ugyanaz a nyolc emberke. Okés.

Kapitány, ezt a bolygót már láttam valahol!

Kapitány, ezt a bolygót már láttam valahol!


Miután kiválasztottuk a térkép méretét az ellenségek számát, és a győzelmi feltételeket, nomeg generálisunkat, indulhat az űrkaland. Nagy piros pont, hogy a térkép random generált. Mi a menet? Van adott számú legénység kitartás jelző (Crew Fatigue, tudom tükörfordítás más, de szép a magyar nyelv), ez minden lépéskor csökken. Lépésnek a bolygók közi utak és a csaták számítanak.

Anyabolygónk körül van egy pár semleges bolygó, elindulunk az egyik felé, majd mikor odaérünk, jön a feladat random. Harc, vagy ügyeskedés. Ezek a feladatok nem változatosak, összesen ha öt féle van, pl. győzz le mindenkit, juss el az ugrókapuhoz 5 kör (most jöttem, hova akarok elugrani??) alatt, védd meg a szállítóhajót, stb.

Ha sikerül, kapunk egy bónuszt a küldetésért, ez általában nyersanyag vagy pénz, és a feladattól függően egy vagy két befolyás pontot a bolygóra. Ha ez a pontszám eléri a négyet, azaz körbeér a bolygó körül a kör, a telep csatlakozik a föderációnkhoz, és onnantól kezdve nyersanyagot termel, körönként. Egy kör akkor ér véget, ha elfogy a legénység kitartása, vagy mi úgy döntünk.

Az egyes, kettes, hármas és négyes hajtóműnek annyi!

Az egyes, kettes, hármas és négyes hajtóműnek annyi!


Ám egy kör nem csak a kalandozásból áll, vehetünk és fejleszthetünk hajókat, ez energiába kerül, globális fejlesztéseket hajthatunk végre (fegyver-, sebességfejlesztések stb.), a fennhatóságunk alá tartozó bolygókon építhetünk városokat, erre ételt kell költeni (minden nyersanyag termelését növeli kicsit), vagy nyersanyag specifikus gyárakat fémért. Négy nyersanyag van: energia, kaja, kutatási pont és fém.

A befolyás pontokat pénzért vehetjük (szép dolog a korrupció:D), pénzt pedig a nyersanyagok adás vételével kereshetünk, ezt is elérjük a galaxis térképről. Azaz ha megleljük az egyensúlyt a nyersanyagok közt, nem lesz baj. A rendszer egyszerű, mint a faszeg, de szórakoztató.

Navigare necesse est! - Hajózni kell!

Navigare necesse est! - Hajózni kell!


A csata már nem annyira. Körökre osztott, minden hajónk adott mezőt léphet, a lépések számát növelhetjük a galaxis térképen a hajófejlesztéssel (hajtóművek) majd tüzelhet, ha van mire. A leadott sebzés függ az ellenség pajzsától a fegyverrendszerünktől és az útban lévő galaktikus törmeléktől (ügyes ötlet, jár a pirospont érte!).

A probléma ezzel az, hogy ha minimálisan is konyítunk a taktikához, alig van kihívás. Egy hajó, aminek a rendszerei hármas-négyes szinten vannak, egy vagy maximum két lövéssel szétszed bármit, ami elég hülye, hogy a közelében maradjon. Elég masszív az over-damage, azaz nincs balansz, míg mi képesek vagyunk 120 HP-s hajóknak 400-500 sebzést is okozni addig ők csak karcolgatják a mi 250 HP-s monstrumainkat.

Csak egy hajó látszik, de sebaj, mind ugyanúgy néz ki...

Csak egy hajó látszik, de sebaj, mind ugyanúgy néz ki...


Sok a bug, az ellenfél képes beszorulni két aszteroida közé és ide-oda menni, lövések tűnnek el menet közben (hál istennek ritka az ilyen), a gépi ellenfél rossz döntéseket hoz, alig ad kihívást. Aki könnyen akarja magát badass csávónak érezni, annak itt a helye! :D A többiek menjenek inkább Homeworld-özni, vagy Civ-ezni.

A hangok gyengék, akárcsak a grafika, semmi extra a kötelező "pew-pew", "hardsh" meg "bawang", de ennyi.

Összességében a Sid Meier's Starships egy mellékvágányon készült összedobott valami, amiben minden sokkal egyszerűbb mint lennie kellene, ennek ellenére ideig-óráig ugyan, de képes kellemes kikapcsolódást nyújtani annak, aki kipengeti az amúgy kedvező 15 eurós árat. Bár az tény, hogy ennek a programnak így ebben a formában nem a PC boltok polcain, hanem ahová eredetileg is tervezték, egy mobiljáték shopban a helye.

Azt hiszem túlerőben vagyok.

Azt hiszem túlerőben vagyok.


Fontos adalék a teszthez és az alábbi pontszámhoz, hogy a teszt PC-n készült, ha mindez mobilon zajlott volna, nyilván több pontot kapott volna.

A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.

Sid Meier's Starships / Tesztplatform: PC

csak ha nincs más
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2015. március 12.
  • Ár: 4.500 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kellemes, laza kikapcsolódás
  • Csúnya
  • Gyenge hangok
  • Nem ad igazi kihívást
  • Bugok
  • Hang
    3
  • Grafika
    3
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    5
4.5
8 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

[Tiltott felhasználó!]

Eltohn

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

Ezt ingyen kellett volna adni a Beyond Earth mellé és csak mobilra. Akkor nagyszerű lenne. Így nem méltó a névhez sajnos.szomorú smiley

válasz erre

wegh

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

Steve, te lettél az űrfelelős??? röhögő smiley Mindig te teszteled az űrhajós játékokat nyelvnyújtó smiley Erről a borzalomról meg lehetett sejteni, a minőséget, tabletról PC-re, ugyan már, ne vicceljünk röhögő smiley

válasz erre

Mordorer

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

4.5? meglepett smiley Meleg. Kár volt tabletről átrakni PC-re, nem is csoda.

válasz erre

zender

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

Túl lett pontozva! röhögő smiley

válasz erre

ENCELADUS

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

5t3v3nk3 írta:
Nem maradsz le sok mindenről.
Egyébként lehet hogy nem is volt véletlen.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

[Tiltott felhasználó!]

ENCELADUS

9 éve, 10 hónapja és 15 napja

Ezidáig nem is hallottam róla.

válasz erre
Sid Meier's Starships
4.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja