Shrek Forever After teszt

2010. június 18.
74.5581
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Sokszor átrágtuk már magunkat azon a témán, hogy nem szerencsés dolog filmekből játékváltozatot készíteni, így most pihentetném is a dolgot. Ez persze nem változtat azon a tényen, hogy az újabb nyári siker mellé itt van ismét a megszokott konverzió, amely ezúttal a nem túl szörnyű zöld szörnyet és furcsa kompániáját kívánja a játékosok kezei közé adni. Kezdjünk is bele a kiveséző hadműveletbe, avagy stílusosan, lássuk az ogrét!


Egy kis történelemóra...

Shrek Forever After teszt - 2. kép

Shrek mindig is olyan életre vágyott, amilyen a legtöbb fajtársának adatott adatott meg. Kellemes mocsári otthon, zargatásoktól mentes élet, néha egy kis falusi ijesztgetés... egyeseknek ez a "Túl az óperenciáni álom". Mint tudjuk azonban, a dolgok nem egészen úgy alakultak, ahogyan a zöld szörny várta. Kezdődött minden egy hatalommániás királlyal, egy idegesítő beszélő szamárral és számtalan mesefigurával. Kalandot kaland követet, mire hősünk azon kapta magát, hogy homlokegyenest az ellenkezője történt annak, mint amit eltervezett. Boldogan él a családjával, az emberek szeretik és felnéznek rá, s mindez messze a mocsártól, egy békés városban történik. A népes família kötöttségekkel jár, ám azoknak van egy rossz tulajdonságuk: az ember szeretne minél hamarabb megszabadulni tőlük. Így történhetett az, hogy Shrek elfogadta Rumpelstiltskin ajánlatát, s aláírta a szerződést, ami a vesztét okozta. Milyen lenne a világ, ha Shrek nem lenne? Hogyan élnének az emberek, ha soha nem is hallottak volna a zöld ogréról? A választ a negyedik - s egyben utolsó - Shrek film adja meg nekünk. Mint ilyenkor az lenni szokott, a moziváltozat mellett befutottak a szörny játékos kalandjai is. A séf ezúttal nem más volt, mint a tajvani XPEC, a pincér szerepében pedig az Activisiont láthatjuk.

Shrek Forever After teszt - 3. kép

Egyszer volt, hol nem volt...
Mivel jelen sorok írásakor hazánkba még nem került a mozikba a Dreamworks legújabb animációs filmje, csak óvatosan - és az eddigi adaptációs tapasztalataimból kiindulva - merem kijelenteni, hogy a játék a moziváltozat eseményeivel párhuzamosan halad. A kezdő képsorokon láthatjuk, amint Shrek aláírásával megpecsételi a Rumpelstiltskinnel kötött szerződést, s pillanatokon belül az erdőben találja magát, ami kicsit... megváltozott. Az emberek vasvillákkal rohannak neki, ám az aláírás helyett az életét akarják, a barátait sehol sem találja, ráadásul úgy tűnik, senki nem is ismeri, vagy aki esetleg hallott róla, az mind rettegi a nevét. Úgy tűnik, a varázslat hatott, csak éppen nem a megfelelő módon. Hősünk ekkor ráeszmél, hogy alaposan rászedték, s elhatározza, hogy mindenféleképpen visszájára fordítja az eseményeket.

Már az első játékkal töltött percek - percek... inkább másodpercek - után tudtam, hogy a Shrek Forever After kicsit gázosra sikeredett. Amint beléptem a játékba, a menübe kerültem, ahol rögtön észrevettem, hogy itt bizony gondok lesznek. Nyomjam meg a K-t, ha ezt akarom csinálni, amazt a gombot, ha más lenne az óhajom... egyszóval kontroller beszerzése mindenkinek javallott.


Shrek Forever After teszt - 4. kép

A kezdeti trauma után indulhatott a nagybetűs szórakozás. Rövid töltési idővel, majd egy gyönyörű filmjelenettel később az erdő közepén találtam magam, és ami azt illeti, nem igazán értettem, hogy hogyan kerültem oda. Nosza, irány a mindenható internet, ahonnan pár trailerrel és filmjelentettel gazdagabban tértem vissza, és már kezdtem érteni a dolgot. Sok más adaptációhoz hasonlóan, a Shrek is beleesett abba a hibába - bár azt csak erős jóindulattal nevezném hibának, ha valamit direkt (nem)csinálnak meg - hogy az olyan emberek számára, akik nem látták a filmet, semmilyen magyarázatot nem nyújt.
Van nekünk egy csodás CGI jelenetünk a filmből, majd hirtelen már Szamárral beszélgetünk és kezdődik is a harc. Nem lennék ennyire kiakadva, ha nem játszottam volna már Shrek játékkal, de sajnos megtettem, így erre a dologra nincs mentség. A Shrek második része alig hasonlított a filmre, mégis élvezetes volt az olyanok számára is, akik esetleg nem látták azt - s, ami azt illeti, alig volt egy-két dologban hű hozzá, a főbb eseményeken kívül a játék folyt a saját maga kis medrében, de mindenre kaptunk magyarázatot, még ha egy kissé esetlen ingame átvezető személyében is.
Itt ilyenről szó sincs, s ezzel a játék ki is mutatja a foga fehérjét, mialatt sunyin annyit üzen nekünk: "Gagyi vagyok, ha nem láttad a filmet, nem is érthetsz meg, szóval viszlát, nem te vagy a célközönség!" Lehet kicsit durván hangzik, de teljes mértékben vázolja a helyzetet. De ne ragadjunk le itt, lépjünk is tovább!

Alice in Far Far Away

Shrek Forever After teszt - 5. kép

Ugyan elvileg nem sok köze van Tim Burton legutóbbi produkciójának a zöld ogre kalandjainak a játékváltozatához, a Shrek Forever After kísértetiesen hasonlít a nem is olyan régi tesztünk alanyához, az Alice in Wonderlandhez. A játék során a már négy jól ismert szereplőt fogjuk irányítani, azaz Shrek, Fiona, Kandúr és Szamár lesz az, akikkel végigverekedve a pályákon Rumpelstiltskin hatalmának a megdöntését kell véghezvinnünk.
Csakúgy mint a szőke leányzó esetében, ezúttal is egyszerre egy karaktert fogunk irányítani, ez idő alatt a maradék szereplő teljesen eltűnik a játéktérről, s csak akkor jelenik meg, ha rájuk kerül a sor, azaz úgy hozza szent akaratunk.
Mind a négy szereplő egyedi képességekkel van felvértezve, harci technikáik tökéletesen kiegészítik egymást. Ha akarunk, pusztakézzel verhetünk mindenkit péppé, prezentálhatjuk a patkó ágyékra gyakorolt jótékony hatását, vagy bebizonyíthatjuk a világnak, hogy miért a kard a nemesek fegyvere. Abszolút a mi döntésünk, hogy milyen harcmodorral próbáljuk a földre vinni az ellent, lehetőségeinknek csak a képzelet szab határt... na jó, itt álljunk le az erősen marketingszagú kamu szöveggel. Az az igazság, hogy a Shrek Forever After "büszkélkedhet" minden idők egyik leggányabb harcrendszerével, egy kicsit kellene még gyengíteni rajta, és simán elorrozná a koronát a Saw elől.


Shrek Forever After teszt - 6. kép

Először is, harcra csak egy karakter alkalmas, a maradék felejtős. Fionával tökéletesen szét lehet csapni az ellenfél sorai között, de a többiek szimplán bénák. Garfieldnak... izé, Kandúrnak túl rövid a kardja, Szamár és Shrek pedig szimplán - pusztakezes/lábas mivoltjából - olyan kis területen képes csak támadni, hogy a kardos/vasvillás ellenfelek bármikor minden különösebb megerőltetés nélkül bevisznek pár találatot.
Marad tehát Fiona, akivel a harc könnyű, és barmira unalmas is. Mivel belátjuk a teljes teret, meglepetések nem érhetnek minket, s ugyan védekeznünk nem lehet, ha túlságosan is közel merészkedik az ellenség, a speciális támadásunkkal nyerhetünk időt, ami persze mindenkinél nagyjából ugyanaz.
Shrek bömbölni tud, Szamár énekelni, Fiona a fülével riadót fújni, míg Kandúr bárkit elbűvölni. Kár, hogy a címszereplő és a macska semmit sem ér. Egyszerűen arról van szó, hogy ők csak egy bizonyos szögben képesek csinálni azt, ami a másik kettő 360 fokban tesz.

Shrek Forever After teszt - 7. kép


A játékban nincs rendben a tér-idő kontinuum sem. Arról van szó, hogy még az Alice in Wonderland esetében folyamatosan kaptuk meg a különböző karaktereket, itt már a játék legelején rombolhatunk Fionával, majd amikor beérünk az ogretáborba, Shrek meglepetten veszi észre a lányt, akivel elvileg akkor találkozott ugyan, gyakorlatilag azonban már fél órája egymás mellett csépelték a vasvillások sorait.

S végezetül még egy dolog van, amiben az AiW-hez hasonlítanám a játékot: a logikai feladványok. Egyszerűen messze nem olyan nagy dolog megoldani őket, nincs bennük semmi kihívás. A csapatmunka sem jellemző, egy-két helyen kell két karaktert használnunk, de messze nem olyan szinten, mint az előbb említett boss-harcainál.

Grafika
Maga a játékmenet mondhatni kivesézve, úgyhogy itt az ideje, hogy szót ejtsünk a grafikáról. Gyenge. Nem csúnya, nem szép, olyan átlagos. A karakterek mondhatni szépen vannak kidolgozva, bár ez nem nagyon fog látszódik, ugyanis nagyrészt a magasból kémleljük őket. Semmi nagy durranás, cserébe azonban baráti a gépigény is.

Lá-lá-lá lá-lá-lá

Shrek Forever After teszt - 8. kép

Ami a fülünk kényeztetését illeti, a játék egész szépen teljesít. A szinkronnal semmi gond, meglepően színvonalasra sikeredett. A "námbörván" egyértelműen Szamár, az éneklése mindent visz. Szerencsére nem csak a harcban hallhatjuk ékes szólamait, hanem sokszor az átvezetők alatt is.
A zenék nagyon jók, legtöbbjüket a harcok alatt hallhatjuk, s ugyan eleinte feldobják az unalmas csihi-puhit, később elvesztik ezt a tulajdonságokat. Az ok egyszerű: kevés van belőlük. Talán három, esetleg négy fajta muzsika szól összesen, és ezzel ki is fújt. Márpedig sajnos a játékban sok a harc.

Balra fordulj! A másik balra!
Nem kell megijedni, szerencsére nem annyira vészes, bár érdekes helyzeteket tudott okozni. Amíg sétálgatunk nincs gond, de a harcok emiatt is sikerültek kicsit - nagyon - borzasztóra. Nem lehet rálockolni az ellenségre, éppen ezért csapkodunk amerre tudunk, hátha betalál néhány ütés. Kicsit idegesítő, hogy 2010-ben ennyire nem foglalkoznak egyes fejlesztők a saját kölykükkel, de meg is lett az eredménye.

Shrek Forever After teszt - 9. kép

...fuss el véle.
A Shrek Forerver After nem több rétegű, mint egy hagyma, hanem amit a felszínen - azaz az első percekben - látunk, azt fogja később is mutatni. Nem mondom, hogy nem volt néhány jó pillanata, de messze nem nyújt olyan élvezetet, ami miatt érdemes lenne vele játszani. Ha valaki hasonló kaliberű alkotásra vágyik, ott van az Alice in Wonderland, ahol mertek kreatívak lenni és meg is lett az eredménye, a játék ugyanis meglepően élvezetes lett. Csak merem remélni, hogy egyszer eljut az ipar oda, hogy az ilyen alkotásokról nem lesz elmondható, hogy láthatóan a készítőiket sem érdekli.

Shrek Forever After / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2010. május 18.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Néhány poén van benne
  • Király zenék...
  • ...amik pár harc után unalmassá válnak
  • Nagyon gyenge harcok
  • Könnyű fejtörők
  • Unalmas az egész játék
  • Hang
    6
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    4
5
5 hozzászólás

Vendég

14 éve, 4 hónapja és 21 napja

legyél már felmeglepődött smiley

válasz erre

skyman

15 éve, 13 napja

Hát a fene se tudjaröhögő smiley Igzaábol a rajzfilmek se jöttek be nagyon, csak az elsö két rész, lehet h egy probát megér.

válasz erre

marco

15 éve, 13 napja

Megnézem holnap. Itt áll az asztalon, még nem csomagoltam ki...mosolygó smiley

válasz erre

Lac

15 éve, 13 napja

Shadow írta:
a filmután tuti kikell hogy probáljam mosolygó smiley
bár ez a zenés dolog hogy csak 3-4 szám.
többet vártam valahogy tölle azért szomorú smiley fölleg hogy gyenge harcok és sok van belöllük
sztem ha egy kicsit megeröltetik magukat jobban is megtudták volna csinálni
Őszintén szólva a Shrek 2-t sokkal jobban élveztem anno, pedig az is egy gagyi cucc. Mégis megvan a magam bája, nem beszélve arról, hogy bár alig hasonlított a filmre, minden meg lett magyarázva. Itt fogalmam sem volt egyszerűen arról, hogy éppen mit miért csinálunk, mert a 2 perces CGI jelenetekből semmi nem derült ki a számomra...

válasz erre

Shadow

15 éve, 13 napja

a filmután tuti kikell hogy probáljam mosolygó smiley
bár ez a zenés dolog hogy csak 3-4 szám.
többet vártam valahogy tölle azért szomorú smiley fölleg hogy gyenge harcok és sok van belöllük
sztem ha egy kicsit megeröltetik magukat jobban is megtudták volna csinálni

válasz erre
Shrek Forever After
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKisember001 profiljaDav2377 profilja