ShootMania Storm teszt

2013. április 20.
71.8521
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
lamagra profilja, adatai
lamagra
Sokak szerint öngyilkos vállalkozás manapság egy kizárólag multiplayer módot tartalmazó játék kiadása, hiszen ha nem váltja be a hozzá fűzött reményeket az adott produktum, vagy nem megfelelő mennyiségű tartalom híján a játékosok elpártolnak tőle, és szó szerint kihalnak a csatamezők, akkor később a kutya sem akarja majd megvenni még nagyfokú leárazás láttán sem az alkotást. Fokozottan igaz talán mindez az FPS-ekre, hiszen manapság egy magára valamit is adó belsőnézetes lövölde sem jelenhet meg többjátékos lehetőség nélkül, aminek folytán se szeri, se száma a piacon egymással versengő multiplayer shootereknek. Mindezek fényében pedig igazán bátor vállalkozásnak minősíthető a Ubisoft tette, aki úgy döntött, zöld utat enged a birtokában lévő Nadeo Games embereinek legújabb projektjük elkészítésében.


A világszerte főként a TrackMania sorozatról elhíresült fejlesztőcsapat ShootMania Storm címre hallgató lövöldéjének készültét kettős érzésekkel fogadta a gamervilág. A játékosok többsége egy x+1-edik alacsony költségvetésű lövöldét látott benne, amire pénzkidobás lenne bármennyit is áldozni, míg egyes újságírók a jövő nagy reménységét látták benne, ami képes lesz visszanyúlni a gyökerekhez és ezzel megújítani a műfajt. Nos, ahogy az lenni szokott, az igazság most is valahol az aranyközépút környékén keresendő. Bevallom őszintén, én is kicsit húztam a szám, amikor akarva-akaratlanul elvállaltam a játék tesztelését, hiszen néhány gameplay videó láttán én is beskatulyáztam a gammát a "csak egy újabb gagyi lövölde" kategóriájába. Aztán cirka negyed órával a játék elindítása után mindent megértettem...

Aki sziklának fut, hamar lelövődik

Aki sziklának fut, hamar lelövődik


Nem COD-osoknak való vidék

Nem szeretném, ha bárki megsértődne a fenti alcímen, ezért gyorsan le is szögezném: semmi bajom a Call of Duty szériát kedvelő emberekkel, bár tény, hogy szerintem rossz irányba vitték el a sorozatot, és az is tény, hogy többé-kevésbé alkalmas ez a cím arra, hogy meghatározza gamerek egy generációját. Nos, ez az a generáció, melynek tagjai valószínűleg egyáltalán nem fogják érteni a ShootMania Storm-ot, ami minden tekintetben sokkal inkább hajaz az ezredforduló környékén megjelent és szinte azonnal epikussá vált Quake 3 Arena és Unreal Tournament című játékokra, mint a COD bármelyik epizódjára. Ilyen módon tehát senki ne lepődjön meg, hogy a játékban nincsenek perkek, skillek, dogtag-gyűjtögetéshez hasonló pontszerzési lehetőségek, pusztán agyonra csupaszított lövöldözés van, melyben a taktika, a villámgyors döntések és reflexek játsszák a főszerepet.

Átlátszó lettem, bibí! Ja, hogy ez itt a halál..?

Átlátszó lettem, bibí! Ja, hogy ez itt a halál..?


Hogy mit értek lecsupaszítás alatt? Nos, amint a képeken is látszik, lényegében fegyver sincs az általunk irányított karakter kezében, ez azonban nem jelenti azt, hogy a fegyverváltás is ismeretlen fogalom lenne a ShootMania Storm világában. Ó, nem, csupán arról van szó, hogy nem a szokásos formában tehetjük meg ezt, erről azonban majd néhány sorral lejjebb. A képernyő közepén ormótlankodó célkereszt mellett hasznos infókkal tulajdonképpen csak az alsó sáv szolgál, melyen aktuális életerőnket (vagyis pajzsunk állapotát), gyors mozgáshoz és ugráshoz szükséges staminánk töltöttségi szintjét, és ami talán a legfontosabb, hátralévő lövéseink számát láthatjuk. Ebben a játékban ugyanis nem lövöldözhetünk nyakra-főre, néhány egymást követő lövés után (vagy inkább már közben) érdemes fedezék után néznünk, hiszen kicsit várnunk kell, míg fegyverünk újratöltődik. Persze egy-egy lövés után is kivárhatjuk bal alsó vonalunk feltöltődését (vagyis nem szükséges mindig kiüríteni az egész tárat), ez azonban csak néhány kivételes esetben vezethet ellenfelünk halálához.

Negyedóra után kezdtek beindulni a régi reflexek...

Negyedóra után kezdtek beindulni a régi reflexek...


Fegyverváltás helyezkedéssel?

Elérkezett az idő, hogy szót ejtsünk a játékmódokról, ugyanis ezek egyedisége az, ami igazán naggyá teheti a ShootMania Storm-ot az e-sportok világában. Alapvetően háromféle lehetőségünk van a csatározásra. Az első a Joust névre hallgató mód, melyben egy az egy ellen mérhetjük össze tudásunkat egy másik játékossal, egyedi szabályokkal, de felettébb szórakoztató módon. A második a Royal, mely afféle free-for-allként ugrasztja egymásnak a játékosokat, megfűszerezve egy minimális capture the flag beütéssel. És végül ott van az Elite, melynek során támadó és védő csapat kerül kijelölésre, melyek más és más feltételekkel és fegyverekkel néznek farkasszemet egymással, és szintén más módokon tehetnek szert végül győzelemre. Anélkül, hogy hosszas játékleírásba kezdenék (ezt meghagyom a játék kézikönyvének) csak ízelítőül egy példa: ahogy az említett Elite-ben a csapattól függ, hogy milyen fegyver van nálunk, a Royal-ban a pálya egyes pontjai határozzák meg, hogy afféle tapadóbomba-lövő, mesterlövészpuska-szerűség vagy épp a "normál" sugárvető van-e a kezünkben. Így tehát ha fegyvert akarunk váltani, akkor nem egy gombra lesz szükségünk, hanem a legközelebbi alagútra vagy ablakra - ötletes, nem?

Készül a remekmű

Készül a remekmű


Legyél te is szerkesztő!

Ha ezután a rendkívül egyedi ötlet és kivitelezés ismertetése után azt mondom, hogy mindez még semmi, azt néhányan talán már túlzásnak fogják tartani. És valóban, ennél kicsit árnyaltabb is a kép, így talán célszerűbb azt mondani, hogy lehet, hogy mindez még semmi. Arról van szó ugyanis, hogy a Nadeo emberei - a TrackMania jól bevált mintájára - elérhetővé tettek egy pálya- és eszközszerkesztőt, amivel további tartalmak megalkotására buzdítják a játékosokat. Teszik ezt ráadásul rögtön kétféle módon: az egyszerűbb szerkesztőfelülettel azoknak akartak kedvezni, akik kevésbé akarják beleásni magukat, vagy csak a móka kedvéért kóstolnának bele az alkotásba, az összetettebb, lehetőségek egész tárházát nyújtó felület azonban a kreativitásukat, molyolási hajlamaikat itt kiélni akaró játékosokat célozza meg.

Hova futtok? Védekeznünk kéne...

Hova futtok? Védekeznünk kéne...


Minden esély megvan tehát rá, hogy ez az elsőre botegyszerűnek tűnő, kinézetre főként a paintball és a lézerharc elemeit ötvöző, főként romos építmények és csordogáló patakok környékén játszódó FPS egy hosszú ideig támogatott, rendszeresen új tartalmakkal szolgáló lövölde legyen. Sőt, azt sem tartom kizártnak, hogy ha sokan ráismernek a ShootMania Storm-ban rejlő lehetőségekre, akkor hamarosan az elektronikus csapatsportok palettáján köszönthetjük viszont a Nadeo-Ubisoft fúzió új üdvöskéjét. Én személy szerint borzasztóan remélem, hogy így lesz, hiszen a tavaly megjelent új Counter-Strike epizód után épp itt volt az ideje, hogy a Quake-Unreal vonal is feléledjen és előhívja a régi reflexeket az egykoron ezt a vonulatot favorizáló gamerekből. Q3 és UT fanok, a ShootMania-ban egyesüljetek!

ShootMania Storm / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2013. április 10.
  • Ár: 6.000 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • pörgős játékmenet
  • gyors matchmaking system
  • Quake 3 hangulat
  • igazi e-sport
  • szépnek éppen nem mondható
  • a hangok is elég semmilyenek
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    10
8.5
19 hozzászólás

Neurotic

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Játszottam a bétával és tényleg jó játék. Bár látszólag egy tartalmatlan lövölde, nincsen személyre szabható fegyverarzenál, sem egyéb felszerelés. Mégis szerintem az egész nagyon egyben van. Csak a reflexeken múlik minden és minden játékos ugyanazokkal az esélyekkel indul minden meccs elején. A háttérben egyébként elég erős sport hangulata van annak köszönhetően, hogy mindenki a saját országa színeiben indul, a ponttáblázat kb olyan mint az olimpián mosolygó smiley

Én főleg Storm játékmódban játszottam. Ez egy free for all mód amolyan "csak egy maradhat" kieséses rendszerben. A különlegessége ennek a módnak, hogy az idő elteltével egy körkörös vihar kerekedik a pálya körül ami egyre szűkíti a játékteret. Akit a vihar elkap meghal, aki a végére marad az nyeri a kört.

Egyébként Quake hangulatú fps-nek ott a Nexuiz is. Elég jól el lehet azzal is szórakozni. Illetve el lehetne, ha játszana vele bárki is :\ Sajnos totál üresek a szerverek, pedig nem rossz játék és több akció keretén belül volt már fillérekért is. Kár érte.

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Egy próbát megér ennyiért.

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Engem egyvalami győzött meg de az azonnal: "Quake 3 hangulat". Megvettem.

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Elég jó pontokat kapott!meglepett smiley Nem lehet akkor rossz!

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Ez ***** jó játék!meglepett smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Korrekt pontszám!

válasz erre

Vendég

11 éve, 10 hónapja és 19 napja

Egyszerű de tetszik!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
ShootMania Storm
6.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja