Shadow Warrior teszt

2013. október 24.
73.7421
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Volt annak idején, sokak szerint nem is olyan régen egy fejlesztőcsapat, akiket a nyolcvanas évek második felében csak Apogee Software néven ismert meg a világ. A kérdéses fejlesztőcsapat nem csinált mást, mint amire eredetileg rendeltettek, ergo sorozatban okádták magukból a videojátékokat, amelyekkel kapcsolatban talán nem is sejtették, hogy mára igazi kultikus darabokká lesznek, hiszen a Duke Nukem, vagy a Rise of the Triad neve bizonyára sokunknak örökre beleivódott az emlékezetébe.


Hosszú lenne külön elmesélni, hogy milyen okok vezettek odáig, de a kilencvenes évek második feléig az Apogee Software sorozatban gyártotta a jobbnál-jobb videojátékokat, de még a legnagyobb rajongóknak is feltűnt, hogy néhány kivételtől eltekintve az alkotások színvonala sajnos megragadt egy bizonyos szinten, még ha ez a szint jóval az átlagos felett is volt, majd mintha megérezték volna a srácok, de 1996-ban megváltoztatták a stúdió nevét, méghozzá a bizonyára sokak számára ismerősebben csengő 3D Realmsra.

Te, mire szolgál az a kapanyél, ami kilóg az ocsmány képedből?

Te, mire szolgál az a kapanyél, ami kilóg az ocsmány képedből?


Akarva, vagy akaratlanul, de a csapat első dobása rögtön egy mindmáig klasszikus, az FPS-játékok műfajában sokáig etalonnak számító videojáték lett, amit Duke Nukem 3D címmel ismert meg a világ, és bizonyára nincs olyan a húszas éveit már betöltött játékos, aki ne emlékezne könnyes szemekkel erre a remekműre. Hogy miért mesélek én nektek minderről egy Shadow Warrior játéktesztben? Mindössze azért, mert a 3D Realms következő nagy dobására sem kellett sokáig várniuk a rajongóknak, a koprodukcióban elkészült Blood után ugyanis 1997-ben megjelenhetett a Shadow Warrior, ami a Duke Nukem 3D által kitaposott irányvonalon mozgott, és bár sokunknak életre szóló élményeket okozott, összességében már nem volt akkora hatással a játékiparra, mint a macsó kalandjai.

Csak apró érdekességként merem megjegyezni, hogy a Shadow Warrior volt az utolsó olyan projektje a 3D Realms brigádjának, amit önállóan be is tudtak fejezni, és nem egy régi alkotásuk portja volt, mert bármennyire is tündökölt szépen a cég logója a Duke Nukem Forever intrójában, ha a Gearbox annak idején nem karolja fel a játékot, akkor bizony még ma is csak egy délibáb lenne az alföldi rónaságon. A hosszas kitérő után azonban térjünk inkább rá a Shadow Warriorra, lévén az amerikai Devolver Digital csapata úgy döntött, hogy érdemes lenne HD formában feldolgozni a játékot, hogy a mai rajongók is megismerhessék ezt az elfeledett remeket, és bár mi kapásból nyolc feldolgozásra érdemesebb címet is tudtunk volna mondani ennél, mégis nagyon örülünk annak, hogy így döntött az amerikai brigád, méghozzá annak ellenére is, hogy messze nem lett tökéletes a végeredmény.

Áll így ifjú nyírfa a réten, alatta meg ocsmány pofák vernek engem éppen...

Áll így ifjú nyírfa a réten, alatta meg ocsmány pofák vernek engem éppen...


Ez nem véletlen, hiszen sajnálatos módon egy eléggé amatőr, habár bejáratott fejlesztőkből álló csapatot bíztak meg a munkálatokkal, méghozzá a lengyel Flying Wild Hog képében, akik eleddig csak a Hard Reset című - egyébként kifejezetten jól sikerült - alkotást tették le eddig az asztalra. A Devolver Digital szerencsére a lengyelek lelkére kötötte még a munkálatok megkezdése előtt, hogy vigyék bele saját elképzelésüket a végeredménybe, de mindezt úgy, hogy közben megmaradnak az eredeti által kitaposott ösvényen. Ez olyannyira igaz lett a Shadow Warrior feldolgozására, illetve feltámasztására - ami mögé legalább egy HD jelzőt, vagy valami alcímet még odabiggyeszthettek volna -, hogy a koncepción és a történeten kívül engem szinte semmi sem emlékeztetett a legendás elődre.

A sztorihoz és a játékmenethez tehát nem nyúltak hozzá a fejlesztők, így a 2013-as Shadow Warrior keretein belül is Lo Wang bőrébe bújhatunk bele, aki jól ismert verőlegényként azt a feladatot kapja, hogy kutassa fel a Nobitsure Kage névre hallgató misztikus katanát, amivel az ősi Istenek erejével démoni hordákat lehet rászabadítani a világra. Szó-szót követ, majd esemény-eseményt, és hirtelen ott találjuk magunkat a világ közepén, egy pengeéles katanával a kezünkben, miközben ocsmány teremtmények sokasága próbál meg életünkre törni, így különféle idegen, mutáns és egyéb szörnyek, valamint napszemüveges japánok, akik gyakran lőnek is majd ránk, miközben mérgesen néznek és bizonyára a lányok csúnyájára asszociáló kifejezéseket kiabálnak.

Na rohadt gyorsan gyere le onnan, amíg szépen mondom!

Na rohadt gyorsan gyere le onnan, amíg szépen mondom!


Mivel azonban a nevünk Lo Wang, és nem Nyúl Béla, ezért mi sem természetesebb annál, minthogy felvesszük a harcot mindenkivel, aki csak ránk támad, így a roppant lineáris, de a körítést tekintve az eredeti Shadow Warrior helyszíneire emlékeztető pályákon szinte nem is lesz más feladatunk, mint szkriptelt jelenetektől-szkriptelt jelenetekig haladni, miközben szinte alig van más dolgunk a mészárláson kívül. Hogy unalmas-e? Az nem kifejezés, hiszen bár a kilencvenes években nagyszerű volt ez a játékmenet, ez az elképzelés, mára azonban a céltalan és oktalan öldöklés - öljé', mert kapsz pontot - nem célravezető, nem tehet sikeressé egy játékot sem, ami akkor is igaz, ha egy remake-ről, vagy sokkal inkább - állítólagosan - rebootról van szó. Ha utóbbiról beszélünk - többen is ezt állítják -, akkor a véleményemet határozottan fenntartom, ergo a Shadow Warrior idejétmúlt, unalmas és rendkívül ismétlődő.

Mielőtt bárki a fejemet venné a kicsit talán túlontúl őszinte kifejezésekért, elmondanám hogy a Shadow Warriorban természetesen megmaradt minden olyan elem, amitől már az 1997-es elődöt is nagyon imádtuk, így például az összecsapásokat nem csak hagyományos fegyverekkel, hanem egy tűéles katanával is kivitelezhetjük, sőt mi több, ha belekóstolunk a kardozás örömeibe, garantáltan el sem engedjük többé a vágófegyvert, hiszen elképzelni sem tudnánk nagyobb élményt annál, minthogy ellenfeleinket apró darabkákra szeleteljük vele. Természetesen az alacsony költségvetés itt is érződik a játékon, hiszen a testrészek többnyire nem ott szakadnak, ahol eltaláljuk őket, de karddal szeletelni és mészárolni akkor is nagy élmény, pláne hogy a kard gyakran a továbbjutás kulcsa is lesz, habár a nagyobb boss harcok során én jobbnak láttam inkább a tokban tartani.

Most mit integetsz, nekem kettő van, neked egy sem. Problem?

Most mit integetsz, nekem kettő van, neked egy sem. Problem?


A játékmenetet igyekszik feldobni egyébként - a pályákon gyűjtögethető szerencsesütik és egyebek mellet - a fejlődési rendszer is, aminek köszönhetően nem csak karakterünket tudjuk majd magasabb szintekre tornázni, hanem fegyvereinket is, sőt mi több, utóbbiakat akár még kiegészítőkkel is felszerelhetjük. A játékban egyébiránt hősünk mágikus képességekkel is rendelkezik, aminek köszönhetően képes például mágikus tulajdonságokkal felruházni kardját, vagy meggyógyítani önmagát, ami azért különösen szerencsés, mert itt aztán nincs ám automatikus regeneráció, mint a Call of Duty kétezerben, itt bizony egészségügyi csomagok vannak, mint a klasszikus FPS-játékokban általában.

Mivel a játékmenet olyannyira ismétlődő és alacsony élvezeti faktorú, hogy nem is igazán lehet rá több szót fecsérelni, ezért nézzük egy kicsit meg a küllemet, mert a hanghatásokat inkább szintén nem kommentálnám. Ha nem remake, hanem reboot a Shadow Warrior, akkor ez a grafika bizony szó szerint szégyennek tekinthető 2013-ban, hiszen bár az összkép szép és színes, de a karakterek kidolgozása botrányos, az effekteket mintha színes ceruzával rajzolták volna, a textúrákból pedig szinte kilóg és integet a sok-sok pixel. Tudom, nem a grafika a minden, de a Crysis 3 után azért a fene se akar ilyen ocsmány játékokkal játszani, ha egyszer lehet szebb is a végeredmény.

A big boss, aki féltonnás sonkával veri szét a fejedet!

A big boss, aki féltonnás sonkával veri szét a fejedet!


A Shadow Warrior számomra annak idején hatalmas kedvenc volt, és őszintén nagyon szerettem volna megkedvelni ezt az új változatot, de egyszerűen nem sikerült, így nem is értem, hogy mitől volt úgy oda érte néhány internetes magazin, az összképet tekintve ugyanis a Flying Wild Hog még jóindulattal is csak egy erős közepes teljesítményre volt képes, és számomra hatalmas csalódást is okoztak. Ha tényleg szükség van rebootokra és remake-ekre - meg robotokra és pribékekre -, akkor azt a jövőben ne ilyen minőségben, ha kérhetem. Köszönöm, de inkább maradok az eredetinél!

A teszt során nVidia GTX 760 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve.

Shadow Warrior / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2013. szeptember 26.
  • Ár: 7.500 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • hű az eredetihez
  • kardozás
  • csúnya
  • monoton
  • túlontúl régimódi
  • Hang
    5
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
6.5
29 hozzászólás

Vendég

10 éve, 7 hónapja és 18 napja

Egyébként lehet azt mondani ennek a játéknak a grafikájára hogy **** de legalább nem kell egy új gépet vennie az embernek csak azért hogy egy rohadt jó grafikájú játékal játszon az ember.Amúgy meg az a baj hogy pl:crysis nem mondok rosszakat róla mert nem rossz játék viszont nincs egyénisége egy tucat ilyen játék van még a piacon.Ja és egy utolsó gondolat én nem láttam még nagyon olyan példát ami igazolná hogy létezik tökéletes játék ez itt is igaz de amilyen játéknak marha jó a grafikája azon elcsodálkozol egy pár percig azt ennyi játékélményre nem fektetnek bele annyi energiát így van értelme játékokat csinálni mondhatom.

válasz erre

Vendég

10 éve, 7 hónapja és 19 napja

Jó a grafika tényleg nem a toppon van viszont a játékmenetel semi próbléma.De nézzünk akkor más játékokra is miben különbözik egy call of duty vagy egy medal of honor a shadow warriortól hagyuk már ezt.Ott is agytlan lövölde az egész meg ráadásul mi értelme egy nagyon jó történetnek a mai világban.Én szeretem az olyan játékokat ahol van történet például a bioshock is ilyen.Sajnos nem bennem van a hiba hanem a mai fiatal generációban mert ők le****ják a történetet.És ezért ennek sincs a legkiválóbb története viszont egy klasszikus játékról van szó és sokkal változatosabb ez a játék a maga 20 órás játékmenetével (bizony 20 órás nem 5 órás mint a mai játékok többsége)szégyen szerintem az hogy 5 óra egy rohant kampány legyen 15 de ne 5.És megmondom az összintét nem untam azt a 20 órát egyáltalán nem.Röhögtem a poénokon a harcok kiválóak semmi baj nincs a játékkal.Az igaz hogy a grafika nem a toppon van viszont így gondolnak azokra is akiknek ****abb gépük van.Szerintem a játékélmény a legfontosabb és ebbe benne van az a régi élmény ami sajnos a mai játékokban nincs meg.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja

dezsoapolip írta:
na direkt beregeltem hogy tudjak ide irni ez a jatek a classic old school darabolos fps korszakot eleviniti fel ami a regi quaket doom hexen stb nyujtottak iszonyatosan nagy elvezeti faktor van a jatekban meg igy is hogy 1 regi jatek reworkje ergo sok ujitast tenyleg nem tartalmaz de barmikor le ulok swzni es szeletelek par orat mint bf4 titanrobot cod ghost 6 metro4000 crysis es a tobbi tucat konzol fps kalap****ba akar 10 percet is beleverjek amugy ez a grafika**** felfogas azt hittem csak a mostani 14-20 eves korosztalyra jellemzo nem azokra akik meg a sim city 1 fele pixel halmazok ele is elvezettel ultek le
Hát ez az. Pont az a baj hogy nem méltó az eredeti címhez.

válasz erre

dezsoapolip

11 éve, 2 hónapja

na direkt beregeltem hogy tudjak ide irni ez a jatek a classic old school darabolos fps korszakot eleviniti fel ami a regi quaket doom hexen stb nyujtottak iszonyatosan nagy elvezeti faktor van a jatekban meg igy is hogy 1 regi jatek reworkje ergo sok ujitast tenyleg nem tartalmaz de barmikor le ulok swzni es szeletelek par orat mint bf4 titanrobot cod ghost 6 metro4000 crysis es a tobbi tucat konzol fps kalap****ba akar 10 percet is beleverjek amugy ez a grafika**** felfogas azt hittem csak a mostani 14-20 eves korosztalyra jellemzo nem azokra akik meg a sim city 1 fele pixel halmazok ele is elvezettel ultek le

válasz erre

Maniac

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
Szóval a CoD nem jó példa, de a 90-es évek filmjei igen. röhögő smiley
De ha már VHS és ősi kamera... a játék nem floppyn jelent meg és nem is commodore-on fejlesztették.

Ez egy korrekt feldolgozás mai elvárásokhoz igazítva, a grafikával sincs semmi probléma. Aki szereti a hasonló játékokat, annak ez is tetszeni fog!
Felőlem...

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Maniac írta:
Szóval azt akarod mondani, hogy a filmes feldolgozásokat is a 90-es években vásárolt kamerákkal kell rögzíteni, és VHS kazettákon forgalmazni, ugye? röhögő smiley Csak egy feldolgozás? Ne legyen CSAK EGY feldolgozás, ha már egyszer nekiláttak, akkor legyen A feldolgozás, és legyünk már annyira igényesek, hogy legalább a grafika téren követeljünk egy mai színvonalat.
Szóval a CoD nem jó példa, de a 90-es évek filmjei igen. röhögő smiley
De ha már VHS és ősi kamera... a játék nem floppyn jelent meg és nem is commodore-on fejlesztették.

Ez egy korrekt feldolgozás mai elvárásokhoz igazítva, a grafikával sincs semmi probléma. Aki szereti a hasonló játékokat, annak ez is tetszeni fog!

válasz erre

Maniac

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
A kazettákra már meg volt a válaszom: "A mai szemhez igazítva, a régi játék rúgó elemeit tartalmazva". Magyarul: a grafika ami legyen mai, a játék menet pedig a régi.

Egyébként mi a gondod a grafikával? Ja már tudom... ebben nincsenek robbanások, meg feléd repülő teher kocsik, mint a CoD24-ben.
Mindössze az, hogy nem éri el a 2013-as követelményeket. Továbbmegyek, még a 2003-as követelményeket is csak nehezen. Ez pedig egy játéktesztben objektív elvárás, felesleges ezen kattogni. Ha neked tetszik, lelked rajta, objektíven, a mai felhozatalhoz viszonyítva azonban még a középkategóriát sem éri el. A COD megint nem jó példa, ha grafikáról van szó...

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Maniac írta:
Szóval azt akarod mondani, hogy a filmes feldolgozásokat is a 90-es években vásárolt kamerákkal kell rögzíteni, és VHS kazettákon forgalmazni, ugye? röhögő smiley Csak egy feldolgozás? Ne legyen CSAK EGY feldolgozás, ha már egyszer nekiláttak, akkor legyen A feldolgozás, és legyünk már annyira igényesek, hogy legalább a grafika téren követeljünk egy mai színvonalat.
A kazettákra már meg volt a válaszom: "A mai szemhez igazítva, a régi játék rúgó elemeit tartalmazva". Magyarul: a grafika ami legyen mai, a játék menet pedig a régi.

Egyébként mi a gondod a grafikával? Ja már tudom... ebben nincsenek robbanások, meg feléd repülő teher kocsik, mint a CoD24-ben.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
Az író láthatóan nincs oda a Serious Sam és Painkiller típusú játékokért és gondolom easy fokozaton próbálkozott.
Ezért kapásból ismétlődőnek és alacsony élvezeti faktorúnak nevez egy olyan játékot ahol gyorsnak kell lenni és oda kell figyelni épp milyen szituációban milyen fegyvert és képességet használsz, különben halott vagy.

Az pedig, hogy a grafika ronda lenne, hatalmas túlzás. A Hard Resetet messze felölmúlja, pedig az sem volt már rossz.

Lehet, hogy én vagyok csak sekélyes, de ezekkel a low budget modern-retro FPS-ekkel százszor jobban szórakozok mint bármilyen agyonsztorizott AAA fossal ami manapság kijön.
Azokat is lehúzzák ha olyan **** mint ez, ne aggódj.röhögő smiley

válasz erre

Maniac

11 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
"Hogy miért kell teletenni hiperszuper effektekkel egy ilyen játékot? Tök egyszerű kérlek, 2013-at írunk."

Hogy ha ez a Shadow Warrior folytatása lenne, egy SW 2, akkor azt mondom hogy tökéletesen egyet értek veled ebben a 2 mondatodban, de Istenem... ez csak egy feldolgozás! A mai szemhez igazítva, a régi játék rúgó elemeit tartalmazva. Kedves tesztelő, te nem tudod, hogy mi a remake fogalma.
Szóval azt akarod mondani, hogy a filmes feldolgozásokat is a 90-es években vásárolt kamerákkal kell rögzíteni, és VHS kazettákon forgalmazni, ugye? röhögő smiley Csak egy feldolgozás? Ne legyen CSAK EGY feldolgozás, ha már egyszer nekiláttak, akkor legyen A feldolgozás, és legyünk már annyira igényesek, hogy legalább a grafika téren követeljünk egy mai színvonalat.

válasz erre

Vendég

11 éve, 2 hónapja és 20 napja

"Hogy miért kell teletenni hiperszuper effektekkel egy ilyen játékot? Tök egyszerű kérlek, 2013-at írunk."

Hogy ha ez a Shadow Warrior folytatása lenne, egy SW 2, akkor azt mondom hogy tökéletesen egyet értek veled ebben a 2 mondatodban, de Istenem... ez csak egy feldolgozás! A mai szemhez igazítva, a régi játék rúgó elemeit tartalmazva. Kedves tesztelő, te nem tudod, hogy mi a remake fogalma.

válasz erre

Vendég

11 éve, 4 hónapja és 7 napja

Az író láthatóan nincs oda a Serious Sam és Painkiller típusú játékokért és gondolom easy fokozaton próbálkozott.
Ezért kapásból ismétlődőnek és alacsony élvezeti faktorúnak nevez egy olyan játékot ahol gyorsnak kell lenni és oda kell figyelni épp milyen szituációban milyen fegyvert és képességet használsz, különben halott vagy.

Az pedig, hogy a grafika ronda lenne, hatalmas túlzás. A Hard Resetet messze felölmúlja, pedig az sem volt már rossz.

Lehet, hogy én vagyok csak sekélyes, de ezekkel a low budget modern-retro FPS-ekkel százszor jobban szórakozok mint bármilyen agyonsztorizott AAA fossal ami manapság kijön.

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Shadow Warrior
7.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profiljaXTomiX0029 profilja