Secret of Mana teszt

2018. március 22.
71.5841
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Jó pár héttel ezelőtt a Romancing SaGa 2 teszt esetében előkerült már egyszer az a téma, hogy a nosztalgia mennyire kétélű fegyver tud lenni. Nos, jelen értekezésünk alanya, a Secret of Mana is megérne egy szép hosszú bevezetőt, mivel a Super Nintendo éra egyik legsikeresebb alkotásáról van szó, ami szűk huszonöt év után egy félig-meddig reboot formájában érkezett meg újra PC-re, illetve PlayStation konzolokra.
Advertisement


Miközben vártam a stuff települését, próbáltam összeszedni magamban, hogy egészen pontosan mit is várok el tőle. Kétségtelen tény, hogy a régmúltban szó nélkül system seller cím volt az akkoriban lenyűgözőnek számító grafikájával, csavaros, összetett történetével és persze egy igazi újdonsággal: noha műfaja klasszikus JRPG, a harc azonban teljesen valós idejű.

Most nyilván erre már csak legyinteni tudunk, de ez akkoriban hatalmasat szólt. Rövid időn belül abszolút kultjátékká nőtte ki magát. Az eredeti kiadás után pár évvel érkezett amúgy egy folytatás hozzá Secret of Mana 2 címmel, de ez nem tudta megismételni elődje osztatlan sikerét.

Hol az uzsipénzed kishaver?

Hol az uzsipénzed kishaver?


Figyelő tekintetünket vessük innentől kezdve a remake-re. A sztori a mai napig szó nélkül megállja a helyét. Képzeljetek el egy olyan világot, ahol mindenütt fel lehet fedezni az éltető anyagot, a Manát. Természetesen ez nem marad rejtve az emberiség előtt, akik szinte az utolsó cseppig kiaknázták ezt a csodálatos erőforrást, majd pedig megépítették szörnyű mesterművüket, egy repülő kastélyt, az elpusztíthatatlan és bevehetetlen Mana Fortress-t.

Az Istenek egy ideig tűrték a mohóságot, azonban az erőd megépítése volt az utolsó csepp abban a bizonyosban, így a világra szabadították rettenetes szörnyhordáikat. A háború majdnem az utolsó cseppig elhasználta a Manát, mígnem érkezett egy hős, aki a Mana Sword segítségével elpusztította a halálhozó kastélyt, illetve az akkori, gonosz civilizáció nagyobbik felét.

Megkezdődhetett a planéta rehabilitációja. A háttérben azonban gonosz erők munkálkodtak a Mana Fortress feltámasztásán, így újdonsült héroszunkra, Randi-ra maradt a legendás kard energizálása, miután egy véletlen folytán megtalálta azt. Persze ez csupán a bevezető, nem mesélnék el mindent azért, mivel a sztori az egyik pillér, amire játékunk támaszkodik. Később csatlakozik egy vadóc lány, Primm, valamint az emlékezetét elvesztő tündér, Popoi hősünkhöz, így a triónak kell felvennie a harcot a gonosszal.

Ne nevessetek, tisztálkodni mindig kell

Ne nevessetek, tisztálkodni mindig kell


Ha megnézitek a képeket, akkor már láthatjátok is, hol érte a legnagyobb változtatás programunkat. Teljesen új grafikus engine-t, így ezzel együtt friss megjelenítést kapott játékunk, valamint végre megszólalnak a karakterek, bár azért ez hagy némi kívánnivalót maga után.

Nyilván senki se számítson FFXV jellegű megjelenítésre, inkább a késői PS1-es dolgok felé tendál, viszont legalább jó nagy felbontásban és gyönyörű színpalettával megtámogatva. Ez inkább akkor lehet zavaró, amikor a stuff motorjával készült átvezetőket nézzük, kalandozás valamint harc közben is a megszokott döntött felülnézetet kapjuk. Ilyenkor szerintem nagyon pofásan fest a cucc.

Ahogy a bevezetőben említettem, a verekedés teljesen valós időben zajlik, plusz minden ellenfelünket látjuk a térképen, így egyből nekik lehet esni. Egy szereplőt irányítunk mi, a másik kettőt a gép, de valamennyire lehet paraméterezni viselkedésüket, de még ennek ellenére is meglehetősen ostobán viselkednek sokszor. Nincs amúgy túlspilázva a harc, de finomság azért akad benne. Konzolon az iksz lenyomásával csaphatunk oda, viszont nem lehet esztelenül vagdalkozni, ugyanis van egy százalékos mérce középen, ami jelzi, hogy a támadásunk mekkora sebzéssel fog járni.

Bocs, merre van az edzőterem? Tudod, gyúrok meg minden

Bocs, merre van az edzőterem? Tudod, gyúrok meg minden


Értelemszerűen 100 százaléknál tudjuk a legerősebb találatot bevinni. Utána érdemes megvárni hogy újra feltöltődjön, ellenkező esetben csak kaparászásra futja majd erőnkből. A mechanika tényleg klasszikus, városkákba betérve tölthetjük fel készleteinket, pihenhetünk, menthetünk, illetve vásárolhatjuk a jobb páncélokat, fegyvereket. Utóbbiakat tudjuk fejleszteni is szimplán azzal, hogy használjuk őket, így szintet lépnek és érkeznek az extrább támadások. Varázslatokkal ugyanez a helyzet, bár azokat először kvázi meg kell találnunk.

Hozzá kell tennem, hogy a stuff amúgy eléggé nehéz, ami a főellenségeknél fog kicsúcsosodni, szóval az egy ideje elfelejtett grind dolgot jó lesz, ha visszacsempésszük tudatalattinkba. Meglehetősen nehéz dolog értékelni a Secret of Manát, mert ha egy konvencionális értékelőt nézek mellé, szinte a három pontot is alig ütné meg. A valóság ezzel szemben pontosan az ellenkezője - persze csupán akkor, ha kedveljük az ilyen retro felépítésű motyókat.

Bazze, még egy darázs is lenyom elsőre

Bazze, még egy darázs is lenyom elsőre


Alapjában véve jól sikerült a külcsín felturbózása, a sztori még ennyi idő elteltével is kellemes, örvendhetünk a szinkronnak, pluszban az árazással sem szálltak el, így mindenképp jó vételnek minősül. Én bátran ajánlom minden JRPG rajongónak.

Secret of Mana / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2018. február 16.
  • Ár: 10.790 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Időtálló történet
  • Egyszerű, mégis nagyszerű harc
  • Korrekt külcsín turbózás
  • A szinkronhangok kissé bénák
  • A 25 évvel ezelőtti alapok már nem minden esetben elegek
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
7.8
Secret of Mana is megérne egy szép hosszú bevezetőt, mivel a Super Nintendo éra egyik legsikeresebb alkotásáról van szó, ami szűk huszonöt év után egy félig-meddig reboot formájában érkezett meg újra PC-re, illetve PlayStation konzolokra. '>
Secret of Mana is megérne egy szép hosszú bevezetőt, mivel a Super Nintendo éra egyik legsikeresebb alkotásáról van szó, ami szűk huszonöt év után egy félig-meddig reboot formájában érkezett meg újra PC-re, illetve PlayStation konzolokra. '>
6 hozzászólás

Santonio

6 éve, 6 hónapja és 2 napja

Igazi békebeli hangulata van így ránézésre. Nagyon tetszik, a puritán kinézete ellenére is!

válasz erre

Tommy

6 éve, 6 hónapja és 2 napja

Alapból erre a grafikára ma már érdekesen nézünk, azonban ennek a játéknak épp ez adja meg az alaphangulatát. Retró hangulat, nosztalgikus játékélmény, mai köntösben. Nekem nagyon tetszik!

válasz erre

Ronalddo

6 éve, 6 hónapja és 3 napja

Nagyon adja ez a retro fíling.

válasz erre

muki

6 éve, 6 hónapja és 4 napja

Igazán jól sikerült remasternek tűnik! Végre! mosolygó smiley

válasz erre

VaPe

6 éve, 6 hónapja és 4 napja

Nem ez a kedvenc stílusom de ez tetszik.

válasz erre

Mordorer

6 éve, 6 hónapja és 4 napja

De rohadt jó kis cucc!

válasz erre
Secret of Mana
10.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja