Sébastien Loeb Rally EVO teszt

2016. február 09.
74.4441
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Szerintem határozottan necces dolog, ha egy híresebb ember a nevét adja valamilyen, a profiljába vágó játékhoz. Láttunk már példát arra, hogy bejött az illetőnek, mert a fejlesztőkkel együttműködvén sikerült egy nagyon jó dolgot letenni az asztalra. Ugyanakkor az ellenkezőjére is van számtalan példa, ráadásul ilyenkor a bukta még csúnyább, mert alanyunk reputációja zuhanhat, főleg, a casual réteg körében. Sajnos jelen tesztünk tárgya az utóbbi kategóriába esik.


Pedig Loeb talán az egyik leghíresebb, legeredményesebb fickó a rally-k történetében, igazán megérdemelt volna egy épkézláb játékot. Engedelmetekkel most eltekintenék attól, hogy felsoroljam a különböző címeit és rekordjait, az interwebzen kiválóan megtalálhatóak, de a lényeg az, hogy fenomenális az ember.

Már akkor gyanút kellett volna fognom, amikor megláttam a Milestone stúdió logóját, hiszen ők nem éppen a minőségi portékákról híresek. Mivel rallys játékokkal nincs eleresztve a piac, ezért próbáltam az abszolút pozitív dolgokat észrevenni, sajnos azonban a középszerűség mocsarából nagyon nem tud kitűnni a Rally Evo.

Farolási

Farolási


Ígéretesen indult a teszt, mert egy egész jó kis hangulatfokozó intró kényezteti a szemünket, természetesen Loeb bácsival a főszerepben. Aztán az egyszerűségében is stílusos menü fogad minket, ahol a legelső mozzanatunk a tréning elindítása legyen, mert bizony itt is a szimulátor jelleg dominál. Még ezt is élvezettel nézegettem, mert tényleg mindenre megtanít minket a program, amire szükségünk lesz a későbbiekben. Ahogy ezzel végzünk, átkerülünk egy átalakított kőfejtőbe, ahol tovább tudjuk polírozni fékezési és kanyarodási technikánkat, sőt, ha van rá ingerenciánk, akkor már itt is elkezdhetjük a versenyzést, ugyanis egy jópofa time trial-t indíthatunk, egyelőre csak magunkban.

Sajnos már itt is szemet szúrt a külcsín nem annyira penge mivolta, ami a további elmélyedést követően csak erősödött bennem. Nem is feltétlenül a járművekkel van probléma, mert arra azért figyeltek a készítők, hogy jusson rájuk elegendő mennyiségű poligon.

Viszont kis túlzással minden más, nos, funkcionális: hiába van temérdek változatos pálya, a mocsártól kezdve a napsütötte erdőn keresztül a havas tájakig, ha egészen egyszerűen rossz nézni, ami a képernyőn zajlik. Jó, most egy picit túloztam, de úgy gondolom, hogy 2016-ban már nem kellene holmi háromszög alakú bokrokkal, nevetséges aljnövényzettel, vagy a FIFA 06-ból importált nézőkkel bajlódnom.

Jó, hogy nem látjátok a következő másodpercet

Jó, hogy nem látjátok a következő másodpercet


Persze ezek csak a grafika problémák csúcsai, akadnak technikai bakik is, amik a képfrissítésben csúcsosodnak ki. Soha nem zuhan olyan mélyre, hogy játszhatatlan legyen az EVO, viszont arra pont elegek, hogy kizökkentsenek minket az amúgy nagy koncentrációt igénylő vezetésből. a nem is olyan rég tesztelt WRC sem volt egy Mona Lisa, de Loeb még azt is alul tudja múlni.

A legnagyobb hangsúly természetesen itt is a vezetési élményen van, amivel nincs is baj, hiszen ez egy kifejezetten szimulátor jellegű játék. Amikor az alapokat tanuljuk be, nincs is semmi baj, megy minden szépen. Ahogy rákerülünk az első versenypályára, na azt viszont nem tesszük zsebre.

Magabiztosan vettem be az első kanyarokat, hogy aztán úgy elszálljak a murvás talajon, mint a győzelmi zászló. Először csak jót nevettem a bénázásomon, aztán kezdtem egyre jobban felidegesíteni magam, hogy azért ennyire nyamnyam nem vagyok. Aztán persze kiderült, hogy itt tényleg minden egyes szakasz eltérő beállítást és vezetési stílust igényel, arról nem is beszélve, hogy szinte egyenként modellezték le a vezetési élményt az autóink függvényében.

Hihetetlen mélységű melót raktak ebbe a szegmensbe a fejlesztők, ami miatt le a kalappal, viszont egyetlen egy difi azért becsúszott, ami nagyon sok szobasofőrt el fog riasztani: túlzottan profi lett.

Itt egész jó voltam

Itt egész jó voltam


Természetesen van egy olyan réteg, akiknek ez nagyon be fog jönni, viszont akik az instant sikerélményre vágynak, azok felejtsék el. Picit olyan, mintha a Dark Souls-t ültették volna át egy versenyzős játékba. A legkisebb hibát is embertelenül torolja meg az anyag. Ezt érezhették amúgy a fejlesztők is, mert kapunk egy limitált mennyiségben elérhető idő visszatekerő opciót, amivel a rontásainkat tudjuk korrigálni.

Néha azonban ez sem lesz elég, mert belefutottam olyan jelenségekbe is, hogy a hajam égnek állt tőle. Jó példa erre, amikor úgy kanyarodott az autóm, hogy tekertem a kormányt, de egy kerék sem mozdult meg, mégis bevettem a kanyart. Amennyiben szereted a szinte realisztikus, szivatós mechanikát, garantálom, hogy itt meg fogod találni a számításaid.

Az Evo többi része viszont teljesen rendben van, ezért is sajnálom, hogy nem tudtam magasabb pontszámmal jutalmazni a végén. Noha a hivatalos licenszeket elvették a Milestone-tól, kategóriákkal autentikusabb környezetet tudtak teremteni, mint a WRC. Természetesen az összes nagyobb verseny megtalálható a játékban.

Ez lehet Finnország, Svédország, San Remo, Mexikó, Ausztrália, Wales, hogy csak a fontosabbakat említsem. Közös bennünk, hogy kegyetlen nehezek, majdnem minden egyes kanyarra oda kell figyelnünk. Ezen kívül indulhatunk még rallycross versenyeken is Pike?s Peak szakaszokon, illetve teljesíthetjük az SL kihívásokat, amik egy bizonyos autóosztály után nyílnak meg. Természetesen ez az anyag krémje.

Ez kell a csajoknak. Zsír verda és lóvé, Pötyikém.

Ez kell a csajoknak. Zsír verda és lóvé, Pötyikém.


Simán ki merem jelenteni, hogy sem mennyiségre, sem minőségre, élethűségre nem láttunk még ilyeneket egyik hasonszőrű darabban sem, ráadásul ez az állítás magába foglalja az elérhető autók listáját. Nyilván a Citroen géppark dominál, szinte az összes létező, vagy a múltban létezettet megnyithatjuk. Ezen kívül a 70-es, 80-as, 90-es évek ikonikus darabjait is megnyithatjuk, így rodeózhatunk a legendás Imprezával, Corollákkal és Stratosokkal, de kiválóan megfér egymás mellett a Peugeot 504 és a Ford RS200s.

Az elérhető játékmódok között nincs túl nagy újdonság, de nem is feltétlenül szükséges, így is jó hosszú időre leköthetnek minket. Karrier itt is van, a jól megszokott mazsolából vérprofivá válás az irány, mint ahogy minden más stuff esetében.

Játszhatunk természetesen online is, de egyelőre nagyon kevesen vannak a netes pilóták, ráadásul elég fapados a multi, szóval néhány kötelező kört mentem, de egyszer sem éreztem, hogy az adrenalin szintem kiverné a ház tetejét. Nagyon fontos elem még a hang szekció, amiben sajnos szintén nem teljesít túl jól az Evo.

Zsír verda meg is van

Zsír verda meg is van


Ezekből az autókban azért van lóerő tisztességgel, viszont sajnos ezt semmilyen formában sem adja vissza. Békésen duruzsolnak, hiába nyomod tövig a gázt. A legborzasztóbb azonban a másodpilótánk, akinek nagyon fontos szerepe van. Szerencsétlen olyan hangszínt kapott, mint aki mindjárt elalszik, vagy úgy is tudja, hogy lámák vagyunk és másodpercek alatt össze fogjuk zúzni magunkat. Ráadásul olyan gyorsan ledarálja a kanyarokat, hogy időnk is alig lesz felfogni, mi a pék van.

Nagyon jó lenne szeretni a Sébstien Loeb Rally Evo-t, hiszen érződik rajta, hogy az eddig eléggé kétes minőségű anyagokat szállító Milestone stúdió odatette magát. Kapunk egy rendkívül professzionális és élethű kezelést, rengeteg autentikus pályát, valamint egy temérdek járművet, szinte minden évtizedből.

Viszont nem csak ennyiből áll 2016-ban egy jó játék. A grafika rendkívül puritán, talán még a WRC-nél is jobban. A realisztikusság egyrészt üdvözlendő, másrészt megfosztja a hétvégi játékosokat az instant sikerélménytől, ami miatt könnyen lehet, hogy egyből tovább is adnak a játékon.

Már itt is utolsó voltam

Már itt is utolsó voltam


Ha ezek mellé még felsorakoztatom a nagyon gyatra hangokat, illetve az apróbb technikai bugokat, akkor sajnos kijön, hogy ez bizony egy középszerű anyag lett. Tényleg kár érte, mert volt benne potenciál. Reméljük, tanulnak az esetből az olaszok és a következő évben egy kiforrott, jobban összerakott dolgot tesznek le az asztalra.

Sébastien Loeb Rally EVO / Tesztplatform: PlayStation 4

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2016. január 29.
  • Ár: 7.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Professzionális vezetési élmény
  • Temérdek autó és pálya
  • Loeb kihívások
  • Grafikailag nagyon le van maradva
  • Apróbb bugok
  • Túlzottan is profi körülmények
  • Fapados multi
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
6.5
10 hozzászólás

totyak

8 éve, 10 hónapja és 19 napja

iPet írta:
Azért ha én lennék Loeb és megmutatnák a játékot, hogy ezt sikerült a a nevemhez összekalapálni, kicsit kiborulnék.
Mindent el lehet ám úgy adni, hogy fel sem tűnnek a problémák. Lehet, hogy Loeb nem is ért a videojátékokhoz és neki ez szép s jó. Amúgy is minden csoda három napig tart. Aki a vacak játékot a címében szereplő névadó személyhez köti és ezért táplál iránta negatív érzéseket, azzal valami nem stimmel.

válasz erre

iPet

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

totyak írta:
Nálam még mindig a Dirt3 az igazi, Igaz, hogy az új Dirt-tel még nem volt szerencsém játszani, mert valami fatális véletlen folyán azt hittem még nem adták ki röhögő smiley Sajnálom, hogy ez nem sikerült valami jól, viszonylag kevés Rally játék van, egyrészt konkurencia lenne egyik a másiknak, másrészt meg mérce, hogy mit kell felülmúlni. Azzal nem értek egyet, hogy ettől Loeb hírnevén csorba esne. Gyakorlatilag megvásárolták a nevét a játékhoz, talán egy percet sem segédkezett az egész cucc elkészítésében. Arról meg aztán végképp nem tehet, hogy grafikailag nem top játék, rajta maximum a rallyra jellemző momentumok múltak.
Azért ha én lennék Loeb és megmutatnák a játékot, hogy ezt sikerült a a nevemhez összekalapálni, kicsit kiborulnék.

válasz erre

drift3r91

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Ezt kár volt kiadni!

válasz erre

totyak

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Nálam még mindig a Dirt3 az igazi, Igaz, hogy az új Dirt-tel még nem volt szerencsém játszani, mert valami fatális véletlen folyán azt hittem még nem adták ki röhögő smiley Sajnálom, hogy ez nem sikerült valami jól, viszonylag kevés Rally játék van, egyrészt konkurencia lenne egyik a másiknak, másrészt meg mérce, hogy mit kell felülmúlni. Azzal nem értek egyet, hogy ettől Loeb hírnevén csorba esne. Gyakorlatilag megvásárolták a nevét a játékhoz, talán egy percet sem segédkezett az egész cucc elkészítésében. Arról meg aztán végképp nem tehet, hogy grafikailag nem top játék, rajta maximum a rallyra jellemző momentumok múltak.

válasz erre

kpal

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Egész jó játéknak tünik. Igaz nem játszottam DIRT 2 óta Rallyival.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Hát nagyon kár érte... wtf smiley Hiába raknak a fizikába ennyi melót ha a környezet meg ennyire gányul néz ki. szomorú smiley

válasz erre

Paint

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Már a cím alapján sejtettem, hogy ilyen értékelést kap a játék.

válasz erre

iPet

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Santonio írta:
Ó hát ez még mindig sokkal pozitívabb teszt mint amit eddig olvastam róla külföldi lapokon. röhögő smiley
Ez harmadik nekifutásra készült...

válasz erre

Ronalddo

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Mostanában nem igazán találják el ezt a rallys dolgot. Évek óta nem jött ki igazán jó verzió... wtf smiley

válasz erre

Santonio

8 éve, 10 hónapja és 20 napja

Ó hát ez még mindig sokkal pozitívabb teszt mint amit eddig olvastam róla külföldi lapokon. röhögő smiley

válasz erre
Sébastien Loeb Rally Evo
7.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKisember001 profilja