Sackboy: A Big Adventure teszt

2020. december 07.
87.5961
iPet profilja, adatai
iPet
A PlayStation 3 éra alatt megjelent LittleBigPlanet jóval több volt, mint egy újabb játék a Sony üstökösként ragyogó harmadik generációs konzolján. Nagyon kicsiben, de megmutatta azt, hogyan lehet kreatív módon bevonni a "tömegeket" úgy, hogy még a szülők se tudjanak semmi rosszat mondani arra, hogy naphosszat csak pályákat eszkábálunk, illetve a haverok munkáját dícsérjük az online térben. Aztán a második rész még erre is rátett nem kevés lapáttal, hiszen akár komplett játékokat is összerakhattunk benne.
 


Persze nem olyan komoly szinten, mint a nemrég megjelent Dreams esetében, de azért gondoljunk bele, hogy ekkor a naptár 2008-at illetve 2011-et mutat. Gyerekcipőben jártak még a közösségi médiát a játékmenetbe ennyire bevonzó alkotások. Azt hiszem, abban egyetérthetünk, hogy az a tömör kedvesség és báj, ami Sackboy kalandjait jellemezte, még a legmorcosabb emberre is szinte instant jókedved ragasztott. Kedvünkre kreálhattunk új tartalmat, amit aztán a program közössége értékelt.

Plusz elképesztő mennyiségű "skint" alkothattunk a főszereplőkhöz - igazából szerintem nincs nagyon olyan film vagy másik cím, aminek központi karaktereit ne modellezték volna le a lelkes alkotók. Keressetek rájuk, tényleg nagyon vicces és szórakoztató látni, hogy mit műveltek az emberek szűk tíz évvel ezelőtt. Érkezett természetesen egy csomó, ilyen-olyan folytatás, viszont egyik sem tudta megmugrani az első két rész zsenialitását.

Nos, takaros kis vityilló (PS4)

Nos, takaros kis vityilló (PS4)


Aztán derült égből a villámcsapásként érkezett, hogy a Sumo Digital (akik a kissé felejthető harmadik részt is tető aláhozták) ügyködik egy jóval klasszikusabb platform anyagon, ami a PS5 megjelenésével egy időben kerül fel a boltok polcaira mind a régi, mind pedig az új konzolok birtokosainak legnagyobb örömére. Nyilván hozzánk is befutott tesztelésre és mindkét verziót górcső alá vettük. A screenshotoknál láthatjátok, melyikből származik épp.

Azt nem mondom, hogy teljesen nyugodt voltam az indítás pillanatában, de szerencsére most nagyon odatették magukat a fejlesztők, és egy igazi, cukiságban tobzódó ugrabugrát kaptunk (nem kevés) pénzünkért cserébe, ami remek pillanatokat okozott. A két változat alapvetően nem tér el egymástól túl sok dologban. Ezek javarészt technikai izék - nyilván az újabb, komolyabb vas fürgébben dolgozik, de majd a teszt végén külön kitérek erre.

Történetünk Csodavilágban, az álmok határán tanyázó univerzumban játszódik. Ennek a helynek lakói az üngyüribüngyüri zsákemberek, akik imádják megformálni a körülöttük lévő dolgokat, jóságos álmokat. Ezt az idillt rúgja fel Vex, az aktuális főgonosz. Egy masinéria segítségével elrabolja a legtöbb lakót, majd pedig rémálomba akarja borítani az egész tájat. Sackboy azonban megússza, sőt, megszerzi Vex papírra vetett tervét, így tehát van esély megfékezni a gonoszt.

Hogyan tetszik mondani? (PS5)

Hogyan tetszik mondani? (PS5)


Ehhez mindenképpen szüksége lesz álomkristályokra, amive vissza tudja fordítani a romlásnak indult folyamatokat. Ez lenne tehát a sztori, ami persze magában hordozza a legtöbb olyan jegyet, ami miatt a meséket szeretjük - bevallom, nagyon jól esett, hogy nem kell különféle politikai összeesküvés elméleteket megfejtenem, bedarálnom egy teljes bázist, hogy megszerezzek egy mikrocsipet, satöbbi. Egyszerűen leültem és élveztem a kalandot.

Hősünk a világtérképen kezd, ahol egyrészt szabadon tudunk mászkálni, másrészt viszont kötött útvonalat kell követnünk a pályákat illetően. Szóval hiába van meg mondjuk a továbbjutáshoz szükséges mennyiségű gömb, ha egyszerűen még nem nyitottuk meg az odavezető utat. Egyébként a mechanika végtelenül egyszerű. Ha kiválasztottuk a teljesítendő szakaszt, nyomunk egy háromszöget rajta és már ott is vagyunk.

Mindenhol egy kazalnyi dolgot tudunk begyűjteni, tehát a hangsúly nem azon van, hogy eljussunk A-ból B-be. A kis buborékok, valamint ellenlábasaink lecsapása bizonyos mennyiségű pontszámot ad. Ha elérjük a meghatározott mennyiséget, akkor az úgynevezett csengellők mellett még extra kosztümöket is bezsebelhetünk. Igen, hősünket most is olyan fazonra igazíthatjuk, amilyenre szeretnénk. Az Elvis imitátortól kezdve lehetünk hegymászók, muflonok, robotok, punkok meg egyéb más is. Több, mint háromszáz különféle gúnya várja, hogy felöltsük őket - persze ezeket ha akarjuk, kombinálhatjuk is, tehát csak fantáziánk szabhat határt, mivé válunk.

Esküszöm, egyszer feljutok oda (PS4)

Esküszöm, egyszer feljutok oda (PS4)


Ha már megemlítettem az arany gömböcöket: új ruhákat nem csak a szekvenciákon nyerhetünk, hanem ezeket felhasználva vásárolhatunk is magunknak Zom-Zom bodegájánál. Zsákfiú amúgy egészen korrekt mozgásrepertoárral rendelkezik. Az alapvető mozdulatokon túl (ugrás, futás, ütés) tudunk gurulni (a levegőben is), belekapaszkodni sok dologba, húzni-vonszolni tárgyakat, satöbbi.

Aztán ahogy haladunk előre, úgy nyílnak meg a speckó tárgyak, valamint az extra, kicsit trükkösen előhozható mozdulatok. Node, ezek semmit sem érnének, ha a mechanikák, valamint a pályák nem lennének kreatívak. És szerencsére azok! Összesen öt, teljesen eltérő világban tudunk majd barangolni. Egy lankás hegyvidéken kezdünk, majd következik a dzsungel, aztán lemerülünk a víz alá, de megküzdünk majd a rémálmokkal meg egy kicsit robotikus univerzummal is.

Tizenpár teljesítendő lokáció van egy-egy fővilágon, szóval unatkozni biztosan nem fogunk egy jódarabig. Ráadásul úgy lettek megalkotva, hogy a legtöbb elképesztően hangulatos - viszonylag rövidek amúgy, de zabálnivalóak egytől egyig. Van, ahol nincs semmi extra, viszont ilyenkor a következőn vagy mondjuk egy mozdonyon akciózunk, esetleg csúszkálunk össze-vissza, mert jég borítja a felszínt, de olyan is lesz, amikor egy ordenáré házibuli közepébe csöppenünk és a zene ritmusára mozog minden.

Hát, készült már rólam rosszabb fotó is (PS5)

Hát, készült már rólam rosszabb fotó is (PS5)


Erre majd egy kicsit később visszatérek, de a változatosság tényleg szemet gyönyörködtet. A másik dolog, ami miatt elégedetten csettintettem, az bizony a grafika. Már utaltam rá korábban, de a PS4-es verzió is elképeszőten gyönyörű. Persze nem úgy, mint mondjuk a Last of Us 2, de annyi báj és cukiság zsúfolódik össze a TV kijelzőjén, hogy akaratlanul is kimondjuk jó sokszor hogy awww.

De tényleg, nézzétek meg a csatolt képeket - nem hiszem el, hogy nem olvadoztok ti is. A PS5 verzió alapvetően nagyon hasonló, csak még élesebbek a textúrák, talán teltebbek a színek, bár ez meg inkább megjelenítő függvénye. Technikailag viszont mindkét változat előtt le a kalappal. Semmiféle bug, megakadás, fagyás vagy egyéb gikszer nem akadályozza a felhőtlen szórakozást, ráadásul ugye a mostanában megjelent gépen töltési idő sincs, pöccre indul minden.

Van még egy szegmens, amiről bővebben akartam beszélni. Már a korábbi részeknél is megfigyelhettük, hogy a zenei rész rendkívül dallamos és fülbemászó. Itt erre sikerült rálicitálni: olyan király soundtracket szállítottak a játékhoz, ami lejátszási lista után kiált. A saját szerzemények is rendkívül jók, viszont találunk majd néhány licenszelt darabot, amiket pedig a lehető legjobban aknáztak ki.

Mondjátok csíz! (PS4)

Mondjátok csíz! (PS4)


Őszintén szólva nagyon nehéz szívvel teszem, de azért meg kell említenem néhány negatívumot is. Az első rögtön az ár. Teljesen mindegy, hogy melyik változatot vásárolod meg, jó mélyen a zsebedbe kell nyúlnod, bár ez már nem is annyira meglepő. A második, hogy nem lehet benne pályákat kreálni. Ugye az első két LPB lényege nagyjából ez volt. Itt meg kapunk egy platform stuffot, történettel, kötött dolgokkal.

A harmadik a többjátékos mód. Ez alapjáraton egészen jól működik. Pontosabban addig, amíg ketten vagytok, utána viszont kezdődik a káosz. Ráadásul életeket is számol anyagunk, szóval ha valaki rettentően béna, akkor simán padlóra tudja küldeni a szórakozást. Azért erre gondoltak egy kicsit fejlesztőink és be lehet kapcsolni az örök életet, de így meg a tét veszik el. Gondolom azt azért érzitek, hogy ezek a negatívumok alapvetően fasorban sincsenek a temérdek plusszal, amivel a Sackboy operál. Picit ugyan fura lesz elsőre, hogy tradícionális ugrabugrát kapunk a zsáknyi maniért, de üzembiztosan hozza a roppantmód szórakoztató momentumokat.

Ez nem igényel kommentárt (PS5)

Ez nem igényel kommentárt (PS5)


Így karácsonyhoz közeledve egyértelműen remek ajándékká válik tesztalanyunk. Nem csak a kisebb korosztály találhatja meg benne számítását, hanem a fiatal felnőttek is, mert minden cukisága ellenére be tud azért keményíteni ha akar. Arról nem is szólva, hogy remek és teljes magyar feliratot kapott a cucc, szóval a nyelvtudás hiánya sem lehet gátló tényező.

Tehát, ha egy remek, ötletes platformer mókára vágysz és még kedveled a Sony ezen hősét, akkor a Sackboy: A Big Adventure egyszerűen no brainer. Nem tökéletes, nem hibátlan, de garantálja a felhőtlen szórakozást. És őszintén: ennek a nyomorult évnek a végén, fél lábbal az ünnepek előtt, mi másra lenne szükségünk?
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Sackboy A Big Adventure (PS4)21.419 Ft

Sackboy: A Big Adventure teszt / Tesztplatform: PlayStation 5

a polcon a helye
  • Stílus: Platform
  • Megjelenés: 2020. november 19.
  • Ár: 21.419 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Remek külcsín
  • Bombasztikus zenék
  • Kicsik és nagyok egyaránt tudják élvezni
  • Kissé drága
  • Káoszba tud fulladni a coop
  • Nincs pályaszerkesztő
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.8
7 hozzászólás

Gólem

1 hónapja, 2 hete és 3 napja

Igazi, vérbeli PS játék. Már most imádom, pedig még nem is játszottam vele.

válasz erre

muki

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

Ó de nagy királyság lett ez! Most spórolás van kari miatt, de utána tolom ezerrel.

válasz erre

VaPe

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

Imádom az ilyen játékokat. Igazi Sony. PS4-en jó lesz ez nekem, úgy érzem.

válasz erre

Yanez

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

iPet írta:
Ahh, elnézést! Igen, kihasználja, bár közel sem annyira mint az Astro. Leginkább abban merül ki, hogy máshogy "rezeg" a talaj függvényében. Például ha füvön mászkálsz, akkor nyugalomban van a joy, de ha mondjuk valami keményebben, akkor már finoman rezeg. Ugyanez van kapaszkodásnál is, határozottan kell benyomnod az R2-t. Nagyjából ennyi.
Köszönöm a választ! Akkor jó lesz nekem ps4-re.

válasz erre

iPet

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

Yanez írta:
Nagyon jó írás lett, gratula! Viszont nem lett megemlítve egy fontos dolog, ami nálam pl döntő ok lehet, hogy még ps4-re veszem meg, vagy inkább majd ps5-re. Ez pedig a dualsense támogatás. Reméltem, hogy megemlíted a cikkben! Szóval nagyon kíváncsi vagyok, hogy kihasználja-e a játék az új kontrollert és ha igen, akkor mennyire? Ha úgy, mint az Astros Playroom, akkor egyértelmű, hogy ps5! Ha nemigen, vagy csak minimálisan, akkor jöhet ps4-re! Szóval?
Ahh, elnézést! Igen, kihasználja, bár közel sem annyira mint az Astro. Leginkább abban merül ki, hogy máshogy "rezeg" a talaj függvényében. Például ha füvön mászkálsz, akkor nyugalomban van a joy, de ha mondjuk valami keményebben, akkor már finoman rezeg. Ugyanez van kapaszkodásnál is, határozottan kell benyomnod az R2-t. Nagyjából ennyi.

válasz erre

Yanez

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

Nagyon jó írás lett, gratula! Viszont nem lett megemlítve egy fontos dolog, ami nálam pl döntő ok lehet, hogy még ps4-re veszem meg, vagy inkább majd ps5-re. Ez pedig a dualsense támogatás. Reméltem, hogy megemlíted a cikkben! Szóval nagyon kíváncsi vagyok, hogy kihasználja-e a játék az új kontrollert és ha igen, akkor mennyire? Ha úgy, mint az Astros Playroom, akkor egyértelmű, hogy ps5! Ha nemigen, vagy csak minimálisan, akkor jöhet ps4-re! Szóval?

válasz erre

Patrik94

1 hónapja, 2 hete és 4 napja

De komoly a pontszám bakker! Nem az én játékom feltétlenül, de el tudnék vele lenni az tény.

válasz erre
Sackboy: A Big Adventure
21.419 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profiljamarco profiljaXelosz profilja