Risen 3: Titan Lords teszt

2014. augusztus 14.
76.8441
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
A német Piranha Bytes 2001-ben robbant be a köztudatba az első Gothic résszel. Ezt követte még kettő, utána viszont csúnyán összevesztek az akkori kiadójukkal, a Jowood-al, és leléptek hogy új sorozatba kezdjenek. Ennek eredménye lett a Risen, amely ugyan vegyes fogadtatásban részesült (főleg azért, mert rengeteg bug volt benne), sokaknak ez jelentette az igazi 'Gothic 4-et', viszonylag sok is fogyott belőle, így érthetően érkezett a második rész.


A kalózos téma megosztotta az embereket, egyesek nem értették a témaváltást, másoknak bejött a dolog, mindenesetre egy remek hangulatú, bár kissé félkésznek tűnő játékot kaptunk a kezünkbe, amivel hosszú órákig lehetett szórakozni. Idén nyár végére időzítették a harmadik részt, megelőzve az őszi játékdömpinget, és újfent kissé 'szokásos' megjelenéssel, szinte semmilyen reklámmal nem népszerűsítve az új kalandot. Lássuk, milyenre sikerült az újabb high-fantasy eposz.

A játékba belépve az embert egyből megfogja a menü hangulata. Remekül néz ki, hősi zenéjével egyből meghozza a játékos kedvét, aki egy kicsit még gyönyörködhet a Trónok harca intrójára hajazó háttérvideón, vagy az egyszerűen és ésszerűen felépített menüben állítgathatja a grafikát, hangokat, miegyebet. A játék három nehézségi szintet kínál, érdemes a 'medium'-ot beállítani elsőre, meg is magyarázom ennek okát később.

Előttem a sziget, mögöttem a víz. De a lényeg, a rumoshordó, na az nem látszik.

Előttem a sziget, mögöttem a víz. De a lényeg, a rumoshordó, na az nem látszik.


A Risen 3 nagyon hasonló szituációval indul mint a Gothic 3: egyből egy csatába kerülünk, itt sajátíthatjuk el az alapvető mozgásokat, harci kombókat és itt kapjuk meg az első feladatokat is. Egyből feltűnik, hogy új - természetesen névtelen - hőst kapunk, aki az előző részből ismert Patty testvére, és első helyszínként egy szigetre megyünk vele, hogy kincsek után kutassunk. Ebből is látható, hogy a kalózos témát ezúttal sem pihentették a készítők, névtelen hősünk egy hajóskapitányt alakít. Amint megérkezünk az előző részhez képest kissé megváltozott külsejű Patty-vel, tovább folytatódik a tutorial: kicsit beleszagolhatunk többek között a mágiába, a csapdák világába, tehát semmi váratlan nem történik egészen addig, amikor a hősünk lelkét elrabolja egy démon, majd miután eltemettek minket, egy vudu sámán segítségével életre kelünk, és kezdetét veszi a kalandozás.

Már az első percek után kiderül, hogy semmi váratlant nem akart a Piranha húzni: ugyanaz a felépítése ennek a résznek is, mint a korábbi epizódoknak, tehát mászkálunk a környezetben, gyűjtögetünk, a megszerzett lootokat pedig a remekül felépített inventory-ban tárolhatjuk. Jó pont, hogy végtelen számú a hely, és a játék mindent elrendez típus szerint, illetve ha a kurzort a tárgy fölé visszük, egy rövid leírással máris képet kaphatunk róla. Így a világban barangolva érdemes mindent eltenni, felkutatni - a kereskedőknél mindig el lehet adni feleslegessé vált cuccainkat, valamint cserékkel frissíthetjük arzenálunkat.

Véged. Mert ronda vagy. Mint atom.

Véged. Mert ronda vagy. Mint atom.


Ez azért lesz igazán fontos, mert bizony a játék nehézsége - főleg a kezdő órákban - elég nehéz kihívások elé állít minket. Az ellenfelek kemények, már az elején simán kibeleznek a vaddisznók, illetve az egyéb rondaságok, ezért érdemes társat vinni az elején, mert sokszor így is fejvesztett menekülés lesz egy-egy csatából. A harc nem sokat változott, továbbra is roppant fontos az időzítés: elgurulhatunk a támadások elől, védekezhetünk, illetve mi is variálhatjuk a támadásainkat: használhatunk kombókat, továbbá ha hosszan lenyomjuk a bal egérgombot, erőnket összeszedve csaphatunk egy csontrepesztőt.

Ha ez sikerül, ellenfeleink gyakran hanyatt esnek, ilyenkor miénk a helyzeti előny. Újdonság, hogy vannak kivégzési animációk: ezekből többfajtát is beletettek a készítők az igen látványosra sikerült hentelésből, jó érzés megnézni őket egy keményebb párbaj után. A pisztolyok, muskéták és a puskák is megmaradtak, nem igazán változott a használatuk, pisztolyt másodlagos fegyvernek állíthatjuk be, és előkaphatjuk egy csata közben, a muskéták és puskák mellet már nem használható kard.

Visszatért a Risen első részében látható rúnamágia, és roppant látványos varázslatokkal irthatjuk az ellent, mindezek mellett a vudu-t sem vették ki a készítők, így a repertoár elég széles. Ölésekért, illetve küldetések megoldásáért nem xp, hanem glory pont jár, és ha eleget szereztünk belőle, fejleszthetjük a különböző tulajdonságainkat.

A levegőben lebegő patkány esete...

A levegőben lebegő patkány esete...


Ahogy megszokhattuk, most is a különböző varázslatokat, erősebb harci mozdulatokat tanítóktól sajátíthatjuk el, ha elég képzettek vagyunk hozzá, és persze lapul a zsebünkben pár arany. Ismerős elemként tér vissza az is, hogy muszáj lesz választani a három frakció közül: ezek az inkvízició által száműzött mágusok, a sötét erők ellen harcoló démonvadászok, illetve a vudu sámánok. Ha egyszer csatlakoztunk, akkor nincs visszaút, és a legtöbbjük sok-sok küldetést sóz a nyakunkba, mielőtt egyáltalán rendesen szóba állna velünk, vagy mielőtt tanítana valamit.

Ami a látványvilágot illeti, azt kell mondjam, tapasztalható fejlődés, de még így sem az igazi. A játék a a Gothic 3 továbbfejlesztett motorját használja és sajnos meglátszik rajta, hogy nem mai darab: hiába lettek az animációk jobbak, az NPC-k arcán semmiféle érzelem nem látható, továbbra is ugyanolyan faarccal tolják a mondandójukat, a szinkronjuk pedig kissé felemás lett: hol remek, hol kevésbé élvezhető, de összeségében nincs vele különösebb gond.

Nédd mán a pulykát. Hát leváglak te rusnya dög!

Nédd mán a pulykát. Hát leváglak te rusnya dög!


A grafika viszont hangulati szempontból jelesre vizsgázik: a trópusi tájak, városok, a lerombolt területek kinézete szinte tökéletesre van megalkotva, az egész látvány élettel teli, így a beleélési faktort jelentősen megnöveli. A falvakban, városokban zajlik az élet, a katonák gyakorolnak, a falusiak dolgoznak, mindennek megvan a maga ideje, így a napi rutint csak néha zavarjuk meg, ha beszédbe elegyedünk a lakosokkal. Ennek ellenére a látvány nem veszi fel a versenyt a mai címekkel, de még egy Elder Scroll's Skyrim-al sem.

A pár sorral fentebb említett helyszínek azonban változatosak lettek: az előző rész szigetvilágai visszatérnek, csak megváltozva, továbbá pár új terület is helyet kapott, így nagyobb a játéktér mint az előző két epizódban. Azonban ezek bebarangolása újfent hasonló módon történik, mint a Dark Watersban:ha egyik szigetről át akarunk menni a másikra, muszáj lesz használni hajónkat, és ilyenkor egy rövid átvezető filmben nézegethetjük, hogy vitorlát bontunk, majd kikötünk. Ez szerény véleményem szerint kissé megtöri a hangulatot, sokkal jobban preferáltam ilyen szempontból például az első Risen-t, ahol egybefüggő területek voltak, töltögetés, videó nézegetés nélkül.

De mindenki döntse el maga, hogy neki tetszik-e ez, vagy sem. A zene továbbra is erőssége a játéknak, jelentősen megdobja a hangulatot, a harci zenék is remekül szólnak, szóval ismét jól sikerült ezt megoldani a német srácoknak.

Kicsit túl vagyok öltözve a napozáshoz úgy érzem...

Kicsit túl vagyok öltözve a napozáshoz úgy érzem...


Az értékelés végéhez érve kissé nehezen lehet összegezni: mert hiába a hangulatos világ, a többféle helyszín, a javított animációk, illetve a kibővített, újfent a kristálymágiával feldúsított harcrendszer, a játék maga vajmi kevés fejlődést mutat. Szinte egy az egyben megkapjuk a második részt, kicsit összegyúrva az elsővel, a korábbi részek hibáit magával hordozva (szokásos bugok, akadások, optimalizálatlan motor...).

Amiért viszont mindenképp érdemes kipróbálni, az a remek hangulat, manapság ritka minimum 20-25 óra játékidő, valamint a küldetések viszonylag változatos felépítése. Aki szerette a korábbi részeket, az most sem fog csalódni, de aki úgy ül neki, hogy sok-sok újdonságot vár, az bizony keserű szájízzel fog játszani. Jó játék ez a Risen 3, de ne várjunk tőle nagy áttörést. Összességében viszont kellemes szórakozást biztosít, mielőtt megérkeznénk az év végi játék megjelenési őrülethez.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Risen 3: Titan Lords / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2014. augusztus 15.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek hangulat, kiváló zenékkel
  • Hatalmas világ, rengeteg küldetéssel
  • Felemás szinkron
  • Kevés újdonság
  • Bugok bugok hátán
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.3
13 hozzászólás

Hentes

10 éve, 6 hónapja és 7 napja

Hmmm hát ezt a játékot is a hangulat mentette meg ahogy látom... Grafika sem rossz mondjuk de láttunk már szebbet.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Risen 3: Titan Lords
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja