Risen 3: Titan Lords teszt

2014. augusztus 14.
75.5171
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Excalibur profilja, adatai
Excalibur
A német Piranha Bytes 2001-ben robbant be a köztudatba az első Gothic résszel. Ezt követte még kettő, utána viszont csúnyán összevesztek az akkori kiadójukkal, a Jowood-al, és leléptek hogy új sorozatba kezdjenek. Ennek eredménye lett a Risen, amely ugyan vegyes fogadtatásban részesült (főleg azért, mert rengeteg bug volt benne), sokaknak ez jelentette az igazi 'Gothic 4-et', viszonylag sok is fogyott belőle, így érthetően érkezett a második rész.


A kalózos téma megosztotta az embereket, egyesek nem értették a témaváltást, másoknak bejött a dolog, mindenesetre egy remek hangulatú, bár kissé félkésznek tűnő játékot kaptunk a kezünkbe, amivel hosszú órákig lehetett szórakozni. Idén nyár végére időzítették a harmadik részt, megelőzve az őszi játékdömpinget, és újfent kissé 'szokásos' megjelenéssel, szinte semmilyen reklámmal nem népszerűsítve az új kalandot. Lássuk, milyenre sikerült az újabb high-fantasy eposz.

A játékba belépve az embert egyből megfogja a menü hangulata. Remekül néz ki, hősi zenéjével egyből meghozza a játékos kedvét, aki egy kicsit még gyönyörködhet a Trónok harca intrójára hajazó háttérvideón, vagy az egyszerűen és ésszerűen felépített menüben állítgathatja a grafikát, hangokat, miegyebet. A játék három nehézségi szintet kínál, érdemes a 'medium'-ot beállítani elsőre, meg is magyarázom ennek okát később.

Előttem a sziget, mögöttem a víz. De a lényeg, a rumoshordó, na az nem látszik.

Előttem a sziget, mögöttem a víz. De a lényeg, a rumoshordó, na az nem látszik.


A Risen 3 nagyon hasonló szituációval indul mint a Gothic 3: egyből egy csatába kerülünk, itt sajátíthatjuk el az alapvető mozgásokat, harci kombókat és itt kapjuk meg az első feladatokat is. Egyből feltűnik, hogy új - természetesen névtelen - hőst kapunk, aki az előző részből ismert Patty testvére, és első helyszínként egy szigetre megyünk vele, hogy kincsek után kutassunk. Ebből is látható, hogy a kalózos témát ezúttal sem pihentették a készítők, névtelen hősünk egy hajóskapitányt alakít. Amint megérkezünk az előző részhez képest kissé megváltozott külsejű Patty-vel, tovább folytatódik a tutorial: kicsit beleszagolhatunk többek között a mágiába, a csapdák világába, tehát semmi váratlan nem történik egészen addig, amikor a hősünk lelkét elrabolja egy démon, majd miután eltemettek minket, egy vudu sámán segítségével életre kelünk, és kezdetét veszi a kalandozás.

Már az első percek után kiderül, hogy semmi váratlant nem akart a Piranha húzni: ugyanaz a felépítése ennek a résznek is, mint a korábbi epizódoknak, tehát mászkálunk a környezetben, gyűjtögetünk, a megszerzett lootokat pedig a remekül felépített inventory-ban tárolhatjuk. Jó pont, hogy végtelen számú a hely, és a játék mindent elrendez típus szerint, illetve ha a kurzort a tárgy fölé visszük, egy rövid leírással máris képet kaphatunk róla. Így a világban barangolva érdemes mindent eltenni, felkutatni - a kereskedőknél mindig el lehet adni feleslegessé vált cuccainkat, valamint cserékkel frissíthetjük arzenálunkat.

Véged. Mert ronda vagy. Mint atom.

Véged. Mert ronda vagy. Mint atom.


Ez azért lesz igazán fontos, mert bizony a játék nehézsége - főleg a kezdő órákban - elég nehéz kihívások elé állít minket. Az ellenfelek kemények, már az elején simán kibeleznek a vaddisznók, illetve az egyéb rondaságok, ezért érdemes társat vinni az elején, mert sokszor így is fejvesztett menekülés lesz egy-egy csatából. A harc nem sokat változott, továbbra is roppant fontos az időzítés: elgurulhatunk a támadások elől, védekezhetünk, illetve mi is variálhatjuk a támadásainkat: használhatunk kombókat, továbbá ha hosszan lenyomjuk a bal egérgombot, erőnket összeszedve csaphatunk egy csontrepesztőt.

Ha ez sikerül, ellenfeleink gyakran hanyatt esnek, ilyenkor miénk a helyzeti előny. Újdonság, hogy vannak kivégzési animációk: ezekből többfajtát is beletettek a készítők az igen látványosra sikerült hentelésből, jó érzés megnézni őket egy keményebb párbaj után. A pisztolyok, muskéták és a puskák is megmaradtak, nem igazán változott a használatuk, pisztolyt másodlagos fegyvernek állíthatjuk be, és előkaphatjuk egy csata közben, a muskéták és puskák mellet már nem használható kard.

Visszatért a Risen első részében látható rúnamágia, és roppant látványos varázslatokkal irthatjuk az ellent, mindezek mellett a vudu-t sem vették ki a készítők, így a repertoár elég széles. Ölésekért, illetve küldetések megoldásáért nem xp, hanem glory pont jár, és ha eleget szereztünk belőle, fejleszthetjük a különböző tulajdonságainkat.

A levegőben lebegő patkány esete...

A levegőben lebegő patkány esete...


Ahogy megszokhattuk, most is a különböző varázslatokat, erősebb harci mozdulatokat tanítóktól sajátíthatjuk el, ha elég képzettek vagyunk hozzá, és persze lapul a zsebünkben pár arany. Ismerős elemként tér vissza az is, hogy muszáj lesz választani a három frakció közül: ezek az inkvízició által száműzött mágusok, a sötét erők ellen harcoló démonvadászok, illetve a vudu sámánok. Ha egyszer csatlakoztunk, akkor nincs visszaút, és a legtöbbjük sok-sok küldetést sóz a nyakunkba, mielőtt egyáltalán rendesen szóba állna velünk, vagy mielőtt tanítana valamit.

Ami a látványvilágot illeti, azt kell mondjam, tapasztalható fejlődés, de még így sem az igazi. A játék a a Gothic 3 továbbfejlesztett motorját használja és sajnos meglátszik rajta, hogy nem mai darab: hiába lettek az animációk jobbak, az NPC-k arcán semmiféle érzelem nem látható, továbbra is ugyanolyan faarccal tolják a mondandójukat, a szinkronjuk pedig kissé felemás lett: hol remek, hol kevésbé élvezhető, de összeségében nincs vele különösebb gond.

Nédd mán a pulykát. Hát leváglak te rusnya dög!

Nédd mán a pulykát. Hát leváglak te rusnya dög!


A grafika viszont hangulati szempontból jelesre vizsgázik: a trópusi tájak, városok, a lerombolt területek kinézete szinte tökéletesre van megalkotva, az egész látvány élettel teli, így a beleélési faktort jelentősen megnöveli. A falvakban, városokban zajlik az élet, a katonák gyakorolnak, a falusiak dolgoznak, mindennek megvan a maga ideje, így a napi rutint csak néha zavarjuk meg, ha beszédbe elegyedünk a lakosokkal. Ennek ellenére a látvány nem veszi fel a versenyt a mai címekkel, de még egy Elder Scroll's Skyrim-al sem.

A pár sorral fentebb említett helyszínek azonban változatosak lettek: az előző rész szigetvilágai visszatérnek, csak megváltozva, továbbá pár új terület is helyet kapott, így nagyobb a játéktér mint az előző két epizódban. Azonban ezek bebarangolása újfent hasonló módon történik, mint a Dark Watersban:ha egyik szigetről át akarunk menni a másikra, muszáj lesz használni hajónkat, és ilyenkor egy rövid átvezető filmben nézegethetjük, hogy vitorlát bontunk, majd kikötünk. Ez szerény véleményem szerint kissé megtöri a hangulatot, sokkal jobban preferáltam ilyen szempontból például az első Risen-t, ahol egybefüggő területek voltak, töltögetés, videó nézegetés nélkül.

De mindenki döntse el maga, hogy neki tetszik-e ez, vagy sem. A zene továbbra is erőssége a játéknak, jelentősen megdobja a hangulatot, a harci zenék is remekül szólnak, szóval ismét jól sikerült ezt megoldani a német srácoknak.

Kicsit túl vagyok öltözve a napozáshoz úgy érzem...

Kicsit túl vagyok öltözve a napozáshoz úgy érzem...


Az értékelés végéhez érve kissé nehezen lehet összegezni: mert hiába a hangulatos világ, a többféle helyszín, a javított animációk, illetve a kibővített, újfent a kristálymágiával feldúsított harcrendszer, a játék maga vajmi kevés fejlődést mutat. Szinte egy az egyben megkapjuk a második részt, kicsit összegyúrva az elsővel, a korábbi részek hibáit magával hordozva (szokásos bugok, akadások, optimalizálatlan motor...).

Amiért viszont mindenképp érdemes kipróbálni, az a remek hangulat, manapság ritka minimum 20-25 óra játékidő, valamint a küldetések viszonylag változatos felépítése. Aki szerette a korábbi részeket, az most sem fog csalódni, de aki úgy ül neki, hogy sok-sok újdonságot vár, az bizony keserű szájízzel fog játszani. Jó játék ez a Risen 3, de ne várjunk tőle nagy áttörést. Összességében viszont kellemes szórakozást biztosít, mielőtt megérkeznénk az év végi játék megjelenési őrülethez.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Risen 3: Titan Lords teszt / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2014. augusztus 15.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek hangulat, kiváló zenékkel
  • Hatalmas világ, rengeteg küldetéssel
  • Felemás szinkron
  • Kevés újdonság
  • Bugok bugok hátán
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.3
13 hozzászólás

Marduk

5 éve, 10 hónapja és 8 napja

Eleinte nem szerettem, mert teljesen elszoktam az ilyen nehézkes játékoktól, de amint rájöttem, hogy hogyan érdemes játszani, azonnal megkedveltem. Nagyon jó hangulata van, igazából sokféle hangulata van: a régi Gothic-ra jellemző hangulatú Calador, az esőerdős Kila és persze az első Risen hangulatát felidéző Taranis. Persze több sziget van, csak ezek a legjelentősebbek, és a leghangulatosabbak szerintem.

A játékmenet tényleg nem sokban változott, viszont nekem tetszett benne a szabadság. Akárhova csatlakoztál, mindig tudtál mágiát tanulni, persze csak az adott oldalra jellemző varázslatokat.

És persze jó volt látni a rengeteg Easter Egget. Például lehet találkozni a Gothic 1-ben szereplő, idegesítő Mud-dal. És persze sok más szereplővel is lehet találkozni az előző részekből.

válasz erre

DaVee43

6 éve, 3 hónapja és 9 napja

hát elmegy

válasz erre

Itsuki

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

Excalibur írta:
Szerintem a jelenlegi állapotában a Gothic 3 bőven 90 fölött kapna (tőlem). De az viszont egyáltalán nem volt szimpatikus lépés a Piranha-tól, hogy gyakorlatilag félkészen kiadták a játékot, majd miután összezördültek a Jowood-al, otthagyták az egészet, és mindenki várt a rajongókra, hogy majd összefoltozzák a játékot. Ők viszont profi munkát végeztek, és gyakorlatilag majdhogynem tökéletessé csiszolták a csiszolatlan gyémántot
Csak nekem olyan érzésem van hogy ez a játékfejlesztői csoport már nem fejlődik. Risen játékok semmivel se jobbak mint a Gothicok (márpedig az évek telnek) és ráadásul a Risen széria se fejlödik kb ugyanaz a játékok tulajdonságai. És azért a gothic3 soundtrackjét se közelítik meg.

válasz erre

Excalibur

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

wegh írta:
Jó teszt lett, de az ilyen szóismétlésekre legközelebb azért figyelj: "Egyből feltűnik".... és a következő mondatot is így kezded. Ezenkívül egyetértek az írásoddal.
Köszönöm észrevételed, ígérem, igyekezni fogok következőre

válasz erre

Excalibur

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

Itsuki írta:
Kedvenc játéksorozatom a Gothic,legjobb persze a Gothic 2. De most lenne 1 kérdésem a cikkíróhoz. ha ő 8,3ast kapott,akkor a jelenlegi Gothic 3 1.73as közösségi patchel,most ma mennyit adna rá? Ehhez inkább megvárom a magyarítást,egyszerűen nem jön be. (vagy valamelyik bundleig és eredetibe..)
Szerintem a jelenlegi állapotában a Gothic 3 bőven 90 fölött kapna (tőlem). De az viszont egyáltalán nem volt szimpatikus lépés a Piranha-tól, hogy gyakorlatilag félkészen kiadták a játékot, majd miután összezördültek a Jowood-al, otthagyták az egészet, és mindenki várt a rajongókra, hogy majd összefoltozzák a játékot. Ők viszont profi munkát végeztek, és gyakorlatilag majdhogynem tökéletessé csiszolták a csiszolatlan gyémántot

válasz erre

wegh

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

Jó teszt lett, de az ilyen szóismétlésekre legközelebb azért figyelj: "Egyből feltűnik".... és a következő mondatot is így kezded. Ezenkívül egyetértek az írásoddal.

válasz erre

Itsuki

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

Kedvenc játéksorozatom a Gothic,legjobb persze a Gothic 2. De most lenne 1 kérdésem a cikkíróhoz. ha ő 8,3ast kapott,akkor a jelenlegi Gothic 3 1.73as közösségi patchel,most ma mennyit adna rá? Ehhez inkább megvárom a magyarítást,egyszerűen nem jön be. (vagy valamelyik bundleig és eredetibe..)

válasz erre

juhaszandor

6 éve, 3 hónapja és 11 napja

Jó kis leírás Nem gondoltam, hogy a motort nem fejlesztették. Így talán előfordulhat, hogy erre a pc-re beszerzem még, ha befejezetem a korábbi két részt.
Úgyse szeretem ha túl sokat koncentrálnak a grafikára, általában csak belassítja a gépet, hogy ha nincs mindig high end cuccokkal tele a pc.

válasz erre

Ronalddo

6 éve, 3 hónapja és 12 napja

Nagy baj hogy nem mutat fel érezhető újdonságot a második részhez képest. Így megvárom amíg valami akciós verzióban kijön, de meg fogom szerezni mert tetszik.

válasz erre

Mordorer

6 éve, 3 hónapja és 12 napja

PaulMarloW írta:
Szóval ha már valami jól néz ki, akkor az azt jelenti hogy jó is?
Nem, azt a teszt alapján mondtam!

válasz erre

PaulMarloW

6 éve, 3 hónapja és 12 napja

Mordorer írta:
Iszonyat jól néz ki! RPG-t nem annyira szeretem, de ha ilyen jó game, lehet kipróbálom.
Szóval ha már valami jól néz ki, akkor az azt jelenti hogy jó is?

válasz erre

Mordorer

6 éve, 3 hónapja és 12 napja

Iszonyat jól néz ki! RPG-t nem annyira szeretem, de ha ilyen jó game, lehet kipróbálom.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Risen 3: Titan Lords
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

GamePlay profiljamarco profiljagery1113 profiljaMarduk profilja