Ride 2 teszt

2016. október 10.
71.9811
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Noha az autókkal meglehetősen egyoldalú a kapcsolatom (én kedvelem őket, messziről) valamiért a motorokkal teljesen más a helyzet. Mindig is csodáltam ezeket a lóerőtől duzzadó szörnyetegeket. Főleg a túramotorok iránt volt nagy az érdeklődésem, ami valószínűleg azért van, mert édesapám is rendelkezett egy 750 köbcentis Yamahával, amit túl gyengének talált, ezért váltott egy 1150-es BMW-re, ami előtt túl sok akadály nem állta meg magát.


Ugyanakkor nem tudom miért, de a kétkerekű paripák valamiért nem túl népszerűek a játékfejlesztőknél. Főleg a sandbox stuffokban ugyan fellelhetőek, de dedikált, csak nekik készített program nagyon kevés van. Aztán ha itt felállítjuk még a minőségi mércét, akkor a rostán annak a kevésnek is a fele kiesik, legnagyobb bánatomra. Pont ezért örültem, amikor Marco rám osztotta a Ride második részének a tesztelését, mert így legalább virtuálisan szelhetem az aszfaltot velük.

Bevallom, sokat nem tudtam erről a sorozatról, de ahogy elolvastam az előd tesztjét itt nálunk, látszott, hogy egy alapjában véve tisztességes történetről van szó, amit még a Milestone kétes hírneve sem tudott lerombolni. Kíváncsi voltam, hogy az eltelt időben min sikerült javítani. A végeredmény egy teljesen élvezhető, hiánypótló alkotás lett, amiben azért akadnak bosszantó hibák dögivel.

Kuss, én így nézem a tájat.

Kuss, én így nézem a tájat.


A kezdést stílusosan egy motor beindításával abszolválhatjuk, majd rögtön egy pilótát kell kreálnunk. Senki sem várjon Skyrim jellegű mélységet, hiszen csak a bukósisakunkat, annak vízorját, illetve ruházatunkat variálhatjuk, de ez elég is, mert nem egy szerepjátékról van szó. Ezek után sokat nem is vacakol az anyag, egyből egy három körös versenybe dob be minket, ahol elmagyarázza a kezelhetőség alapjait, megmutatja az idő visszatekerésének opcióját aztán kalap.

Elsőre meglehetősen furcsa lesz a kezelhetőség, hiszen van első és hátsó kerekes fékünk, rá tudunk dőlni motorunkra a kanyarban, sőt, még a testsúlyunkkal is játszhatunk. A harmadik kör elejére át is vettem a vezetést, kellően magabiztos lettem, gondoltam menni fog ez. Nagyobbat nem is tévedhettem volna, de erről egy kicsit később.

A tutorial jelleggel odapakolt verseny után megérkezünk a meglehetősen puritánul festő főmenübe, viszont ezt ellensúlyozandó, hogy lehetőségből egészen sok áll rendelkezésünkre. A Quick Race triviális - itt tudunk a rendelkezésünkre álló pályákon kötetlen versenyeket rendezni, míg a Time Trial ugyanez, csak az idő ellen, amit aztán virtuális péniszünk növelése érdekében fel tudunk tölteni a netre, hadd irigykedjen mindenki. Viszonylag lelkesen böktem az Online szegmensre, de itt csalódott képpel konstatáltam, hogy összesen két opció fogadott.

Mehetünk egy sima, néhány körös versenyt, illetőleg netes bajnokságban vehetünk részt, természetesen motorunk teljesítményétől függően. Ez már önmagába véve is eléggé fapados, bűzlik az erőltetettségtől, de ehhez még adjuk azt is hozzá, hogy szinte senki nem játszik a neten. Nem viccelek, egyik este hostoltam egy futamot, 40 percen keresztül vártam, hogy legalább egyetlen személy csatlakozzon, de nem.

Fhúúú, ha egyszer megelőzlek (nyilván nem sikerült)

Fhúúú, ha egyszer megelőzlek (nyilván nem sikerült)


Szóval örömteli a lehetőség, már csak azt kéne elérni, hogy használják is az emberek. A Challanges résznél azt hittem, jófajta kihívások elé állítanak minket a fejlesztők, de sajnos ebben is csalatkoznom kellett, mert mindösszesen arról van szó, hogy napi vagy heti lehetőségeket kell megoldanunk, amik mind éles versenyhez kapcsolódnak. Bevallom itt már egy kicsit elfogott a pulykaméreg, de a legnagyobb porció kicsit helyre billentette a vérnyomásom. Itt különféle osztályból kell kiválasztanunk, hogy melyben szeretnénk indulni, majd lehetőségünk van alkategóriák között is szemezgetni.

Borzalmasan sok futamon tudunk így részt venni. Egészen pontosan nem csak körözgetnünk kell, mert variálja majd a gép a feladatainkat. Van sima verseny, időre menő körözgetés, akadálypálya, ahol az ideális íven kell mindig haladnunk, ellenkező esetben súlyos másodpercekkel "gazdagodunk". Ráadásul itt még szezonokban is indíthatjuk saját magunkat, sőt, lehetőségünk van a csapatunkkal is kihívni más brigádokat, amolyan ki a Jani jelleggel.

Oké, ennyi elég is volt a választható módokból, kicsit sablonosak, de azért tartalom van bennük. Ennél sokkal érdekesebb, hogy mindezt miként tárják szemünk elé. Itt is jó nagy kettősségről kell beszámolnom, de kezdjük a pozitív vetülettel, magukkal a motorokkal. Kegyetlen sok darab közül válogathatunk (ha minden igaz, több, mint 170 áll rendelkezésünkre), ráadásul a legtöbb komoly gyártó képviselteti magát az összes kategóriában.

Ezeknek a kidolgozottsága döbbenetesen komoly. Teljesen mindegy, hogy a töltőképernyő közben bámulom őket vagy az aszfalton húzom tövig a gázt, öröm a gépekre nézni. A legutolsó csavarig kidolgozottak, pilótánkkal egyetemben, így néha sikongattam örömömben, amikor kigyorsításoknál feldübörögtek a speedmotorok 500 cc-s lovai.

Milyen jóképű gyerek vagyok.

Milyen jóképű gyerek vagyok.


Ezzel együtt, bármennyire is szeretném még tovább dicsérni a külcsínt, nem nagyon tudom. A pályák témájukat tekintve mondjuk nem rosszak, hiszen az összes komolyabb szekvencia megtalálható a stuffban, így rodeózunk a francia partokon, hegyeken, völgyeken, autópályán, városban, szóval tényleg mindenhol. Több, mint 30 lokáció van, de ez egy picit csalóka, mert akadnak közöttök feldarabolt színterek is.

A kidolgozottságuk sajnos messze elmarad a motorokétól, mert nagyon sokszor találkozunk alacsony felbontású textúrával, ingerszegény nézőkkel, akik ráadásul húszas ikrek, legalábbis ennyit programoztak le Milestone-ék. Őszintén sajnálom a dolgot, de ideje lenne egy kicsit magukba nézniük, hiszen a legtöbb próbálkozásunk a gaming piacon itt bukik el.

Szintén nagyon érdekes lett a kezelhetőség, de azért itt főleg pozitív dolgokról tudok beszámolni. Több fajta vezetési modellt érhetünk el, így a teljesen kezdők, valamint a Talmácsi Gáborok is megtalálják számításukat. Előbbiek azért, mert csirke nehézségen a gép végzi a legtöbb dolgot helyettünk, nekünk szinte csak a paripán kell maradnunk. Utóbbiaknak meg azért fog bejönni, mert mindent át tudnak állítani, személyre tudnak szabni profiljukban, így akár pályánként eltérő tulajdonságú motorokkal szánthatják fel az aszfaltot.

Esőben minden érdekesebb. Még eltaknyolni is.

Esőben minden érdekesebb. Még eltaknyolni is.


Van még egy egészen nagy hibája a Ride 2-nek, ami nem más, mint az instant sikerélmény teljes hiánya. Persze, a tutorialban még minden rendben van, de utána még a nyolcadik helyért is vért fogunk izzadni. Először azt hittem, hogy a motorom gyenge, így nagy nehezen összekuporgattam annyit, amennyiből már egy erősebb gépet tudtam venni. Én naiv teljesen abban a hitben voltam, hogy akkor majd most jól lebüntetek mindenkit, de jó nagy fügét mutatott nekem a rendszer.

Döbbenten konstatáltam, hogy hiába van mindenkinek azonos járműve, úgy húznak el mellettem (főleg az egyenes szakaszokban), mintha én egy Babettával indultam volna. És igen, lenyeltem a büszkeségemet, levettem a nehézséget very easy-re, aztán ott tudtam elcsípni az előkelő nyolcadik helyezést, amivel pont semmit sem értem, hiszen csak a dobogósok kapnak olyan medált, amivel megnyílik a következő osztály.

Ne értsetek félre, nem a kihívással van gondom, mert kifejezetten kedvelem a nehéz játékokat. Sokkal inkább az a baj, hogy ezzel a játékkal csak úgy senki sem fog leülni, mert alapból egy eléggé szűk réteg kedveli, aztán a lehetetlen, csaló, szemét AI-vel még őket is sikerül elriasztani. De mindenképp pozitív hangvétellel szeretném zárni a cikket, így meg kell említenem a hangzást, ami szerintem nagyon klasszul sikerült. Kevesen gondolják, de egy versenyzős stuffnál kiemelten fontos ez, mert az itt szereplő dolgokban tombolnak a lóerők, aztán nagyon nem mindegy, milyen módon kényeztetik hallójáratainkat.

Az alacsony köbcentivel rendelkező Yamahák sikítanak, mint a pengős malac, míg izomagyú társaik úgy dörmögnek, hogy öröm hallani. Szóval nem csak a külsőségekre figyeltek, de még a hangjukra is, ami előtt tényleg le a kalappal, kellően megdobja a kicsit laposkás hangulatot.

Az egyik gyönyörűség. Lávit!

Az egyik gyönyörűség. Lávit!


Sajnos nagyon kétarcú lett tehát a Ride 2. Olyan szegmensben indul, ahol kevés kihívója akad, így ha fanyalogva is, de hajlamosak vagyunk a legtöbb hibát elnézni neki, hiszen hiánypótló alkotás. A motorok iszonyatosan élethűek mind külső jegyeikben, mind hangzásban. Sőt, még a mennyiségük is korrekt. A játékmódoktól nem esünk hanyatt, online rész ugyan van, de senki sem használja, míg a kihívás pont egy kicsit átverős.

Amennyiben az uborkaszezon közepén ért volna ide hozzánk, talán a végső pontszám is magasabb lenne, de egészen egyszerűen túl sok jó játék jelent meg az elmúlt másfél hónapban. Ennek ellenére azt mondom, hogyha kicsit olcsóbban hozzá tudtok jutni, valamint szeretitek a motorokat, tegyetek vele egy próbát, hátha elrabolja a szíveteket. Az enyémet félig még így is megfogta.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ride 2 (PS4)3.790 Ft

Ride 2 (XBOX ONE)3.790 Ft

Ride 2 (PC)10.990 Ft

Ride 2 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Motorverseny
  • Megjelenés: 2016. október 07.
  • Ár: 10.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Észvesztően jól néznek ki a motorok
  • Tartalmas karrier mód
  • Gyönyörű hangok
  • Hihető kezelhetőség
  • A gépeket leszámítva necces grafika
  • Fapados multi, amivel senki sem játszik
  • Kevés a használható kontent
  • Nincs instant sikerélmény
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.3
7 hozzászólás

matemilan07

3 éve, 4 hónapja és 12 napja

Motogp utánzat szerinte,

válasz erre

5t3v3nk3

3 éve, 5 hónapja és 11 napja

A sima Ride is ilyen volt. nem sokat javultak... sőt.

válasz erre

Morzsi1

3 éve, 5 hónapja és 12 napja

A teszt jó, azonban kicsit kiegészíteném annyival, hogy a motorokat lehet tuningolni, melynek fokmérője egy számadat. Nyilván a piszkált gépekkel egy adott kategóriában könnyebb győzni. Sőt, "easy"-n csak győzni lehet. A grafika szerintem szép, nyilván nem forza horizon, de teljesen jó. Összességében jelentős az előző részhez képest. Ami viszont nagyon jó, az a motorok kezelhetősége, amennyire ez egy videójátékban megoldható, azt sikerült kihozni belőle. Rétegjáték, de aki a réteghez tartozik, értékelni fogja.

válasz erre

Santonio

3 éve, 5 hónapja és 12 napja

Milestone kicsit összekaphatná már magát. Egyáltalán nem fgyelnek a visszajelzésekre...

válasz erre

totyak

3 éve, 5 hónapja és 12 napja

Valóban a motoros játékok hiánya ad ehhez a játékhoz plusz értéket, én is úgy gondolom.

válasz erre

petrovicsz

3 éve, 5 hónapja és 12 napja

Nekem egy próbát megér, már csak azért is mert nagyon ritka a motoros játék.

válasz erre

muki

3 éve, 5 hónapja és 12 napja

Megvárom míg lejjebb megy aztán megveszem.

válasz erre
Ride 2
10.990 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Robi022 profiljarDAVE profilja