Ride teszt

2015. április 02.
72.8361
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Az ember szereti a sebességet, négy keréken szinte mindenki előtt nyitva áll az út, ám a két keréken való suhanáshoz már kell egy jó adag plusz bátorság, vagányság, ügyesség, és vakmerőség is. A motorosok világa egy globális közösség, jelképük a szabadság és sebesség, ahogy csillogó vasparipáikon végigsuhannak a világ végtelen aszfalt-, vagy földútjain.


Mérföldkő?

A Milestone gondozásában (erről a gondozásról majd később) megjelent RIDE az utcai motorozás és a zárt pályás versenyek hangulatát kívánja visszaadni. Száznál is több híres és hírhedt motorkerékpár, rengeteg márka várja a virtuálisan szágulozni vágyókat. A teljesség igénye nélkül van: itt BMW, KTM, Ducati, Suzuki, Kawasaki, húsznál is több liga, bajnokság, 15 pálya a világ minden részéből, melyek közt az országúti versenyek ugyanúgy jelen vannak, mint a zártpályás ringek.

Testre szabható pilóta ruházat: kezeslábas, csizma, sisak, kesztyű, tuningolható motorok, különféle alkatrészek és festések. Testre szabható "vezeti stílus" és pózok. Ennek hallatán még az is a "gázkarhoz" nyúl, aki amúgy sose ült motorkerékpáron. Ugye-ugye, milyen könnyen elvarázsol pár szó?

Egyest dob kettest dob, hátast dob

Magányos az utam.

Magányos az utam.


A játékban a központi játékmód a World Tour névre hallgat, melynek elején választunk a három felkínált, 700 köbcenti alatti Naked Bike közül egyet, ez lesz a kezdő paripánk. Ekkor lehetőség van a kezdeti 3000 kredites pénzmagból némi tuningot alkalmazni, pár lóerőt húzhatunk a motorra, de a kezdőpénz tényleg nem sok mindenre elég. A tuning szekcióban cserélhetünk hajtásláncot, sebességváltó áttételt, motorolajat, első felfüggesztést, fékrendszer komponenseket (tárcsa, fékpofa) és motor dugattyúkat (felfúrni a hengert ugye nem lehet a lökettérfogat szabályozás miatt).

Miután elvertük a kevés pénzünket (aki menő akar lenni az ruhára is költheti :D), kiválasztjuk a ligát, ami esetünkben értelemszerűen a legelső lesz, majd a versenyszámot, és indul a móka. Nincs free-roam, nincs garázsban mászkálás, csak a menü és a verseny, de ez nem is akkora baj.

Lehetőségünk van még free-RIDE módban minden motort és minden pályát kipróbálni, de ezekért a futamokért nem jár jutalom, amolyan gyors élményt nyújtanak csak. Osztott képernyőn is tolhatjuk, ilyenkor kell egy gamepad is. Természetesen van online versenyzés, tabellák, de ez a cikk megjelenésének pillanatában még súlyos problémákkal küzd.

Csak előre nézz, ne törődj semmivel!

Csak előre nézz, ne törődj semmivel!


A verseny előtt még finomhangolhatunk kicsit az alkatrészeken, állíthatjuk a felfüggesztés keménységét, a sebváltó áttételezést és hála istennek érezni is hogy belenyúltunk a dolgokba, az alul- és túlkormányzás a fékerő eloszlás és a "nagy végsebesség / nagyobb gyorsulás" tényezők látványosan visszaköszönnek verseny közben. A futamok alapvetően jók, az ellenfelek stílusa elegendően széles skálán mozog, bár tapasztalat, hogy az agresszív vezetés célravezetőbb, túl-sebességgel beesni a tömegbe a kanyarban és a társakon támaszkodva végig kacsázni a mezőnyön majdnem mindig működik.

A 15 pálya kevés egy idő után, viszont a többféle versenymód: sima verseny időmérő, egyebek kicsit változatosabbá teszi a dolgokat. A motorok mind más-más jellemzőkkel bírnak, mint ahogy valódi megfelelőik is, így egy új mocival még egy sokszor végigszáguldott pálya is kihívást jelent.

Csillogó motor, kátyús út

Gyah ott egy húszezres!

Gyah ott egy húszezres!


A játék grafikája felemás, a menü igényesen minimalista és átlátható, a motorok és a pilóták kidolgozása remek, részletes - látszik, hogy a fejlesztők ebbe belerakták a melót. Aztán elindul a verseny és szétnézünk a pályán. Nos, a ringek grafikai megvalósítása silány. Alacsony felbontású textúrák, szögletes fák, iker-nézők, az egész olyan összecsapott. Sehol egy bump map, egy effekt, semmi. Egyedül az égbolt, ami tényleg jól néz ki, de 240-es tempónál ki az a hülye aki az eget nézi?

A motorok grafikája és a pályák kidolgozása közti kontraszt szembántó. Nagy tempónál nem annyira vészes, de egy technikásabb pályán, amikor sok a kanyar, lassabb a tempó, óhatatlanul a retinánkba ég pár momentum. Ez még nem is lenne akkora baj, mert a lényeg, a mocik jól néznek ki, és játékélmény lendülete továbbránthatna minket, ám van pár hatalmas problémája a játéknak, ami a grafika programozásából ered.

Ideális ív? Gyengéknek való...

Ideális ív? Gyengéknek való...


Az egyik pályán az egyik legszivatósabb kanyarban (hosszú egyenes utáni 90 fokos fordító) az ideális íven olyan bug van, hogy azt hittem, kárt teszek a tesztgépben. Képzeljük el, ahogy a G erőkkel viaskodva igyekszünk az úton tartani a gépet, közben a mezőny a nyakunkon, és a motor kereke egyszercsak BELESÜLLYED az aszfaltba, a motor tizedmásodperc alatt állóra lassul, karakterünk elszáll, mint a győzelmi zászló, és a motorunk ott vergődik a pályába ragadva és már csak a respawn segít. Mikor először tapasztaltam ezt, azt mondtam, na bumm, előfordul ilyen.

Aztán belém bújt a kisördög, és a következő körben megint úgy vettem a kanyart és megint megfogott az aszfalt. A biztonság kedvéért, másik motorokkal is megnéztem, az aszfalt mindig "friss" volt. A motorok képesek összeakadni, nem-nem a gázbowden akad be a fékkarba, hanem a üzemanyagtartály a kormányvégbe. Ez sem ilyen egyszer-kétszer, hanem mondjuk, húsz versenyből négyben előfordul. És amikor épp kezdene magába szívni a játék, jön egy ilyen. Azért ez így 2015-ben egy teljes áras játéknál elégé durva.

A kolléga "bevállalta" a hátsó kereket.

A kolléga "bevállalta" a hátsó kereket.


Továbblépve ezeken, hiányoltam mondjuk azt, hogy ha lehetőség van rá, akkor egy esés után a karakterünk saját lábán poroszkáljon oda a géphez, és csak a legvégső esetben legyen respawn. Az esések látványosak, de a motorok nem törnek, nyilván a gyártók nem szerették volna, ha Ifjabb Motoros Betyár játszik és a faterja, aki nézi, látja, ahogy egy Kawasaki (vagy KTM vagy bármi más) vashulladékká törik egy betonoszlopon, és emiatt soha többet nem ül motorra. Ennek ellenére ez akkor is steril így egy kicsit.

Összességében, ezek a hibák egy Patch keretein belül javíthatók lennének, de most még a játék szerves részét képezik, nem lehet elsiklani felettük.

We RIDE! Ha hagynak...

A játékba beépítésre került az idő visszaforgatás lehetősége, ami hmmmm, hát érdekes. Egy-egy méretes taknyolás után visszaforgatjuk az időt, minden mozog hátrafelé, és amikor úgy ítéljük, hogy eleget mentünk vissza (nyilván van egy intervallum, meddig mehetünk vissza) nyomunk egy entert, az idő megint előre pörög, és ha ügyesek vagyunk, elkerüljük az esést.

Időt stílusos, hibátlan vezetéssel szerezhetünk. A bosszankodási faktor lejjebb nyomja ugyanúgy a kihívás faktort is, azaz nem vagyunk rákényszerítve a precíz vezetésre. Pedig a vezetési modell jól sikerült, a motorok nagyon szépen vezethetők, érezni a különbségeket, a finomhangolás is érezhető előnyöket, illetve hátrányokat hoz.

Superman, te vagy az?

Superman, te vagy az?


Mivel a direkt motoros játékokhoz készült kontroller nem igazán elterjedt, így marad a billentyűzet vagy a gamepad. A játék mind a kettővel remekül játszható, kontrollerrel precízebb. És megint meg kell állnunk egy pillanatra. A RIDE a megjelenése után szépen játszható volt, ám a legközelebbi indítás után az irányítási beállításokat elfelejti, és csak a "reset to default" elvégzése után kalibrálható újra. Minden egyes indításkor.

Ezen kívül a stuff hálózati és szinkronizációs hibákkal küzd, mentések szállnak el, és ami a legelkeserítőbb, hogy az eltelt egy hét alatt a a rengeteg panasz ellenére kiadó semmit, még csak egy picike hotfixet se tett le az asztalra. Kedves Milestone, ez nem szép hozzáállás. Nagyon nem az!

Dübörög az "ezerköbcenti"

A játék hangjai - a motorok grafikai megjelenítéséhez hasonlóan - színvonalasak lettek, minden motornak más a hangja, a tuning is hallható változásokat eredményez, a kanyarokban vissza gangoláskor hallható orgánumok pedig vigyorra húzzák az egyszeri játékos arcizmait. Zene csak a menüben van, engem kicsit a Mirrors Edge menüzenéjére emlékeztetett, de összességében bejött.

Köhög a motor

You are in "control"...

You are in "control"...


A RIDE hiánypótló alkotás (lehetne), hisz alig van motoros cím a piacon, hatalmas a motorválaszték, a pályák száma is elfogadhatónak mondható, a grafika egyes részei és a hangok nagyon jók, ám a grafika felemás, és az összképet ronda bugok csúfítják. Ha szereted a témát, érdemes vele egy próbát tenni, de jelenlegi állapotában sajnos csak egy sánta motorost tisztelhetünk a személyében...

A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.

Ride / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2015. március 27.
  • Ár: 12.000 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Rengeteg motor
  • Szabad testreszabhatóság
  • Sebességérzet
  • Szépen kidolgozott motorok...
  • ...csúnyán kidolgozott pályák
  • Ronda bugok
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
6.8
4 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 10 hónapja és 1 napja

[Tiltott felhasználó!]

wegh

9 éve, 10 hónapja és 1 napja

Ha javítják a hibákat, én beszerzem. Nagyon vártam, kár, hogy ennyire bugos lett szomorú smiley Mindegy szerinetm majd teszek vele egy próbát...

válasz erre

totyak

9 éve, 10 hónapja és 1 napja

Megint egy tipikus példa, ha több időd szántak volna rá, sok felsorolt hibát javítani lehetett volna és pl. itt a GC-n sem 6.8-at kapott volna, hanem mondjuk 7 közepét. Persze lehet várni javítást, csak a rossz kezdés akkor is rajta hagyja a nyomát a játékon.

válasz erre

kpal

9 éve, 10 hónapja és 1 napja

Motorok szépek , kár nem hozták egy szintre a környezetet .

válasz erre
RIDE
12.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja