Resident Evil Operation Raccoon City teszt

2012. március 30.
76.5351
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Resident Evil játékok mindig is a szívem egyik csücskének a bal kamrájához tartoztak. Már az első rész megjelenése óta hatalmas rajongója vagyok a szériának, különösképp a második felvonásnak. A, B sztori, négy fajta befejezés, két főhős, teljesen eltérő játékmenet, adrenalin (nem a Jeremy) a maximumon és irdatlan para faktor - valahogy így lehetne jellemezni azt a részt.


Mint minden hosszúra nyúlt szériában, itt is akadtak úgynevezett spin-offok, vagy ha jobban tetszik mellékszálak amiknek a minősége igencsak megkérdőjelezhető, gondolok itt a még Ps1-re megjelent Gun Survivorra, vagy a Dead Aim-re. A számozott részek azonban többé-kevésbé jól sikerültek, bár a harmadik epizódnál majdnem elfogyott a türelmem, mert a Nemesis folyamatos SZTÁRSZ magyarázása és a latínó Kárlósz megjelenése szerintem nagyon gyenge húzás volt. Aztán a negyedik résznél elmozdultak egy totálisan más irányba, egy kezemen nem is tudom megszámolni hogy hányszor vittem végig azt a részt! Sőt, még a direkt folytatással, a sokat támadott ötödikkel is nagyon jót szórakoztam. Ha egy toplistát kellene írnom, az így nézne ki: RE 2,RE 4, RE Codename Veronica.

Ez már nem annyira...

Ez már nem annyira...


Az első képek és infók alapján a fülem botját sem mozgattam meg jelen tesztünk alanyára, mert ordított róla hogy enyves kezű használt autó nepperek készítik, akik szegény-legények malacperselyére utaznak. Aztán jött egy olyan videó, amikor amcsi katonák csaptak össze az Umbrella erőkkel, majd egy Tyrant is berongyolt. Na, itt letettem a hajamat illetve megtörölgettem a szemüvegemet, hogy valóban jól láttam-e a dolgokat. Engem azzal a videóval kilóra meg is vettek, ami az egyik konzolos bolt kasszájánál materializálódott készpénz formájában. Természetesen előtte bújtam azért a különböző fórumokat, barlangokat, meg ilyen-olyan kétes értékű helyeket némi extra infó reményében. Sajnos amitől tartottam beigazolódott, ugyanis mindenki egy marék guanónak tartotta ezt az ORC-t.

Elnézést, hogy megint ilyen messziről kezdtem a felvezetést, mindezt egyetlen egy mondatért cserébe: A Slant Six Games-nek abba kellene hagynia a játékokkal való foglalkozást és át kellene nyergelniük valami más területre, mondjuk uborkatenyésztésre vagy esetleg felizgató fiúként is nagy karriert csinálhatnának kutyapornóban. Sajnos ezt a kirohanásom nem düh táplálja, hanem jeges nyugalom, mert bizton állíthatom, nem értenek a játékkészítéshez. Eleve nem is értettem hogy a Cashcom miért őket bízta meg (valszeg valakinek a valakije miatt, vagy csak a S6G titkárnője jó helyen és jókor ejtett el el egy tollat) de akkor már legalább vették volna komolyan a dolgot! Papíron egyébként nagyon jó dolgokat találtak ki, de a megvalósításhoz már nem volt tehetségük. De nézzük is hogy konkrétan hogy is értem ezt.

Mennyi a vektor, Viktor?

Mennyi a vektor, Viktor?


Ha elhelyezzük az Operation Raccoon City-t a RE kronológiában, akkor a második és a harmadik epizód közé kell tennünk. Feladatunk egy elit Umbrella csapat, név szerint a USS Wolfpack terelgetése lesz, akik azért érkeztek a fertőzött városba, hogy minden terhelő bizonyítékot megsemmisítsenek, illetve a veszélyes túlélőket likvidálják. A hat kis kommandós ( Bertha, Foureyes, Vector, Lupo, Beltway, Spectre) mindegyike más területen jártas, magyarra lefordítva hat kasztot képviselnek. A történet kellően izgalmasan hangzik, a féltucat választható szereplő pedig kellő szavatosságot biztosítana, elméletben, de akkor kezdjük is a fika-hengert. Az új Resi egy külső nézetes akciójáték, ismertebb nevén TPS. Azonban az összes olyan elemet, amitől jó szokott lenni az ilyen csapat alapú hentelés, sikerült elbaltázni. A legdurvább része talán a mesterséges intelligencia.

Isten az anyám, ennyire rosszul kódolt MI-t nem is tudom hol láttam utoljára! Egyszerre négy kicsi kommandós lesz a képernyőn, de társaink mindent megtesznek hogy akadályozzák munkánkat! Össze-vissza kószálnak, beállnak a tűzvonalunkba, beleakadnak tereptárgyakba, néznek bambán maguk elé, simán belerongyolnak lézeres aknákba, nem gyógyítják magukat, szóval úgy en bloc semmit sem csinálnak. A harci szituációkban csak akkor használhatóak, ha zombik jönnek ellenünk, velük még képesek valahogy elbánni, de ha egy keményebb dög jön, akkor ott számítsunk a másodpercenkénti elhalálozásukra. Volt olyan is, hogy egy teherlifttel haladtunk felfelé, és az egyik okoska eldobott egy gránátot azon a 4 négyzetméteren, amikor senki sem volt ott rajtunk kívül. Bravó. Ha ez nem lenne elég, akkor az irányítás is alaposan próbára fogja tenni az idegeinket, mert sikerült az összes lényeges TPS elemet kihagyni.

Leon-t körülveszik a rajongói és ehhez egy Való Világban sem kellett indulnia!

Leon-t körülveszik a rajongói és ehhez egy Való Világban sem kellett indulnia!


Védekezni akarsz? Hahaha, azt akár el is felejtheted, mert kimaradt a gurulás vagy bukfenc lehetősége, szóval marad az elsprintelés és az abból való hasas ugrása. Körbeáll mondjuk 8 zombi? Megszívtad. Üldöz 3 Hunter? Megszívtad. Van persze fedezékbe bújás is, azonban ennek sincs dedikált gombja, hanem automatán történik, akár akarod, akár nem. Ja, hogy azt hitted ez ér valamit? Miután nem lehet a fedezékek mögül kilőni, csak néhány szerencsés esetben, ezért nem, ez sem működik, arról meg nem is beszélve, hogy a gyatra programozás miatt simán el tudnak találni még így is. A karaktereket egyébként lehet fejleszteni, mindenkinek van kettő passzív és három aktív képessége, amik elvileg segítenének a küzdelemben, de ezek az egyszemélyes játék alatt totálisan lényegtelenek. A multiban más, de erről egy kicsit később. A lényeg, hogy vegyetek valami durva géppityut aztán csókolom.

A sztorit is úgy rontották el ahogy lehet. Mint ahogy mondtam, alapból nagyon izgalmas lenne a felütés, de ez igazából kimerül abban, hogy minden pálya előtt kapunk egy szöveges eligazítást, aztán szevasz tavasz, haladjunk lőni, vagy jussunk el A-ból B-pontba a totális cső pályákon. Fel fognak tűnni ismertebb szereplők, de csak egy-egy közjáték erejéig. Ami engem nagyon bosszant, hogy ez a rész nem simul bele a kronológiába, sok helyen ráadásul totálisan át is írja azt, ami pedig muhaha. Dögös videók nuku, kommunikáció néha-néha, történet újfent nuku, nem is igazán értem hogy hogy képzelték ezt ott a messzi Vancouverben. Az újabb atomszánalmas dolog a hitbox, avagy a találatfigyelő rendszer. Ha egy keményebb dög jön ellened, akkor készülj fel hogy minimum egy fél tár a legdurvább puskából! Ha pedig egy nyomorult kommandós, akkor pedig 5-6 fejes egy sniper puskából. Add ehhez hozzá hogy a társak nem segítenek semmiben, aztán kész is az újabb rémálom.

Négyszem akcióban

Négyszem akcióban


A bossharcok meg egy külön kategória. Volt amikor 15-20 percen keresztül lőttem valakit vagy valamit a legminimálisabb eredmény nélkül, teljesen abban a hitben voltam hogy kiakadt a program, aztán egyik pillanatról a másikra beadta a kulcsot. Sokan egyébként dicsérik a karaktereket, hogy mennyire jól eltalátak meg izgalmasak. Szerintem kivétel nélkül szánalmasak, semmit sem lehet tudni róluk, arc és súlytalan nímandok, mindenféle egyéni interakció nélkül. Nem dumálnak játék közben, semmi sem derül ki róluk, pont ugyanolyan fegyver aggatható mindegyikre, szóval igazi töltelékszereplők. Ha ehhez hozzávesszük még a nagyjából 7 óra szavatosságot illetve a rettenetesen gyenge audio részt is, nem kapnánk többet mint egy 4 pontos program, ami totális szégyen a Resident Evil névre. Mi az, ami egy kicsit javít ezen?

Természetesen nem török Stohl Andrási babérokra, ezért el is árulom: a multi. Lehetőségünk van ugyanis négy játékos online coop-ra, és csodák csodája, el is kezd működni a stuff! Teljesen más barátainkkal végigverekedni magunkat a dolgon, sőt, a szingliben értelmetlen karakterspecifikus képességek hirtelen értelmet nyernek! Parádésan ki lehet osztani a szerepeket, komoly harci szituációkba lehet keveredni, ha úgy működünk mint egy csapat. Amikor működött, nem is tudom hogy mikor szórakoztam ilyen jót utoljára multis mókával. Persze az irányítás és a hitbox hátráltat minket, de legalább nem egyedül szívunk. Ezen kívül lehetőségünk van kompetitív szórakozáshoz is, amiben szintén van érdekes opció. Ami egy nagy csavar és hatalmas mosolygós felhő jár érte a készítőknek az az, hogy bármelyik játékmódot is választod, a fertőzött szörnyek mindenhol ott lesznek, alaposan megnehezítve az életét mindkét félnek.

Beltway akcióban

Beltway akcióban


A Team Attack lenne a tdm helyi megfelelője. Felveszed a legbivalyabb fegyót, aztán rohansz és imádkozol hogy az ellenfeled feküdjön meg hamarabb a hitbox kiszámíthatatlansága miatt. A taktika mint olyan nem szerepel az itteni kiskátéban. Az egyetlen érdekesség hogy egy újabb csapatot mutatnak be a küzdelmek. A Biohazard mód már jóval izgibb ennél, itt is két csapat küzd T-vírusos kapszulákért, amivel aztán a saját bázisra kell bevinni. Itt szólnak bele először a zombik és egyéb dögök érdemben a küzdelembe, ha ügyesen taktikáztok akkor ebből jó kis előnyt is lehet kovácsolni! A Heroes mód szintén baba, itt akár híres Resident szereplők bőrébe is belebújhatunk vagy vadászhatunk rájuk. Amit mindenképp kiemelendő, hogy itt ramboid egyénekkel kerülünk össze, akkor lépjünk is ki ebből a módból, mert itt tényleg csapatmunkára van szükség. Az utolsó porció a Survivors, ez hasonlít a Team Attackre, csak itt a végén még egy helikopterre is fel kell kapaszkodnunk.

Direkt a végére hagytam a legnehezebb elemet, a külsőséget illetőleg a hangulatot. Gyakorlatilag ez minden RE alfája és omegája. Itt ne számítsunk rettegésre, megijedni sem fogunk, de valamennyit visszahoz a nagy elődökből. Nagyon király lesz bejárni Raccoon City negyedeit, a túlélésért küzdeni az utcákon. Természetesen helyet kapott sok ismerős helyszín is, itt jókat mosolyogtam. Vannak részek, amik tényleg szuperek lettek, ilyen amikor a kórházban halálos csönd van, aztán hirtelen a semmiből vagy 50-60 zombi körbevesz minket és mehet a túlélésért folytatott véres küzdelem. A szingli kampány egyedüli pozitív momentumai ezek, ilyenkor érezzük hogy ez tényleg egy új Biohazard rész. A grafika technikai szempontból eléggé elavult, inkább úgy mondanám hogy funkcionális. A karakterek nem néznek ki annyira rosszul, a helyszínek viszont sokszor sajnos igen. Szaggatás szerencsére nem sokszor fordul elő egyébként, viszonylag simán fut az eksün.

Kennedy rendőrtiszt in eksün

Kennedy rendőrtiszt in eksün


Ez lenne tehát a Resident Evil Operation Raccoon City. Egy teljesen átlagos külső nézetes lövöldözés, irgalmatlan mennyiségű hibával és egy nagyon fincsi négy szereplős multival. Próbáltam végig objektív maradni, de nagyon nehéz volt, lévén hatalmas potenciál volt a dologban ami rossz kezekbe került. De a viszonylag alacsonyabb pontszám ne riasszon el, tegyetek vele egy próbát, mert vannak jó pillanatai. A Resi fan ordít a lelkem mélyén, reménykedik hogy a következő számozott epizód újra zseniális lesz.

Resident Evil Operation Raccoon City / Tesztplatform: PlayStation 3

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2012. március 23.
  • Ár: 11.900 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Zseniális co-op
  • Viszonylag tartalmas
  • Érdekes helyszinek
  • Rettenetes AI
  • Elrontott hitbox
  • Nuku sztori
  • Lineáris
  • Gyenge szereplők
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    6
5.5
37 hozzászólás

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 3 napja

marco írta:
Nem lesz a kedvencem. De azért annyira nem rossz...röhögő smiley Az 5.5 tökéletesen ideális.mosolygó smiley
Hááááát igggeeeeeeen... De közelebb áll az 5-höz mint a 6-hoz.röhögő smiley

válasz erre

marco

13 éve, 1 hónapja és 3 napja

Nem lesz a kedvencem. De azért annyira nem rossz...röhögő smiley Az 5.5 tökéletesen ideális.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 4 napja

Ehh, elég jók a pontok.röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 5 napja

Jó game ez ne nyavalyogjatok. Le lehet vele lenni!

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 5 napja

Én elvagyok vele, most is ezzel játszom. Nem rossz csak tényleg rettenet buta az AI...

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 5 napja

Vendég írta:
ha valaki nem játszott a többivel akkor kifejezetten élvezetes. nekem tetszett legalábis
Te biztos ezzel jatszottal?röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 5 napja

ha valaki nem játszott a többivel akkor kifejezetten élvezetes. nekem tetszett legalábis

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 6 napja

Vendég írta:
Most teszem a boxba. Kíváncsi vagyok.mosolygó smiley
Majd mesélj, kíváncsi vagyok.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 6 napja

Most teszem a boxba. Kíváncsi vagyok.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 1 hónapja és 6 napja

Szerintem egyetlen baja van ennek a játéknak, nem Resident Evil...

válasz erre

frenkyboyhun

13 éve, 1 hónapja és 6 napja

megis érdemli a pontszámot amikor játszottam vele nem tudtam h sirjak -e vagy nevessek.

válasz erre

Braddock

13 éve, 1 hónapja és 6 napja

Ki akartam próbálni mondván kap egy esélyt tőlem de ezután inkább kihagyom!

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
Resident Evil: Operation Raccoon City
11.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja