Resident Evil 7: Biohazard teszt

2017. január 25.
74.0611
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Valószínűleg nem túlzás azt állítani, hogy ennek az évnek talán az egyik legjobban várt címe nyitotta meg idei játékdömpingünket. A legendás, avagy híres-hírhedt franchise legfrissebb darabjáról van szó, ami úgy ígéri a megfáradt formula felrázását, hogy közben hű marad ahhoz a szellemiséghez, ami gémerek millióihoz juttatta el a kópiákat. Resident Evil 7: Biohazard teszt következik.
Advertisement


Biztos vagyok benne, hogy minden tesztelőnek más a módszere, amivel felkészül a számára kiutalt stuffokból. Én általában alaposan körbeszaglászom a témát mielőtt belevetném magam mélyebben, utána pedig szeretem böngészgetni a fórumokat, olvasva az első, zsigeri reakciókat. Ez alkalommal viszont kivételt tettem, hiszen arról a sorozatról van szó, ami sokáig (főleg a második és negyedik rész) a kedvencem volt a zsánerben. Próbáltam elkerülni a neten lévő videókat, hogy mindenre frissen tudjak rácsodálkozni, ne pedig azt morogjam a bajszom alatt, hogy ezt is láttam, meg azt is.

A tesztelt E3-as demó rettentően megfogott, hiszen egyszerre volt misztikus, nagyon beteg és előre mutató. Akkor úgy véltem, hogy igen, végre valahára nagyon jó irányba mozdult el a Resident Evil. Ezt a játék kreditlistájának legördülése után is tartom, ugyanakkor azt sem fogom eltitkolni, hogy emellett tisztességeset csalódtam az anyagban. Igen, már megint az a nyomorult hype, bár itt sokkal többről van szó.

Minden sejtemmel szeretni akarom a hetedik részt, mert felcsillant olyan erényeket, amik iszonyúan jól állnak neki, aztán pedig úgy lelomboz, hogy többet a gépemben sem akarom látni a korongot.

A szemetek nem fizetnek áramot, inkább Lajcsiznak

A szemetek nem fizetnek áramot, inkább Lajcsiznak


Elég egyszerűen, de kellően hatásvadász módon indulunk neki a kalandnak: hősünk, Ethan három éve eltűnt feleségétől kapott egy mailt, amiben Mia a segítségét kéri. Meg is érkezünk a Louisiana-ban található Dulvey községbe, ahol már a látképből rájövünk, itt valami mocskosul bűzlik. Egy hatalmas birtokot találunk a mocsár közepén, de kénytelenek vagyunk belépni, hiszen szeretett kedvesünk élete a tét.

Némi közjáték után meg is találjuk, de sok köszönet nem lesz benne, elég brutális dolgokat élünk át és művelünk. Ennek hamar vége szakad, mivel valaki megfogja a nyakunkat, aztán jön a már jól ismert, üdv a családban, fiam mondat és leütnek minket. Picivel később magunkhoz térünk egy meghitt családi vacsora közben. A baj az, hogy félig elrohadt valamivel akarnak megetetni, miközben Baker apuka levágja kicsi fia kezét. Hogy teljes legyen a kép, még megcsodálhatjuk a vegetatív állapotban dekkoló, tolószékes nagyit, aztán mindenki elrohan, mi meg neki is kezdhetünk a túlélésnek.

Többet nem írnék a sztoriról, szeretném elkerülni a spoilereket amennyire lehet. Azt már megszoktuk az évek alatt, hogy egy épkézláb történet összerakása nem erős pont Capcoméknál és sajnos ez itt is megfigyelhető. A kezdeti atmoszféra nagyon erős, egyenesen rettegünk az ismeretlentől, gőzünk sincs, hogy mi miért történik, az életben maradásra koncentrálunk. Gyűjtögetjük a fényképeket, file-okat, amiből kiderül, hogy rengeteg embert tűnt el az utóbbi két évben ezen a környéken, próbáljuk összerakni a puzzle darabkákat.

Aztán egy jó másfél óra után ez eltűnik és felfedezzük, hogy nincs igazi mélysége a sztorinak, teljesen súlytalanok szereplőink és pontosan ugyanarra a sémára építkezik, mint az eddigi összes RE játék. Főszereplőnk pedig egyenesen nevetséges, néha olyan megnyilvánulásai vannak, amitől én éreztem rettenetesen magam. Ez már csak azért is kínos, mert van egy pont, amikor döntés elé állít minket a gép, aminek nyilván a szimpátia az alapja, de így találomra választunk.

Lángszóróval a növényházba, úgy kell azt

Lángszóróval a növényházba, úgy kell azt


A grafika nagyon durván kétarcúra sikeredett. Újfent le kell szögeznem, hogy tesztünk a PS4 verzióból készült, így nyilván arra is vonatkozik. Technikai oldalról nézve hála a jó égnek rendben vagyunk, nincsenek bugok, nem fagyogat, szépen, stabilan fut, ráadásul a Day1 patch is alig 800 megás. A belső helyszínek roppant hangulatosak: minden teljesen lelakott, a pusztulás, rothadás szinte kézzel fogható. Ilyenkor tényleg elhisszük, hogy egy megzakkant elméjű sorozatgyilkos lakban tevékenykedünk. A fény-árnyék hatás különösen meggyőző, nem egyszer kaptam frászt attól, hogy valami lámpa elé álltam. Néhány alacsony felbontású textúrától eltekintve a pofás jelzővel illetném.

A kültéri lokációk viszont legalább ennyire ocsmányak: ilyen hihetetlenül randa flórát és faunát nem tudom, mikor láttam utoljára. Próbálják az elhagyatottság érzetet erősíteni ilyenkor is, de sokszor szörnyülködtem, hogy ne már srácok, 2017 van, ez még a PS3 belépőszintjéhez is kevés lenne. PC-n gondolom sokkal szebb minden. A stuff utolsó harmadában ez hatványozottan lesz igaz, mert ott totálisan ingerszegény minden, nem is szól másról, mint a vég nélküli lövöldözésről, de erről egy picit később.

A legnagyobb változás természetesen a játékmenetet érte és itt nem csak az FPS nézetbe való váltásra gondolok. Tény, hogy meglepően jól áll a formulának ez a megközelítés, nagyban elősegíti a megfelelő atmoszféra létrehozását. Ahogy említettem, a program elején egészen kiválóan működik a képlet: halvány lila gőzünk sincs, hogy melyik sarok mögül milyen rettenet ugrik elő, éppen ki akar az életünkre törni. Az állandó fenyegetettség érzése telepszik ránk, egy pillanatig sem érezzük biztonságban magunkat.

Hatalmas pozitívum, hogy hagyták a csudába a nagyon tömény akciót és inkább a felfedezésre, gyűjtögetésre helyezték a hangsúlyt, ami miatt a terület összes részét érdemes bejárnunk. Kulcsokat keresgélünk, több lépcsős zárakat törünk fel, pont, mint a legelső részben. Szintén roppant örvendetes, hogy a tárgymenedzsment is nagy hangsúlyt kapott, folyton ügyelnünk kell a helyre, miket cipeljünk magunkkal, mivel kapacitásunk eléggé véges.

Nocsak, egy lakókocsi.

Nocsak, egy lakókocsi.


Ugyanakkor csak ideig-óráig tud kibújni a bőréből ez a rész, mert szépen lassan megjelennek a lőfegyverek. Pisztolyok, shotgun, lángszóró, gránátvető, géppisztoly meg földre telepíthető csőbomba alkotja a repertoárt. Ment ugye sokáig a tanakodás, hogy vajon lesz-e egyáltalán küzdelem, vagy csak egy sötétre hangszerelt, amolyan túlélő per séta szimulátort kapunk. Ahogy már többször is utaltam rá, tisztességes mennyiségű harc került bele, ami a játék utolsó egyharmadára nyomja rá iszonyúan a bélyegét.

A sunnyogást, bujkálást komolyan venni nem lehet, mindössze a stuff legelején lesz rá szükségünk. Hiába járőrözik folyamatosan Baker apuka például, pár jól irányzott fejlövéssel ki lehet egy időre iktatni, ami alatt meg bőven átkutatunk nagyjából mindent. A családtagokon kívül mindössze egy típusú latorral találkozunk, ami átmenet a RE4 sebezhetetlen izéi, valamint a RE5 piócákból álló szörnye között. Először egyesével ugranak a nyakunkba, aztán csapatostul támadnak, újabb pofont adva a lopakodásnak.

Érdekes kérdés még a félelem. Tény, hogy amikor még nem nagyon gyanítunk semmit, akkor a félhomályos folyosók, hirtelen beugrók eléggé ijesztőek lesznek, mert tagadhatatlan, hogy nagyon erős az atmoszféra. Aztán megszerezzük az egyre bikább fegyvereket, rájövünk, hogy apuka csak egy bizonyos részen kóricál, ráadásul fennhangon dumál, így még csak az sincs, hogy a semmiből ront ránk.

Szóval inkább úgy fogalmaznék, hogy egy nagyon erős feszültség és vibrálás van jelen, ami miatt tisztességgel fog izzadni tenyerünk. Vannak ám főellenség harcok is, amik elképesztően idegesítőek lettek.

A legvégét hagyjuk is, mert szerintem az valami rossz vicc, de a többi sem lesz kutya. Ethan ugye egy átlag civil, így finoman szólva is komótosan mozog, szóval az, hogy sokat kell futnunk és védekeznünk, teljesen rendben van, de még így is számolatlanul fogunk elhullani ezeknél a részeknél.

Csendélet a garázsban

Csendélet a garázsban


Ezzel meg is érkeztünk a tartalomhoz, valamint a program utolsó szegmenséhez. Hét és fél óra nettó játékidőt mutatott a számláló, amikor úgy gondoltam, hogy az anyag végére értem. Legnagyobb megdöbbenésemre azonban nem a végefőcím következett, hanem új helyszínekre keveredtem át.

Na, ezt nagyon nem kellett volna, mert az uccsó uszkve négy óra nem szólt másról, csak a teljesen unalmas, ronda, cső formájú helyszínekről, az állandó harcról, muníció keresgélésről és bosszankodásról, amit ugye lezárt egy nagyon röhejes befejezés. Összesen így 11 óra alatt értem a végére, ami teljesen rendben van. Ezek után kapunk egy Madhouse nehézséget, ahol teljesen máshol lesznek a tárgyak illetve az ellenfelek, ráadásul jóval erősebbek is, szóval esetleg neki lehet futni még egyszer a dolognak.

A félreértések elkerülése végett, még a fentebb vázolt negatívumok ellenére is egy jó játéknak tartom az új Resident Evil-t. Kicsit sajnálom, hogy túl sokat mutattak meg a trailerek, valamint a demók. Emlékeztek, hogy fogadkoztak az E3 után kiadott Kitchen résznél, hogy ez benne sem lesz a végső produktumban? Na, ezt annyira sem sikerült betartani, hogy kvázi az lesz a stuff nyitó lokációja.

De tényleg befejezem a morgást, mert alapjában véve élveztem a vele töltött időt (mínusz a vége, ugye), nagyon jól esett a lassabb, megfontoltabb, feszengősebb játékmenet. Noha egyszer sem rettegtem úgy igazán, de a nyomasztó légkör, meg persze a jump scare részek hatásosak voltak. Szóval az irány abszolút jó.

Lógicsálunk, lógicsálunk?

Lógicsálunk, lógicsálunk?


Viszont a hibákkal valamit kezdeni kell. Egy átgondoltabb, akár még paranormális irányú történet szerintem jobban állt volna ennek az epizódnak, illetve nagyon szeretném, hogy értelmes szövegírókat alkalmazzanak, az olyan mondatokat pedig, hogy ön hős akar lenni, vagy pedig a reggeli újság gyászrovatában akar találkozni a nevemmel, felejtsük is el.

Sajnos kevés a bujkálás, rém idegesítőek a főellenfél harcok, meg nem ártana, ha néhány logikai feladványt is eszközölnének. Mea culpa, de a VR részét nem tudtuk kipróbálni, de azt egybecsengően mindenki dicséri, így valószínűleg a végső pontszám is átlépné a nyolcat, szóval ezt még kalkuláljátok bele.

Én azt mondom, tegyetek egy próbát vele, a pénzét mindenképp megéri.

Resident Evil 7: Biohazard / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Túlélő horror
  • Megjelenés: 2017. január 24.
  • Ár: 14.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kísérteties belső helyszínek
  • A feszültség folyamatosan jelen van
  • Kutakodós játékmenet
  • Teljesen sótlan sztori
  • Béna párbeszédek
  • Agyzsibbasztó főellenség harcok
  • Nem kell benne sokat rejtőzködni
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.5
Resident Evil 7: Biohazard teszt következik. '>
Resident Evil 7: Biohazard teszt következik. '>
11 hozzászólás

Patrik94

7 éve, 8 hónapja és 26 napja

Jó teszt volt ismét! Sajnos ez a felemás grafika elég lelombozó és nem is értem miért csinálták meg így, a második fele meg egyszerűen érthetetlen. Gondolom anélkül kevés lett volna a tartalom és , vagy kétféle fejlesztés folyt egyszerre amit a végén aztán összemostak.

Várok egy leárazást és akkor jöhet!

válasz erre

kpal

7 éve, 9 hónapja és 3 napja

Jó ez , manapság ritka ami ennyire élvezetes .

válasz erre

Gólem

7 éve, 9 hónapja és 3 napja

Úgy látszik ezek a Resident Evilek most nem sikerültek olyan jól. A film egyenesen **** ez meg felemás.

El kéne engedni a franchise-t úgy érzem...

válasz erre

zender

7 éve, 9 hónapja és 4 napja

Hmmmmm, annak ellenére hogy kevesebb pontot kapott mint a külföldi sajtó nagy részén (és itthon is olvastam két másikat is, bár ne tettem volna röhögő smiley), ez a teszt győzött meg arról hogy kell. Nem csak azért mert 100%-ra ki lett játszva hanem azért is mert reálisan rámutat minden pozitív tulajdonságra is a nyilvánvaló negatívumok mellett. És nekem így is bejön. mosolygó smiley

Meg azért a 7,5 pont rohadt jó hogy őszinte legyek!

válasz erre

RyutheStaR

7 éve, 9 hónapja és 4 napja

Megszokott minőségi teszt, köszönjük!
Én szeretem a Resiket, bár ezzel az új résszel voltak kissebb kételyeim. Sajnos láttam 1 videót a játékból ami pont nem nyerte el a tetszésem, annyira nevetségesre sikerül, szóval én kivárok egy nagyobb leárazást rá, majd akkor megveszem. mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

7 éve, 9 hónapja és 4 napja

Gyanús is volt a sok magasztaló "teszt". Ezt az értékelést érzem realitásnak, még úgy is hogy csak az elején járok (tegnap este jött meg a játék), mert bizony a felsorolt hibákkal egyetértek, és engem a szereplők viselkedése is zavar.

válasz erre

William

7 éve, 9 hónapja és 5 napja

Én is nagyon vártom, hogy megjelenjenek az első tesztek, de nekem pozitív benyomást keltett szóval irány a bolt röhögő smiley

válasz erre

totyak

7 éve, 9 hónapja és 5 napja

A hangulat nekem nagyon tetszik a trailerekből, de amúgy meg nem szeretek rettegni. Márpedig nálam végig az lenne, hogy mikor ugrik rám valami. Az Alien-ben is így voltam, azt is idegben nyomtam végig röhögő smiley Nálam mondjuk nem lenne hasonlítási alap, mert nem ismerem a korábbi RE játékokat. A VR élményt úgy gondolom, hogy nem is lett volna fair plusz ponttal jutalmazni, mert ahhoz nem mindenki fér hozzá, ellenben a játék mindenkinek ugyanaz. Szóval jól van ez így. Fene tudja, egy leárazásnál lehet rámegyek majd, szerintem nem kell sokat várni az 50%-ra.

válasz erre

VaPe

7 éve, 9 hónapja és 5 napja

Hétvégén állok neki. Kicsit féltem a túlhypeolástól, ezek szerint be is jött. Most majd figyelni fogok a negatívumkra is röhögő smiley. Kíváncsi leszek én is hogy milyen élmén lesz.

Király a teszt!

válasz erre

wegh

7 éve, 9 hónapja és 5 napja

Pont most értem a végére röhögő smiley Pár dologgal nem értek egyet, de nagyrészt igaz amit leírtál. Én hét és fél óra alatt végeztem, szerintem ez picit kevés, még ha buzdít is az újrajátszásra. A történet vége tényleg elég silány lett, az a döntés meg tényleg egy vicc. Nekem a bossharcokkal speciel abszolút nem volt gondom, pedig a vége felé elfelejtettem felvenni a gépfegyvert, így anélkül kellett befejeznem.(kereken 20 halál lett a vége). PC-n, ultrán semmi gond nincs a grafikával szerintem, a hangulat meg nálam 10. Nálam, simán felcsúszna azért 8 fölé az összpontszám, de hát ízlések és pofonok, én például ki nem állhatom az Outlast/Amnesia szerű horrorokat, ahol tehetetlenül menekülsz végig, ez százszor királyabb mosolygó smiley Amúgy végre egy olyan teszt ami nem isteníti a játékot indokolatlanul , nem csalódtam az oldalban. kacsintó smiley

válasz erre

Tommy

7 éve, 9 hónapja és 5 napja

Végre valaki valóban végigjátszotta a játékot! röhögő smiley Nem értem ezt a második felet a játékban, mire volt ez jó? Ha jól értem, ez rontotta le az összhatást.

Persze 7,5 azért elég szép pont de a "vége" nem lenne, mennyit kapott volna?

válasz erre
Resident Evil 7
14.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja