Red Dead Redemption 2 (PC) teszt

2019. november 15.
79.5021
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Több mint egy éve már, hogy megérkezett hozzánk a hőn áhított Red Dead Redemption 2 konzolos "bétakiadása", ahogyan azt néhány elmés PC megszállott nevezte, ám az minden volt csak béta nem. iPet kollégának volt szerencséje a teszthez, írását mindenképpen olvassátok el, mert ő alaposan kivesézte tartalmilag a most ismét terítékre kerülő játékot, így én ebbe nem fogok belemenni.
Advertisement


Azért teszem ezt, mert az RDR 2 PC-s változata a sztori, a muzsika, a szinkron és a hangulat terén szinte teljesen megegyezik a konzolos verzióéval, azonban igencsak elhamarkodott dolog volt egy-két PC fanatikusnak a PS4-es és az Xbox-os kiadást bétának nevezni, mivel a feljavított grafika és a néhány kiegészítő tartalom számítógépre történő optimalizálása enyhén szólva is instabilra sikeredett.

Rengeteg változatos technika problémával találták szembe magukat ezen legújabb iteráció korai vásárlói, de nem voltam túlságosan mérges a készítőkre, sőt javukra legyen írva, hogy csupán néhány nappal az indulás után már hozták is a "patch"-eket. Ebből fakadóan számomra a teszt csak apró-cseprő "bug"-okkal volt szerényen tarkítva, és ugyan itt-ott egy-egy nagyobb is befigyelt, szerencsére egyik sem indokolta a válópert, így zavartalanul el tudtam magamat meríteni a lélegzetelállító látványban.

Porzik a fegyver, a golyó repül; a rosszfiú fekszik, hiába menekül.

Porzik a fegyver, a golyó repül; a rosszfiú fekszik, hiába menekül.


Ha azt hittük, hogy eddig szépen nézett ki a játék, akkor most kapaszkodjunk hajunkba, ugyanis olyan végtelen részletes beállításlistát varázsoltak nekünk a készítőbácsik-nénik, amilyet ritkán látni. Olyan rendkívül fontos látványelemek felett is dönthetünk, mint például a kiégett erdőrészen haldokolva fetrengő éti csigának a szeméből kicsorduló miniatűr könnycseppen hogyan csillanjon meg a lemenő nap narancsos sugara, és miként verődjön az vissza a megfigyelő arcára, attól függetlenül, hogy kilométerekre van tőle. Az autentikus vadnyugati élmény elengedhetetlen tartozéka.

Ezen kívül természetesen van HDR opció, lehetőség a 4K-s felbontásra, multi monitoros beállítások és miegymás, amivel még egyedibbé lehet varázsolni a látványt. Az aprólékos rendszer segítségével legyen bármilyen is gépünk konfigurációja, meg tudjuk találni az optimális arany középutat külcsín és FPS között. Az Nvidiásoknak további lehetőségeik vannak a GeForce Experience program által, mely külön a játék megjelenésekor kapott egy "patch"-et.

Jómagam mondjuk nem mentem tovább némi élesítésnél és színkorrektúránál, mert a ló túloldalára esni, főleg ennél a játéknál, nem javallott. Viszont a program maga jól van optimalizálva, gondolok itt lassulások, és FPS bezuhanások hiányára; szerencsére én semmit sem éreztem az első pár nap technikai problémalavinájából, mert kivártam a legelső nagy "patch"-et, azonban "bug"-ok továbbra is előfordultak, illetve az npc-k kidolgozottsága sem változott sajnos az elődhöz képest.

Mi az, hogy nem néztem meg? Téged is kiraboljalak barátom?

Mi az, hogy nem néztem meg? Téged is kiraboljalak barátom?


Néhány kétes hírnevű játékmechanika is érintetlenül maradt, így például a rengeteg lovagolás és az alkalmanként nevetséges nehézségű... vagy "bug"-os küldetések ismét tiszteletüket teszik; nem lenne Rockstar játék nélkülük. Ám szerencsére sok misszión kívüli utazást meg lehet úszni némi pénzért, ha vonatozni, vagy batárt bérelni támad kedvünk, és a macerás missziókra is van egy tökéletes, bár kétélű megoldás, mely a "Skip Checkpoint" választási lehetőség.

Ez akkor ugrik fel, miután elégszer elrontottunk egy küldetést. Ilyenkor a játék nem a legutóbbi mentési pontot tölti vissza (ilyen pontból elég sok van missziónként egyébként), hanem a következőhöz ugrik, megoldva az esetleges beragadásokat. Persze így néhány rövidebb átvezető videó esetlegesen kimaradhat, de egy kis narratíva kihagyása, melyet legtöbb esetben egyébként is ki lehet találni, nem fog igazán rontani az élményen.

Ez a rendszer egyszerre jó és rossz is. Egyrészről nagyszerű, mivel a néhány problémásabb feladat miatt nem kell elzarándokolnom az internet sötét bugyraiba megoldásért, ezzel megakasztva a játék folyamát, másfelől viszont minden kihívástól mentessé válik a kaland, ha a bajos részeket át lehet ugrani. Ennek ellenére örülök, hogy ez jelen van, ugyanis, egy "bug" miatt nem tudtam túllépni egy küldetésen, de a "Skip Checkpoint"-nak hála ez nem jelentette a játékélmény és a teszt azonnali halálát.

Azt hiszem, ide sem jövünk vissza egyhamar.

Azt hiszem, ide sem jövünk vissza egyhamar.


Igazán számottevő különbség nincs a konzolos és a PC-s verziók között tartalmi szempontból, mint ahogy azt fent is említettem, viszont nem számottevő különbségből van egy-kettő. A számítógépesek új fejvadászküldetésekkel, banda búvóhelyekkel, fegyverekkel, kincses térképekkel, lovakkal, ékszer kiegészítőkkel, illetve egy új küldetéssel is gazdagodnak. Ezen utóbbinál mondjuk nem kell egyebet csinálni, mint növényeket gyűjteni, hisz ki ne akarna levetődni a lováról minden másodpercben gazolási szándékkal.

Az irányítást illetően, a konzolok kontrollerét sikerült egész tűrhetően áthelyezni a billentyűzet és egér kombóra, habár a ló fordulása érdekesre sikeredett. Ha nagy lendület után szerettem volna megállni, akkor hiába engedtem el a "W"-t és nyomtam a kanyart, hátasom gond nélkül letolt néhány kört maga körül, eltarolva azokat, akik "tévedésből" ott merészeltek tartózkodni. Hogy megakadályozzuk az ilyen "mókából" fakadó lezuhanást egy hegyről, a "ctrl"-t lenyomva tudunk gyors és zökkenőmentes megállást előidézni.

Beszélgetések "családunk" tagjaival teszik igazán életszerűvé a kalandot.

Beszélgetések "családunk" tagjaival teszik igazán életszerűvé a kalandot.


Az online módról nem esett szó az előző tesztünkben, ugyanis az egy későbbi adalék volt, de a PC-s társaságnak azonnal elérhetővé válik ez a lehetőség, mely a GTA: Online-hoz hasonló kalandba ejti a játékost. Egy igencsak részletekbe menő karaktergenerálás után egy előzmény sztori szereplőiként fogunk nekivágni a már ismerős tájaknak, és ugyan az általunk irányított jómadár megkapja a klasszikus főhősi tulajdonságot, a némaságot, a világ nem veszít semmit a megszokott, élettel teli aspektusából.

A játékmenet hasonló a "Story" módban megismerthez, ám kapott néhány változtatást ahhoz képest. Biztos táborhelyünk nem lesz, cserébe viszont majdhogynem bárhol letáborozhatunk. Ha vásárolni szeretnénk akármit is, akkor azt a boltokon kívül egy mindig elérhető katalógusból tehetjük meg, és a Harry Potter világából lopott baglyok intelligenciájával felvértezve fogja megtalálni a futár a véletlenszerű helyen felállított táborunkat a rakománnyal.

Az isteni fény csapjon le rátok, galádok... az persze lényegtelen, hogy én is megvakulok.

Az isteni fény csapjon le rátok, galádok... az persze lényegtelen, hogy én is megvakulok.


Ugyan lehet szólózni is, de a legjobb élményt a barátainkkal (vagy totál idegenekkel) történő összeállás hozza, kikkel így úgynevezett "posse" csapatokat alkotunk, hogy együtt tegyük veszélyesebbé az egyre civilizáltabb, és kevésbé vadabb nyugatot. Elszórva a világban rengeteg fehér emblémával fogunk találkozni, melyek a PvP játékmódokat jelentik, amiken egyszerre akár harminckét játékos is részt vehet.

Hangulatos szezonális játékmódok, eszement "free-for-all" lövöldözések, "Battle Royale" típusú eliminációs meccsek, csapatos, bázisfoglalós pályák, de még lóversenyek is várnak ránk, bár az utóbbinál a ló csupán változatosabbá varázsolja az alapvetően mindenhol domináns durrogtatás élményét. Ezeknek a módoknak a jó ütembe történő forgatásából és újak behozásából kifolyólag válhat a PvP tartalom igencsak addiktívvá.

Ha már Online, akkor a mikrontranzakciókról sem szabad megfeledkezni. A dollár mellett aranytömbökkel lehet megnyitni különféle jutalmakat, melyekért sajnáljuk a dollárt, vagy melyek még nem lennének elérhetőek a szintünkből fakadóan. A rendszer kissé "pay-to-win"-nek hangzik, hisz aranyat valódi pénzért is vehetünk, azonban a szorgos játékos is szert tehet aranyrögökre különböző eseményekben való részvételért, és küldetések teljesítéséért.

Én is voltam részeg párszor, de nekem csak a szédülés jutott, a színjáték nem.

Én is voltam részeg párszor, de nekem csak a szédülés jutott, a színjáték nem.


Ezek mellett "ability card "-okra is szert tehetünk Online játszva, melyek aktív és passzív képességekkel ellátó kártyák; az előbbiből csak egy, az utóbbiból pedig három lehet egyszerre használatban karakterünkön, ki szintlépéssel kaphat egyre több ilyen jóságokat, vagy ismételten aranyért, ha a farmolás nincs rajta a kedvelt tevékenységeink listáján.

Hiába a zötyögős start, a Red Dead Redemption 2 (PC)-re is hozta azt, amit hoznia kellett, és még többet is. Teljesen hibátlan? Nem; továbbra is "bug"-os helyenként, a lovagolós részek változatlanul fárasztóvá tudnak válni, függetlenül a "cinematic" kamerától, néhány küldetés nevetségesen nehézre sikeredett, és a zenét sem bántam volna, ha gyakrabban szól. De ezek a negatívumok elhanyagolhatóak; a látványvilág, a muzsika (amikor szól), a fergeteges színészi játék, és nem végső soron a hatalmas kaland (legyen szó szólóban vagy online) bőségesen kárpótolnak mindenért.

Red Dead Redemption 2 (PC) / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Sandbox
  • Megjelenés: 2019. november 05.
  • Ár: 19.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Lenyűgöző prezentáció
  • Változatlanul magával ragadó, addiktív játékmenet
  • Tartalmas online játékmód
  • Bugok
  • A "Skip Checkpoint" egyeseknek nem fog bejönni
  • És lehet, hogy a rengeteg lovaglás sem
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.3
teszthez, írását mindenképpen olvassátok el, mert ő alaposan kivesézte tartalmilag a most ismét terítékre kerülő játékot, így én ebbe nem fogok belemenni. '>
teszthez, írását mindenképpen olvassátok el, mert ő alaposan kivesézte tartalmilag a most ismét terítékre kerülő játékot, így én ebbe nem fogok belemenni. '>
10 hozzászólás

Hentes

4 éve, 8 hónapja és 15 napja

Ugyanannyi a pont mint a konzolosnál, de durva. röhögő smiley Nagyon tolnám én is de egyelőre kimarad, a SW-ra kellett a pénz. De hamarosan pótlom! mosolygó smiley

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 8 hónapja és 16 napja

Úgy érzem, nekem ez túl lassú lenne... mosolygó smiley

válasz erre

fighterlaci

4 éve, 8 hónapja és 16 napja

Ahogy a konzolost, úgy ezt a tesztet is öröm volt olvasni. mosolygó smiley Imádom a Rockstar játékok hangulatát, nálam eleve kihagyhatatlan játék volt ez, és látom nem csak én élvezem ennyire a vadnyugatot! mosolygó smiley

válasz erre

Patrik94

4 éve, 8 hónapja és 16 napja

Annyira durva a grafika még így képeken is hogy döbbenet. meglepett smiley Nem csodálom, hogy ilyen durva pontot kapott, szinte maxot. mosolygó smiley

válasz erre

zender

4 éve, 8 hónapja és 16 napja

Brutálisan jól néz ki ez a játék! meglepett smiley A lovaglás nekem is unalmas (már az előzőben is az volt), ráadásul ha vágtatsz, nagyon hamar kidöglik a ló. röhögő smiley A vonat meg nem visz semmi normális helyre.

De imádom. mosolygó smiley

válasz erre

Direktor

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

Egyik legnagyobb év játéka esélyes, az biztos. Konzolon is nagyot ment, PC-n még nagyobbat fog. Nem gyenge amit a Rockstar csinál bakker.

válasz erre

Mordorer

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

Pont erre számítottam a konzolok után. Jó game lett.

válasz erre

Gólem

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

GTA után ez nem rossz alternatíva.

válasz erre

petrovicsz

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

Év játéka PC-n. Na meg az új SW játék.

válasz erre

bekecs

4 éve, 8 hónapja és 17 napja

Nagyon vártam már, eszméletlen lett. Hétvégén tolom.

válasz erre
Red Dead Redemption 2 (PC)
19.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja