Red Dead Redemption 2 teszt

2018. november 02.
57.4271
iPet profilja, adatai
iPet
Tegye fel az a kezét, aki oviban a klasszikusnak számító farsangi mulatságon nem cowboy akart lenni. Oké, futott még a ninja meg mindenféle szuperhős kategória, de azért alapjában véve szinte minden kisgyermek álma egy igazán jó párbajhősős-westernes kosztüm volt. Van valami megfoghatatlan báj illetve misztikum, ami ezeket a már-már mesebeli alakokat övezik. Számtalan jól-rosszul sikerült játék és film próbálta meg őket és az 1900-as éveket feldolgozni.


Engedelmetekkel ezek ismertetésétől most eltérnék, egyetlen kivétellel. 2010 májusában ugyanis egy olyan bombát dobott le a Rockstar, amit úgy hívtak, hogy Red Dead Redemption. A stuff annyira vérlázítóan komolyra sikeredett, hogy nem túlzás semmilyen pozitív jelző vele kapcsolatban, amik a mai napig abszolút megállják helyüket. Úgy mutatta be az egész vadnyugati életérzést, mint még soha, semmi: ha akartál nem csináltál mást, csak lovagoltál a naplementébe, esetleg vadászgattál, beszélgettél a lakossággal, nyomtad a pókert, piáltál - felsorolni is lehetetlen, de remélem, hogy nagyon sokan próbáltátok.

Na, akkor csináljunk hólovat

Na, akkor csináljunk hólovat


Persze egy jól felépített történet nélkül valószínűleg nem lett volna ekkora sikere, de John Marston személyében, pontosabban a kálváriájával egyetemben ezt is megkaptuk. Adott tehát egy műfaj teremtő, abszolút klasszikus anyag, ami önmagában is egy kerek egész volt. A kiadó tulajdonképpen szembe ment mindennel, mert egyszerűen nem akarta folytatni a dolgot. Sokszor lenyilatkozták, hogy ennyi volt, ne háborgassák őket ezzel. Aztán ahogy telt-múlt az idő és a rajongók még évekkel később sem hagyták abba a nyafogást, azt hiszem rájöttek arra, hogy itt a nép bizony akar valamit és nekiláttak szépen csöndben a második epizód fejlesztéséhez. És hogyan sikerült a Red Dead Redemption 2? Nos, ha nem is reformálja meg újból a sandbox műfajt, de ettől még egy piszkosul jó, letehetetlen alkotás!

1899-ben járunk, egy olyan időben, amikor a nyugat már nem annyira vad, mert mindenféle törvényekkel, illetve nagyon komoly rendőri erőkkel igyekeznek véget vetni a különféle bandák uralkodásának. Hősünk, Arthur Morgan is egy ilyen galeri tagja, pontosabban a híres/hírhedt Van der Linde brigád tulajdonképpeni második embere az alapító, Dutch mellett. Az utolsó közös balhéjuk - egy gőzhajó kirámolása Blackwaterben - a lehető legrosszabbul sült el és mindenüket hátrahagyva menekülniük kellett a Pinkerton ügynökök elől. Pechükre a jeges pokolba kerülnek: egy irgalmatlan hóvihar kellős közepén kell rejtőzködniük élelem és meleg búvóhely nélkül.

Mintha kissé fura állagú lenne a beton

Mintha kissé fura állagú lenne a beton


Hatalmas szerencséjükre találnak egy elhagyatott bányászfalut, ahol a csoport gyermekei, női tagjai, valamint a sérült férfiak meghúzhatják magukat, míg Arthur és Dutch elindulnak vadászni. Nem kevés szerencse árán valahogy átvészelik ezt a pár napot és miután kicsit felerősödtek, no meg a havazás is elállt, elindulnak New Haven egy elhagyatott szekértábora felé, hogy ott kezdjenek új életet. Ezzel a felütéssel veszi kezdetét tehát a kaland, amiről megpróbálok spoilermentes írni a továbbiakban. Mivel az RDR2 előzmény, ezért ha játszottál az első résszel, pontosan tudod, hogy kivel mi fog történni, de ez egy cseppet sem von le az egész értékéből, sőt, inkább szeretnéd jobban megismerni őket, még ha ez kicsit keserédes is. Bevallom, elképesztően nehéz értelmesen és összeszedetten bemutatni ezt a játékot, mert minden szegmense olyan aprólékosan van kidolgozva, hogy önálló projektekként is simán megállnák a helyüket.

Maga a játékmechanika nem változott túlzottan sokat az elődhöz képest. Adott tehát egy brutálisan nagy terület városkákkal, farmokkal, hegyekkel, völgyekkel, amiket kedvünk szerint bejárhatunk. Minden olyan tevékenységet meg tudunk csinálni, amit egy ilyen kaliberű, western cucctól elvárnánk. Ha olyanunk van, rabolhatunk bankokat, vonatokat. Lehetünk egyszerű útonállók, akik a környékbelieket terrorizálják. Nem akarunk fizetni valamiért? Semmi gond, fogjunk fegyvert az eladóra, egyből készségesebb lesz. Persze ez a rész abszolút ránk van bízva, tehát lehetünk becsületes, megbízható cowboyok, akik halászattal és vadászattal tartják fenn magukat. Néha azért egy kis fejvadászkodás is belefér.

Ha Bishopnak ment, nekem is fog!

Ha Bishopnak ment, nekem is fog!


Azért fontosak ezek, mert a rendszer használ egy becsület-métert, amit a fentebbi tevékenységekkel tudunk befolyásolni jó vagy rossz irányba. Nyilván egészen máshogy viszonyulnak hozzánk a lakosok, ha hírhedt bűnözők vagyunk, mintha becsületes, köztiszteletnek örvendő egyének lennénk. Kalandozásaink legfontosabb állomása a csoport tábora lesz. Itt tudjuk majd pénz nélkül feltölteni készleteinket, enni egy jót, borotválkozni, hajat nyírni meg egy kazal egyéb tevékenységet végezni. Természetesen fejleszteni is tudjuk az egészet, amihez pénz kell. Ez nagyon tetszetősen van megvalósítva: minden egyes meló után, amiért szép summát kapunk, valamennyi részt be kell tennünk a közösbe, mivel mégis csak egy banda részei vagyunk. Így külön van zsozsója hősünknek és külön a csoportnak.

Ha áldozunk, mondjuk a lőszeres kocsira, akkor egyrészt egyszerre sokkal több skulót vehetünk magunkhoz onnan, másrészt több féle fegyverhez lesz elérhető az ingyenes utánpótlás. Amennyiben a főzősátrat tuningoljuk, úgy tartalmasabb vacsorákhoz juthatunk, valamint készíthetünk nagyon sok hasznos kiegészítőt magunknak. Talán a legesszenciálisabb a központi sátor erősítése lesz, ugyanis csak és kizárólag így nyílik meg például a részleges gyors utazás - erre még később visszacsatolok, de ez nagyon bután lett megvalósítva a játékban. Ez persze csak a jéghegy csúcsa, számolatlanul költhetünk szinte bármire, csak győzzük forrással. Arthurt és hűséges paripáit viszont egészen máshogyan kell már kezelni. Mind neki, mind a lovaknak van életereje és staminája, amik szinte maguktól lépnek szintet.

Ez a kép annyira menő hogy no comment

Ez a kép annyira menő hogy no comment


Minél többször és hosszabban futunk, úgy kapja a pontokat állóképességünk. Minél többször gyógyulunk fel különféle sérülésekből vagy táplálkozunk jól, úgy erősödik egészségünk. A lovaknál még arra is figyeltek, hogyha kellően kiismerünk egyet, akkor nő az úgynevezett bond vele, így mindenféle menő trükkökre vehetjük rá. Persze ha új paripára váltunk, akkor vele előröl kell kezdeni az ismerkedést. Se a lövöldözés, sem pedig a közelharc nincs túlbonyolítva. Utóbbinál kapunk egy gombot a kitérésre, egy másikat pedig az ütésre és slussz. Amikor lőfegyvereket akarunk használni, először is figyeljünk arra, hogy külön vannak cumók derék patásunkon és külön nálunk. Újdonság, hogy egyszerre kettő pisztolyt is használhatunk. Tudunk célra tartani és meghúzni a ravaszt, plusz itt jön képbe az úgynevezett Dead Eye, ami az időlassítás polgáribb megnevezése.

Horror mennyiségű gyilkoló eszköz található a stuffban. A sima hatlövetűtől kezdve vannak duplacsöves shotgunok, karabélyok, mindenféle egzotikus stukker, íj, dobótőr, vadászkés, tomahawk, dinamit - egyszóval tényleg minden, amit az adott kor kínált. Ráadásul minden, de tényleg minden szinte a legutolsó csavarig fejleszthető, sőt, még a tisztításukra is ügyelni kell, mert ha koszos lesz, akkor romlanak az értékei. Néha amúgy tényleg elképesztő, hogy mennyi mindent zsúfoltak bele a stuffba a fejlesztők! Arthurnak természetesen ennie is kell, rendszeresen, mert ha nem, akkor bizony sokkal lassabban töltődik vissza mindene. Ezt nem tolhatjuk azonban ész nélkül, mert el is hízhatunk, ami egészen más mínuszokat hoz magával. A ruházkodás sem csak dísznek van, ugyanis hűvösben fel kell öltöznünk nagyon alaposan, míg a tavaszias időben vetkőzhetünk. Igen, jól gondoljátok, mindkét állapot befolyásolja értékeinket.

Rumom söröm?

Rumom söröm?


Természetesen lesz egy fő irány a sztorit illetően, ezeket sárga pöttyel jelzi a program. Az események fejezetekre vannak osztva, de mindig érezni fogjuk, mikor járunk egy-egy chapter végén. És hogy miket fogunk csinálni? Csupa olyan dolgot, ami elsődlegesen a csoport túlélését garantálja. Ha kell, vonatot rámolunk ki, rajtaütünk az ellenséges brigádokon, foglyokat szöktetünk, állatokat terelünk, és még napestig sorolhatnám. Nagyon érdekes, hogy szinte mindig lesz velünk egy társunk, sőt, sokszor hárman-négyen is, így igazából nem kifejezetten Morgan van előtérben (bár ugye mi csak őt irányítjuk), hanem az egész kompániát megismerhetjük. Ahol viszont igazán újat mutat az RDR2, azok a másodlagos, illetve random lehetőségek.

A vadászatot már futólag említettem. Tulajdonképpen mindenféle vadat puskavégre lehet kapni, de becserkészésük sokszor meglehetősen nehéz. Nem szabad például széllel szemben megközelíteni a célpontot, mert ha megérzik a szagunkat, elfutnak. Nem mindegy, milyen fegyverrel akarjuk elkapni őket. Ha mondjuk shotgunnal megyünk nyúlra, akkor egy totálisan átlyuggatott, értéktelen prém lesz a végeredmény, míg ha speciális nyilakat használunk és a megfelelő helyen lőjük meg őket, akkor mindjárt más az eredmény. A nagyobb vadakkal érdemes vigyáznunk, mert például egy puma is képes másodpercek alatt átharapni torkunkat. A medvékről már nem is szólva. A prémek és a hús nagyon sokat ér, így érdemes nem elhamarkodni ezt a dolgot. Aztán lehet halászni, pókerezni, célba lőni, házakat sunnyogva kirámolni, lopni, hintókat elrabolni, kocsmai verekedni, fejvadászkodni. Ahogy említettem, ezek nem csak úgy oda vannak vetve, hanem az utolsó részletig kidolgozottak a tevékenységek.

Nocsak, kicsit sárgul a tavacska

Nocsak, kicsit sárgul a tavacska


Mindenképpen beszélni kell a grafikáról. Sokan szerintem azt várták, hogy egy új mérföldkövet kapunk. Nos, a játék kifejezetten jól néz ki, ami főleg az aprólékos kidolgozottságon látszik. Ha betérünk, mondjuk egy krimóba, akkor sokszor klasszikusan berúgjuk a dupla lengőajtót. A városok utcáit konstans sár és lócitrom borítja. A boltok polcain autentikus ételek és italok sorakoznak. Hősünk szerelésén az utolsó szakadás és vérfolt is meglátszik. Zseniális, hogy mennyi eltérő lokáció érhető el. Mondjuk kora hajnalban felkerekedünk egy erdőben lévő táborból, hogy ellovagoljunk sima füves területek mellett, fel a hegyekbe, miközben csermelyek, nagyobb patakok vagy tavak keresztezik utunkat. Szóval tényleg őrülten változatos az egész. Viszont eléggé sok pop-up effekt van, tehát a semmiből tűnnek elő karavánok, fák, bokrok, illetve azért a szereplők fizimiskáján kellett volna még dolgozni, mert kissé baltával faragottak az arcélek. Szóval igen, az összkép kifejezetten mutatós, de azért nem fogjuk keresgélni az állunkat.

Amik viszont szó szerint zseniálisak, azok a teljesen random események. Tegyük fel, hogy elindulunk vadászni egy közeli folyó mellé. Békésen baktatunk át egy hídon, amikor teljesen váratlanul három útonálló akar kirabolni minket. Mondjuk legyűrjük őket, haladunk tovább. Egy szikla mögött valami idióta mexikói üvöltözik, hogy játszunk célba lövéseset. Vesztünk, jót röhögünk, megkínál piával, megy mindenki a dolgára. Aztán pár sziklával arrébb belefutunk egy mészárlás helyszínbe. Elkezdünk nyomozni, hogy mégis mi a jó élet történt itt. Vagy haladunk tovább és nem történik semmi órákig. No, az ilyen, teljes átélést biztosító, borzasztóan aprólékos dolgok miatt érdemelte ki ez a stuff sok helyen az Év Játéka jelölést.

Ne nézz le, ne nézz le, ne nézz le

Ne nézz le, ne nézz le, ne nézz le


Negatívumok közül a kicsit billegő grafikát már említettem, ezen kívül csak az elrontott quick travel az, amibe bele lehet kötni. Ahogy mondtam, a bejárható terület hatalmas, nekünk meg egy szál lovunk van. A stuff elején irgalmatlan mennyiséget fogunk lovagolni, amit a már említett random események ugyan feldobnak, de sokszor tíz percen keresztül csak megyünk, hallgatjuk a gyönyörű zenét és nézegetjük a tájat. Van, amikor ez húsz perc. Eleve nagyon komoly pénzmag még a részleges gyors utazás opció is, ráadásul csak egy irányú. Azaz ha elvégezzük dolgunkat, kutyagolhatunk vissza lovon a bázisra. Húsz perc. Értem, hogy ennek a játékos berántása a lényege, de kellett volna valamilyen opciót biztosítani arra, hogy ezt kiküszöböljük.

Nagyon sok dolgot kihagytam a tesztből. Van, amit direkt, van amit véletlen. Eddig hatvanöt órám van a játékban és szó szerint sehol sem tartok, annyi minden el tudja vonni a figyelmet. A Red Dead Redemption 2 nem az a stuff, ami elé leülsz csak úgy egy órára, ezt felejtsd el. Olyan magas minőséget képvisel, annyira magával ragadó a vadnyugati világa minden jóságával és szennyével, hogy egyszerűen nem ereszt. Tudnék háromszor ennyit írni, akkor se adnám vissza jól a vele töltött órákat. És ugye a Red Dead Online csak ezután érkezik. Elképesztő, nyomasztó, felpörgető, megnyugtató, nevetséges, esetlen, vérkomoly, elgondolkodtató, meseszerű, valósághű. Ha három játékot vihetnék magammal egy lakatlan szigetre, az egyik biztosan ez lenne. Vegyétek, vigyétek, találkozzunk a prérin!
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Red Dead Redemption 2 (PS4)20.790 Ft

Red Dead Redemption 2 (XBOX ONE)20.790 Ft

PlayStation 4 Slim 1TB Red Dead Redemption 2 bundle (PS4)119.789 Ft

PlayStation 4 Pro 1TB Red Dead Redemption 2 bundle (PS4)149.789 Ft

Red Dead Redemption 2 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Sandbox
  • Megjelenés: 2018. október 26.
  • Ár: 20.790 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Lenyűgöző, élettel teli világ
  • Elképesztő részletességgel megalkotott tevékenységek garmadája
  • Kiváló sztori
  • Nincs elég hely hogy felsoroljam a többit
  • Nyögvenyelős quick travel
  • A grafika néhány helyen csetlik-botlik
  • Elrabolja az életed
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.3
14 hozzászólás

Mordorer

1 hete és 2 napja

Egyértelműen kötelező vétel annak aki szereti az open world játékokat. A tesztet öröm volt olvasni, látszik hogy rengeteg időt öltél bele, iPet! Várom hogy én is játszhassam.

válasz erre

Patrik94

1 hete és 2 napja

Végre nem egy 10/10 értékelés!!! Elhiszem hogy iszonyat jó, nálam is kötelező vétel lesz amint megjön az online és ahhoz az első patchek, de sok helyen brutálisan túl van pontozva. Grafika ránézésre mondjuk nálam 10, de hiszek nektek, főleg azért mert csak távoli képeket látni mindenhol.

válasz erre

Hellblade

1 hete és 3 napja

Hentes írta:
Nagyon erősen közelít a cucc az év játéka díj felé szerintem...
Sok kunkerenciája nem nagyon van..
Ez csak egy Gta6,Tes6 nélkül lehet ma ennyire sikeres..

válasz erre

Hentes

1 hete és 4 napja

Nagyon erősen közelít a cucc az év játéka díj felé szerintem...

válasz erre

CsabCharger

1 hete és 4 napja

Nem tudom, hogy a kedves tesztíró rájött e vagy sem, de a sok lovaglást kényelmesebbé teszi a cinematic mód. A térképen csak bejelöli az ember, hogy hová szeretne menni, elindul a pacival és akkor bekapcsolja a cinematic módot. Akkor a kép átvált szélesvásznúba és csak nézni kell a karaktert ahogyan lovagol a naplementébe. A kontrollert is letehetjük magunk mellé.

válasz erre

marco

1 hete és 4 napja

Yanez írta:
Két hét rohadt kevés lesz hozzá!
Ha nem alszik, 60-70% meglesz...

válasz erre

Yanez

1 hete és 4 napja

fighterlaci írta:
Ezt a tesztet nagyon élveztem olvasni! Hihetetlen mennyiségű tartalom van a játékban, mondjuk ez várható volt, de még így is meglepett. Én még nem játszom, de ahogy látom, jobb ha erre kiveszek két hét szabit.
Két hét rohadt kevés lesz hozzá!

válasz erre

fighterlaci

1 hete és 4 napja

Ezt a tesztet nagyon élveztem olvasni! Hihetetlen mennyiségű tartalom van a játékban, mondjuk ez várható volt, de még így is meglepett. Én még nem játszom, de ahogy látom, jobb ha erre kiveszek két hét szabit.

válasz erre

zender

1 hete és 4 napja

Az utóbbi idők legjobb tesztje egyértelműen. Nálam a játék kötelező vétel, de megvárom az online indulását vele, csak aztán veszem meg. Remélem lesz rá valami akció is akkor...

válasz erre

Hellblade

1 hete és 4 napja

totyak írta:
Az első rész is erről szólt és én is ezt utáltam benne. Lovaglás negyed óra, tereld a marhákat, fogj be vadlovat, vadássz... Rohadt sok időt vesz el tényleges tartalom nélkül.
Szintén..A való életben érdekes,de még filmen is van egyfajta romantikája a magányosan a sztyeppén lovaglásnak,de játékban lovagolni azért hogy betörj egy lovat..vagy űzd el a veteményes kártevőit..na hagyjuk..

válasz erre

totyak

1 hete és 4 napja

Yanez írta:
Egy újabb jó játék, nem több, nem kevesebb. Bár a kritikák nagyon magasztalják, de pl a játékosok véleménye már igencsak megosztó. Van akinek év játéka, mások alig képesek vele játszani pár órát. Szerintem közepes elvárásokkal kell nekiülni és akkor szuper lesz a hatás! Persze a rengeteg hype után ez már képtelenség.

Mindenesetre azt tudniillik, hogy nem pörgős akciójátékot kell várni tőle, hanem amolyan kullogós vadnyugat szimulátort. Ha így teszünk, feledhetetlen élménnyel gazdagodhatunk. Ellenkező esetben akár csalódás is lehet belőle, vagy amolyan egynek elmegy érzés.
Az első rész is erről szólt és én is ezt utáltam benne. Lovaglás negyed óra, tereld a marhákat, fogj be vadlovat, vadássz... Rohadt sok időt vesz el tényleges tartalom nélkül.

válasz erre

Hellblade

1 hete és 4 napja

A teszt jó,****a írás!
A játék abszolut nem érdekel.
Már az előző is unalmas volt számomra,konkrétan ha ingyen lenne sem játszanék ezzel.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Red Dead Redemption 2
20.790 Ft-tól
kövesd a játékot!

 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

sony1515 profiljaDNS profiljaWarriorAutobot profiljaHellblade profiljarDAVE profiljagery1113 profiljaDrThezeus profiljaMarduk profiljasmadi1968 profiljaLaci721 profiljamarco profilja