Ratchet & Clank teszt

2016. április 19.
72.7721
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Ratchet & Clank széria mindig is az egyik legszebben csillogó ékköve volt a Playstation exkluzív játékoknak. A két, kissé dilis főhős már 2002 óta viszonylag szerves része az akció - platformer körforgásnak, sőt, nagyon sok előre mutató ötlet (a zsáneren belül) is tőlük származik, így egy időben megkerülhetetlen volt a nevük. 2013 óta sajnos nem nagyon lehetett hallani róluk, de most befutott hozzánk az első epizód teljesen újraformált változata.
Advertisement


Bármennyire is féltem tőle, szerencsére ez nem a Ps2-es eredeti Ps3-ra felhúzott, majd Ps4-re kiadott változata. Itt bizony az alapoktól formáltak mindent újra, hála a magasságosnak. Persze ez az állítás a külcsínre - és egy picit a tartalomra - vonatkozik, mert hála a jó égnek, maga a játékmenet pontosan annyira változatos és jópofa, mint az első kiadás esetében volt.

A történet is nagyjából hasonló, viszont ezen egy picit variáltak, mert érkezik majd az egész estés animációs film, aminek a játék lett kvázi az előzménye. Egy dutyiban kezdünk, ahol a friss rabnak Qwark Kapitány kezd el mesélni a maga sajátságos stílusában, hogy tulajdonképp ő, a hősök hőse, mit is keres ebben az intézményben.

Hogy csillog a színesfém tázsvírem

Hogy csillog a színesfém tázsvírem


Nyilván a klasszikus sémákra építkezik az elbeszélés, viszont mindezt rettenetesen vicces, beszólogatós formába öntötték. A legtöbbször derék Kapitányunk kommentálja a képernyőn történő dolgokat, Clank meg kiszólogat neki, hogy ne legyen ekkora gyík.

A legjobban akkor nevettem, amikor a tutorialnak felfogható első pályával végeztem, aztán Qwark túl könnyűnek ítélte meg és ránk akart szabadítani egy agyevő zombi T-Rexet, a többiek meg leállították. Szóval ilyesmikre készüljünk fel. A második jó pontot akkor írtam be a játéknak, amikor átvettem az irányítást Ratchet fölött.

Nem tudom máshogy megfogalmazni: döbbenetesen jó érzés ránézni erre a stuffra! Nem arról van szó, hogy részletességben letaszítja a trónról az Ordert. Valahogy sikerült elérniük a fejlesztőknek, hogy szinte egy Pixar filmben érezzük magunkat. Lágy, meleg színekkel operálnak szépen kidolgozott hátterek előtt. Sokszor kaptam be találatot amiatt, hogy elbambultam, mondjuk egy naplementében, esetleg az alattam elterülő várost vizslattam. Ráadásul kellően változatosak a terepek, így nem hiszem, hogy egyhamar rá fogunk unni a látványra.

Maga a játékmenet szinte egyáltalán nem változott, még mindig egy platformer - akció hibrid. Kezdésként a csavarkulcsunkkal csapkodjuk a dögöket, aztán elkezdjük begyűjteni a különféle lőfegyvereket meg bombákat, kiegészítvén a kollekciót a legagyamentebb eszközökkel (diszkó gömb rulez).

Hát én aztat honnan tuggyam he?

Hát én aztat honnan tuggyam he?


Nem csak halálosztó eszközöket harácsolhatunk, hanem mindenféle más kütyüt is, ami később a segítségünkre lesz. Közös bennünk, hogy több lépcsőben fejleszthetünk mindent, ehhez csak egy raritarium nevű fémet kell megszereznünk. Ebbe a szegmensbe sorolható az egyik újdonság, a kártyák gyűjtögetése.

Random módon kapuk a játékban fellelhető eszközökről, szereplőkről lapokat, amiket szettbe rendezvén különféle extra dolgokat tudunk megnyitni. Az első pici negatívumot is meg kell említenem, mert picit könnyű belezavarodni a kezelhetőségbe. A fegyverváltás, célzás, ugrálás, kamera kezelés picit zavaros lett, így mindenképp egy idő, amíg megszokjuk.

Szavatosság tekintetében nincs okunk a panaszra, mert első körben 8 - 10 órára simán le fog kötni minket. Ezután nyílik meg a New Game+, illetve a Challange mód, ami még több kihívást rejt. Ha meg a platinára hajtunk, akkor mindenképp végig kell csinálnunk nehezebb fokozaton is, szóval unatkozni nem fogunk. A szinkront is mindenképp ki kell emelnem, mert relatíve nagy átéléssel tolták fel a sávokat a színészek, meg ahogy említettem, nem kevés poént eregetnek majd.

A kezelési furcsaságoktól eltekintve egy dolgot tudok még a negatív rubrikába beírni: túl egyszerű a stuff. Ne keverjétek össze a könnyű fogalmával, mert kihívás azért van benne. Úgy értem, hogy nem kell benne semmi extrát csinálni, csak menni, ugrálni, lőni, meg vihogni a bárgyú vicceken.

Úgy látom egy kis gond van a városban

Úgy látom egy kis gond van a városban


Viszont pont emiatt működök a játék: szórakoztat. Nem kell vért izzadnunk egy - egy feladat miatt. Nem kell azon görcsölni, hogy jujuj, mi lesz, ha meghalunk? Leülünk és a teljes játékidő alatt újra gyereknek érezhetjük magunkat. Én bevallom, sokkal, de sokkal jobban szórakoztam az új Ratchet & Clank-el, mint sok újgenerációs csodapompa stuffal.

A külcsínt öröm nézni, jól esett a harc meg az apróbb logikai feladatok. Szívesen gyűjtögettem új fegyverre, meg próbálgattam az extra légdeszkázós vagy űrhajós részeket. Arról meg nem is szólva, hogy egy normál Ps4-es játék árának töredékéért kapjuk meg. Örömmel ajánlom minden megfáradt gémer figyelmébe ezt az alkotást, a kiváló szórakozás garantált.

Ratchet & Clank / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2016. április 20.
  • Ár: 5.234 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Mesés külcsín
  • Régi pályák felújítva
  • Korrekt ár
  • Hiánypótló darab
  • Az irányítás néha fura
  • Picit kevés helyszín
  • Talán egy kicsit egyszerű lett
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
8.3
7 hozzászólás

Mordorer

8 éve, 7 hónapja és 5 napja

Milyen fura hogy a játszhatóság húzza le a pontot! mosolygó smiley Azért innen is látszik hogy manapság mennyivel könnyebbek a játékok. Jön egy pár éves játék és már nehezebben kezelhetőnek tűnik manapság már.

Persze gondolom ezt (is) objektíven pontoztad, nem neked volt a játék nehéz. mosolygó smiley

válasz erre

Ravor

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

Vártam már, hogy milyen véleménnyel lesztek róla röhögő smiley Jó lett a teszt, ezek után mégjobban várom, hogy kipróbálhassam én is röhögő smiley Régi nagy kedvenc röhögő smiley

válasz erre

Paint

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

Nagyon vártam ezt a tesztet, és a bejelentés óta izgatottan vártam a játékot, de PS nélkül nem tudom kipóbálni. szomorú smiley

válasz erre

muki

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

Jó játék lehet, de sajnos PS híján nekem ez kimarad.

válasz erre

totyak

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

Már az első bemutató videóknál érztem, hogy nem kicsit lesz jó játék. Azt éreztem én is, amit iPet ír, hogy nagyon kellemes a látvány, mint egy interaktív rajzfilm. Eddig alig pár cím van, ami nagyon megtetszett PS4-en, ez közéjük tartozik. Kénytelen vagyok beérni ló helyett a szamárral, lehet, hogy beszerzem ennek a PS3 kiadását. Sajnos azon azért látszik, hogy anno tényleg csak felhúzták a PS2-es kiadás grafikáját kicsit. Nincs is meg az a kellemes érzés, mint a PS4-es verziónál. Ps4-en látszik a belefektetett munka. Nem is feltétlenül nevezném ezt már HD kiadásnak, ez egy új rész.

válasz erre

Tommy

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

De jó kis írás lett, ez a pontszám meg szuper! mosolygó smiley HD-k nem nagyon szoktak itt ilyen jól kapni. Ezek szerint tényleg érdemes beruházni rá, eddig kivártam vele.

válasz erre

nefaria

8 éve, 7 hónapja és 6 napja

Kiváló hangulatú teszt lett! mosolygó smiley

Engem meggyőzött a játék, meg is fogom venni!

válasz erre
Ratchet & Clank
5.234 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja