Quake 4 teszt

2005. november 09.
84.2881
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Ismét egy nagy nevű fejlesztő csapat, egy legendás játék folytatásával. Mióta a piacon megjelentek az FPS-ek, feltűnik sok banda, akik előrukkolnak valami játékkal (jobbal-rosszabbal), azonban akadnak olyanok, akik rendszeresen előállnak valamivel. Valamivel. ami meghatározza a rákövetkező évek játékkiadását FPS berkekben. Ezek közé a csapatok közé tartozik az ID Software is. Ok már az FPS-ek megjelenésének kezdete óta jelen vannak a piacon, sőt az egyik alappillére az FPS történelemnek.



Quake 4 teszt - 2. kép

Ezen felül alkottak egy olyan grafikai motort amit, a megjelenését követő években rengetegen megvásároltak és felhasználtak. Ez a Quake 3 motorja volt (tudtommal a legutolsó neves játék ami ezzel a motorral készült a Call of Duty volt). Ezt követően a készítők csak ültek a babérjaikon, igazán nem nagyon hallattak magukról. Néha fel-fel reppent egy hír, hogy lesz majd egy negyedik része a Quake-nek, de csak nem akart elkészülni. Aztán ahogy fejlődtek a számítógépek megnyíltak a lehetőségek a játékkészítők előtt. Egyre látványosabb és élethűbb fizikával megáldott játékok elkészítésére. Már kezdett elavulttá válni a Quake 3 motorja, egyre kevesebben használták fel saját fejlesztésükhöz, azonban az ID Software nem lenne az ami, ha nem ezt nem vennék észre és nem rukkolnak elő valami ütős dologgal. 2004 Októberében kiadták a Doom 3-at ami, feldobta a labdát a többi készítőnek, ugyanis a legszebb (és egyben legerősebb) motorral sikerült megörvendeztetni minket. Azonban pár hónappal késobb a Starbreeze Studios, sikeresen fogadta a szervát és kiadta a The Chronicles Of Riddick: Escape from Bucher Bay címu játékát, ami kísértetiesen hasonlított a Doom 3 grafikájához, csak némileg jobban ki volt finomítva. Sokan azt is hitték, hogy a Doom motort használja de nem, saját fejlesztésű program volt. A Battlefield 2 megjelenése ugyan úgy szint egy szép grafikai motort mutatott be, de részletességében és kidolgozottságában elmaradt a Doom 3-tól (nem is lehetett volna olyanra csinálni, hisz itt hatalmas szabad tereket kell megjeleníteni). Most őszig semmi jelentős nem jelent meg, azonban már a nyáron láthattuk a F.E.A.R. demóját, ami igencsak elgyönyörködtetett, és felvette a versenyt a Doom 3-mal. Az ID gárdája azonban nem tétlenkedett. Ekkor már javában készültek valamivel... ami nagyobb durranásnak ígérkezett mint a Doom 3. Ősszel elkezdték szépen teríteni a piacon a különféle játékkészítők, legújabb játékaikat, köztük sok olyat amit már nagyon várt a játékos társadalom (F.E.A.R, Call of Duty 2, Serious Sam2...) Azonban akadt köztük egy aminek talán nagyobb a neve, mint az összes többinek, ez pedig a már régóta várt Quake 4.




Quake 4 teszt - 3. kép

Történetileg tökéletes folytatása a Quake 2-nek. A játékosoknak Matthew Kane tengerészgyalogos karakterével kell megküzdeniük az emberiség elpusztítására készülo Stroggokkal, ezúttal azok saját bolygólyán. A játék menete elég lineárisnak nevezhető, nincsenek választható utak, különösebb fejtörők sincsenek, inkább csak előre kell menni és irtani a szembejövő szörnyeket. Egyedül a továbbjutáshoz megfelelő kapcsolók felkutatása jelent némi változatosságot a lövöldözés közepette. Azonban nem követi a játékmenet teljesen a Doom 3 nyomdokait. Mindenek előtt nem a játékosok halálra félemlítése volt a célja az alkotóknak, hanem inkább megdöbbentése. Tehát nem kell számítani a hátunk mögött kinyíló falra, amiből szörnyek rontanak ránk, és hasonló nyalánkságokra. Az ellenfelek többnyire nem meglepetésből támadnak, hanem nyíltan. A játék azonban maradt ugyan olyan sötét mint a Doom 3, sokszor a lámpa nélkül szinte semmi nem látható, főleg az ellenfelek. A látvány azonban, ami a játékos elé tárul, döbbenetes. A különféle helyekre kifüggesztett emberi testrészek, melyek különféle funkciókkal rendelkezhetnek, a félkész (vagy épp futószalagon készülő) stroggok, a készítésükből származó felesleges "hulladék" (különféle testrészek), és egyéb dolgok, mind a játékos megdöbbentésére lettek a játékba beépítve. A leglátványosabb és egyben legborzongatóbb, amikor elfogják a főhőst és átalakítják stroggá (illetve majdnem, az agymosás rész pont elmarad). Itt belsőnézetből végignézhetjük, amint teleszurkálnak, levágják a lábainkat, majd újakat csatolnak fel. Ez kihatással van a későbbi játékmenetre is, ugyanis ettől a résztől kezdve 25-el megnő a maximális élet és pajzs pontszámunk. Az életünket a falon elhelyezkedő szerkezetekből tudjuk feltölteni. (megjegyezném a hangja kísértetiesen hasonlít a HalfLife 2-ben található fali élettöltőéhez). A készítők megtoldották még némi extrával a játékot, vannak benne használható járművek.




Quake 4 teszt - 4. kép

Egyes pályarészeken mások által irányított gépezettel kell áthaladni, amikor csak annyi a játékos dolga, hogy lelövi az ellenfeleket, azonban egyes részeken miénk egy-egy monstrum teljes irányítása (kormányzása és fegyverkezelése egyaránt). Ez valószínűleg azért került bele, mert manapság már szinte minden FPS-ben vannak olyan részek, ahol valamilyen járművel kell továbbjutni, és ez alól nem akarták, hogy a Quake 4 kivétel legyen. Azonban eltalálták azt a mennyiséget, ami se túl sok, se túl kevés. Azonban ez nem került bele a többjátékos modba. Azért nem felejtették el a srácok a nagy elődöt(ket) sem. Igényesen kidolgozott multiplayer rész, ami bár elmarad a Quake 3-tól, de csak azért mert kevesebb a pálya és nem lehet bot-okat beállítani. A bot-ok hiánya arra vezethető vissza, hogy a játék mesterséges intelligenciája, nem erre van kidolgozva. Így hát "sajnos csak" egymás közt játszhatunk és nem lehet gépi ellenfelek ellen gyakorolni. Feelingjét tekintve jó lett a multiplayer rész is, mely erősen hasonlít a Quake 3-ra. Még néhány pálya is belekerült a régiek közül, némileg átalakítva ugyan, de felismerhetően. Érdekesség, hogy a fegyverek kissé máshogy funkcionálnak multiplayerben, ez azonban annyiban nyilvánul meg, hogy nincs szükség tárazásra, egyhuzamban kilőhetjük a lőszert, ami a fegyverhez van.




Quake 4 teszt - 5. kép

Végezetül el is érkeztünk egyik kedvenc részemhez, a fegyverekhez:

Gauntlet: a Quake 3-ból ismert közelharci fegyver. Használata csak és kizárólag testközelből lehetséges. Tökéletes az ellenfelek megzavarására. Azonban egyedül multiplayerben találkoztam vele.

Blaster: Lényegében ez az alapfegyver, ami minden körülmény közt rendelkezésre áll, ugyanis lőszere kifogyhatatlan. Formáját és méretét tekintve egy pisztolynak felel meg. Energialövedékekkel keseríti meg az enemy életét. A későbbiekben ialkalmassá teszi a harcra, távolabbról lövöldöző ellenfelekkel szemben, ha nem akarjuk a lőszert pazarolni. Másodlagos lövésfunkcióban egy nagyobb töltetnyi energiát halmoz fel amit a tűzgomb elengedésekor lő ki.
Machinegun: Az assault rifle Quake 4-beli változata. Kétféle tüzelési móddal rendelkezik, az egyik a hagyományos sorozatlövő, a másik a céltávcsöves mód, amikor is egyes lövéseket lehet vele leadni. 40-es tárral rendelkezik. Hatását tekintve bármilyen kisebb ellenfél ellen igen hatásos.

Shotgun: Igen, a közelharc koronázatlan királya, hatása elhanyagolható távolabb található ellenfelekkel szemben, de ami közel merészkedik arra elég szép hatással van. Egyjátékos módban ez a fegyver fejlesztés alá kerül, aminek hatására több lőszert és gyorsabb ütemben lőhetünk ki belőle.

Hyperblaster: A Quake 3 plasma gun-ja, nagyméretu energialövedékekkel, úgyszintén nagy tűzgyorsasággal. Ennél fogva igen hatásos még erősebb ellenfelek ellen is. Meglepetés lehet, hogyha fémes tárgyat találunk el vele, akkor arról visszapattan a lövedéke, így akár saját magunkat is megsebesíthetjük. Ez azonban még előny is lehet, ha a játékosok kitapasztalják mikor, és hogy pattan vissza a lövedék, létrejön egy "kanyarba" lövő fegyver, ami elsosorban muliplayerben lesz igencsak meglepő az ellenfél számára.




Quake 4 teszt - 6. kép

Railgun: Ez a fegyver egy igen hatásos, azonban lassú masina, mert időbe telik mire újratöltődig. Azonban amit eltalál, azon hatalmasat sebez és továbbhaladva az esetleg hátrébb álló ellenfeleket is megsebzi. Másodlagos tűzzel ráközelíthetünk az ellenfélre és úgy irthatjuk ki. A játék folyamán elég sokat javulnak a tulajdonságai: nagyobb tűzgyorsaság, nagyobb pontosság, nagyobb sebzés.

Nailgun: Ez egy klasszikus Quake 1-es fegyver, ami a Quake 3 Team Arena-ban visszatért. Szegeket lő ki, méghozzá gyors egymásutánjában. Azonban hatását tekintve jobban hasonlít a Quake 2 Chaingun-jára.

Grenade Launcher: Eleinte ezt a fegyvert nem igazán kedveltem, mert nem lehet vele valami messzire lőni, még ha a földre érve tovább is pattog a lövedék. Azonban amikor erősebb ellenfelek kezdtek el jönni, akik már közelebb is jöttek, igen gyorsan az egyik kedvencemé vált. Ennek oka, hogy a gránát, amit kilő megáll az ellenfél fedezéke mellett, illetve beesik az mögé. Ha pedig valamelyik ellenfélnek ütközik, azonnal robban, nem kis sebzést okozva ezzel.

Rocket Launcher: A Quake 3-ban talán az egyik legkedveltebb és sokoldalúbb fegyver, rakétái nagyot sebeznek, azonban megfelelo kezekben akár saját előrejutásunkat is elősegítheti nagyobb ugrásoknál. Ezt a tulajdonságát a Quake 4 multiplayer részében is megőrizte. Hasznát az egyjátékos módban igazán a nagyobb ellenfeleknél vettem, amikor vagy több is jött egyszerre, vagy olyan erős volt hogy egy lövéssel minél nagyobb sebzést kellett okozni.




Quake 4 teszt - 7. kép

Lightning Gun: Villámfegyver, amikor használjuk akkor folyamatos elektromos sugarat lövell ki magából. Nagy sebzése és az hogy folyamatosan az ellenfélen lehet tartani elég hatásossá teszi mindkét játékmódban.

Dark Matter Gun: Hát igen o lenne a legerősebb fegyver a játékban. Aki játszott az előző részeivel a játéknak, annak nem cseng ismeretlenül a BFG. Nos ez a fegyver lényegében a BFG megfelelője. A különbség annyi, hogy itt nem plazmalövedéket lo, hanem egy feketelyukat lo ki (legalábbis ahhoz hasonlít erősen). A lövedék sebessége elég lassú, de ahol becsapódik hatalmas pusztítást végez, csakúgy mint a Quake 2-ben. Azonban a Quake 2-es BFG-vel ellentétben a hozzá közelálló ellenfeleket is magához rántja, így ellensúlyozva a lassú haladási sebességet. Mint látható nem igazán változtak a fegyverek az eddigi Quake-ekhezt képest.



Összességében szerintem jól eltalálták, az egész játékot. Sokkal élvezetesebb a game mint a Doom 3 volt. A fanatikusoknak mindenképp érdemes kipróbálni, akik meg szeretik a lövöldözős játékokat, azoknak is nyújthat pár élvezetes órát a vele töltött játék.
50 hozzászólás

Vendég

15 éve, 11 hónapja és 8 napja

szia Batyialex segítenél a második kódot nem tom a telepítésnél tom de a másodikat nem te tudod ha tudod segítenél mert már hetek ota kküszködöm vele

válasz erre

Vendég

15 éve, 11 hónapja és 8 napja

meg 9tfp-txcg-xfmm-xxr9-9dgt a másodikot én sem tom

válasz erre

Vendég

16 éve, 5 hónapja és 22 napja

uTorrent-1.6.1

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 10 napja

megtudnátok nekem mondani a tepitési kódot?

válasz erre

batyialex

16 éve, 10 hónapja és 10 napja

Én tudok

válasz erre

Vendég

17 éve, 1 hónapja és 9 napja

leslehet valahonnan tolteni

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 7 napja

hol lehet letöltene???
meglepett smileymeglepett smileymeglepett smileymeglepett smileymeglepett smileymeglepett smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 12 napja

Köszi

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 12 napja

röhögő smileyTőőőőőőőőőőőőőőőők jóröhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 27 napja

quake 4 telepítőkód: d9xkhwhnxtp7tc9d7hxh

válasz erre

Vendég

17 éve, 5 hónapja és 19 napja

mi a quake 4 kódja valaszoljatok !? segitségmeglepődött smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 5 hónapja és 26 napja

nekem is kéna telepítők kodja valaki írja már le nekem lécci köszike csá
kacsintó smiley

válasz erre
12345a(z) 5 -ből
Quake 4
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaKisember001 profilja