Pro Fishing Simulator teszt

2018. december 12.
78.4601
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Az ember mindig örül, ha panaszai meghallgatásra találnak, és ezáltal megszépül a jövő; legalábbis látszólag. Számomra ez a felismerés mai játékunkkal történt meg, ami a Pro Fishing Simulator nevet viseli, ezzel nagyjából elmondva magáról mindent, ami fontos lehet a hétköznapi játékos számára. Horgászni fogunk, fantasztikus, de szerencsére nem csak erre lesz lehetőségünk.
Advertisement


Még anno az Ultimate Fishing Simulator tesztjénél jegyeztem meg, hogy némileg céltalan a játékmenet, továbbá szégyen és gyalázat, hogy nincsenek avatárok csak generikus figura sziluettek, illetve, hogy mennyire repetitívek a pályák. Nos, a mostani pecás játék tudta, mitől döglik a kicsi Garga, ugyanis mindezek a hibák, amiket nem is ők követtek el, ki lettek javítva, hogy így olyan feledhetetlen élményt okozzon nekem és minden horgászrajongónak, amit a való életben sosem tudnánk megtapasztani. Vagy mégse?

Hát inkább mégse. Ez azért van, mert a játékmenet továbbra sem valami izgalmas, vagy figyelemlekötő, az avatárválaszték szegényes, és annak ellenére, hogy csinosak a pályák, üresnek hat az összes. És akkor még a horgászási mechanikákról nem is beszéltem. A konklúzió: a horgászat egyedi élményét továbbra sem lehet adekvát módon visszaadni egy videojátékban. Ezt félretéve lássuk, hogy mit is nyújt nekünk a PFS.

A buborékok mutatják, hogy hová érdemes a horgot dobni.

A buborékok mutatják, hogy hová érdemes a horgot dobni.


Profilunk elkészítése után, mely kimerül a négy férfi és két női avatár közti választásban, bele is vethetjük magunkat a legelső terület nyújtotta horgászási élménybe. Hat plusz egy technikát ismer a karakterünk, melyek a "Float", a "Waggler", a "Lure", a "Fly", a "Feeder", a "Bottom", illetve a "Running rig bottom bait" nevet viselik; az utolsó a "Bottom"-nak egy variánsa. Emberkénk ezeket a trükköket csak specifikus felszerelés segítségével tudja alkalmazni, vagyis minden technikához külön össze kell építeni egy botot kiegészítőkkel. Összesen három szett lehet bekészítve, mert a négy az már nem reális, vagy tudja a bánat.

Mármost ezek a szakszavak, ráadásul angolul, eléggé ijesztően hatnak, viszont szerencsénkre, vagy épp pechünkre, a játék nagyjából ugyanúgy kezeli az összest a "Lure"-t leszámítva. Miután előkészítettük a megfelelően felszerelt botot, onnantól már csak annyi a dolgunk, hogy egy találó helyre bukkanjunk, bedobjuk a horgot az összes ráaggatott nehezékkel és csalival együtt, majd várjunk a kapásra.

Ha halat nem is, de békát nagyszerűen lehet itt fogni. Meg krokit.

Ha halat nem is, de békát nagyszerűen lehet itt fogni. Meg krokit.


A jobb felső sarokban lesz látható az úszó, illetve az utasítás alatta, hogy mit csináljunk. Ha az úszó fel s le mozog, akkor készülhetünk a kapásra, ha pedig a "Strike" szót látjuk alatta megjelenni, akkor rácsaphatunk a bal egérgomba, melynek hatására az általunk irányított, állandóan bugyután vigyorgó muksó megrántja a botot és remélhetőleg szegény étkezni próbáló halat is magával húzza. Siker esetén a "Retrieve" utasítást adja ki a program, és ekkor megkezdődik a harc a "páncélos" áldozatunkkal.

Ez a küzdelem annyiból áll, hogy variáljuk az orsó fékét, és nyomjuk a jobb egér gombot (orsó feltekerése), miközben figyeljük a damil feszülését; mindezt a bal oldalon lévő körben és a belőle kiemelkedő csíkon tudjuk követni. Ha a csík pirossá válik, akkor lazítani kell a féken, különben elszakad a zsinór, és kezdhetjük elölről az egészet. Semmi izgalom nincs ebben a megmérettetésben, ugyanis nagyon sokáig el tud húzódni, ha gyenge a damil, viszont ha megvesszük a hamar elérhetővé váló legerősebb damilt, akkor meg pillanatokon belül ki tudjuk fogni még a legnehezebb halakat is.

Egy tábla, mely akkora filozófiai tartalommal bír, hogy főhősünk ülve elaludt.

Egy tábla, mely akkora filozófiai tartalommal bír, hogy főhősünk ülve elaludt.


Az egyetlen egyedi technika, a "Lure", annyiban különbözik a többitől, hogy egy ritmusjátékot kell játszanunk az utasítások vizslatása mellett. A bal és a jobb rágcsálógombot kell nyomkodni, ahogy a jobb felső részen megjelenő kijelző mutatja, vagyis ritmikusan kell "Strike"-olni, és bevonni a horgot. Ez a szekvencia változó, attól függően, hogy hol horgászunk, de nagyjából az összes ilyen esetnél rendkívül értelmetlennek találtam a ritmusos gombnyomkodást, ugyanis a hal anélkül is ráakadt a horogra, elég volt a "Strike" és a "Retrieve" utasításokat figyelni az úszó mozgása mellett.

Amire még érdemes odafigyelni az a víz beszórása táppal ("TAB" lenyomása után "Accessories", majd "Handbait"). Ez a "Feeder" technikánál fontos, nagyban megkönnyíti a kapás gyakoriságát, ameddig nem folyó, hanem álló vízben alkalmazzuk ezt a metódust. Továbbá ugyanúgy fent áll az a nagyszerű tény, hogy ahány ház, annyi szokás, jelenesetben ahány hal, annyi horog, csali és horgásztechnika. Ezek a vadállatok még válogatósak is, így egy élmény kikísérletezni a legjobb összeállításokat, amikből van egy rakás... már ha van türelmünk az egészhez.

DDR-féle megmérettetés két egérgombbal... hardcore kihívás.

DDR-féle megmérettetés két egérgombbal... hardcore kihívás.


Sajnos roppant véletlenszerű a kapás gyakorisága és a halak mérete is. Volt rá példa, hogy miután bedobtam a horgot és elkezdtem kihúzni, mert túl közel esett be, egy húsz kilós hallal együtt emelkedett ki, de van mikor a sokadik bedobásnál sem érdekli az állatokat a halálos reggeli. Viszont végre nem kell külön hálót beszerezni, már az elejétől fogva van nálunk, ráadásul bármilyen halat ki lehet vele szedni (hiába egykezes a háló, a fent említett húsz kilós halat is simán kiszedi), ha az két méteren belülre merészkedik karakterünkhöz.

Az elején említettem, hogy nem teljesen céltalan a játék, az egyértelmű "Steam"-es "Achievement"-eken kívül; nos, vannak "Challenge"-ek, melyek teljesítését csillagokkal jutalmazza a játék. Minél több csillagunk van, annál több eszköz válik elérhetővé a boltban, és a különböző pályák is egy bizonyos csillagmennyiség után nyílnak csak meg. Ezek a kihívások általában különféle mennyiségű, súlyú pikkelyes barát kifogása, és bizonyos horgásztechnikák alkalmazása körül keringenek, de minden játéktéren van egy feladatsor, ami felfedezésre buzdít minket. Keressük meg ezt a szobrot, azt a táblát, pár elsüllyedt farönköt vagy épp egy eldugott oltárt egy tó közepén.

Egész barátságos a grafika... az meg ott Matula bácsi kabinja.

Egész barátságos a grafika... az meg ott Matula bácsi kabinja.


Apropó tó közepe, lehet motorcsónakot is venni, aminek a felhasználása magától értetődő. A pörgettyűs tutajra leginkább a különleges kihívások teljesítésénél lesz szükségünk, ugyanis ilyenkor egy egyedi, névvel ellátott halat kell kifognunk, mely csak egy bizonyos időintervallumban, a megfelelő időjárási körülmények között, általában egy állóvíz közepén jelenik meg. Ha az átlagos kihívásokkal nem is, ezekkel elég sok időt el tudunk ütni, már ha valóban megéri ennyit szenvedni egy nyomorult állatért.

Tehát a játék nem borzasztó, de sajnos hamar unalomba tud fulladni. Ezen egyáltalán nem segítenek a bugok, a zene szinte teljes hiánya, illetve a területek kihaltsága. Egyedül a jól eltalált háttérhangok, és a kacsák mutatják, hogy van élet körülöttünk. A grafika elfogadható, de a víz animációja a folyóvizeknél kissé furcsa, a fák szélben történő ingadozása pedig nem mindenhol hihető, főleg olyankor, mikor a fű irreálisan nyugodt, miközben a mellette lévő fát meg rázza a szél.

Draw me like one of your french boys. With feesh.

Draw me like one of your french boys. With feesh.


A bugok nem életbevágóak, de néhányszor sikerült beragadnom a vízbe; ilyenkor a játék ide-oda lökdösött benne reménykedve, hogy esetleg sikerül olyan helyre kitolnia, ahol már tudok sétálni. Emellett sikerült kiszabadulnom a növények mögött megbújó purgatóriumba is, ahol csak a fák törzseivel találkoztam a csupasz barna dombokon kívül, de egyik sem játéktörő, hisz az "Esc" lenyomásával bármikor fel tudjuk hozni a térképet és teleportálgatni tudunk a pályák kijelölt pontjaira.

Milyen is összességében a Pro Fishing Simulator? Közepes megjelenésű, inkonzisztens, és minimálisan segítőkész. A "FishWiki" halenciklopédia nem írja le, hogy milyen csalival és horogmérettel érdemes nekimenni bizonyos fajtáknak, a "Feeder" technika "tutorial" része pedig használhatatlan. A prezentáció közepes, a pecázás élménye továbbra sem jön igazán át, az árcédula pedig némileg magasan van a nyújtott tartalomhoz képest, így aki horgászni akar, az öltözzön fel jól.

Pro Fishing Simulator / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Szimulátor
  • Megjelenés: 2018. november 29.
  • Ár: 9.299 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Csinos... úgy ahogy
  • Rengeteg hal, és felszerelés vár ránk
  • A horgásztechnikák gyakorlatban szinte teljesen ugyanolyanok
  • Bugok
  • A FishWiki csak azt nem mondja el, ami igazán fontos
  • Hamar unalmassá válik
  • Hang
    5
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    6
5.8
Pro Fishing Simulator nevet viseli, ezzel nagyjából elmondva magáról mindent, ami fontos lehet a hétköznapi játékos számára. Horgászni fogunk, fantasztikus, de szerencsére nem csak erre lesz lehetőségünk. '>
Pro Fishing Simulator nevet viseli, ezzel nagyjából elmondva magáról mindent, ami fontos lehet a hétköznapi játékos számára. Horgászni fogunk, fantasztikus, de szerencsére nem csak erre lesz lehetőségünk. '>
5 hozzászólás

Mordorer

5 éve, 8 hónapja és 18 napja

Mondjuk ebben biztos lehetne sikerélményem. A való életben nem vagyok olyan türelmes hogy órákig üljek a patakparton. röhögő smiley

válasz erre

Patrik94

5 éve, 8 hónapja és 19 napja

Hát tulajdonképpen biztos van célközönsége...

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 8 hónapja és 19 napja

[Tiltott felhasználó!]

Gólem

5 éve, 8 hónapja és 19 napja

De csúnyácska.

válasz erre

fighterlaci

5 éve, 8 hónapja és 19 napja

Ez a vég gyerekek... röhögő smiley

válasz erre
Pro Fishing Simulator
9.299 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Korpácsi pierre  profiljamarco profilja