Prince of Persia The Forgotten Sands teszt

2010. június 15.
72.2111
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
A kilencvenes évek eleje kétség kívül meghatározó volt a platform-játékok világában, hiszen rengeteg, máig örökbecsű alkotás keletkezett akkoriban. Az egyik leghíresebb darab a Prince of Persia volt, amely a keleti mondavilágra, azon belül pedig az Ezeregyéjszaka Meséi romantikusabb történeteire épült. A PoP legelső része már akkor lenyűgözte az egész világot rabul ejtő hangulatával, valamint elképesztő grafikájával, s az sem elhanyagolható tény, hogy maga a játékmenet is remekül sikerült. Nem csoda, hogy azóta megannyi folytatás készült, a herceg pedig szépen lassan átvándorolt a harmadik dimenzióba.
 


A kissé gyengébbre sikerült Prince of Persia 3D után az emberek úgy vélték, hogy nincs szükség a technológiai újításra, a játékhoz jobban illeszkedik a kétdimenziós, oldalnézetes játékmenet. Erre aztán rácáfolt egy újabb epizód, a Sands of Time, amely korának egyik legszebb, leghangulatosabb alkotása volt. A siker hatalmas méreteket öltött, s az új PoP további két remekbeszabott részt is megélt, Warrior Within és The Two Thrones alcímmel. Míg az előbbi borongós hangulatával, valamint a rockosabb zenei aláfestéssel nyerte meg ismét a rajongók tetszését, addig az utóbbi sikeresen ötvözte az első és második epizód legjobb elemeit, ráadásul egy enyhe lopakodós rendszerrel is fel lett vértezve.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 2. kép

Az előző generációs játékok kimagasló, örökbecsű darabjai után a Ubisoft úgy döntött, hogy új irányba tereli el a játékot. A 2008-as Prince of Persia meseszerű, cell-shaded grafikájával egyből felhívta magára a játékosok figyelmét, de az öröm csupán ideig-óráig tartott: a megannyi változtatás ellenére a játék nem érte el azt a színvonalat, amire a nép vágyott. A PoP egy unalmas, túlságosan könnyű alkotás lett, amelynek főszereplője sem nyerte el igazán az emberek szimpátiáját. Szerencsére a Ubisoft bebiztosította magát, s szinte majdnem párhuzamosan fejlesztettek egy másik játékot is: A Prince of Persia The Forgotten Sands-et, amely az előző trilógia játékmenetére és történetére épül. Idén ezt a produktumot emelhetjük le a boltok polcairól, így aki megszállott Perzsia Hercege rajongó, az nyilván már be is szerzett magának egy példányt.


Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 3. kép

A Forgotten Sands történetileg a Sands of Time és a Warrior Within közé ékelődik. Hősünk éppen testvéréhez, Malikhoz igyekszik, s nem is sejti, hogy éppen egy óriási háború dúl a vidéken. Érkezésünkkor Malik éppen Solomon király földjének egyik várát védi, ám a túlerővel szemben nem sok esélye van. A harcias testvér szerint az utolsó lehetőség Solomon hadseregének feltámasztása. Bár főszereplőnk ellenkező véleményen van, végül mégis megtörténik a dolog, amely aztán olyan eseményeket indít el, amelyek akár az egész világra fenyegetéssel lehetnek. A történet nem túl bonyolult ugyan, de tartogat meglepetéseket, így a mesékre fogékonyabb játékosoknak kielégítő élményt nyújthat.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 4. kép

Aki játszott már valaha Prince of Persia játékkal, azt ezúttal se éri komolyabb meglepetés a játékmenetet tekintve, hiszen ismételten a harcon és a platformer-elemeken van a fő hangsúly. A produktumban ez a két elem közel azonos mennyiségben szerepel, megfelelő ritmusban váltakozva, olykor-olykor némi logikai résszel kiegészülve. Az ugrálós részek ezúttal remekül sikerültek, amelyekben ezúttal az új képességek is jelentős szerepet kapnak. Prince kalandjai során földöntúli erők birtokába jut. Egy idő után képesek leszünk a vizet jéggé változtatni, egy rövid ideig repülni, illetve az idő visszapörgetésével bizonyos pályaelemeket is újra a helyükre varázsolhatunk. Ennek megfelelően a platformer részek fokozatosan nehezednek, egyes helyzetekben még a hardcore szintet is elérik. Az irányítás elsajátítása nem jelenthet komolyabb problémát, a fejlesztők ezen a téren remek munkát végeztek, egyedül talán a kamerakezeléssel gyűlhet meg a bajunk. Sajnos pont az olyan részeknél gyűlhet meg a bajunk a nézettel, ahol az ugrálás kerül a középpontba. Egy-egy új területre érkezve ugyanis a szabad kameraforgatás átvált rögzített állásba, és pont olyan helyeket takarnak ki a pályaelemek, amelyekre el kellene jutnunk, ami jelentősen megnehezíti a dolgunkat. Különösen igaz ez a játék második felére, ahol gyakran a másodperc tört része alatt kell lereagálnunk egy szituációt. Szerencsére visszatért az idő visszapörgetésének lehetősége, így van lehetőségünk hibázni, de akkor is elég frusztrálóan hat, hogy nem feltétlenül a mi hibánkból rontunk el valamit, hanem azért, mert nem lehet pontosan látni a terepet.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 5. kép

A logikai részek követik a játékokban mostanában megszokott trendet: minimális gondolkodással rövid idő alatt szinte bármelyik megoldható. Ez nem jelent komoly problémát, de azért emlékszünk még az előző trilógia egyes elemeire, amelyekhez képest ezek a feladatok gyerekjátéknak tűnnek. Szintén igaz ez a jelző a harcra, amely nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Bár a fejlesztőcsapat korábban ódákat zengett a TAG fighting technology-t, valójában az egyik legegyszerűbb és legrosszabb harcrendszerrel van dolgunk. Az ellenfelek ugyan nagy hordákban támadnak ránk, de sok lehetőségünk nincs a legyőzésükre. A Warrior Within-ben megismert megannyi kombónak ezúttal is hűlt helye, helyette az új képességeink állandó használata jelenti az egyetlen variációt a játékban. Alaphelyzetben csupán egyfajta ütés, egy rúgás, valamint az elugrálás közül válogathatunk, ami eléggé monotonná és kiszámíthatóvá teszi a dolgunkat. Az ellenfelek sem sikerültek túlságosan változatosra, az egész kaland során mintegy ötféle van belőlük, ami szégyenletesen kevés. Ráadásul kifejezetten ostobák, így egy nagyobb csata alatt úgy érezzük magunkat, mint a régi kung-fu filmekben: a körülöttünk rohangáló húsz teremtmény közül egyszerre csak egy-kettő tör az életünkre, a többi jobb esetben egy helyben áll, rosszabb esetben pedig egymást csépeli. Egy idő után szinte könyörög a játékos, hogy ne legyen több harc, annyira unalmasra sikerült az összes. A boss-harcok szintén hasonló minőséget képviselnek, egyet leszámítva szinte az összes hamar legyőzhető, így ezek a részek se jelentenek felüdülést.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 6. kép

A fejlődési rendszer éppen ezért szinte teljesen feleslegesnek hat, de legalább ez is egy olyan opció, ami kicsivel színesebbé teszi a játékot. A skill-treebe belépve megannyi dolog közül választhatunk, de a leírásukat elolvasva már ekkor feltűnhet, hogy harci képességeinket csak minimális szinten fejleszthetjük. Leginkább a speciális képességeinket erősíthetjük, ám érdekes módon ezekre nem a harcokban lesz nagyobb szükségünk, hanem a platformer részeknél. Az idő visszapörgetésének tuningolása talán az egyik legfontosabb, hiszen az elrontott ugrásoknál a harcokkal ellentétben könnyedén meghalhatunk.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 7. kép

Látvány tekintetében vegyes érzelmeket váltott ki belőlem a játék. Bár a textúrák gyönyörűek, és bizonyos effektek (pl. a homokfolyás) meglehetősen életszerűek, sajnos a pályák színvilágára egységesen ráhúzható az unalmas jelző. Egy-két szakasz kivételével mindegyik a sárgás-barnás színpalettára épül, ráadásul csupán néhány helyszínről mondható el, hogy különleges hangulattal rendelkezik. A Forgotten Sands nagy részében szinte ugyanolyan helyszíneken vagyunk, amely miatt a külcsíny messze elmarad a várt minőségtől. Szintén igaz ez az ellenfelekre, és a karaktermodellekre, amelyek az átlagos színvonalat képviselik. A hangok viszont kellemesre sikerültek, a zenék fülbemászóak, és legnagyobb örömünkre a Herceg szinkronját ezúttal is az a Yuri Lowenthal adja, akinek hangjátékát az előző trilógia két epizódjában halhattuk.

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt - 8. kép

Feltehetjük a kérdést, hogy a Forgotten Sands beváltozza-e a hozzá fűzött reményeket, de a válasz nehéz. Egyrészt igen, mert az előző Prince of Persiához képest fényévekkel jobban sikerült mind hangulatban, mind játékmenetben. Azonban ha az előző trilógiát vesszük figyelembe, akkor a válasz egyértelmű nem, amely a harcrendszernek, valamint a látványvilágnak köszönhető. Míg a Sands of Time egy olyan minőséget képviselt megjelenésekor, amelyről mindenki elismerően nyilatkozott, addig ez a rész egyhangú grafikai megvalósításával nem igazán tartozik a 2010-es év nagyágyúi közé. Ezektől a hibáktól eltekintve a játék kifejezetten szórakoztató, de a széria rajongóinak még így is csalódást okozhat.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Prince of Persia The Forgotten Sands teszt / Tesztplatform: XBOX360

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció / Platform
  • Megjelenés: 2010. május 21.
  • Ár: 11.900 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • különleges képességek
  • kellemes zenék és hangok
  • platformer-részek
  • bugyuta harcrendszer
  • homogén látványvilág
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.8
11 hozzászólás

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 18 napja

Shadow írta:
nagyon szép és hosszu cikk bár te általában nemirsz hosszu cikkeket de azlrt ment a fáj ez csak természetes
ez nagyon jo egész nap ezel játszom

válasz erre

BDSAeron

8 éve, 9 hónapja és 26 napja

Még nem játszottam vele, de a cikkek, ill a trailerek után még mindig ki szeretném próbálni egyszer

válasz erre

Shadow

10 éve, 5 hónapja és 7 napja

szerintem jolenne valami warrior within szerü prince of persiát csinálniuk
nemtudom mitörténhetett azzal a csapattal akik csinálták ezt és mit gondolhattak
sztem sokkal többet kihozhattak volna belölle

válasz erre

Shade

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

Yoyo írta:
Azért nem csak a vízoszlopokkal kell szórakozni, van benne más platform-elem is, de annyiban igaz a dolog, hogy a vízoszlopok és vízesések sokszor vannak a játékban.
Ja, jóötlet meg minden de sztem túl sokszor van benne.

válasz erre

Yoyo

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

Azért nem csak a vízoszlopokkal kell szórakozni, van benne más platform-elem is, de annyiban igaz a dolog, hogy a vízoszlopok és vízesések sokszor vannak a játékban.

válasz erre

Shade

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

Amúgy csak nekem tűnt fel, hogy egész játék alatt a vízzel kell szórakozni? Mert akárhány gameplayt láttam mindegyikben vizoszlopokkal kell szórakozni.

válasz erre

Shade

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

MMartina írta:
Eddig a Warrior Within tetszett a legjobban..
Ki kellene ezt is próbálni.
Nekem is az volt a kedvenc részem.
Ez viszont minél többet nézem annálinkáb kevésbé tetszik. :/

válasz erre

MMartina

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

Eddig a Warrior Within tetszett a legjobban..
Ki kellene ezt is próbálni.

válasz erre

marco

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

MMartina írta:
Áh.... áj láv prinsz of perzsa... (vagy hogy ejtik... )
Pont így.

válasz erre

MMartina

10 éve, 5 hónapja és 8 napja

Áh.... áj láv prinsz of perzsa... (vagy hogy ejtik... )

válasz erre

Shadow

10 éve, 5 hónapja és 9 napja

nagyon szép és hosszu cikk bár te általában nemirsz hosszu cikkeket de azlrt ment a fáj ez csak természetes

válasz erre
Prince of Persia The Forgotten Sands
11.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profilja