Pillars of Eternity teszt

2015. április 05.
72.8851
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Az igazi klasszikusok születése mindig "mondába illő", mindenhol van valami extra körülmény, valami plusz fűszer a sztoriban. Az Obsidian Entertainment a csőd szélén állt, kickstarteren indítottak egy gyűjtést egy RPG-re mely a régi nagy klasszikusokat idézve (Icewind Dale, Baldur's Gate) hozza vissza a PC-s hőskor, az "igazi" RPG-k világát egy modern köntösben.
Advertisement


77000, hetvenhét-ezer ember bízta rá a pénzét a fejlesztőkre, így a nép akaratából megszületet a Pillars of Eternity. Az Obsidian már nem áll a csőd szélén. Hogy a Pillars of Eternity klasszikus lesz-e? Lássuk!

Gyűrűk ura? Az meg mi?

Történetünk Eora földjén játszódik, egy hatalmas világban, ahol királyságok, népek élnek többé-kevésbé békességben. Kalandunk egy karavánnál kezdődik, ahol egy éjszakai kényszerpihenő, melynek hősünk az oka, hisz rosszul lesz, tábort vernek, és mellénk adnak egy zsoldos, hogy ugyan menjünk, már keressünk a nyavalyánkra egy kis gyógyfüvet.

Amíg mi odavagyunk, a tábort felprédálja egy rablóbanda,a magukat Glanfathan embereinek kikiáltva, a támadást csupán hárman éljük túl, de ami ezután történik, az még a martalócoknál is rosszabb, ugyanis lecsap a Biawac, a Lélekförgeteg, mely megnyit egy rég eltűntnek hitt romot. a Biawac mindenkit elpusztít, kivéve három emberünket, akik más út nem lévén, behatolnak a romokba. Miután végigverekszik magukat a kisebb nagyobb szörnyeken, kijutnak egy különös helyen, ahol pár furcsa alak egy oszlopszerű ám annál díszesebb építmény körül táncol.

Szél támad

Szél támad


A torony megremeg, furcsa kék fény, a Biawac-éhoz félelmetesen hasonlító, teríti be a tájat, és hősünk előtt elsötétül a világ. Miután magához tér, látja, hogy két társa halott, és érzi, hogy a sima rosszullétnél immár sokkal komolyabb baja van, hisz szédeleg, és rég holt lelkeket lát.

Talán hosszúnak és spoileresnek tűnt ez a leírás, de nézzétek el nekem, hisz ezt a rész mindenki végigjátssza majd és fontos, hogy nagyjából tudjuk, miről is szól a játék. Hősünk az energia kitörés hatására Látó (Watcher) lett, és elindul, hogy először gyógymódot találjon, majd egyre jobban belekeveredjen a világban napról-napra jobban kibontakozó hatalmas balhéba.

A játék világa hatalmas, zseniálisan van kialakítva, és rengeteg információ van ránk borítva, ez elsőre félelmetes, hisz kicsit elveszünk benne, de mivel remek a hangulat, ösztönöz arra, hogy kimazsolázzuk, mi is folyik - ebben az útikönyv (Journal) nagy segítségre lesz - így a kezdeti óvatos "belelógatom a lábam a mélyvízbe" helyett fejest fogunk ugrani a világba. Nagyon megéri, a hangulat megragad, és ha nyitottak vagyunk, a világ gyorsan magába tud szippantani.

A játék főküldetésekkel és mellékküldetésekkel operál, ám némely mellékküldetés komplexebb, mint más játékokban a főtörténeti szál. Külön pozitívum, hogy nem raknak x-et, felkiáltójelet, stb. a küldetésben résztvevő emberek helyek tárgyak fölé, hanem magunknak kell megkeresni őket, ebben segít a TAB billentyű, ami kirajzol minden érdekesebb dolgot a látóterünkön belül. A készítők ismertetője alapján több mint 200 óra van a cuccban, és ezt el is hiszem nekik szó nélkül. Kalandra fel!

Béla, az Elf kocsmáros

It

It's my life


A játékban egy darab központi karakter van, őt mi alkotjuk meg a játék legelején, és készüljünk fel, hogy tényleg egyéniséget alkotunk. Központi hősünk 6 faj összesen több mint 20 alfaja közül lehet egy, továbbá 11 mesterség áll rendelkezésre, melyeken belül mesterségtő függően még motivációt, istent, származási helyet, stb. kell választanunk. Ezután jön az attribútum pontok elosztása, nagyon jól be kell osztani, mit mire pakolunk.

Választunk kinézetet, hangot, ruházat színt, elnevezzük hősünket és kész is vagyunk. Nagyon részletes ez a rész, már itt is rengeteg információt tolnak elénk, el lehet és kell is tölteni egy rendes időt a karaktergenerálással. Nincsenek megkötések, de nyilván egy elf jobb íjász, egy törp jobb harcos, de nem annyival, hogy ezt korlátnak érezzük. Mesterségek közt az alapokon (barbár, íjász, varázsló) kívül e 3 alap keverékei lelhetőek fel. Minden mesterség egyedi a maga nemében, érdekes kísérletezni, kinek mi jön be.

Fontos leszögezni, a Pillars of Eternity-ben egy csapatot menedzselünk, társakat útközben szedhetünk fel, ők általában dedikált szereplők, új küldetéseket nyitnak meg, de nagyobb fogadókban és Erődünkben (erről majd később) toborozhatunk új tagokat, ilyenkor mi alkotunk egy újabb karaktert, hasonlóan fő karakterünkhöz, a fentebb leírt módon. Csapatunk hat fős maximumát nem léphetjük túl, de ezen kereten belül úgy variálunk ahogy jól esik. És a variálásra szükség is lesz...

Hát a hátnak! JÖNNEK!

Csatamágus működés közben

Csatamágus működés közben


Egy RPG-ben a történet mellett a harcrendszer a másik sarkalatos pont, de az Obsidian itt is remeket alkotott. Ha feltűnik egy ellenfél, az idő befagy, van időnk felmérni a helyzetet, kialakítani egy gyors taktikát, kijelölni a támadásokat, a karaktereink pozícióját. majd lenyomva a megfelelő gombot, az idő újra meglódul és kezdetét veszi a harc.

Ezután akármikor megállíthatjuk a dolgokat, és megint alakíthatunk a dolgokon, ám lehetőség van valós időben is parancsokat adni, teljesen szabad kezet kapunk. Aki nem szereti az idő megállítást, az belassíthatja a játékot, a sebesség ilyenkor a felére csökken, van időnk utasításokat adni. A szabadság hatalmas, lehetőségeinknek csak csapatunk szabhat határt.

És élnünk is kell ezzel a szabadsággal, mert a harcok, főleg eleinte, nehezek. Nem frusztrálóan, szóval sosem fogjuk azt érezni, hogy igazságtalanul kenték el a szánkat, de ha nem figyelünk, nagyon hamar felmossák velünk a padlót. Jelentősége van, hogy ki hol áll, például egy Paladin mellett nehezebben megy el egy ellenség, így a mögötte álló mágus védve van, jelentőséggel bír a helyszín, egy szűk helyen közelharcosaink hatalmas előnyben vannak, míg nyíl terepen a mágusok és távolsági harcosok virgonckodnak.

Felszarvaztak

Felszarvaztak


Jó példa erre, az az eset, mikor egy szobában körbevettek minket, de sikerül visszahúzódni az ajtóba, ahol a szűk keresztmetszet miatt csak kettesével tudtak jönni, így harcosaim, miközben a Pap és a Druida folyamatosan buffolta őket, lassan de biztosan feldarálták az ellenfelet, miközben a háttérből az íjászom is besegített azért.

Karaktereink két jelzővel indulnak csatába, Rövidtávon a kitartás (Endurance) határozza meg őket, ez minden bekapott találattal csökken, ha elfogy, a karaktert kiütötték, nagy eséllyel amíg egy ellen életben van, nem tér magához. Hosszú távon a Életpont (HP), ami minden csatában csökken a sebzések mértékétől, és ha elfogy a karakter meghal, végleg. Ilyenkor max a Load varázslat segít.

Ezen mutatókat pihenéssel tudjuk feltölteni, melyeket magunkkal cipelt táborkészletek, vagy fogadók segítségével ejthetjük meg.

A pihésnek más jelentősége is van, hisz mágiahasználóink nem manával, hanem kvótával gazdálkodnak, teszem azt, egy druida az egyes szintű mágiáit 5 alkalommal tudja elsütni, mielőtt kimerülne. Azaz két pihenés közt ötször tud egyes szintű mágiát használni. Ezek amutatók szintlépéskor, bizonyos jellemzők tápolásával növelhetők, de a pihenés fontos dolog! Tessék rendesen aludni!

Összegezve: csatarendszer telitalálat, taktikus, élvezetes, nehéz ugyan, de sosem igazságtalan, és egy nagyobb csetepaté után büszkén dőlhetünk hátra.

Ők azt hitték, kemények...

Ők azt hitték, kemények...


A csaták után, meg úgy általában a világban, rengeteg tárgy van szétszórva, és hála a szabad rendszernek, egy Kántor (ez az a kaszt, amelyik énekekkel buffol) is hordhat toronypajzsot meg kardot, bár nem lesz olyan hatékony, ugyanúgy ahogy egy harcos sem lesz profi íjász, de mivel minden karakternek több csata szettet is összerakhatunk, amik közt harc közben is válthatunk, gyorsan alkalmazkodhatunk egy helyzethez.

Köhmm.. Visszatérve a lootra: rengeteg féle fegyver páncél, ruha, pajzs stb. van a játékban. Hátizsák csapattag szinten van, de van egy központi tároló is, amit akármikor elérhetünk. A lényeg, a hellyel nem lesz bajunk. Lehetőségünk van enchantolni, italokat kraftolni, de nem térnék ki rá ennél jobban, mert ha minden fícsört leírnék, azzal 4 tesztnyi szöveg is meglenne.

Persze nem csak csata van, hatalmas területet fogunk bemászkálni, hátasok pedig nincsenek, DE nem is baj, hisz egy gombnyomással duplájára növelhetjük a csatán kívüli mozgási sebességét a csapatnak, akármikor, azaz az érdektelenebb részeken simán átnyargalunk, így nem unjuk meg az életünket egy nagyobb zóna egyik végétől a másikig, ha csak átutazóba vagyunk.

Az én váram

A játéknak viszonylag az elején lehetőségünk van egy mellékszálat végigvinni, aminek hozományaként megkapjuk Caed Nua erődje felett az irányítást. Igen, emberek, saját erődünk lesz. A dolog itt nem áll meg, az erőd a körülmények miatt romokban áll, nekünk kell kemény rézpénz ezreket rááldozni arra, hogy visszahozzuk régi fényét.

Több egység van (fal, központi terem füvészkert stb.) melyeket fejlesztve mindig valami bónusz jár az ott eltöltött éjszakák után. Egy maximumra felhúzott erődben eltöltött pihenés felér egy 5 csillagos wellness hétvégével, hőseink a buffoknak köszönhetően félistenné fiatalodva hagyják el a hálótermeket.

Romos ház áron alul eladó

Romos ház áron alul eladó


A tápoláson túl figyelni kell a portyázó rablóbandákra is, akiket ha nem gyűrűnk le, megsarcolják a várat, a fizetés elmulasztása egy vagy több építmény sajnálatos lerombolását okozhatja. Ezeket a csatákat érdemes manuálisan megvívni, mert a gép nagyon ritkán hoz ki minket győztesnek, no meg az elhullottakból szedett loot jó pénzért értékesíthető. Az erőddel való pepecselés nem kötelező, de megéri, mert sok hasznos dolgot nyújt, no meg egy újabb réteg ebben az amúgy sem egysíkú játékban.

Tájkép kaland közben

A játék izommetrikus nézettel operál, minden kézzel rajzolt, hatalmas felbontás, rengeteg részlet, olyan mintha egy művészeti albumban játszanánk, a grafika egy szóval PAZAR. Karaktereink 3D-s modellek, a felszerelés remekül megrajzolt, külön pluszpont, hogy a fegyverek enchantjai láthatóak. Tűzsebzés van a kardon? Lángol a penge. Villámsebzés? A penge szikrázik, néha ívet húz a talajjal. Marha sokat dob a hangulaton, és jól is néz ki.

A játékban több száz mágia van, és mindnek remekbe szabott effektjei. A csaták hevesek, fröcsköl a vér, néha szétrobbannak testek, de mivel a grafika inkább művészi, mint realista, sosem fordul gyomorforgatósba a szitu. Minden hősnek van egy szintén rajzolt "profilképe", hogy könnyen azonosíthassuk őket. Az animációk a helyükön vannak, az útkeresés tökéletes, ám néha hajlamos kicsit bebugolni, de sosem rontja el a játékot.

Megoldottuk a csótányproblémát

Megoldottuk a csótányproblémát


A játék térképe zónákra van osztva, rengeteg épületbe bemehetünk a töltési idők rövidek, ne szabdalják meg a tempót. A grafika jól skálázható, még egy gyengébb gépen is játszható marad, maximum beállításokon pedig rendesen odateszi az ívet. Az Obsidian művészeti csapata megmutatta, milyen egy klasszikus RPG arca, ha igényesen alkotják meg!

Kalandra hívó dallamok

A játék zenei anyagát Justin Bell jegyzi, aki többek között a Faloout:New Vegas játék és a Felhőatlasz című film zenei munkálatainál is közreműködött. A dallamok a szokásos fantasy elemekből épülnek fel, kórusok, nagyzenekari szólamok, fúvósok pazar együttese. Maximálisan illeszkedik a világhoz, és új szintre emeli az "epikus" érzést. A játék szinkronjai remekül választottak, minden karakter egyedi, élettel teli a hangjuk. Furcsa hiba, bug, hogy néha eltűnik a hang, de ezt a fejlesztők egy közelgő patchben orvosolni fogják, ígéretük alapján.

A siker pillérei

Békés szándékkal jöttünk

Békés szándékkal jöttünk


A Pillars of Eternity megjelenése után nagy eséllyel instant klasszikussá válik, és nem csak azért, mert minőségi munka, hanem mert széles közönségnek szól. Az idősebb, a Hőskorban játszó, mára felnőtt játékosokat is visszacsábíthatja, és a fiatalabb réteget is képes megfogni.

Összességében egy masszív cucc, mely kihívással, élettel teli, remek világba kalauzol el minket. A rajongókkal való együttműködés meghozta gyümölcsét, okos ötletekkel feldúsított igazi, klasszikus RPG , mely megfelel minden ésszerű követelmények.

Külön öröm, hogy ugyan a hazai boltokban a játék ára 12-13 ezer forint körül van, ezért nem egy mezei dobozt kapunk, hanem egy igényes pakkot, térképpel zenei albummal és egy vaskos kézikönyvvel együtt.

A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.

Pillars of Eternity / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2015. március 26.
  • Ár: 12.999 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Klasszikus RPG, csúcsra járatva
  • Izgalmas világ
  • Pazar tálalás
  • Hosszú távú szavatosság
  • Néhány hanghiba, és más kisebb bug
  • Hang
    9
  • Grafika
    10
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.5
12 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 8 hónapja és 21 napja

[Tiltott felhasználó!]

PaulMarloW

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Eltohn írta:
Szuper teszt, élveztem olvasni. Nagyon érződik hogy igazi átéléssel írtad. Még a játék is megtetszett!röhögő smiley
Szerintem fogadd keresztfiaddá a srácot. :Đ

válasz erre

wegh

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

PaulMarloW írta:
Baldur's Gate-et akartál írni ugye? röhögő smiley
Igen azt, bocs az elírásért kacsintó smiley

válasz erre

Eltohn

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Szuper teszt, élveztem olvasni. Nagyon érződik hogy igazi átéléssel írtad. Még a játék is megtetszett!röhögő smiley

válasz erre

Slarky

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Éppen csak belekezdtem, úgy 1 óra játék után kész a karakter. röhögő smiley Maga a játékmenet nagyon jó, ha elkezdem teljesen beszippant és nem is veszem észre az idő múlását. röhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

[Tiltott felhasználó!]

PaulMarloW

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

wegh írta:
Akkor ez egy kicsit hajaz a Dragon Age-re? Azt bírtam, a Dungeno Sige is nagy kedvenc, valószínű ez is az lesz. Jó teszt lett!
Baldur's Gate-et akartál írni ugye? röhögő smiley

válasz erre

totyak

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Ennyire jó, hogy majdnem maximális pontot kapott? Nekem erősnek tűnik kicsit.

válasz erre

ENCELADUS

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Majd ha le lesz árazva.

válasz erre

BatedMoldHUN

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Kedvet kaptam hozzá mosolygó smiley

válasz erre

wegh

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Akkor ez egy kicsit hajaz a Dragon Age-re? Azt bírtam, a Dungeno Sige is nagy kedvenc, valószínű ez is az lesz. Jó teszt lett!

válasz erre

PaulMarloW

9 éve, 8 hónapja és 22 napja

Embertelen nehéz, de ettől függetlenül jó játék.Imádom. röhögő smiley

válasz erre
Pillars of Eternity
12.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
totyak profiljaManiac profiljamarco profilja