Partisans 1941 teszt

2020. október 14.
78.9001
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Mikor az ember azt hinné, hogy már minden oldalról látta már a Második Világháborút bemutatva, videojáték formájában, biztos, hogy lesz egy fejlesztőcsapat, aki erre rá tud cáfolni. Szerencsére nem kellett mai játékunk fejlesztőinek túl nyakatekert koncepcióval előállniuk, például egy alternatív valósággal, ahol a nácik nyertek, majd 148 évvel később egy generális, Jürgen Mortyr, visszaküldi fiát 1944-be, hogy ezt megakadályozza.
Advertisement


Nem, a Partisans 1941 a kietlen orosz vidékekre vezet el minket, ahol a német megszállás ellen partizánok kénytelenek felvenni a harcot, hisz a hadsereg inkább a főbb városokat próbálja tartani. Limitált lehetőségek, felszabadító tevékenységek, taktikus hadviselés, orgyilkosság, és pergős tűzharc vár ránk, némi bázisépítéssel kiegészítve.

Egy háromfős csapatot kapunk kezdésként, melyhez később csatlakoznak újabb szereplők, ahogy haladunk a főküldetésekkel. Ám mikor nincs akciózás, sem lehet tétlenül a hátsónkon ücsörögni, ugyanis élelmet és nyersanyagokat kell gyűjtögetnünk, ha azt akarjuk, hogy fejlődjön embereink felszerelése, és ne haljanak éhen. Attól függően, hogy milyen épületeket építettünk meg táborunkban, küldhetjük a partizánokat dolgozni, vagy mellékküldetéseket csinálni.

Az ALT lenyomására a játék kiemeli a fontosabb dolgokat a képen.

Az ALT lenyomására a játék kiemeli a fontosabb dolgokat a képen.


Ezek a feladatok lehetnek olyan egyszerűek, mint a horgászás, vagy olyan komplikáltak, mint egy közeli faluban a németek piszkálása, propaganda röplapok osztogatása, vagy konvojokon való rajta ütés. Miután kiadtuk az összes embernek a tennivalót, rányomhatunk a jobb alsó részen található homokórára, hogy ugorjunk egy napot az időben. Ők elmennek dolgozni, majd visszatérnek jelentésekkel: az élelem és nyersanyag gyűjtögetés mindig sikerrel zárul, azonban a küldetéseket el lehet bukni.

A siker esélye aszerint növekszik, hogy mennyi és milyen magas szintű partizánnal megyünk neki az ilyen feladatoknak, és az is javít a helyzetükön, ha allokálunk részükre némi nyersanyagot. Néhány naponta elérhetővé válik egy kiemelt küldetés, ahová a főszereplőt mindenképpen elindítja a játék. Mint ahogyan minden bevetésnél, ide is limitált mennyiségű embert vihetünk, a többinek továbbra is mellékes feladatokat kell csinálnia. Ám az ilyen főbb missziók elszakítanak minket a tábortól, mivel partizánjaink ilyenkor inkább ránk bízzák az irányítást.

Egy gyors töltőkép, és némi eligazító átvezető után indul is a móka. Valós idejű stratégia vár ránk itt; embereinket egyesével, vagy egyszerre többet kijelölve tudjuk irányítani. Kontra intuitív módon a bal egérgombbal történik a mozgás, támadás, zsákmányolás, és a jobbal megszakítjuk az éppen történő cselekvést (feltéve, ha van arra lehetőség), illetve ellenséges egységekre kattintva jobb gombbal, láthatjuk, hogy épp milyen területet néznek. Ez az orgyilkossághoz, lopakodáshoz elengedhetetlen.

Krumpliführer... vagyis a nyers-vodka-vezető.

Krumpliführer... vagyis a nyers-vodka-vezető.


Lesből elintézni rosszakat csak olyan szereplő tudja, akinél van kés, vagy rendelkezik a kloroform használat képzettséggel. A különféle német katonák torok metszése változó nehézségű, tisztségüktől függően. A rendőri feladatokat ellátó, közkatonák, akiket a játék magyar felirata hipónak hív, pedig a szinkron a német rendőrség (Polizei) szót használja, könnyed áldozatai lehetnek az ilyen rajtaütéseknek, ám a tiszteket és a Wehrmacht katonákat sokkal nehezebb meggyilkolni így. Az orgyilkos ikon, mely ilyenkor megjelenik felettük mutatja, hogy milyen könnyű az akció, piros, sárga, zöld színnel jelezve az emelkedő nehézséget.

Persze bármikor nekimehetünk egy piros németnek, és még nyerhetünk is, ám ezt akkor érdemes megcselekedni, mikor nincs senki a közelben, ugyanis igencsak zajos az akció, és arra rendkívül allergiásak az ellenfelek (a halálra és a zajongásra is). Az áldozatot a vég bekövetkezte után érdemes felkapni, és becipelni a legközelebbi susnyásba, mely ápol és eltakar. Mi is gubbaszthatunk a túlburjánzott sóskabokrokban, és az őrök nem fognak látni, még ha arra is néznek, bár a settenkedés értelemszerűen nem zajtalan a benőtt helyeken.

Az ellenség hajlamos megkergetni, ha kint "felejtünk" hullákat.

Az ellenség hajlamos megkergetni, ha kint "felejtünk" hullákat.


Azonban előbb-utóbb nem fogjuk tudni megúszni a tűzharcot, mert egy olyan támaszpontba botlunk, amit ki kell takarítani, és minden rosszaság egy másikkal szemez. Ilyenkor az összes emberünket fedezék mögé kell helyeznünk, lehetőleg széles rálátással a gyülekezetre, körbefogva az ellenséget. A lövöldözés annyi valósághűséget kapott, hogy egy-két golyótól meg tud feküdni mindenki, és ha fedezék nélkül ácsorgunk az út közepén, akkor másodpercek alatt vége a játéknak. Ez szerencsére igaz az ellenre is, így egy lövöldözés potenciálisan pillanatokon belül véget érhet. Ha gránátot használunk, akkor még annál is hamarabb.

Használjuk bármely gyilkolási metódust, jutalmunk a zsákmány mellett tapasztalati pont is, amit az egész csapat megkap. Ez pedig előbb-utóbb szintlépéshez fog vezetni; ilyenkor egy képzettségfán válogathatunk kedvünkre a meglehetősen limitált opciókból. Tudjuk így emberink fegyverhasználatát, lopakodását, fedezékhasználatát, gránátdobálását fejleszteni, ám ez a része a játéknak meglehetősen kidolgozatlannak tűnik. Ismétlődő képzettségek, egy-két egyedivel tarkítva, illetve értelmetlen opciók teszik a szintlépéseket alkalomadtán nyűgössé.

"Kérlek"? Ez a játék azt hiszi, a barátom, és ez ijesztő, mert igaz.

"Kérlek"? Ez a játék azt hiszi, a barátom, és ez ijesztő, mert igaz.


Az egyedi képességek azonban igencsak hasznosak tudnak lenni, ha előrelátóak vagyunk, és pont oda visszük magunkkal a bizonyos partizánt, ahová például szükség van a magasabb kerítések megmászását engedő képességre, ám ehhez kell a jövőbe látás tudománya... vagy a szapora játékállás újratöltéséé. Ezen utóbbit rengetegszer fogjuk használni, mivel nagyon könnyű elbarmolni egy orgyilkossági kísérletet és lebukni. Fedezék híján hamar szitává lőnek, ha pedig kutya is van az ellenségnél, akkor reménykedjünk szerencsénkben, hogy le tudják a partizánok lőni, mielőtt odaérne hozzájuk, ugyanis egy ugrásból képes bárkit leteríteni... és esetlegesen bug-ba is zavarni a játékot.

Viszont vereség nem történik embervesztés esetén (kivéve, ha mindenki egy időben óhajtja a port megkóstolni), ugyanis bármikor fel lehet támasztani bajtársainkat, kik tartós sérüléstől fognak ezek után szenvedni. Kötszerrel lehet gyógyítani őket, a sérülést pedig szurival lehet a küldetés erejéig negálni, ám mindenképpen el kell küldeni őket a táborban a medikus sátorba, mert magától csak az élet töltődik vissza egy küldetés után. Egy sebesülés levétele némi nyersanyagot fog elvenni készletünkből, de szerencsére zsákmány van bőven a pályákon, és szükség is lesz rájuk, ugyanis hamar ki tudunk fogyni abból és az élelemből is, főleg ha nincs a konyha megépítve.

Különféle környezeti tárgyakkal (pl. azzal a kerekes tartállyal) is elkövethetünk orgyilkosságot.

Különféle környezeti tárgyakkal (pl. azzal a kerekes tartállyal) is elkövethetünk orgyilkosságot.


Nyersanyagot sokkal könnyebb szerezni, hisz a különféle használhatatlan alkatrészeket, nem kellő fegyvereket le lehet bontani, illetve az nem fogy ötösével embereink után, minden nap. Azonban nem lehet mindent elvinni, ami mozdítható egy pályáról következmény nélkül. Vannak bizonyos piros színezésű zsákmány cikkek, melyek a helyi lakossághoz tartoznak, és elvitelükkel romlik a csapat morálja; mégiscsak a civilekért harcolnak, nem akarják őket kirabolni (az a németek dolga). A morál fontos mérce, ugyanis találati esélyt növel, illetve újratöltési időt csökkent annak magas szintje, továbbá a képességeket is gyorsabban tudják partizánjaink használni, ellenben, ha alacsony a hangulat, akkor ezek mind csúnyán leromlanak.

A játékmenet hosszútávon repetitív, hisz mindegyik pályán majdhogynem ugyanazt fogjuk csinálni, a bázisépítés is hamar elveszíti a vonzerejét, mivel ott sincs túl sok variációra lehetőségünk. A szerepjátékos részek érdekesek, de limitáltak, és bugokra is számítsunk. Megesett velem, hogy egy támadó kutya lefagyott miután kiszedte az egyik emberem, pedig a többiek ott kuksoltak mellette a bokorban, de mikor felszedtem az elhullott karaktert, akkor a kutya ismét támadásba lendült, és újra kiütötte a feltámasztott partizánt; juhé. Továbbá pályaismétlődés is megeshet, ami kissé cikis, ha csatlakozik hozzánk ott egy szereplő, akinek a másolata már a táborban ücsörög...

A főküldetésekre Zorin köteles ellátogatni.

A főküldetésekre Zorin köteles ellátogatni.


A prezentáció sajnos igencsak lapos. A grafikába nem állnék bele, mert relatíve hangulatos, még ha nem is valami szemet gyönyörködtető. A melankolikus színvilág tökéletesen visszaadja az orosz őszi-téli háborús környezetet, és ezt a zene is nagyszerűen támogatja, annak ellenére, hogy borzalmasan ismétlődő és engem hamar elálmosított. A szinkronok igencsak jóra sikeredtek, bár a feliratozás botladozik itt-ott, illetve az orosz karakterek mosolyogtató brit akcentussal beszéltek. Ja és van magyar felirat, nagyon fontos.

Végső soron a Partisans 1941 kétes érzéseket keltett bennem, mert van a játékmenetben valami megfoghatatlan addiktív mellékíz, amitől nem bírtam letenni (legalábbis egy ideig). Talán az a tény, hogy gondolkozni kell, megtervezni egy rajtaütést, elterelni a figyelmét katonáknak, miközben kikapni egyet egy bokor mellől, mely párosul a pergős, kielégítő tűzharcokkal, és a szimpla, ám némileg érdekfeszítő narratívával tartották bennem a lelket. Mi fog rám várni a következő fordulóban? Nyerni fognak a németek? Tényleg elbukott Sztálingrád? Jó, valószínű nem, de attól még együtt érezhetek a szereplőkkel.

Partisans 1941 / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2020. október 14.
  • Ár: 10.400 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kevésszer látott oldalát kapjuk a 2. VH-nak
  • A különféle elemek egy relatíve szolid játékká egyesülnek
  • Van magyar felirat
  • Könnyen ismétlődővé válik
  • Bug-ok
  • A rengeteg újratöltés jól meg tudja törni a játékmenetet
  • Hang
    6
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    7
6
13 hozzászólás

HAdam

3 éve, 1 hónapja és 24 napja

Jövő héten jön egy "kis" kiegészítő:
https://www.youtube.com/watch?v=lJgbaT0Amrc

válasz erre

HAdam

3 éve, 7 hónapja és 2 napja

HAdam

3 éve, 7 hónapja és 26 napja

muki írta:
Te benne voltál a fejlesztésben, vagy a fordításban? meglepett smiley
Csupán a fordítást követtem el. Meg tesztelés közben közöltem az észrevételeimet mosolygó smiley

válasz erre

muki

3 éve, 7 hónapja és 26 napja

HAdam írta:
Még a német fordító hívta fel a fejlesztők figyelmét a lokalizációs folyamat elején, hogy a Polizei kifejezés nem lesz túl szerencsés a német nyelvterületen. Akkor lett leegyeztetve, hogy itt tulajdonképpen a Hilfspolizeiról van szó. Én is úgy éreztem, hogy a Polizei túlságosan összekeverhető a rendőrséggel, mert hát ugye nem erről van szó. Amúgy több variáció is felmerült, végül pár korabeli dokumentumban sikerült rábukkanni arra, hogy "hipók"-oztak is akkoriban (HIlfsPOlizei). Van is egy kiírás a betöltőképernyők között, ami erre utal. Az viszont már a játékosvideók nézegetése közben esett le, hogy a "hipo" kifejezéssel a játékos akár a képességek leírásánál is találkozhat először, ahol nyilván nem fogja csuklóból vágni, miről is van szó. Ugye, a sztoriban csak a második pályán kerülnek szóba, a betöltőképernyős-segédlet meg ki tudja, mikor ugrik fel...

A játék amúgy sokat javult a múlt heti frissítés után, én szívből ajánlom a stílus kedvelőinek. Még a fordításon is lesz pár finomhangolás, remélhetőleg ezek a következő frissítésnél bekerülnek a játékba mosolygó smiley
Te benne voltál a fejlesztésben, vagy a fordításban? meglepett smiley

válasz erre

HAdam

3 éve, 7 hónapja és 26 napja

Még a német fordító hívta fel a fejlesztők figyelmét a lokalizációs folyamat elején, hogy a Polizei kifejezés nem lesz túl szerencsés a német nyelvterületen. Akkor lett leegyeztetve, hogy itt tulajdonképpen a Hilfspolizeiról van szó. Én is úgy éreztem, hogy a Polizei túlságosan összekeverhető a rendőrséggel, mert hát ugye nem erről van szó. Amúgy több variáció is felmerült, végül pár korabeli dokumentumban sikerült rábukkanni arra, hogy "hipók"-oztak is akkoriban (HIlfsPOlizei). Van is egy kiírás a betöltőképernyők között, ami erre utal. Az viszont már a játékosvideók nézegetése közben esett le, hogy a "hipo" kifejezéssel a játékos akár a képességek leírásánál is találkozhat először, ahol nyilván nem fogja csuklóból vágni, miről is van szó. Ugye, a sztoriban csak a második pályán kerülnek szóba, a betöltőképernyős-segédlet meg ki tudja, mikor ugrik fel...

A játék amúgy sokat javult a múlt heti frissítés után, én szívből ajánlom a stílus kedvelőinek. Még a fordításon is lesz pár finomhangolás, remélhetőleg ezek a következő frissítésnél bekerülnek a játékba mosolygó smiley

válasz erre

Gargameth

3 éve, 8 hónapja és 14 napja

Erenisz írta:
A magyar feliratban a hipo a "Hilfspolizei"-ból jöhetett, ami segédrendőrt, segédrendőrséget jelent, és a helyi kollaboránsokat takarja.
Úúú mindennap tanul az ember, köszönjük szépen mosolygó smiley

válasz erre

Erenisz

3 éve, 8 hónapja és 14 napja

A magyar feliratban a hipo a "Hilfspolizei"-ból jöhetett, ami segédrendőrt, segédrendőrséget jelent, és a helyi kollaboránsokat takarja.

válasz erre

Erenisz

3 éve, 8 hónapja és 18 napja

Szerintem jó lett. Nem szuper, mert van hova fejlődni, de kiindulásnak jó, ennyit megér. Sok jó ötlet elhangzott már a fórumokon, talán figyelembe veszik a későbbiekben. Amúgy simán rá tud függni az ember, ha egyes pályákon szeretnél rámenni arra, hogy mindenkivel végezz mosolygó smiley

válasz erre

Tommy

3 éve, 8 hónapja és 18 napja

Nekem nagyon érdekesnek tűnik, kár hogy a graf tényleg lehúzza. De ennyit szerintem megér.

válasz erre

zender

3 éve, 8 hónapja és 19 napja

Nagyon jópofa játék lett végül, nem erre számítottam. Szerintem király, a magyar felirat pedig óriási húzás!

válasz erre

Patrik94

3 éve, 8 hónapja és 19 napja

Sztori nekem nagyon bejön. Kinézet ne valami combos, az tény, de a hangulat - ahogy látom - kárpótol!

válasz erre

VaPe

3 éve, 8 hónapja és 19 napja

Kicsit drága ahhoz képest, hogy nem olyan jó. Kár érte.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Partisans 1941
10.400 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja