Outlast 2 teszt

2017. május 14.
73.7041
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
adriano profilja, adatai
adriano
Félelem és reszketés, na nem Las Vegasban, hanem a játékkonzol előtt ülve-ezt kínálta számunkra a 2013-as Outlast, méghozzá a jobbik fajtából. Nagyon szerethető kis horror-darab volt, kisebb-nagyobb hiányosságokkal, amelyeket ezúttal orvosolni igyekeztek a Red Barrels fejlesztőcsapat kedves munkatársai. Hogy sikerült-e nekik azt nemsoká elárulom, lámpa lekapcsol, rettegésre felkészülni, itt a horror-berkekben várva várt Outlast 2!
Advertisement


Egy kis insider infó: a trailerek és az előzetes infók alapján bevallom, magam is várakozással vegyes félelemmel tekintettem az Outlast 2-re. Végül aztán úgy hozta a sors, hogy hozzám került, iPet tanult kollégám figyelmeztetése kíséretében, ami az volt, hogy itt bizony nem akármilyen cuccról van szó, ezt az ajánlást pedig a játék kezdőképernyője sem cáfolta meg: ott is figyelmeztettek, hogy a legdurvább durvaságok legdurvábbjaira kell felkészülnünk.

Így elöljáróban elmondom, hogy cseppet sem túlzott senki, aki hasonlóképp nyilatkozott, az Outlast 2 bizony nagyon félelmetes játék, egészen elképesztő képsorokat és ötleteket láthatunk, nem emlékszem, hogy videojátékban ennyire eleresztették volna a gyeplőt bármelyik játékban is. Ezt látni kell, nem is vesézném ki nagyon az ijesztéseket és válogatott brutalitásokat, hogy minél meglepőbb legyen számotokra is, ha leültök elé. Nézzük inkább magát a játékot, mire is vállalkozunk tulajdonképpen?

Ne üss, asszony, most tényleg meg tudom magyarázni!

Ne üss, asszony, most tényleg meg tudom magyarázni!


Az első pillanatokban megismerkedünk főhősünkkel, Blake Langermann-nal, és kedves feleségével, Lynn-nel, akik épp helikopteren ülnek, nem akármilyen ügyben járva (nem, nem esküvőre mennek): egy terhes fiatal lány meggyilkolása ügyében nyomoznak, épp a helyszínre igyekeznek éjszaka, amikor a gép lezuhan. Mi (azaz Blake) valahogy túléljük ugyan a balesetet, de a pilóta meghal, Lynn pedig eltűnik, se élve, se holtan nem látjuk sehol, egy dolgot tehetünk csak tehát: megkeressük, bármi áron.

Kisvártatva egy már első pilantásra is furcsa, baljós településre bukkanunk, nagyon valószínű tehát, hogy Lynn itt van, de a helyiek bizony nem várnak minket tárt karokkal... Kezdődik a gyomorforgató kaland. Ezek az események nem sokkal több idő alatt játszódnak le, mint az, hogy elolvastátok őket, tehát nagyon pörgősen, sallang nélkül csöppenünk bele a sűrűjébe.

Ha nem gond, én ide most nem indulnék el.

Ha nem gond, én ide most nem indulnék el.


Ugyanazzal a félelemforrással operál az Outlast 2, mint az első rész, azzal, ami talán a lerémisztőbb: a szélsőségesen őrülten viselkedő emberekkel. Hasonlóan az előd elmegyógyintézeti ápoltjaihoz, az itt jelenlevő, extrém vallási fanatikus szekta tagjai is sokkal-sokkal félelmetesebbek, mint bármelyik szörny, zombi, vagy bármilyen természetfeletti lény.

Az alapfelálláshoz hozzátartoznak az időről időre felbukkanó flashbackek is, kiderül, hogy hősünket valamilyen rettenetes tragédia sújtja iskolás kora óta, amely a mostani események hatására ismét felszínre tör, mindenféle hallucinációk formájában. Premier plánban, belülről lehetünk tehát tanúi egy ember megtébolyodásának, ilyet nem látni túl gyakran, főleg nem ilyen jól kivitelezve. A történetről többet nem is lőnék le, legyen elég annyi, hogy végig érdekes, feszült, az ember a para-faktor ellenére (vagy épp azért, ha már beruháztunk rá, ugye) is folytatni akarja, és nekem a vége is tetszik, bár egész biztos, hogy lesz, akinek baja van vele, de ez már csak ilyen dolog.

Jólvan, tesó, csak egy kis aprót akartam, nem kell így felkapni a vizet.

Jólvan, tesó, csak egy kis aprót akartam, nem kell így felkapni a vizet.


Ennyit tehát a sztoriról, nézzük magát a jatékmenetet, mégiscsak az a sava-borsa az egésznek. Az Outlast 2 ugyanazt a mechanizmust követi, mint az első rész, jelesül, hogy a rosszarcúakkal szemben teljesen védtelenek vagyunk, harcolni nem tudunk. Blake elég puhány csávó lehet, marad tehát a szégyen a futás, de hasznos elve, és az állandó sötétségben, sokszor teljesen vaksötétségben bujkálás, ez pedig rendkívül jól érzékelteti a kétségbeesettség, a tehetetlenség érzését.

A sötétség maga egyébként esszenciális része a játéknak, az egyetlen reményünk ellene a kis kameránk éjjellátója. Igen, emberünknél kamera van, a nyomozás céljából, mindent rögzít, és bizony nagyon hasznos ez a kis kütyü, gyakran fogunk zoomolni is vele, az említett éjjellátó pedig amellett, hogy valamiért minden horrorban nagyon creepy, ha azon keresztül nézünk, egész egyszerűen elengedhetetlen. Hogy képrögzítő segítőtársunkat üzemben tartsuk, muszáj folyamatosan elemeket szereznünk bele. Ha netán kifogynánk, az nagyon, NAGYON rossz, illik tehát figyelni, rá, mert különben marad a reménytelen botorkálás.

A kukorica gyermekei játékadaptációja. Ez nem az, de az is jó lenne.

A kukorica gyermekei játékadaptációja. Ez nem az, de az is jó lenne.


Éjjellátóval vagy anélkül, lassan szembesülünk játéktechnikai gondokkal is: Blake nem pusztán a harcra képtelen, hanem a mozgási lehetőségei is eléggé inkonzisztensek. Néha Nate Drake-t megszégyenítő módon tudunk vele ugrálni kiszögellésről kiszögellésre, máskor meg elakad egy derékig érő terepakadályban. Ez nem csak kukacoskodás, képzeljétek csak mennyire illúzióromboló, amikor egy ilyen dolog miatt akadunk el valahol, és pillanatokon belül lemészárolnak minket, mikor a józan ész szerint már messze járhatnánk.

Lemészárolni pedig bizony sokszor fognak minket kalandjaink során: hamisítatlan try-and-die stuffal van dolgunk, olyan mértékig, hogy néha már frusztráló is. Elsőre-másodikra, még talán harmadjára is rémisztő az összes ellenfél, de nincs az a vallási fanatikus gyilkos, aki negyedjére, ötödjére, urambocsá' hatodjára már ne válna idegesítővé, hiszen azért haladni is akar az ember, ha már játszik, nem a Hungária körút közlekedési dugóit akarjuk szimulálni, kérem.

Jól vagy, Géza? Ne szimulálj!

Jól vagy, Géza? Ne szimulálj!


Állítólag az utolsó frissítésekkel optimalizáltak valamit a nehézségen, bele se gondolok, hogy előtte milyen lehetett. Apropó, nehézség: itt már lehetőségünk van állítani a fokozaton, ez az elődben nem állt rendelkezésünkre. Örvendetes a fejlesztés, de javaslom, hogy normal-on toljátok, ha nem akartok túlzottan beleőszülni.

Nem csak az ellen keseríti életünket, apróbb logikai feladványokat is meg kell oldanunk a továbbjutás érdekében. Ezek tényleg csak apróbbak, például kötelet kell keresnünk, hogy felmásszunk valahova, vagy oda kell tolnunk valamit egy törött létrához, hogy rákapaszkodhassunk, ilyesmik. Mindezt persze állandó fenyegetettségben, kiválóan érződik ilyenkor is a feszültség, hogy sietnünk kell, mert ebbű' bizony baj is lehet, jó kis részei ezek a játéknak.

Ezekhez se jövök többet kerti sütésre.

Ezekhez se jövök többet kerti sütésre.


Bár említettem alapvető negatívumokat, amelyek mellett nem lehet elmenni, lehúzni egyáltalán nem szeretném a játékot, ennek fő oka pedig a történeten kívül a hangulat, ami a legjobb horrorfilmekkel is felveszi a versenyt. A hanghatások, a képi világ, minden rátesz egy lapáttal. Az Unreal Engine 3 ugyan már nem mai gyerek, de nem csúnya és nem is vesz vissza a játékélményből, igaz, nyilván sokat segít neki a sötétség is (régi igazság, hogy nem találhatjuk csúnyának, amit nem látunk, lehet ez lebegett a Red Barrel-es srácok szeme előtt is), de igazából tényleg nem panaszkodhatunk a grafikára, a hangok meg amolyan horror-klisék, de jól működnek.

A horror-klisék egyébként, ha már itt tartunk, nem csak a hangoknál jelennek meg, de nem lóg ki a lóláb egyáltalán. Jó példa erre egy kukoricaföldes jelenet, amihez hasonlót már mindenki látott horrorban, de mégis a játék egyik legjobb része lett.

Ez horror, tehát kellenek koponyák is.

Ez horror, tehát kellenek koponyák is.


Mindenképpen tudom ajánlani tehát az Outlast 2-t, horror-fanok számára talán még kötelezőnek is mondanám, de a bosszantó hibái miatt sosem lesz klasszikus. Dicséretes viszont, hogy az első résznél egyértelműen jobb, hallgattak a visszajelzésekre, sok minden kijavítottak, amit kellett, és maga a környezet is érdekesebb annál, ami ott volt.

Ha szerettek félni, rosszul nem járhattok vele, csapassátok nyugodtan... Csak legyen a közelben villanykapcsoló!

Outlast 2 / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Túlélő horror
  • Megjelenés: 2017. április 28.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Nagyon ijesztő (ha szereted)
  • Érdekes történet
  • Nagybetűs Hangulat
  • Nagyon ijesztő (ha nem szereted)
  • Néhol frusztráló játékmenet, elakadások...
  • Kopottas grafika
  • Hang
    8
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    8
7
Outlast 2! '>
Outlast 2! '>
14 hozzászólás

domi200

7 éve, 2 hónapja és 11 napja

ez egy nagyon félelmetes játk semmi pénzért nem játszanék vele esetleg 1miliárd euro-ért röhögő smiley oszt társam kivitte az 1-et

válasz erre

adriano

7 éve, 5 hónapja és 6 napja

Mordorer írta:
Éjjellátózás mennyire lett benne túltolva? Arról nem írsz de nekem az pl rohadt idegesítő lenne.
Hááát, nekem nem volt idegesítő, de nagyon sűrűn kell használni, ha ez nagyon zavar Téged akkor lehet nem a Te játékod ez :/ Rengeteg helyen nélkülözhetetlen a játékban, emlegettem is a cikkben.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

[Tiltott felhasználó!]

marco

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

5t3v3nk3 írta:
A képaláírások Nagyon ismerősek.. Nem voltak már hasonlók valahol máshol is? röhögő smiley
Mondjuk a RE7-nél? röhögő smiley A kukorica gyermekeire direkt mintha emlékeznék onnan..röhögő smiley
Pedig nem volt, még hasonló sem.

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

[Tiltott felhasználó!]

Mordorer

7 éve, 5 hónapja és 7 napja

Éjjellátózás mennyire lett benne túltolva? Arról nem írsz de nekem az pl rohadt idegesítő lenne.

válasz erre

Eltohn

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

Egyetlen nagy bajom van vele: hogy minden túlságosan le van szkriptelve benne. Ha egy adott helyen fél méterrel balra lépsz, már halott vagy, ha jobbra, megúsztad. Mindig, ugyanúgy, ugyanott.

Kár érte, mert ez rengeteget levesz az élményből.

válasz erre

VaPe

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

Videók alapján nagyon tetszett, de ez a 6 pontos grafika most elbizonytalanít. Egy ilyen játéknál pont hogy a grafika az egyik legfontosabb elem, na meg persze a hang. De az látom hogy rendben van.

válasz erre

adriano

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

Köszi mindenkinek, örülök ha tetszett a teszt mosolygó smiley

válasz erre

fighterlaci

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

Nem merem megvenni. röhögő smiley

válasz erre

Tommy

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

Tök jó teszt lett, viszont a játék nekem annyira nem adja képek alapján. Ha lesz akcióban PS4-re valahol akkor féláron majd megveszem.

válasz erre

totyak

7 éve, 5 hónapja és 8 napja

A tesztet jó volt olvasni, de kizárt dolog, hogy ennek én nekiálljak. Így is őszülök, sajnos, nem kell még több fehér hajszál röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Outlast 2
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Patrik94 profiljaManiac profilja