Ori and the Blind Forest teszt

2015. március 23.
74.2051
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Fény nélkül képtelenek lennénk az életre. A fény táplálja a fákat, a bokrokat, élteti a növényeket, állatokat és különféle lényeket. A fák adják a levegőt, ami nélkül nem lennének például Naruk sem. A sötétség ezzel szemben a sivárság megtestestője, a gonosz lakhelye és alapvetően a pusztulást idézi elő, ha kitartó és nem vonul vissza a hajnal beköszöntével. Márpedig nem fog, ha nem teszünk valamit.


Az Ori and the Blind Forest megkapó prológussal indít. Hatalmas vihar csap le Nibel erdejére, könyörtelenül tépázza az érző, lelkeknek nyughelyet adó fákat. Egy magányos falevél leszakad, majd a szél tovarepíti egy távoli helyre, ahol a kis levél felfedi valódi énjét, az Élet Fájának fénylő gyermekeként talál rá Ori-ra a hatalmas termetű ámde végtelenül kedves Naru, a medveszerű erdőlakó.

Naru és Ori barátok lesznek, a nagy szőrös lény félti, óvja kis cimboráját. Élik gondtalan mindennapjaikat, csemegéznek a fák bőséges terméséből, szökellve játszanak a hatalmas réteken - egészen addig amíg meg nem érkezik a sötétség. A fény hiánya az élet pusztulását hozza magával, a fák elhullajtják leveleiket, szomorúan kókadoznak, nem teremnek többé gyümölcsöt. Naru egy utolsó mosollyal hagyja itt az életet és ezzel kis barátját, Ori-t is.

Itt még teljes a boldogság

Itt még teljes a boldogság


A kis fény-lény ekkor kel útra, hogy legyőzze az örök sötétet, és visszahozza a fényt, ezzel pedig a vidám, gondtalan életet Nibel fái közé. Utazása során Sein kíséri el őt, egy kis szellem, aki nem csak figyel apró hősünkre, hanem védelmezi is őt, a támadásokban kulcsszerepe van. Kalandjaink kezdetekor Ori az éhezéstől és a szomorúságtól legyengülve alig tud ugrani, lassú és esetlen. Azonban ahogy egyre több és több helyet fedez fel, fejlődik, a Spirit Tree segítségével pedig folyamatosan regenerálódik, egyre erősebb.

Sajnos hiába készítettünk rengeteg saját képet a játékról, az Xbox One nem igazán remekelt a mentésben, így kénytelenek voltunk a hivatalos képekből megosztani...

A 2D platformjátékok minden jól bevált elemét követve, ugrálva, mászva, harcokat nyerve a különböző képességek növelésével fejlődünk és egyre több dologra leszünk képesek. Szépen, egyenletes tempóben megjelenik a dupla ugrás, a falon futás és egyéb olyan képességek amivel könnyebb lesz kalandjaink túlélése. Amikor ellenfél bukkan fel, vagy éppen egy tüskés bokor állja utunkat, Sein segítségével megkűzdünk a gazzal, vagy a... gazzal...

Aztán megindul a hepaj

Aztán megindul a hepaj


Fejlődésünk elemeit háromféle színnel tudjuk megkülönböztetni, így amikor felszedünk egy buborékot, tudjuk mi fog fejlődni pontosan. A sárga színű gömbök az alapvető fejlődésünket segítik, a kék felelős a támadási képességünkért, a zöld pedig az életerő növelését segíti elő. A támadási képességhez tartozik a különféle ajtók kinyitása is, vannak helyek ahol csak kellő számú gömb összeszedése után tudunk továbbjutni, a zárt kapu felnyitásával.

A játékban egy egészen egyedi mentési lehetőség áll rendelkezésünkre, egész pontosan akkor és ott mentünk ahol és amikor akarunk, feltéve ha rendelkezésünkre áll a megfelelő mennyiségű képesség. A Soul Link-nek nevezett képesség egy checkpointot hoz létre, ahonnan újrakezdhetjük a kihívást, amiben épp elbuktunk. Ez a játék első harmadában nem fog olyan nehezen összejönni, később azonban folyamatosan bonyolódik a helyzet, jobban be kell osztanunk, melyik képességet mikor és hol, legfőképpen pedig hogyan használjuk fel.

Élőlények nélküli tavacska... Lett mióta megjöttem.

Élőlények nélküli tavacska... Lett mióta megjöttem.


Az Ori and the Blind Forest ugyanis egy idő után roppant nehézzé tud válni, sokszor fogunk újjáéledni. Vannak helyek, amiket csak kitartó gyakorlás után lehet teljesíteni, amivel igazán retró érzést vált ki a gamerben a stuff, egészen régi emlékeket képes felidézni ezzel. Nagyjából a kilencvenes években tapasztalt nehézségű részekkel találkozhatunk időnként, ami nagyon jó, mert ez ritka a mai játékoknál, amikor maximum a jobbra vagy balra irányításban kell legtöbbször dönteni.

Ahogy haladunk előre az erdőben, lekűzdve a rengeteg nehézséget, úgy szabadul fel, nyíilik meg a fény előtt az út. Nibel erdeje egyre szebb és világosabb, újra élet költözik belé. Többek között ez a folyamatosan megújuló látvány, az átalakuló környezet sarkallja a játékost arra, hogy ne tegye le a kontrollert, hanem küzdjön tovább, amíg el nem éri a célt, az erdő és ezzel az élet megmentését.

Egész barátságos környezet. Már ha a poklot nézzük.

Egész barátságos környezet. Már ha a poklot nézzük.


A játék grafikája valami elképesztően sikerült, a Unity motorral hajtott látványvilág álomszép, a festmény és a rajzfilm egyesítése, mindez egy platformjátékba ültetve már-már tökéletes elegyet alkot. A hang és a zene külön megérne egy misét, ilyen szívbemarkoló muzsikával ritkán találkozhatunk játékban, de még filmen is. A kép és a hang együtt egészen fergeteges elegyet alkot, döbbenet, hogy egy indie játékról van szó.

Az Ori and the Blind Forest egy gyönyörűen megkomponált mese, aminek mi vagyunk a főszereplői. Egy megható történet sötétségről és fényről, gonoszságról és jóságról. Kihagyhatatlan indie alkotást tett le az asztalra a Moon Studios.

Ori and the Blind Forest / Tesztplatform: XBOX ONE

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2015. március 11.
  • Ár: 5.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Csodálatos grafika és zene
  • Nagyszerű hangulat
  • Időnként túl nehéz
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8
15 hozzászólás

wegh

9 éve, 10 hónapja és 9 napja

Nagyon bejövős a teszt és a játék is. Felketült a listámra. Nekem meg külön pozitívum, hogy nincs benne multi, mert sokszor feleslegesen rakják bele és kevesebb idő jut a single rész kidolgozására.

válasz erre

zender

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

BatedMoldHUN írta:
A játék 4000 Ft-ba kerül csak, és az negatívumnak leírni, hogy nehéz az szánalmas. Akkor majd a Bloodborn-re is adjatok 5 pontot, mert az meg nagyon nehéz. Szánalom.
Az a szánalom hogy szemlátomást nem olvastad el a cikket de kritizálsz. Sehol nincs az írva hogy nehéz, hacsak az nem hogy időnként nehéz. Rengeteg pontot kapott, nem is értem a csipogásodat.

válasz erre

marco

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

BatedMoldHUN írta:
A játék 4000 Ft-ba kerül csak, és az negatívumnak leírni, hogy nehéz az szánalmas. Akkor majd a Bloodborn-re is adjatok 5 pontot, mert az meg nagyon nehéz. Szánalom.
????? Te biztos hogy ezt a tesztet olvastad? röhögő smiley Rommá magasztalom a gammát.

Pfffffffffffff röhögő smiley

válasz erre

BatedMoldHUN

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

A játék 4000 Ft-ba kerül csak, és az negatívumnak leírni, hogy nehéz az szánalmas. Akkor majd a Bloodborn-re is adjatok 5 pontot, mert az meg nagyon nehéz. Szánalom.

válasz erre

VaPe

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

Nagyon szemkápráztató a látvány, tényleg oylan mint egy mesefilm. sok ilyen játék kéne, sajnos nagyon kevesen fektetnek bele ennyi energiát...szomorú smiley Főleg nem az AAA címeknél. Ami roppant szomorú.szomorú smiley

válasz erre

zender

9 éve, 10 hónapja és 10 napja

De jó hogy van PC-re is! Mindenképp kipróbálom, nagyon tetszik!

válasz erre

MKrisz45

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

Jónak tűnik ki kell probáljam röhögő smiley

válasz erre

csirkee

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

Nekem való! Bár az eleje nagyon szomorú, de amúgy jó kis játék!

válasz erre

petrovicsz

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

Hát ez... Ez... Ez valami csoda! meglepett smiley Gyönyörű. A zenébe belehallgattam, nagyon durva az is!meglepett smiley

válasz erre

xpforever

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

Gyönyörű

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

[Tiltott felhasználó!]

totyak

9 éve, 10 hónapja és 11 napja

Szemezek vele már bejelentése óta, talán ez olyan játék lenne, ami le is köt.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Ori and the Blind Forest
5.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaMonyo profilja