Onrush teszt

2018. június 09.
70.3541
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Motorstorm nevű off-road versenyjáték szerintem nagyon sokunk kedvence volt az előző generáción. Valami miatt szegény alaposan eltűnt a süllyesztőben, pedig bőven lenne keresnivalója a mostani palettán. Szerencsére nem kell tovább bánkódnunk, mert itt az Onrush, ami kvázi a szellemi örököse, annak minden pozitív és negatív hozadékával együtt.
Advertisement


Meglehetősen unortodox verseny-stuffal állunk tehát szemben, annál is inkább, mivel maga a cél sem az, mint a műfajtársak túlnyomó többségénél. Most persze felmerül a kérdés, hogy mi másra is törekedhetnénk egy ilyen játékban, mint arra, hogy elsőként haladjunk át a célvonalon? Nos, az Onrushban ez már csak azért sem valósulhat meg, mert nem igazán van célvonal.

Ha győzedelmeskedni szeretnénk, akkor nemes egyszerűséggel a legtöbb pontot kell összegyűjtenünk csapatunk számára. Ezt specifikus kapukon való áthaladással, vagy az ellenfél járgányának leamortizálásával érhetjük el, attól függően, hogy éppen melyik játékmódban toljuk.

Nahát, egy olajtócsa!

Nahát, egy olajtócsa!


A különféle pályákon megrendezett futamokon két hattagú csapat vesz részt. Nagy szerencse, hogy az azonos csapatokon belüli verdák is eltérőek, mindenkinek megvan a maga speckó képessége és tulajdonsága. Nézzünk egy-két konkrét példát: Az Outlaw egy kicsi, mozgékony motorkerékpár, amely könnyedén szlalomozgat az ellenfelek/versenytársak között, viszont igen sebezhető a nagyobb járművekkel szemben.

A másik véglet a Titan, egy böszme nagy kamion, amivel letarolhatjuk a számunkra kevésbé szimpatikus egyéneket, de szükségszerűen lassabban mozgunk, mint a kisebb benzinfalók. Ezeken az alap jellemzőkön túl minden gépnek van egy plusz képessége is, az úgynevezett Rush Ultimate. Az Outlaw például egy égő nyomot hagy maga után, ami aztán megkeseríti a rajta áthaladók életét, tehát a hatékony használathoz mindenképp elöl kell tartanunk a versenyben.

Hogy ezeket a menő skilleket előhozzuk, elegendő "Rush"-t, (vagy nitrót, ha úgy tetszik) kell gyűjtenünk, amit a járművek eltérő tulajdonságaira alapozva kell begyűjtenünk. A motorokkal például trükköznünk kell a levegőben, míg az Outlaw esetében veszélyesen kell vezetni, tereptárgyakat szűken megkerülve.

Egyszer nagyon elkaplak

Egyszer nagyon elkaplak


Mondanom sem kell, hogy az egyes járgányok kiismerése, tesztelése nagyon fontos részét képezi a játéknak, és szerencsére elég szórakoztató is tud lenni, ahogy az is, hogy tényleg állandó a "rush", a pörgés. Bár a csata körökre osztott, olyan megoldást alkalmaztak, hogy az egyes menetek között gyakorlatilag semmiféle átvezetés vagy töltőképernyő sincs, csak autózunk körbe a pályán, mígnem egyszer csak már a következő versenyben találjuk magunkat.

A versenyek, vagy ha úgy tetszik meccsek közti idő szintén nagyon rövid. Ha összetörjük magunkat és kiesünk, még csak a telót sincs idő csekkolni, hogy van-e valami újság például a GC-n, hisz mindössze öt másodpercünk van új kocsit választani, és már folytatódik is az őrület. Hovatovább, ha lemaradunk a mezőnytől, akkor segít rajtunk a program, "előredob" minket, hogy folyamatosan akció közelben legyünk. Nincs idő pihengetni, itt verseny van, kérem szépen!

Mano vs mano bijádzs

Mano vs mano bijádzs


Meglehet, hogy ez így elolvasva jól hangzik, de játszva már kicsit kevésbé tetszetős a dolog. Egyrészt előjön a túl sok érzés, másrészt meg ilyen állandó pörgésben nehezebb kiismerni az autókat, és úgy általában az egész játékmenetet is, főleg a kezdeti időkben. Versenyen kívül sok mindent elolvashatunk még az egyes motortípusokról is, de hát az nem épp fun, valljuk be őszintén.

Aztán tegyük fel, hogy az egyik körben nagyon elkenik a szánkat, és megvilágosodva rájövünk, hogy verdát kéne váltani. Sajnos már késő bánat, ugyebár nincs szünet a következő kör előtt, nem tudunk taktikát váltani, kicsit elgondolkodni. Igazából semmit, úgyhogy jó eséllyel kinéz egy popsira huppanás a következő körben is.

Ki mondta hogy nem tudok tócsán járni?

Ki mondta hogy nem tudok tócsán járni?


Beszéljünk kicsit magáról a versenyzésről is, amely többnyire ugyan élvezhető, de azért megvannak a maga bizarr hibái, amelyek sokat elvesznek az összképből. Nem túl örvendetes például, hogy összesen négy fajta játékmód található a stuffban. A Countdown kapun áthaladós, ahol még azelőtt kell keresztülszáguldani az úgymond ellenőrzőpontokon, mielőtt az időszámlálónk lejárna. Előbb-utóbb persze mindenképp lenullázódik a számláló, és értelemszerűen az a csapat nyer, aki tovább bírja.

Az Overdriveban állandóan nyomni kell a rush-t, amiért pontokat kapunk és az nyer, aki eléri a megadott mennyiséget. A Switchnél három élete van mindenkinek, míg a Lockdown-nál egy mozgó területre kell bejuttatnunk több csapattagunkat bizonyos ideig. Szóval ez így elsőre elég karcsú.

Személy szerint azt is a negatívumok közé sorolom, hogy bizonyos értelemben céltatlan a versenyzés, nem tartunk helyileg semerre sem, csak a pontokat gyűjtögetjük. Gondoljatok csak bele, ilyen módon elveszik a sokszor oly bizsergető, már csak egy kör van hátra érzés. Örömmel vettem volna, ha legalább egy külön játékmód keretein belül lehetőség nyílna egy ilyen klasszikus értelemben vett futamra.

Hű, osztán a beton hol marad?

Hű, osztán a beton hol marad?


A vezetés érzése is nagyon fontos az ilyen programokban, az Onrush pedig ezt sajnos nem nagyon teheti ki az ablakba. A kocsik súlytalannak érződnek, inkább hasonlítanak go-kartokra a Mario Kart világából, mint a Burnout izomautóira. Bár hangulatában némileg eltérő játékról beszélünk, valami ahhoz hasonló élmény jót tett volna itt is.

Megkérdőjelezhető az is, hogy vajon egy alapjában véve autóverseny-program mennyire tud működni, mint co-op akciójáték. Van ugye multink, de az esetek többségében mindenki a saját dolgával törődik, s ez valahol érthető is. Kinek van kedve az eszeveszett száguldás közben még a csapat többi tagjára is figyelni? A koncepció teljesen érthető, de ezen a műfajon belül egyszerűen nem igazán tűnik működőképesnek.

Száll a kakukk a fészékre

Száll a kakukk a fészékre


Továbbá ott vannak ugye az ütközések. Az csak az egyik dolog, hogy néha szinte rögtön a respawnolásunk után végzetesen belénk rohannak, ami elég idegesítő lehet, tekintve hogy általában tehetetlenek vagyunk ellene. Futam közben ugye gyakran mi magunk igyekszünk előidézni apróbb ütközéseket, ez a taktika része, viszont törésmodell mint olyan nem nagyon van, a kisebb koccanások tét nélkülinek tűnnek, a nem létező fizika pedig már csak hab a tortán.

Sok esetben eléggé kiszámíthatatlan, hogy hogyan fog reagálni a delikvens, ha nekimegyünk, erre pedig mondanom sem kell, hogy nehéz taktikát vagy akár küzdőstílust felépíteni. Az ugratások, a repülések is nagyon műanyagok, ráadásul ha bármilyen okból kifolyólag túl lassan hajtunk rá egy rámpára, akkor több kár lesz belőle, mint haszon.

Ott az a zöld izé. Na, azon kéne átmenni

Ott az a zöld izé. Na, azon kéne átmenni


De hogy ne fanyalgással zárjuk a cikket, mindenképp meg kell még említenem a külcsínt, ami meglehetősen pofásra sikeredett. Folyamatos az akció, stabil a képfrissítés szerencsére. A pályák egészen változatosak, jól felépítettek, ráadásul a legtöbbnél felfedezhetünk valami külön poénos elemet. A verdák dögösek, ráaádsul megnyitható extrák miatt agyon pimpelhetjük őket. A zenék szintén remekül eltaláltak, az elektronika keveredik a metállal, megfelelő arányban. Sokszor azon kaptam magam, hogy bőszen bólogatok az ütemekre.

Van egy csomó olyan aspektus, amelyek miatt szerethető az Onrush. Ilyen például az adrenalintól fűtött, állandó pörgés-már persze az olyan gamereknek, akik ezt keresik egy játékban. Tény az is, hogy ma már kevés az árkád verseny-stuff, úgyhogy valamilyen szinten hiánypótlónak is tekinthetjük, ráadásul kicsit újítani is igyekeztek a stíluson.

Ez mind szép és jó, de a legjobb esetben is közepes vezetési élmény, a nulla törésmodell és az elképzelésnek megfelelni képtelen multi elég terjedelmes árnyékot vet a végső produktumra. A zsanra kedvelőinek megérhet egy próbát, nem nevezném rossznak, de pl. a Burnout-hoz még nem sikerült felnőni. (A teszt elkészítéséhez adriano is nagyban hozzájárult, nagy pacsi neki!)

Onrush / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2018. június 05.
  • Ár: 14.790 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Kellemes külcsín
  • Egyszerű, adrenalinban tocsogó versenyzés
  • Korrekt Motorstorm utánérzet
  • Iszonyúan fapados multi
  • Kicsit kevés jármű
  • Nagyon kevés játékmód
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
7.5
Onrush, ami kvázi a szellemi örököse, annak minden pozitív és negatív hozadékával együtt. '>
Onrush, ami kvázi a szellemi örököse, annak minden pozitív és negatív hozadékával együtt. '>
8 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

5 éve, 2 hónapja és 1 napja

[Tiltott felhasználó!]

Mordorer

6 éve, 3 hónapja és 6 napja

Őszintén mondom, én sokkal rosszabbra számítottam, úgyhogy ez pozitív csalódás. Ha kijavítják az apróbb hibákat, nagy csapatásokat lehet majd vele csinálni!

válasz erre

Direktor

6 éve, 3 hónapja és 7 napja

Jó poén, nagyon el lehet vele lenni. mosolygó smiley

válasz erre

petrovicsz

6 éve, 3 hónapja és 7 napja

Szerintem ***** jó lett ez a játék. Nekem legalábbis pont arra való, amire kell: kikapcsol, nem kell gondolkodni, csak tompulva tolni és kész. röhögő smiley

válasz erre

Vidoros

6 éve, 3 hónapja és 8 napja

Nem voltak nagy elvárásaim, így nekem ez egy pozitív csalódás a teszt alapján. Be is rendelem. mosolygó smiley

Multi annyira nem is mozgat, meg majd kijavítják. röhögő smiley

válasz erre

Gólem

6 éve, 3 hónapja és 9 napja

Hát ez jobb lett mint amit vártam. mosolygó smiley

válasz erre

muki

6 éve, 3 hónapja és 9 napja

Kár a hibákért, mert óriási potenciál volt benne. szomorú smiley

válasz erre

Ronalddo

6 éve, 3 hónapja és 9 napja

Akkor tipikus egynek jó lett... Nem baj, nekem hétfőn érkezik. mosolygó smiley

válasz erre
Onrush
14.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja