NBA 2K18 teszt

2017. október 02.
68.3492
iPet profilja, adatai
iPet
Talán nem túlzás azt állítani, hogy az NBA szurkolók sosem várták ennyire a szezonkezdetet, mint most. Teljesen felborultak a tengelyek, szupercsapatok jöttek létre, amik legit kihívói a GSW-nek, de megérkezett a Nike is, mint új mezszponzor. Volt itt dráma (Irving és Melo kálváriája), jófejkedés (Chris Paul korrekt lelépése), de ami ennél is fontosabb, hogy megérkezett az NBA 2K18, ami egy teljesen átszerkesztett MyCareer móddal és egyéb nyalánkságokkal próbál meggyőzni minket a vásárlásról.
 


Nem titok, hogy a rajongásig szeretem és tisztelem a 2K sorozatot, mert hihetetlenül jól adja vissza azt a miliőt, ami az NBA-t körülveszi. Becsülöm a fejlesztőket, akik több fórumon és ponton figyelik a rajongók visszajelzéseit, majd igyekeznek beépíteni azokat az épp aktuális darabba, hogy tényleg olyan legyen az egész virtuális NBA, ahogy azt ők és mi elképzeltük.

A 2K17-et túlzás nélkül rommá játszottam, pontosan ezért vagyok végtelenül szomorú, hogy le kell húznom az idei részt, mert a készítők gyakorlatilag szembeköpték mindazt, amit eddig elértek. Igen, ez a cliffhanger helye.

Curry csak bedobja, nem?

Curry csak bedobja, nem?


Azt már talán a tavalyi rész tesztjében is említettem, hogy az USA-ban hihetetlen nagy presztízse van annak, ki lesz az aktuális 2K borítóján. Idén Kyrie Irvingre esett a választás, aki tényleg szupersztár, viszont nem túl okos, mert eléggé zord kijelentésekkel borzolja rajongói idegrendszerét. Például szerinte a Föld lapos.

Ezt csak azért írtam le, mert a főmenüben egy idézetet látunk tőle, de a fentiek miatt csak nevetni tudok rajta. Ennél jóval keményebb az, hogy már kész voltak a fizikális kópiák, amikor csapatot váltott, így ha jól tudom, a dobozos változat elején még Cleveland mezben pompázik, viszont a stuff borítóján már a Boston színeit viseli.

Ne értsetek félre, ezt nem hibaként róttam fel, mivel a játék jóval hamarabb jelent meg, mint ahogy az átigazolási szezon lezárult, plusz azért ez nem mindennapi jelenség. További rossz hír, hogy néhány, az utolsó pillanatban elcserélt sztár szintén még az előző csapatában játszik, így Carmelo Anthony-t Knicks-nél, Dwyane Wade-et meg a Chicago-nál keressük.

Lehet, hogy az idei offseason miatt érdemesebb lenne pár héttel csúsztatni majd a következő darab megjelenését, hogy legalább ezeket a problémákat elkerüljék. Ami elsőre feltűnhet, hogy egy csomó menüpont eltűnt. Szerencsére nem véglegesen, ezeket szimplán csak az eléggé megújult MyCareer-nél érjük el, ami a Run the Neighborhood nevet kapta.

Egy kis cukor, szeretet és megbecsülés, aztán kész is van Marco!

Egy kis cukor, szeretet és megbecsülés, aztán kész is van Marco!


Ennél jóval nagyobb öröm, hogy a játék saját készítésű műsora, a 2KTV marad, bájos műsorvezetőjével egyetemben. Itt érdekességeket, extra háttérinfókat valamint interjúkat találunk elég profi tálalásban, szóval, ha érdekel a kosárlabda világa, gondolom, örömmel fogod megtekinteni az epizódokat. A teszt pillanatáig az első három érhető el egyébként.

A további mellékzöngéket kerüljük el, nézzük, hogyan sikerült tesztünk gerince, a karrier mód. A sztori szerint mi DJ-t alakítjuk, aki nagy tehetségnek indult anno, de aztán inkább elkezdett zenélni, most meg visszatérne a parkettre. Egy streetball meccsen figyel fel rá kedvenc csapatunk megfigyelője, onnantól kezdve pedig mi alakítjuk sorsát.

És tulajdonképpen ennyi az egész. Nincs család, nincs dráma, nincs igazából semmi, amit az utóbbi években megszoktunk: a meccsek előtt és után kapunk némi interakciót, de ennyi. Ez nem feltétlenül baj, mert így elkerültük a feleslegesen izzadságszagú sztori vonalat. Hősünk fizikai kivetülését teljesen saját képünkre formálhatjuk, viszont sajnos a személyiségén nem változtathatunk. Számomra elképesztően idegesítőek, már-már visszataszítóak voltak a maradék párbeszédek, annyiszor hallottam a bro meg bra meg a y'know what imma sayin kifejezést.

És ezeket sajnos eltekerni sem tudjuk. Az RtN egyébként tényleg az, amit már a neve is sugall: kapunk egy amolyan mini világot (egészen pontosan kettő darab rövid utcát) lokációkkal, amiket kedvünk szerint bejárhatunk annak függvényében, hogy mit is csinálnánk szívesen.

Kissé szűk popiban a naci

Kissé szűk popiban a naci


Bemehetünk csapatunk edzőkomplexumába, meglátogathatunk egy konditermet, a Playgroundon streetball meccseket vívhatunk, más pályákon pedig tolhatunk 1vs1 dolgokat, esetleg zsákolóversenyt rendezhetünk. Ide kerültek a már emlegetett, hiányzó dolgok is, például a Pro-Am opció, ami egy külön épületet kapott, vagy a MyCourt, amit loft lakásunkban találunk és természetesen kedvünkre pimpelhetjük.

Persze nem csak ezek vannak az utcán, hanem tetováló szalon, fodrász, különféle üzletek ahol ruhákat vásárolhatunk magunknak, de akad egy stúdió is, ahol Damian Lillard-dal írhatunk új dalokat. Lesz külön helye persze magának a 2K-nek, ahol egyrészt gyönyörködhetünk az eddigi kiadások plakátjaiban, másrészt egy kazalnyi szórakoztató minijátékban vehetünk részt.

Természetesen nem vagyunk egyedül itt, hanem egy csomó játékost látunk, akik tőlünk függetlenül tevékenykednek, így tulajdonképp egy hub-ot hozva létre. Meglehetősen flottul zajlik ha be akarunk csatlakozni bármilyen tevékenységbe, mindösszesen egy körre kell ráállnunk, aztán amikor mi következünk, már szólítanak is. Ez az egész leírva jól hangzik, viszont kettő dolog megöli tulajdonképp az egészet. Az egyik ilyen a botrányos mennyiségű töltési idő.

Teljesen mindegy, mit akarunk csinálni, mindenhol kell várnunk majdnem másfél percet, mire betölt a rendszer. A másik ilyen az a közlekedés: noha tényleg nem nagy a bejárható terület, gyalog így is sokáig tart eljutnunk egyik pontból a másikba. Persze van bicikli, viszont az meg 90-es szinthez van kötve. Szóval ezt sokkal jobban át kellett volna gondolniuk, mert ez a két hiba együtt nagyon frusztráló.

Egész pályás letámadás dikk

Egész pályás letámadás dikk


A játékmechanikába szerencsére nem nyúltak ilyen drasztikusan, inkább megpróbálták finomhangolni azt. Még mindig nagyon szórakoztató és látványos, de apróbb visszalépések sajnos itt is történtek. Nem értem például, hogy minek kellett megváltoztatni azt a csíkot, ahol a dobásunk pontosságát láthattuk.

Karakterünk bal felső sarkába került át az alsó sáv helyett, ami nagyon zavaró, így alaposan meg fogunk szenvedni, mire átállunk erre. Összességében kicsit szigorúbb lett a rendszer, aminek köszönhetően vért fogunk izzadni, mire stabil kezdők lehetünk NBA csapatunkban. És akkor jöjjön az, ami példa nélkül kiverte mindenkinél a biztosítékot, nevezetesen a mikrotranzakciótól függő teljesítmény.

Emberünk alapból az elég halovány 60-as szinten kezd, meglehetősen minimális értékekkel, nulla badge-gel. Ahogy megszokhattuk, mérkőzés közben értékel minket a gép, a végén pedig egy kollektív egészbe rendezi teljesítményünket, ami hogyha eléri a 100 százalékot, akkor növekszik az a mérföldkő, amíg tulajdonságainkat fejleszthetjük.

Ahhoz, hogy ezt megtegyük, helyi valuta, azaz VC szükséges. Ennek segítségével növelhetjük hárompontosainkat, sebességünket, pattanózásunkat, védekezésünk, satöbbi. Minél magasabbak ezek az értékek, annál jobb az overall rating. Jön a csavar: egészen konkrétan minden VC-be kerül. A cipők, a ruhák, a fodrász, a tetoválás, a kiegészítők és még sorolhatnám.

Rachel Demita. Szívesen.

Rachel Demita. Szívesen.


Egy lejátszott meccs után, szponzori pénzzel együtt olyan 7-900 VC-t kapunk. Egy jobb Jordan cipő olyan 3000, arról meg nem is beszélve, hogy minél magasabb szinten vagyunk, annál többe fáj egy-egy képességünk felhúzása, így két-három lejátszott mérkőzés után tudunk valamit kezdeni a megszerzett pénzmaggal.

Persze Forintért bármikor vehetünk magunknak VC-t, felgyorsítva a folyamatot, sőt, az egyik előrendelői csomagban 150 ezer kreditet kaptak azok, akik azt vették meg, így szinte azonnal felhúzhatták magukat 80 körülire. Gondolom sejtitek, így kezdetben mennyi esélyünk van ellenük. Nyilván ez a modell nem ismeretlen a Free to Play dolgok esetében, de undorítónak tartom, hogy egy teljes árú program esetében is így nyúljanak bele az egészbe.

Technikai oldalról hozza az eddig megszokott, elképesztően durva minőséget, ami nem csoda, hiszen negyedik éve reszelik azt. Szinte az összes kosaras megszólalásig hasonlít önmagára, ami természetesen nem csak fizikális paraméterekben mutatkozik meg, hanem a jól megszokott animációkban is.

Curry ugyanúgy csapkodja magát egy jó trojka után, mint az életben, LeBron pedig pontosan annyira tank, mint lenni szokott. A közönségen szintén javítottak, bár még mindig nagyon messze vagyunk a kiemelkedően jótól. Nagyon látványos, ahogy a meccsek után le vagyunk izzadva, főleg a közeli snitteken.

Hinnye de jóképű kölök vagyok

Hinnye de jóképű kölök vagyok


A mesterséges intelligencia szintén fejlődött, még az elődhöz képest is sokkal kevesebb érthetetlen megmozdulás van, bár nem tűntek el teljesen. Továbbra is jelen vannak azok az animációk, amiket ha elkezd a rendszer, végigviszi akkor is, ha mondjuk hárman állunk az épp támadó játékos előtt, meglehetősen mulatságos szituációkat hozva létre ezzel. Ezzel együtt, ha tisztán a kezelhetőséget és mechanikát nézem, még mindig a kosárlabda játékok krémjével játszhatunk.

Nagyon sajnálom, hogy ennyire le kell húznom a programot, de meg kell tennem, mivel a mikrotranzakciók ilyen fokú bevezetése igazi, szemét mélyütés a rajongóknak. Gondolom sejtitek, hogy szinte minden elérhető fórumon elképesztő módon kutyázzák a fejlesztőket, hogy ezt miért kellett.

Finoman szólva is beszédes, hogy a metacriticen 1.9 jelenleg a user rating. Erre szerintem még sosem volt példa. Persze nem csak ezek a hibák, hiszen ott van a hihetetlenül durva töltési idő és a felemás MyCareer.

A Szolnoki Olaj egykori hátvédje egészen messzire jutott.

A Szolnoki Olaj egykori hátvédje egészen messzire jutott.


Az alapötlet tényleg jó, de a megvalósítás az RtN-nel nem valami sikeres. Persze ha ezektől el tudunk vonatkoztatni, akkor még mindig látványos, szórakoztató a 2K18, de idén meglehetősen sok kompromisszumot kell hoznunk a teljes élvezethez.

Noha a pontszám így sem rossz, de jó szívvel nem tudom senkinek sem ajánlani próba nélkül. Remélem, a következő résznél nem követik el ezeket a szarvashibákat, kár lenne érte.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

NBA 2K18 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

jó lesz ez!
  • Stílus: Sport
  • Megjelenés: 2017. szeptember 15.
  • Ár: 14.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Elképesztően látványos
  • Folyékony mechanika
  • A mikrotranzakciók befolyásoló tényezője
  • Kidolgozatlan The Neighborhood
  • Brutális töltési idők
  • Hang
    7
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    5
7.3
6 hozzászólás

bekecs

2 hete és 1 napja

Engem a mikrotranzakciókkal elvesztettek. Ha valaki ilyenen akar keresni akkor adja ki ingyen a játékot.

válasz erre

Eltohn

2 hete és 5 napja

Metacritic 1.9!!!!! Az elég durva! Mikrotranzakció gusztustalan és sajnos egyre gyakoribb. Ha ingyen lenne a játék azt mondok de így... Így nagyon nem ok.

válasz erre

Direktor

2 hete és 5 napja

Egész jó pontot kapott, rosszabbra számítottam. Egy próbát megér nekem, de csak haverokkal.

válasz erre

totyak

2 hete és 5 napja

Néztem előző genes gameplayeket, ha valaki csak az élményre megy, annak még jó az is.

válasz erre

Tommy

2 hete és 5 napja

Na hát ez is kijött még kávédarálóra is! Kár hogy a hangulat ennyire lerántotta.

válasz erre

fighterlaci

2 hete és 5 napja

Francba, tetszik. Pedig nem akarok sportjátékot!

válasz erre
NBA 2K18
14.990 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

rDAVE profiljaPaint profiljaLaci721 profiljaMonyo profiljagery1113 profiljaiPet profiljaturatur profilja