Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy teszt

2018. május 09.
74.8301
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A gamer Naruto rajongóknak talán déja-vu érzésük lesz a címmel kapcsolatosan, és joggal kerekedhet a szemük a csatolt adatlapon feltüntetett megjelenési dátum és a most megjelent teszt dátuma között, hiszen menten kiderül, hogy ez nem egy mai játékgyűjtemény, tesztünk alanya még tavaly nyáron jelent meg PS-re, Xbox-ra és PC-re. Most viszont büszkén kijelenthetem, hogy a platformok sora eggyel bővült, mivel most már Switchre is kapható; erről szól mai tesztünk.
Advertisement


A név kötelez, így nem lesz meglepő, hogy három játékkal van dolgunk, melyet egy cím alá suvasztottak be; ezek a Naruto: Ultimate Ninja Storm, és a Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2, illetve 3. Egyszerűnek kinéző verekedős játékokkal van dolgunk, melyek az ismert anime- és mangasorozat történetét próbálják meg a Harry Potter játékokhoz hasonlóan összefoglalni, több-kevesebb sikerrel. Ez azt jelenti, hogy legtöbb esetben az anime-ből már ismert történetszál leegyszerűsített verziójával lesz dolgunk, ahol mi irányítjuk az épp középpontban lévő karakterek egyikét (de javarészt Narutót).

Mivel mégiscsak játékokról van szó, egyik sem fog a sorozathoz hasonló részletességgel belemenni a történetbe, csak a legfontosabb dolgok vannak prezentálva. Cenzúrázásból fakadóan a vér jelenléte drasztikusan minimálissá válik, a Raikage sem hagyja el karját és a női karakterek is vagy ellaposodnak, vagy nagyon jól álcázzák, hogy áldottak. Ettől viszont rendkívül furcsává válnak a fürdőrucis alternatív skin-ek, és ismét előbújik az öreg kérdés, hogy valóban jó ötlet-e a manga/anime megjelenítést és stílust átültetni játékokba vagy a való életbe?

Értékeljük a próbát, kedves Naruto, de Frank West-nek ez jobban ment.

Értékeljük a próbát, kedves Naruto, de Frank West-nek ez jobban ment.


Nagyjából egy kaptafára készült mindhárom játék, minimális fejlődéssel; leginkább a környezet, a narráció és a különféle harci technikák változnak, de a mag, vagyis a harcjelenetek struktúrája megmarad ugyanolyannak. Ez jó lehet, ha bevált a rendszer, és nem bánjuk, ha nincs frissítve, de, aki a klasszikus verekedős stílusnak a híve (ahol több mint egy támadás gomb van) annak bizony hiányérzete lesz.

Kezdjük az első alcímmel, a Naruto: Ultimate Ninja Strom-mal. Itt az alap Naruto sorozat szereplőgárdájával fogunk találkozni, miközben missziókat teljesítünk, és felfedezzük a Hidden Leaf Village-et és annak a szegényes lakosságát. Az alapelgondolás jó, a kivitelezés már kevésbé.

A missziók D-től S-ig terjednek, nehézségi fokuk is eszerint változik, de alapvetően nem kötelező küldetések ezek. Amik viszont kötelezőek, azok a beszélő megnevezéssel ellátott sztoriküldetések, melyek effektíve a történet ikonikus harcait hozzák el nekünk. Csakhogy ezeknek a megkezdése Mission XP-hez van kötve, melyet csakis a "mellékküldetésekkel" lehet szerezni.

Fordított gravitáció no jutsu. Én megfordulok, te elrepülsz.

Fordított gravitáció no jutsu. Én megfordulok, te elrepülsz.


A "Side-mission"-ök legtöbb esetben harcok, különleges győzelmi feltétellel (amellett, hogy természetesen le is kell győznünk ellenfelünk), mely lehet ninjutsu-val, vagy rosszabb esetben dobással bevinni az utolsó találatot, vagy kevés életet veszíteni és hasonlók. Persze vannak olyan missziók is, melyek kimerülnek annyiban, hogy tegyünk meg egy bizonyos számú lépést, törjünk szét valamennyi tárgyat, vagy játsszunk a játékkal ennyit és ennyit, így mindig lesz elég Mission XP a történet folytatásához, főleg, hogy a legtöbb mellékküldetés könnyű, kivéve egy-két idétlenül túlnehezített harcot.

Nincs túl sok újrajátszási értéke a játéknak sajnos, nem is nehéz különösképpen, illetve a fent említett Mission-XP-farmolás és a falu milliószori berohangálása (állandóan megjelenő tekercsek és egyéb gyűjtenivalókból kifolyólag) roppant monotonná és unalmassá tudja tenni a játékmenetet, nem beszélve az indokolatlanul gyakori töltési időkkel. Egyetlen szerencsénk, hogy a következő két játék majdhogynem teljesen ejtette az előbbi kivitelezést, de csak, hogy ellensúlyozzák, az utóbbit viszont nem.

A Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 nemcsak a játéktér méretét változtatta meg, hanem a rálátást is. A legtöbb helyen már fix kameraállással látjuk a helyszíneket, nem úgy, mint az elődnél, ahol a lassan forduló kamera roppant irritáló volt. Kevesebb a mozgástér is ugyan, utcákon és főbb helyeken kell leginkább rohangálnunk, de legalább nem is fogunk eltévedni, és élettel telibb a környezet (hála a szebb grafikának, és a sűrűbb lakosságnak).

A szimpla harcrendszernek hála az "A" nyomogatásával is csodás mozdulatsorokat lehet végrehajtani.

A szimpla harcrendszernek hála az "A" nyomogatásával is csodás mozdulatsorokat lehet végrehajtani.


A mellékküldetések ki lettek vágva a kukába, csak a főszál maradt meg kisebb elhanyagolható feladatokkal megspékelve, melyeket legtöbb esetben nevenincs npc-k adnak. Kevesebb farmolás, több kaland és sztori, így inkább egy interaktív animé-hez hasonlít a játék.

Életünk már nem töltődik vissza minden harc után, így Ichiraku-nál lehet egy ramen segítségével visszagyógyulni, vagy, ha árt a humorérzékünknek az a tény, hogy Naruto narutót eszik, boltban vásárolható itókákkal tudunk még regenerálódni. Emellett pénzünkből harci eszközöket is vehetünk, vagy gyártathatunk, ha megvan hozzá a megfelelő mennyiségű alapanyagunk. Az ilyen fegyverekről majd később lesz szó.

A harmadik rész a második által bejáratott receptet követi, azzal a különbséggel, hogy még kevesebb lett a konkrét játék és mintha tényleg a sorozatot néznénk melynek jelentős részét kivágták. Ami viszont tetszetős, hogy az Ultimate Ninja Storm 3-nak a Full Burst verzióját kapjuk meg, vagyis az úgynevezett "director's cut" kiadást, mely az összes hozzá megjelent DLC-t is tartalmazza (azokkal a fent említett ominózus kosztümökkel együtt).

Látványos, karakterhű technikák... legtöbb esetben.

Látványos, karakterhű technikák... legtöbb esetben.


Továbbá a harcban minket támogató karakterek is kaptak életcsíkot, így, ha aktiváljuk őket, és rövidke jelenlétük alatt túl sok sebzést kapnak be, akkor hamar a cserepadra kerülnek, illetve választani is lehet már, hogy egy bizonyos harcot könnyű vagy nehezebb formátumban akarunk megkísérelni. Emellett a "Mob Fight"-ok is megjelennek, melyek magukért beszélnek: egy csapatnyi ellent kell ledarálni. Kicsit feleslegesnek érződik, de tagadhatatlan, hogy a sok trükkös, adrenalinpumpáló párbaj között jól esik agyatlanul hentelni egy kicsit.

Ami viszont végtelenül idegesítő volt az az életvisszatöltés lehetőségének a zavaros elmagyarázása. Itt bento dobozok tartalmának elfogyasztása tölti vissza életünk, ami egyébként teljesen logikus lenne, ha az előző részben ugyanezen étkek betolás után is ez történt volna; de nem. A Ninja Storm 2-ben legfeljebb egy buff-ot kaptunk ilyenkor, azt is csak egy harc erejéig, és vége.

Természetesen a harmadik rész tutorial-jában ott van a turpisság, de mivel a bento doboz számomra nem volt új dolog, simán átpörgettem a hozzá tartozó tutorial buborékot, gondolván, hogy remélhetőleg nem egészítette ki az uzsonnás retikül hatását egyik játékról a másikra a fejlesztőcsapat, hogy ezen a banánhéjon csússzon el a lusta ember, de tévedni emberi dolog, másra kenni viszont még emberibb.

A második részben ki vannak emelve a dolgok, melyekkel interakcióba lehet lépni (cserépedény, madáretető).

A második részben ki vannak emelve a dolgok, melyekkel interakcióba lehet lépni (cserépedény, madáretető).


Tanulság: ne legyetek szerencsétlenek, mint én, mindent alaposan olvassatok el. Nem csak a prológus fejezetekben megjelenő segítőkész szövegbuborékokat, hanem a harcok során használható technikákat is illik tanulmányozni, különben nem fogjuk tudni végrehajtani a jobbnál jobb mozdulatsorokat, melyek alapvetően egyszerűek, de ennek ellenére képesek izgalmas párbajokat eredményezni.

Az "A" nyomkodása a szimpla támadás, a "B"-vel ugrálunk, vagy közelebb suhanhatunk ellenfelünkhöz, az "X"-et lenyomva chakránkat tölthetjük vissza, vagy egyszeri lenyomás után más gomb kombinációjában ninjutsut lőhetünk el (X+A), chakrás shurikeneket dobhatunk (X+Y), vagy nekirepülhetünk ellenfelünknek egyensúlyvesztési helyzetbe hozva így őt (X+B).

A bal oldali analóggal történik karakterünk mozgatása, az R és L gombok hívják elő az egyik, illetve a másik támogatókarakterünket, a ZL nyomogatásával tudunk "Substitution jutsu"-val megakasztani egy ellenünk történő támadássorozatot (bár ez chakrába kerül), végül pedig a ZR-el blokkolunk. Ezeket a lehetőségeket kell okosan összehozni, hogy pusztító technikákat eredményezzenek, de legyünk résen, ugyanis az ellenfél is el tud árasztani egy-egy ilyen sorozattal, ha alábecsüljük (habár az AI néha egyszerűen nem csinál semmit és hagyja, hogy üssük... néha).

Az ikonikus csatához legendás jutsu dukál.

Az ikonikus csatához legendás jutsu dukál.


Könnyedén alkalmazható technikáknak számítanak a sima jutsu-k (X+A), az Ultimate jutsu-k (X+X+A), a dobás (ZR+A), az erős támadás ("A" lenyomva), vagy ennek az erős támadásnak a kombinálása csapatunkkal, akik egy "Quick-time-event" teljesítése után szerencsétlen repülő ellenfélbe útközben bele-belerúgnak, csak, hogy érezze a törődést.

Ezek a "Quick-time-event"-ek emellett leginkább a boss-harcoknál jelennek meg, és rendkívül gyorsan megtanítják az embernek, hogy pontosan melyik gomb merre is van. Elrontásuk szerencsére nem jár végzetes következményekkel; karakterünk veszít némi életet és újra próbálhatjuk ugyanannak a szekvenciának a lenyomkodását.

Ninja eszközök is használhatóak a harcok során, melyeket vagy boltban lehet venni, vagy ugyanott saját alapanyag leadása után megcsinálják nekünk potompénzért; kunai, robbanópapír, bombák, életital vagy chakraital is bevethető (bár az életitóka bűnkeveset gyógyít). Ezeket az eszközöket a kurzorgomb oldalaihoz tudjuk kötni, de mivel ez pont a karakterünket irányító analog-stick alatt található meg, ezért körülményessé válik használatuk, és, mivel a harcok problémamentesen teljesíthetőek az eszközök bevetése nélkül is, egyszerűen ejtettem a használatuk.

Kurama nem szimpatizál magabiztosságunkkal.

Kurama nem szimpatizál magabiztosságunkkal.


Furcsállom, hogy ezt a játékcsokrot csak most, egy év késéssel adták ki a Switchre; az irányítás port-olása nem lehetett gond, hisz kontrollerről kontrollerre történt, ráadásul a gombok is majdnem megegyeznek. Továbbá, ami még furcsább, hogy nem az Ultimate Ninja Storm Legacy-t jelentették meg Switch-en, hanem csak a Trilogy-t, kihagyva teljesen az Ultimate Ninja Storm 4-et és annak kiegészítőjét is.

Ennek ellenére ár-érték arányban még mindig egy nagyszerű vétel a Trilogy, rengeteg órányi játékkal (vagy videó nézéssel), színes, egyedi karakterekkel lát el minket (akiknek a mozdulatsorai viszont nem mindig egyediek), és még az animé-ből ismerős szinkronhangok is felcsendülnek (feltéve, ha átváltunk japán szinkronra). A grafika barátságos, főleg a 2-ben és a 3-ban, és csak a zenével volt némi szubjektív gondom, ugyanis reméltem, hogy az eredeti hangok után eredeti zenéhez lesz szerencsém, de egyedit kapunk, ami egyébként nem baj, hisz kellemes, hangulatos, de azért kár érte.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy / Tesztplatform: Nintendo Switch

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2017. augusztus 25.
  • Ár: 10.000 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Hosszú játékidő
  • Hatalmas irányítható szereplőgárda
  • Kellemes prezentáció és hangulat
  • Kissé egyszerű a harcrendszer
  • Hibák javítása nélküli portolás
  • Indokolatlan kihagyása a negyedik résznek
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
7.3
3 hozzászólás

RyutheStaR

6 éve, 4 hónapja és 10 napja

Hmm.

válasz erre

fighterlaci

6 éve, 4 hónapja és 12 napja

Még egy Naruto? röhögő smiley Nahát. röhögő smiley

válasz erre

VaPe

6 éve, 4 hónapja és 12 napja

Szóval semmit sem ad az eddigiekhez, csak elvesz belőle. szomorú smiley Kár.

válasz erre
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Trilogy
10.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja