MXGP 3 teszt

2017. június 10.
54.8051
 
iPet profilja, adatai
iPet
Elhiszem, hogy videojátékot semmilyen formában sem könnyű fejleszteni, főleg akkor, ha van egy bizonyos minőségi léc is, amit meg kell(ene) ugrani. Nyilván nagyon sok minden függ a témaválasztástól, hiszen sokkal egyszerűbb valamilyen katonai stuffot tető alá hozni, mint mondjuk egy motocross anyagot. A példa nyilvánvalóan nem véletlen, hiszen befutott laborunkba a Milestone által dédelgetett MXGP 3, ami iskolapéldája annak, hogyan lehet egy hiánypótló alkotást durván középszerűen megalkotni.
 


Az olasz fejlesztőcsapat neve valószínűleg nem cseng ismeretlenül a versenyjátékok szerelmeseinek, hiszen ők hozták tető alá például a Sebastien Loeb Rally Evo-t, a Valentino Rossi: The Game-et, de ők felelnek a Ride sorozatért, valamint náluk van a hivatalos WRC licensz is. Ha felugrunk a wikipedia oldalukra, akkor láthatjuk, hogy impozáns a kiadott játékok névsora, csupán egyetlen komoly gond van velük: ha a végső értékelésnél 7 pont körül tudtunk rá adni, akkor ott bizony már pezsgőt lehetett bontani.

Valamin sajnos mindig sikerül elcsúszniuk és ez most sincs másképp, sőt, konzolon az MXGP 3 lett az utóbbi idők legrosszabb próbálkozásuk a témában, pedig minden adott lenne ahhoz, hogy végre átlépjék saját árnyékukat. Nézzük is a részleteket.

Felkészülni, vigyázz, kifagyás

Felkészülni, vigyázz, kifagyás


Miután feltelepült a több gigányi Day1 patch, sokat nem is vacakolt a program, egyből az események sűrűjébe dob minket. Kezdés gyanánt meg kell alkotnunk virtuális másunkat az ilyenkor szokásosnak mondható paraméterek segítségével, aztán uccu neki, pattanjunk fel motorunk nyergébe és szelektáljunk az egészen korrekt mennyiségű opciók közül. Az első negatívum már itt feltűnik, ugyanis nincsen semmiféle tutorial, ahol elsajátíthatnánk a crossmotorok irányíthatóságának csínját-bínját.

Oké, ez nem teljesen igaz, mert szöveges formában elolvashatjuk, mire kell figyelnünk, de valljuk be, technikai sport lévén ezzel nem vagyunk sokkal beljebb. Meglévő tudás hiányában így az egyszemélyes "kampányra" böktem, hátha majd ott. A felállás klasszikusnak mondható, zöldfülűként olyan gépeken kezdünk, aminél szerintem egy barátom kerti fűnyírója is bikább, de sebaj, mert ahogyan nyerjük a versenyeket, úgy kerülünk majd egyre komolyabb osztályba.

Teljesítményünkre persze a szponzorok is felfigyelnek, akik egyre jobb ruházatot, bukósisakokat, kiegészítőket, meg persze motorokat adnak. Külön jó, hogy a teljes játék licenszelt, azaz minden név, helyszín és márka megegyezik a valóságban tapasztaltakkal. Oké, tehát a körítés kicsit puritán, de rendben lévő, így nézzük azokat a szegmenseket, amik finoman szólva sem sikerültek túl jól. Rögtön bele kell rúgnom a grafikába, mert egészen elképesztően ronda.

Kicsit olyan érzésem van, mintha a legutolsó MXGP játékból használtak volna fel elemeket, amin még az UE4 sem tudott segíteni. Valamiért hihetetlen sötét tónusú a kép, hiába próbáltam a TV-t is kalibrálni. Rettenetesen sokat ront az összképen a már több évvel ezelőtt is maximum átlagosnak minősített külcsín, pedig ha létezik olyan versenyzős játék, amit meg lehetne csinálni legalább hangulatosra, akkor az bizony ez.

Nocsak, ott egy ezres a földön

Nocsak, ott egy ezres a földön


Borzalmasan festő pályák, teljesen ingerszegény környezet - nem is ragoznám tovább, nézzétek meg a játékból mentett screenshotokat, eléggé beszédesek. Az egyetlen kiemelhető, pozitív rész innen az a tényleg dinamikusan változó időjárás. Ez ugye azért kap kiemelt fontosságot, mert a pályák sárosak, tehát viszonylag nehéz rajtuk haladni, de ha kialakítunk magunknak egy nyomvonalat, akkor jóval egyszerűbb helyzetben leszünk.

Na, a kiszámíthatatlan eső ezt képes bármikor lenullázni, így adva extra izgalmakat a versenyeknek. A következő, iszonyúan elkefélt pontunk nem más, mint a fizika. Persze fel lehet úgy is fogni, hogy inkább az árkád felé közelítünk, de akkor pedig nem kellene professzionális élményként hirdetni. Alapból baromi nehéz irányítani a motorokat, amit egy szintig megértek, mivel ilyen mély talajon valóban nem lehet egyszerű.

De azért az eléggé kemény, hogy egy nagyobb ugratás után majdnem párhuzamosan a talajjal érkezem le és nem hogy perecelnék egy ordenárét, hanem sokkal gyorsabban haladok, mint előtte bármikor. Ezen kívül ha a pályák szélén elhelyezett tereptárgyakban fennakadunk, akkor teljesen random, hogy mi történik. Van, amikor leesünk paripánkról. Néha szó nélkül tudunk átrongyolni mindenen.

Nem is szólva az olyan helyzetekről, amikor valaki mondjuk keresztbe csúszik el előttünk. Ilyenkor jó kis tömegkarambolnak kellene történnie, ehelyett pedig úgy dőlünk el, mint akit mellkason lőttek (nem viccelek). Sajnos napestig tudnám szidni ezt a két részt, de azt hiszem, a lényeget értitek.

Előttem senki. Végre.

Előttem senki. Végre.


Ezzel párhuzamosan elképesztő hosszúságú töltésekkel szórakoztat minket az anyag, ráadásul olyan zenei szekció mellett, amit egészen nyugodtan kihagyhattak volna. Ez azért is bántó, mert nyugodtan írhattak/szerezhettek volna nagyon dögös trackeket a fölösleges időhöz, hiszen ez a műfaj tulajdonképp nagyon cool és menő, örömmel hallgattam volna jó kis rockot/metált/elektronikus dübörgést a fölös időben.

Már csak azért is sajnálatos a rendkívül sok negatívum, mert amúgy tartalommal szépen elláttak minket. Kezdődik azzal, hogy olyan részletességgel fazonra tudjuk szabni mind motorunkat mind pedig magunkat, amit még nagyon nem láthattunk. A legutolsó kábelig tényleg átszínezhetünk és kicserélhetünk, mindent. Aztán ott van ugye az egyszemélyes porció, ami garantáltan sokáig kitart, hiszen több géposztályban kell verekednünk, ráadásul össze-vissza állíthatunk még itt is mindent, így a kihívás adott.

Mehetünk sima időmérőket, amik után nyilván a világhálón mutogathatjuk virtuális péniszünket, hogy mekkora királyok vagyunk. Rendezhetünk Grand Prix-et is, ami egy versenyhétvégét szimulál. Bekerült a nagyon hangzatos Monster Energy FIM MXoN is a repertoárba, ami tulajdonképp országokra lebontott válogatott randalírozást jelent (létező nagyágyúkkal, ofkorsz).

Itt megváltozik a dinamika, hiszen ez egy csapatverseny, így pilótatársunkkal közösen kell jó eredményeket elérnünk a különféle trófeák meghódításához. Ha ezeket megunnánk, akkor ott van még a dedikált online multiplayer, ami pusztán funkcionális, de ettől függetlenül korrektül teszi a dolgát. Persze csak akkor, ha találunk még embert, aki ezzel a játékkal játszik épp. Pro tipp: nincsenek sokan.

Sikerült megszerezni az előkelő 15. helyet

Sikerült megszerezni az előkelő 15. helyet


Őszintén sajnálom, hogy ennyire le kellett húznom az MXGP 3-at, mert szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy vágyom egy minőségi motocross élményre. Nagyon sokat ki lehetne hozni ebből a műfajból, hiszen egy látványos, pörgős dologról van szó. Tartalom terén bőven fejlődött az elődhöz képest, talán valamennyivel szebb is lett, de sajnos ezek még mindig nem ütik meg azt a szintet, hogy bátran tudjuk ajánlani a programot.

Ha élsz-halsz ezért az egészért, egy roppant óvatos próbát tehetsz vele (amikor olcsóbb lesz), de tényleg ne várj sokat tőle.

MXGP 3 teszt / Tesztplatform: PlayStation 4

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2017. május 30.
  • Ár: 11.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Korrekt tartalom
  • Jópofa a dinamikus időjárás
  • Több elérhető játékmód
  • Borzalmas fizika
  • Idejétmúlt grafika
  • Tutorial hiánya
  • Nem túl jó irányíthatóság
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    6
5.8
7 hozzászólás

Vidoros

1 hete és 4 napja

Nem igazán voltam rágerjedve, most már semennyire sem vagyok. A Dirt 4 remélem jó lesz.

válasz erre

totyak

1 hete és 4 napja

Tök jó licenszei vannak ennek a fejlesztőcsapatnak és nem tudnak élni a lehetőséggel.

válasz erre

Hentes

1 hete és 5 napja

Sajnos már egyáltalán nem vagyok kíváncsi a Milestone játékaira. Annyira sokat rontottak már el, olyan silány minőséget csinálnak hogy az szörnyű.

válasz erre

rDAVE

1 hete és 5 napja

Hihetetlen, hogy ennyire régóta versenyjátékokkal foglalkozó fejlesztő nem bír szintet lépni, hanem örökké a B kategóriát erősíti.

válasz erre

Patrik94

1 hete és 5 napja

Talán majd a Dirt 4.

válasz erre

C64 fun

1 hete és 5 napja

Nem számítottam jobbra sajnos. Milestone.

válasz erre

Gólem

1 hete és 5 napja

De kár érte bakker.

válasz erre
MXGP3
11.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

 
Imperator profiljaszd22 profiljaBvektor profiljagery1113 profiljaszattila profiljaGargameth profiljaWillThaWheel profiljaLaci721 profiljapetike737 profilja