Mount And Blade teszt

2009. február 27.
86.8281
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Aki már játszott a Mount & Blade névre keresztelt alkotással, biztos vagyok benne, hogy vegyes érzelmekkel gondol rá. A játék nem rossz, sőt egyáltalán nem az, hiszen kívülről egyszerűnek látszik, de ha egy kicsit mögé nézünk, és eltöltünk vele néhány órát, hamar a szívünkbe lophatja magát. Mivel az alkotás tényleg maximálisan emberfüggő, próbáljunk meg a megszokott objektivitással ránézni, minden komolyabb előítélet nélkül, és a végén értékeljük magunkban az elhangzottakat.



Mount And Blade teszt - 2. kép

Sztori, mint olyan, tulajdonképpen nem létezik a Mount & Blade esetében. Adott egy hatalmas bejárható terület, Calradia, melyet a 13. század idősíkján ismerhetünk meg egy névtelen harcossal. Ezekben az időkben még nem léteztek harckocsik, sem atombombák, az aktuális gondokat kardokkal és íjakkal rendezték le az ellenfelek. Az uralkodójuk sem bújt meg a háttérben, hanem csatába vezette népét, büszkén és buzdítón. Nem számított más, csak, hogy nagyobb számú hadsereggel induljunk neki a harcmezőknek és, hogy ne maradjon utánunk más, csak vérbe fagyott holttestek, melyekből a varjak lakmároznak.

A csaták, a hatalmas küzdelmek... Ezek lesznek a legmeghatározóbb, és legszerethetőbb pontjai a Mount & Blade-nek, de ne rohanjunk ennyire előre. A kezdet kezdetén egy egyszerű karaktergenerátorral kezdjük lovagi pályafutásunkat, mellyel tulajdonképpen meghatározzuk kinézetünket, és saját előtörténetet varázsolunk magunknak, ami a játék folyamán semmilyen jelentőséggel nem bír, maximum a kinézetünk. Ha végigestünk a generáláson, el is indulhatunk a hatalmas térképen, karakterünket pedig egy paripán látjuk, madártávlatból...


Mount And Blade teszt - 3. kép

Itt ütheti szíven az egyszeri játékost a kinézet, és itt indulhat el először az uninstall felé, hiszen a grafika kifejezetten csúnya, nagyjából a 10 évvel ezelőtti játékokat idézi fel bennünk, de itt azért álljunk meg egy szóra. Miért is kell nekünk a szép kinézet? Előírás lenne? Egy csúnyább játék nem okozhat ugyanolyan játékélményt, mint egy csilli-villi gyönyörűség? Dehogynem! Régen sem voltak szépek a játékok, mégis szerettük őket, ezt miért ne szeretnénk meg? Ebben a szellemiségben továbbhaladva még érhetnek minket kellemes meglepetések, így menjünk is tovább a témában.

Mount And Blade teszt - 4. kép

A hatalmas térképen, melynek minden zegzugát bejárhatjuk, várak és falvak lesznek, különböző színekkel elkülönítve. A madártávlati kép, mely az indításkor elrémisztett minket, szerencsére hamar eltűnik, ha belépünk egy faluba, vagy várba, esetleg a kiképzőhelyre. Ilyenkor ugyanis eltűnik az úgymond RTS nézet és hátsó, azaz TPS nézetből járunk-kelünk a vidéken. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy elmondjam, miért is kell nekünk ez a két nézet. Mivel a terület hatalmas, TPS nézetben nem kizárt, hogy órákat is barangolhatnánk ahhoz, hogy eljussunk egyik pontból a másikba. RTS nézetben viszont a vándorlás sokkal gyorsabban zajlik, és később rájövünk, hogy bőven elég nekünk csak a csatákat TPS módban levezényelnünk. A játékmenet kifejezetten vontatott és lassú, a fejlesztők pedig így oldották meg a gyorsítást, amit utólag kifejezetten jó ötletnek kell elkönyvelnünk.


Mount And Blade teszt - 5. kép

A térképen a kisebb birodalmak, mint említettük, színekkel vannak elkülönítve. Mi, mint kezdő zsoldosok valamelyik mellett le kell tennünk a voksunkat, amiből az következik, hogy egyes uradalmakkal elég szépen megromlik majd a viszonyunk. Érdemes tehát előbb körbeszaglászni a frakciók körül, és megtalálni a nekünk legmegfelelőbbet (nagy különbség nem lesz), hogy az igaz oldal mellett szálljunk harcba. Mielőtt azonban csatlakoznánk bárkihez is, nem árt fejlődni, szinteket lépni, hiszen a játék stílusa alapjait tekintve mégiscsak RPG.

A fejlődés elengedhetetlen ahhoz, hogy csatákat nyerjünk, és hírnevet szerezzünk magunknak. Elkezdhetünk unalmas és monoton küldetéseket nyélbe ütni, melyek a menj ide, menj oda, öld meg ezt, vidd el azt ördögi körben kaptak helyet, tehát kifejezetten unalmasnak ígérkeznek, így csak erős idegzetűeknek ajánlottak. Személy szerint nagyobb előnyben részesítettem a harcolással való szintlépést, hiszen nem csak nagy, 100 fős csapatok ellen indulhatunk vért ontani, hanem kisebb banditák, zsiványok ellen is, akiket könnyű szerrel le lehet győzni. Az első dolgunk mégis az legyen, hogy embereket toborozunk kis hadseregünkbe, melyet a városok fogadóiban vagy falvakban tehetünk meg. Ha falvakból invitáljuk az embereket, újoncként csatlakoznak hozzánk és tapasztalati pontokkal egyre magasabb szintre fejlődhetnek. Ha egy város fogadójából szeretnék bérencet magunk mellé, akkor általában valamilyen extra képességgel és kellő tapasztalattal rendelkező katona fog mellénk állni, aki egy erős bástya lehet a hatalmasabb csatákban is, sőt, veszteség után is a hadsereg létszámát fogja erősíteni. Mivel a felfogadott emberek nem rabszolgáink, hanem zsoldosaink, hetente fizetnünk kell nekik és etetni őket. Így, ha már egy kisebb hadsereggel rendelkezünk, folyamatosan gondoskodni kell pénzről és élelemről.

Mount And Blade teszt - 6. kép

Pénzt a legkönnyebben küldetésekkel szerezhetünk, de a sikeres csaták utáni felszerelések eladásából is szépen profitálhatunk. Ha kis seregünk esetleg éhezne, akkor sincs gond, hiszen elmegyünk egy ellenséges területre, berobogunk egy faluba és ellenséges fellépéssel elvesszük a falusiak élelmét, felszerelését, amivel az éhínség problémája le is van tudva. Ha csatákat nyerünk és fejlődünk, egyre nagyobb lesz hadseregünk, egyre erősebbek leszünk, és már szembeszállhatunk nagyobb számú csapatokkal is. Persze sokszor nem a számbeli fölény dönt, hiszen ha mi csak 30-an vagyunk, de mind lovagi szinten, az ellenfél pedig 50 újonccal rendelkezik, hadd ne mondjam milyen egyszerű felülkerekedni rajtuk, nagyobb erőfeszítések nélkül. Ha már kellően erősnek érezzük magunkat, kiválaszthatjuk a nekünk szimpatikus királyságot és csatlakozhatunk hozzájuk zsoldosként. Ilyenkor valamelyik birodalommal biztosan megromlik a viszonyunk, és többé már nem leszünk biztonságban, hiszen bármikor előbukkanhat egy-egy sereg, akik csak a mi életünket akarják.

Töltsd le a Flash Playert, hogy használhasd a Game Channel TV-t.


Ha választott királyságunknak elegendő szolgálatot tettünk, fejlődhetünk hűbéres pozícióba, mikor már egy saját kis falut is birtokolhatunk (a nép nekünk fog adózni), saját lobogónk lesz és tulajdonképpen mindent elvehetünk ami az ellenségé, persze csak ha győzzük hadsereggel. A játék ugyan elég vontatott, mégis egyik percről a másikra lehetünk gazdagból, koldusok, hiszen ha véletlenül beleszaladunk az ellenség 400 fős seregébe, a mi 50 fős kiscsoportunkkal, akkor ott elég szépen elnáspángolhatnak minket. Ilyenkor fogságba kerülünk, majd katonák nélkül, szinte nincstelenül újra kezdhetjük seregünk felépítését. Hadd ne mondjam milyen idegesítő, mikor tényleg véletlenül kerülünk szembe egy nagyobb számú ellenséges haderővel, és csak nézzük, ahogy seregünk darabjaira hullik, nehezen feltápolt lovagjaink, akiknek sok száz arany dénárt fizettünk pedig a földön terülnek el, hősi halált halva. Szomorú és idegtépő pillanatok ezek, hiszen mindent szinte elölről kezdhetünk és a néhány napos tesztelés során sajnos nem egyszer belefutottam ilyen és ehhez hasonló dolgokba. Az alkotás tehát egy kicsit rosszul kezeli az erőviszonyokat, hiszen egy valamire való RPG megválogatja, hogy milyen ellenfelet küldd ránk, és nem rögtön a legnagyobbal állít szembe minket. Persze lehetőségünk van visszavonulni, de az sem jár sajnos sokkal kisebb veszteségekkel.

Mount And Blade teszt - 7. kép

Viszont a játék legjobb opciója, valamint az, ami miatt tényleg nagyon is megszerethető, még csak most következik. Bizony, a hatalmas csatákról van szó, melyek abszolút valós időben zajlanak, TPS nézetből, tehát mi magunk is ott állunk a csatamezőn, karddal a kezünkben, várva, hogy nekironthassunk az ellenfélnek. A harcok elég nagy tereken folynak, nagy mennyiségű résztvevővel, tehát nem egy-két harcossal fogunk szembe rohanni, hanem legalább 20-40 fős tömeggel. Mi általában lóval indulunk kaszabolni, ami elég nagy előnyt biztosít számunkra, hiszen lóról kardozni, és lemészárolni az ellenfelet, kifejezetten hatalmas élmény. Természetesen le is ugorhatunk paripánkról, de akkor nagyobb az esélye annak, hogy társaink fognak elvonszolni a csatamezőről. Támadásaink során használhatunk kardot, íjat, számszeríjat, dárdát, pörölyt és még számos más fegyvert, a fejlődés során pedig érdemes azt a fegyveres jártasságot fejleszteni, amelyik küzdő alkalmatossággal a legtöbbet fogunk mészárolni, hiszen így nagyobb az esélye a pontos, és nagyobbat sebző találatnak.


Mount And Blade teszt - 8. kép

A csatákat általában mezőkön, dombokon, havas lankákon ütjük nyélbe, ilyenkor számolnunk kell a környezeti adottságokkal, hiszen egy gyalogos sokkal fürgébb a dombok között, mint egy lovas. A játék előremenetelével viszont nem csak az ellenségbe rohanva csatázhatunk, hanem várakat is elfoglalhatunk, ami különösen nagy élményt tud nyújtani. Építhetünk ostromgépeket is a cél érdekében, persze ehhez rendelkeznünk kell már legalább egy faluval is. A játék célja tehát nagy vonalakban az lenne, hogy minél több ellenséggel tisztába tegyük a dolgainkat, és mi birtokoljuk egész Calradia földjét. Persze az út addig nagyon hosszú, tippelni sem mernék hány hetet kellene beleölni a játékba a teljes kijátszáshoz, ami alapjaiban egy nagyon pozitív pont, hiszen a mai játékok nagy többsége ezzel a tulajdonsággal sajnos nem rendelkezik.


Mount And Blade teszt - 9. kép

A játékmenet tehát nagyjából így építkezik fel, de számos lehetőség van még pénzkeresésre, fejlődésre, hírnév szerzésre. Szinte minden 10. kilométeren csatákba ütközhetünk, eljátszhatjuk az áruló szerepét, belenyúlhatunk nem éppen tisztességes dolgokba, magyarán komoly és összetett játék a Mount & Blade, csak a grafikája lett egy szörnyűség, amiről nem is írnék semmi különösebbet, legyen elég annyi, hogy csúnya, de itt nem ez lesz a lényeg. Ez a játék nem a kinézetével fog hódítani és talán pont ez lesz sokaknak a legnagyobb vonzerő. Na meg az alacsony gépigény ugyebár...


Mount And Blade teszt - 10. kép

Az alkotás kezelhetősége és irányítása úgy gondolom korrekt lett, a menü nem túl bonyolult, a játékbeli menü már egy kicsit viszont igen, bár én inkább azt mondanám, hogy túl sok információt oszlattak el, egy kicsit rendszertelenül az illetékesek, néhány perc után viszont minden könnyedén átlátható. A harcok vezénylése és maga a harcrendszer közel jár a tökéleteshez, a védés-támadás kombója is nagyon jó összhangban van, itt tehát egyáltalán nem nyúltak mellé a fejlesztők, sikerült egy egyszerű, de nagyszerű módon tálalni az egészet.

A játékhoz megjelenése óta rengeteg módozat érkezett, melyeket a rajongók készítettek. Személy szerint egyet sem használtam fel a játék kiaknázása közben, hiszen ha bárki megveszi a dobozos verziót, abban ezek nincsenek benne. Viszont, ha valaki szeretne szebb grafikát, magasabb pozíciót, érdekesebb küldetéseket, az nézzen körül az arra alkalmas fórumokon, hiszen sok érdekességet és hasznos telepítőt is találhat az alkotáshoz, melyek egy kicsit még befogadhatóbbá teszik a Mount & Blade-et.


Mount And Blade teszt - 11. kép

Most érkezett el a pillanat, hogy az elhangzottakat egy kicsit megrágjuk és lenyeljük. A grafika, ha valakinél nem döntő tényező, akkor máris nyert ügye van, ha egy középkori csatázós játékot szeretne a polcán tudni. Viszont, ha valaki nem szereti a vontatott és hosszúra nyúló játékmenetet, nem 2009-es színvonalú grafikával, az máris hátat fordíthat a játéknak, hiszen ez nem az ő asztala lesz. A játék pozitívumaként még meg lehetne említeni a teljes magyarosítást, és a kis gépigényt is, ez a kettős elég nagy előnyt jelenthet sokak számára. Vannak jó ötletek, vannak újdonságok, ha nem érdekel a kinézet, javaslom szerezd be a Mount & Blade-et, vagy nézz utána a kipróbálható verziójának.

"Halál reám, ha ezt hagynám..." - szólt a csatakiáltás, és néhány perc múlva már csak halottak maradtak Khergit Kánság seregéből...

Töltsd le a Flash Playert, hogy használhasd a Game Channel TV-t.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Mount And Blade teszt / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2008. szeptember 19.
  • Ár: 5.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • középkori hadviselés
  • hatalmas csaták
  • jó harcrendszer
  • ronda grafika
  • nulla történet
  • rossz erőviszonyok
  • Hang
    7
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7
27 hozzászólás

Vendég

7 éve, 9 napja

HALI EGYSZER MAR VEGIG JATSZOTAM NAGYON KIRALY. most ismet tetoltotem a VARBANDOT ES NAGYON LASSU MILEHET AZ OKA SOS

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 17 napja

K.vA nagy j?t?k!

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 17 napja

Kedvencem!!!!

válasz erre

Vendég

9 éve, 8 hónapja és 18 napja

Tibit írta:
Ez csakis a királyon múlik, jóban kell lenned vele, ha az elsőt amit elfoglalsz nem is kapod el, de a 2-3.-at már el kell kapnod! De ha meg nagyon várat akarsz, tagadd meg, hogy átadod és legyél szabadúszó! Bár úgy nehéz játszani, de kitartással létrehozhatsz pár váras országot. Ezek után meg ha akarod keress meg egy trónkövetelőt és indíts vele háborút. Ha sikerrel jársz, szinte egy kiskirály leszel!
mondjál le a meg becsűltségről aztán meg kapod

válasz erre

Vendég

9 éve, 8 hónapja és 18 napja

1 királyság van már csak vissza de 1x már ki nyírtam mindet és nem lettem Calradia királya mi van ilyenkor?

válasz erre

Vendég

9 éve, 9 hónapja és 12 napja

Vendég írta:
***** jó a játék!!!!
zír

válasz erre

Vendég

9 éve, 9 hónapja és 12 napja

***** jó a játék!!!!

válasz erre

Vendég

10 éve, 11 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Tetszik a játék és nincs vele semmi bajom. Csak azt szeretném megkérdezni, ha megnyerem a lázadást fehér színnel, akkor lehetnek hűbéreseim mert a swadiaiakat leigáztam. Lenne -e olyan személy (játékban ) aki hűbéresküt tenne nekem.
Hello.Szerintetek melyik a legjobb mód hozzá ?

válasz erre

Tibit

11 éve, 3 hónapja és 6 napja

Vendég írta:
HI Tibit! Mikor lesz végre váram? Már egy csomót lealáztam,de még mindig másnak adja a király,a szemem meg kiszúrja 900 dénárral.
Ez csakis a királyon múlik, jóban kell lenned vele, ha az elsőt amit elfoglalsz nem is kapod el, de a 2-3.-at már el kell kapnod! De ha meg nagyon várat akarsz, tagadd meg, hogy átadod és legyél szabadúszó! Bár úgy nehéz játszani, de kitartással létrehozhatsz pár váras országot. Ezek után meg ha akarod keress meg egy trónkövetelőt és indíts vele háborút. Ha sikerrel jársz, szinte egy kiskirály leszel!

válasz erre

Vendég

11 éve, 4 hónapja és 11 napja

HI Tibit! Mikor lesz végre váram? Már egy csomót lealáztam,de még mindig másnak adja a király,a szemem meg kiszúrja 900 dénárral.

válasz erre

Tibit

11 éve, 4 hónapja és 20 napja

Vendég írta:
Nagyon ****a játék,már a kedvesemmel is összevesztem,mert 12 órát nyomtam folyamatosan, Ő sokallta.Nem értem:-). Már van falvam amit felvirágoztattam,és nem nagyon van ellenfelem. A vége ugyan nem tudom hol lesz,de nem is bánom...
Hajrá! Én is sokat zúztam, csak már a végére kissé unalmas lett, de ha neked még mindig nem az, örülök neki.
Próbáld ki modokkal, rengeteget javít a játékélményen!
Na meg ez év elején (kb.) jön a M&N:Warband ha minden igaz!

válasz erre

Vendég

11 éve, 4 hónapja és 20 napja

Nagyon ****a játék,már a kedvesemmel is összevesztem,mert 12 órát nyomtam folyamatosan, Ő sokallta.Nem értem:-). Már van falvam amit felvirágoztattam,és nem nagyon van ellenfelem. A vége ugyan nem tudom hol lesz,de nem is bánom...

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Mount And Blade
5.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljagery1113 profiljamarco profiljaTotosama profiljatotyak profiljaDav2377 profiljaSándorkolbász profiljaWickedSick profilja