Mortal Kombat Vs DC Universe teszt

2008. december 24.
91.9251
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Ha van játéksorozat, amely tizenhat esztendő távlatából a lehető legtöbbet változott, akkor az a Mortal Kombat széria. Ed Boon és John Tobias gyermeke megjárta már a poklot és mennyet egyaránt, de valamiképpen mindig sikerült talpon tartaniuk a történelem legvéresebb verekedős anyagát, amely most érkezett nyolcadik, megjelenő epizódjához, nyomon követni sem egyszerű, a számozást a negyedik felvonás után végleg elhagyták, azóta olyan hangzatos alcímekkel vonultak be a köztudatba a folytatások, mint a Deadly Alliance, a Deception, és az Armageddon. A Midway, az utóbbi években érdemileg felfrissülni szinte képtelen sorozata idén egy vadonatúj felállással jelentkezik, több szempontból is radikálisan átalakult, megújult, kibővült.



Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 2. kép

Talán kevesen tudják, de a Mortal Kombat volt az amerikaiak konkrét válasza, a japán Capcom nagysikerű Street Fighter II-jére, jóllehet, a felhasznált technológia és a megcélzott korosztály nagyon is eltérő volt. Míg előbbi, digitalizált, valódi emberi modelleket, vért és addig soha nem látott brutalitást, agressziót kínált a játékosoknak, a menetek végén kegyetlen kivégzésekkel, addig a Street Fighter kézzel rajzolt, manga stílusban tálalta a harcot, vér és egyéb elmebeteg, gyilkos megmozdulásokat nélkülözve. A Halandók Tornája készítői eredetileg egy Jean-Claude Van Damme főszereplésével elgondolt játékot szerettek volna életre hívni, ám szerencsétlenségükre - vagy éppen ellenkezőleg -, a hollywood-i sztár akkora már elígérkezett egy másik stúdióhoz, így a fejlesztés új irányt vett, nem a kukában landolt. Kaptunk helyette egy, az Enter The Dragon című filmre hajazó szösszenetet, amelynek legendás sztárja Bruce Lee volt, akit Liu Kang mintáz meg a sorozatban, a hasonlóság már elsőre feltűnő lehetett. A döntés helyességét igazolja a franchise több millió eladott kópiája, valamint az, hogy a cím a mai napig mélyen benne él a köztudatban és a történet időről-időre folytatódik. A sorozat rajongói megdöbbenve vették tudomásul, amikor először vált nyilvánvalóvá, hogy a korábbi spin-off-ok, mint a Shaolin Monks, és a Mithology után ismét egy különkiadás kerül terítékre, méghozzá egy másik híres univerzum vendégeivel a fedélzeten. A vélemény megosztás roppant méreteket öltött. Az első jelen generációs Mortal Kombat sok-sok hagyománnyal szakít, és számos újítást eszközöl, a jótékony változás reményében.

Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 3. kép

Az abszurd elképzelés, mely szerint a Mortal Kombat veteránjai, egy képregény univerzum, eltérő képességű és adottságokkal rendelkező hőseivel fognak megmérkőzni, finoman szólva is megemelkedő szemöldököket, majd masszív szájhúzásokat eredményezett. A két világ inkompatibilitása gyakorlatilag legalább olyan erős kontrasztot mutatott, mintha a pizza-ra eperlekvárt kennénk paradicsomszósz helyett, majd arra hasalna rá a bacon, a gomba és a reszelt ementáli, végül pedig beszórnánk vastagon porcukorral. A játékosok fantáziája határtalan, mely állítás sokszorosan igaz a profitorientált fejlesztőkre is, akik nem volta restek egy cím alá hozni, közös arénába küldeni Liu Kang-et és Superman-t, vagy Scorpion-t és Batman-t. Mi lett a merész elképzelés végeredménye? Egy kellemes meglepetés, egy rögtön két rajongótábort is lázba hozó pofozkodás, középszerűen korrekt külsőbe csomagolva. Milyen Mortal Kombat esszenciákról kell lemondanunk ezért cserébe? Semmilyenekről sem, bár a kivégzések brutalitása, valamint a vérbőség jócskán visszavesz a megszokott szintből, ennek ellenére továbbra is jelen vannak. Minden, amitől a cím azzá vált, amivé, részét képezi a cross univerzum csépeldének, plusz raklapnyi újdonságot főztek bele a Midway boszorkánykonyhájában ebbe a rendhagyó kotyvalékba, nem mellesleg szemtelenül ellestek az egyik legnagyobb - nem szó szoros értelemben vett ? konkurenciától ezt-azt. Első körben nézzük meg, hogy mi az, ami nincs a korábbi dolgokból, ezekből lesz kevesebb. Az utóbbi részeknél megszokhattuk, hogy karakterenként két küzdőstílus között váltogathattunk, menet közben, tetszés szerint, és ha elöntött az ideg, gyilkos szerszámokat is megmarkolhattunk, a változatosság, esetleg a hatás kedvéért. Nos, ez a koncepció a süllyesztőben végezte, emellett eltűntek az aréna specifikus kivégzések, sőt, ugrott a Quest lehetőség is. Ezek az ismert komponensek tehát száműzve lettek a Mortal Kombat Vs DC Universe-ből, így a harc látszólag leegyszerűsödött, pedig ez korántsem történt így, csak megreformálódott, újabb módokon eshetünk neki a velünk szembenállóknak.


Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 4. kép

Az első kiemelendő újonc az újragondolt harcrendszerben, a Klose Kombat (L1) stílszerű neve mögé bujdokolt, ez lehetőséget biztosít számunkra, hogy némileg lelassítsuk az időt, majd különféle gombkombinációkkal hajtsunk végre közelharc jellegű támadássorozatokat, QTE (Quick Time Event) megközelítésben. Aktiváláshoz testközeli fogást kell alkalmaznunk az ellenfélen, amiből ha ügyes, akár hamar kis is bújhat. A Free Fall Kombat szintén egy vadonatúj jövevény, ennek pedig a pályák szintkülönbségei közötti zuhanások alkalmával vesszük hasznát. Amikor egy alacsonyabb régióban elhelyezkedő pályarészre taszítjuk az ellent, a levegőben töltött másodperceket is használhatjuk küzdelemre, szintén Quick Time Event jellegű gombnyomogatással kivitelezve. Ha helyesen vittük be a felvillanó gombsorozatokat, akkor a földet éréskor komoly életerő csökkenéssel számolhat a velünk szembenálló, viszont szabadesés közben fölénk is kerekedhet a rivális, majd ő osztja testünkre a kíméletlen pofonokat. A zuhanások kísértetiesen emlékeztetnek a Dead Or Alive sorozatban látottakra, nem vitás, hogy a Midway, a Tecmo-tól kölcsönözte az alapötletet. Harmadikként pedig a Rage Mode (L2 + R2) üdvözlendő, mint némileg friss küzdőmódozat a játékban, ilyenkor a bevitt találatoktól vérszemet kapva, agresszívabban, gyorsabban, nagyobb vehemenciával lendülhetünk harcba, engem ez a Mortal Kombat Trilogy-ban bemutatott Aggressor megmozdulásra emlékeztetett, így a Rage máris köthető egy régebbi megoldáshoz, annyira talán mégsem újonc ez az ötlet.

#tv#

Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 5. kép

A Mortal Kombat Vs DC Universe története nem időrendben követi ez előzményeket, nem nagy meglepetés, hiszen Liu Kang ebben az epizódban még fénykorát éli, akiről tudjuk, hogy életét vesztette egy korábbi ütközetben, Shang Tsung ellen, ezért az Armageddon-ban is csak élőhalottként csatlakozott a többiekhez. Itt viszont nagyon is elemében van, örömmel fogadjuk, nélküle üres lenne az epizód, hiszen ő a központi eleme, leismertebb hérosza az egész sorozatnak. A két dimenzió egyesülése négy karakterhez lesz köthető, akiknek ténykedései akaratlanul összeolvasztják a DC képregény univerzumát a Mortal Kombat-éval. Raiden, a villámok istene egy laza támadással egy portálba taszítja Shao Kahn-t, az Outworld császárát, ezzel diadalmat arat a gonosz felett, bár el nem pusztítja, egy időre megszabadul tőle. Eközben a Földön is ádáz harcát vívja a jó és a gonosz, Superman veszi elejét egy leigázásnak, amelyet Darkseid, az Apokalipszis nevű bolygó teljehatalmú ura szánt sorsául a világnak. Supeman egy szintén teleport tulajdonságokkal megáldott Boom Tube-ba dobja Darkseid-ot, melynek egy nem várt, katasztrofális következménye kerekedik. A két gonosz és a két univerzum összeolvad, létrehozva Dark Kahn-t és a két világ közötti kapcsolatot. A világok összeolvadásának váratlan következményei figyelhetők meg, némely karakterek sebezhetőbbé válnak, míg mások emberfeletti erővel ruházódnak fel, így érve el azt az egyensúlyt, amely egyenlő küzdő felekké teszi az eltérő tulajdonságokkal és képességekkel rendelkező harcosokat. Az összeolvadásért egyik fél sem vállalja a felelősséget, megpróbálják egymás nyakába varrni azt. A két dimenzió legjobb harcosai nem képesek békés úton rendezni a konfliktust, ezért masszívan egymás ellen fordulnak és megkísérlik a maguk módján lezárni az ügyet, mígnem csak két fél marad talpon, egy a Mortal Kombat univerzumból és egy a DC dimenziójából.

Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 6. kép

A történeti szálat a Story módozat alatt tudjuk végigjátszani, ahol karaktert nem, de univerzumot szabadon választhatunk, majd chapter-ekre osztva gördítjük tovább az eseményeket, újabb és újabb harcosokat vonva az irányításunk alá, a választott univerzumból. Két küzdelem között átvezető animációkat élvezhetünk, amelyeket a játék grafikus engine-jével hoztak mozgásba a játék fejlesztői. Mortal Kombat-es oldalon Liu Kang-gel nyitunk, míg a képregényhősök mellé pártolva Flash-t dobjuk elsőként akcióba. A veterán Mortal-osok is kezdhetnek újra betanulni, hiszen a legtöbb kombó és megmozdulás átalakult, persze az adott karakterre jellemző képességek a helyükön pihennek, Liu Kang flying kick-je, vagy Scorpion csáklyája például a megszokott módon aktiválható. A Freefall, a Klose Kombat és Rage megmozdulások tovább színesítik a támadó repertoárt és a küzdelmek végén a kivégzésekről sem kell lemondanunk, ám a gyilkos mozdulatok a történeti szálban mellőzve lettek, viszont az árkád, és a multiplayer móduszokban minden akadály nélkül végrehajthatók. A DC szuperhősei (Superman, Batman, Flash, Wonder Women, Captain Marvel) humánus mivoltukról híresek, ezért az ő kivégzési rituáléik veszítenek vérbő brutalitásukból, csonkolást, darabolást, szeletelést tőlük nem várhatunk, ez ily módon hiteles, a Heroic Brutality-k céljukat így is bőven elérik majd, karakterenként egyébként szám szerint kettő félét alkalmazhatunk belőlük. A DC sötét oldalán helyet foglalók (The Joker, Catwoman, Deathstroke, Lex Luthor) és a teljes Mortal Kombat gárda már Fatality-kkel operálnak, harcosonként ezekből is kettő csalogatható elő, a győztes menetek végén, a megfelelő gombkombinációk beadásával, illetve a kívánt távolság figyelembevételével. Kegyetlenségben persze ezek rendre felülmúlják a super hero-k, kíméletesebb Heroic Brutality kivégzési megmozdulásait, ám a régi szintet ezek sem érik el, tekintettel arra, hogy korosztályban is szélesebb körnek szánta a kiadó.


Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 7. kép

Az open world-ös Quest mód ismét kimaradt a szórásból, nem különösebb hátrányára. Kapunk ellenben egy hagyományos árkád játékmódot, ahol szabadon választhatunk magunknak tetszőleges szuperhőst, rosszfiút, vagy éppen rosszkislányt mindkét dimenzió összesen 11-11 (1-1 megnyitható) képviselőiből és indulhat a kivégzésékkel megkoronázott móka, a régebbi részekből kölcsönzött, ranglétrás felépítéssel. A helyszínek egy része deja vu érzéssel töltheti el a veteránokat, ennek végtelenül egyszerű oka van, találkozunk klasszikus lokációkkal, emellett nekieshetünk egymásnak például a denevérbarlangban, Gotham City-ben, vagy akár Metropolisban. A Mortal Kombat Vs DC Universeben összesen 16 aréna lelhető fel, közöttük számos olyan található melynek több szintje van, így összehozhatók rajta a Free Fall Kombat-ok, valamint olyanok is helyet kaptak, amelyeken a Test Your Might (a falakon való áttörés, az ellenség magunk előtt tolásával) megmozdulás gyakorolható, ilyen a Throne Room, Metropolis és Gotham City arénája. A mindentől mentes, szűz pályákból csupán kettő szerepel a repertoárban, nevezetesen a Wu Shi Academy és Themyscira, rajtuk semminemű stage manőver nem hajtható végre, egyszerű felépítésükből és adottságukból kifolyólag. Ha már itt tartunk, szintén említésre méltó változás, esetünkben hiányosság, hogy nincsenek pálya specifikus kivégzések, tehát a hídról való, karóba küldés, a savfürdőzés, vagy ehhez hasonlók pihentetve lettek a sorozat legújabb darabjában, maradnak a személyre szabott, alap, ám cseppet sem finomkodó befejezések.


Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 8. kép

Talán kiemelésre sem méltó, de a teljesség igénye íratja le velem, hogy minden egyes szereplő, a saját adottságainak megfelelő, már védjegyévé vált speciális mozdulatokkal rendelkezik, akár a Mortal Kombat dimenzióból, akár pedig a DC-féle képregény világból való az illető. Liu Kang lövi a dragon tűzlabdáit, Sub-Zero lefagyaszt, Raiden repülve taszítja maga előtt riválisát, Flash futással pörgeti be áldozatát, Superman a szemeivel lézerezik és ehhez hasonlókra érdemes számítani speciális mozdulatok címszó alatt, melyek legtöbbje a régről ismert módon kivitelezhető a Mortal Kombat-osok esetében. Az elsőre abszurdnak tűnő össze nem vágóságot Jimmy Palmiotti és Justin Gray, képregényírók simították el egy véleményem szerinti helytálló fedőtörténettel, amely egy kiváló magyarázattal szolgál a két, egymástól idegen univerzum összeboronálására. Most, hogy értjük, mi módon kerültek azonos dimenzióba a szuperhősök, szuperbűnözők és a Halandók Tornájának öreg motorosai, már közel sem olyan idegen koncepció, mint az elsőre volt érezhető. A Midway egyetlen húzással szólított meg két tábort, akik eddig ugyan nem álltak harcban egymással, mostantól majd biztosan hosszas vitákat generálnak arról, hogy Liu Kang valóban képes-e seggbe rúgni Batman-t, vagy fordítva, és így tovább és így tovább. Jómagam a kezdetektől követem elmélyülten a Midway patinás szériáját, elfogult is vagyok irányában, másképp is tekintek rá, mint sokan közületek, ám ennek ellenére végre levéshetem, hogy ha nem is önmagához tért a széria, de talált egy remek alternatívát arra, hogy időt nyerjen egy esetleges valódi folytatásig. Hogy mennyi zsetonom lelt ideiglenes nyugovóra az árkád kabinetek pénzgyűjtőiben? Megtagadom a válaszadást, de a mai napig valami gyermeki áhítattal vagyok képes elidőzni vele. A Midway az Unreal Engine 3-as motorral dolgozott, ahelyett, hogy drága pénzből valami kritikán alul teljesítő bug halmazt dobott volna össze, ez erősen érződik a számomra középszerűen teljesítő grafikai összhatáson.


Mortal Kombat Vs DC Universe teszt - 9. kép

Amilyen bűn ronda és szürke volt az ezt megelőző Armageddon, annyira virágzott ki az első, kurrens generációban fejlesztett felvonás. Nyomába sem érhet a Soul Calibur IV-nek ha a minőségét kívánjuk firtatni, de a verekedős játékok hiányától vergődő szoftverpiacon most egy erős, középszerű grafikával támasztja meg a történetet. A játékmenetről szintén elmondható, hogy kellemes csalódás, persze ez nézőpont kérdése, én féltem komolyat, maradandót várni tőle, a rémálmaim förmedvényéhez képest viszont egy csinos hézagpótló. Hangulatilag vegyes-mákos, furcsa keverék, nem hiszem, hogy bele kéne kapaszkodnom bármilyen gyengeségébe is, nem ezzel van ugyanis az egyetlen és legfőbb probléma. Az egész játék valahogy kissé steril, lelketlen, némileg üres - az unalmas jelzőt szintén megkockáztatom. Ez az a megfoghatatlan komponens, amit sok esetben érzünk, hiányolunk, tapasztalunk, de megmagyarázni nem tudjuk igazán. Kapunk egy újszerűen tálalt történeti szálat, a megszokott árkádcsépelést, emellé online multit, szóval megvan mindenünk, egyetlen dolgot leszámítva, a lélekig hatoló katarzist. Az úgyszólván ismét elmaradt, annak ellenére, hogy egy erősen pozitív változásként élem meg ezt a rendhagyó epizódot. Jó ízlés elleni bűncselekményt vártam, és ezért végre pozitív irányban sikerült csalódnom. Hogy szívesen látnék-e egy újabb cross univerzum-os Mortal Kombat epizódot a jövőben? A válasz tiszta, egyértelmű és kerek: nem. Újból kihozták a kátyúból a mélyre süllyedt brand-et, innen lehet nekirugaszkodni egy komolyabb folytatásnak, ami sajnos Liu Kang mellőzését eredményezné, de vállalom, csak térjen magához gyerekkorom abszolút bunyós favoritja.

#tv2#

Mortal Kombat Vs DC Universe / Tesztplatform: PlayStation 3

jó lesz ez!
  • Stílus: Verekedős
  • Megjelenés: 2008. november 21.
  • Ár: 14.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Szélesebb réteghez szól
  • Sok újdonság
  • Élvezetes játszhatóság
  • Többre képes az Unreal Engine 3
  • Nincs benne a régi varázs
  • Megcsappant karakter felhozatal az Armageddon után
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.5
29 hozzászólás

Vendég

16 éve, 6 hónapja és 23 napja

nekem Joker teccik bene amikor örül hogy megütötte az ellen felét sztem naon király!!

válasz erre

Raiden

16 éve, 7 hónapja és 1 napja

Raiden a király!röhögő smiley konzolos korszakomban sokat nyomtam a MK-t ehh...miért kell feltépni a régi sebeket..?röhögő smileyröhögő smileyUI:köszönöm a Raiden-es képet.Superman szerintem már rájött hogy nem szabad megnyalni a 230-atröhögő smileyröhögő smileyröhögő smileykacsintó smiley

válasz erre

FutuRetrO

16 éve, 7 hónapja és 1 napja

Yoyo írta:
Bevallom őszintén, én anno a MK széria miatt vettem konzolt. Az utolsó három rész (beleértve a sokak által szídott armageddont is) nekem nagyon tetszett, szerintem azokat a részeket ha kis túlzással is, de egy lapon lehetett említeni az SC, DOA, TEKKEN sorozatokkal is. Ehhez a mostanihoz a GC-n volt szerencsém, futottam vele egy pár kört. Nem rossz a játék, de annyi minőségi verekedős stuff van most a piacon, hogy esélye sincs a sikerre. Ráadásul nagy kedvencem, Kenshi is hiányzik ebből a részből, igaz van helyette Joker, ami azért mindenképpen megér egy misét... A Cikk pedig hozta azt a színvonalat, amit eddig megszoktam tőled, csak így tovább Futukám ! kacsintó smiley
Köszönöm szépen Yoyo Barátom. mosolygó smiley A respect visszafelé is müködik, ha ennek ritkán is adok hangot. Szép ünnepet Néked is. mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 7 hónapja és 1 napja

nagon király

válasz erre

Yoyo

16 éve, 7 hónapja és 1 napja

Bevallom őszintén, én anno a MK széria miatt vettem konzolt. Az utolsó három rész (beleértve a sokak által szídott armageddont is) nekem nagyon tetszett, szerintem azokat a részeket ha kis túlzással is, de egy lapon lehetett említeni az SC, DOA, TEKKEN sorozatokkal is. Ehhez a mostanihoz a GC-n volt szerencsém, futottam vele egy pár kört. Nem rossz a játék, de annyi minőségi verekedős stuff van most a piacon, hogy esélye sincs a sikerre. Ráadásul nagy kedvencem, Kenshi is hiányzik ebből a részből, igaz van helyette Joker, ami azért mindenképpen megér egy misét... A Cikk pedig hozta azt a színvonalat, amit eddig megszoktam tőled, csak így tovább Futukám ! kacsintó smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Mortal Kombat Vs DC Universe
14.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljamarco profilja