Sőt, tovább is megyek, az én szememben a jelenkor talán legjobb bunyós anyaga a 2012-es Halandók Harca (nem röhög, ez a hivatalos fordítása). Olyan tartalom van benne olyan minőséggel meglocsolva, ami gyakorlatilag hónapokig a tv elé szegezett engem. Elkezdhetném sorolni a tower kihívásokat, a 20+ szereplőt, a megnyitható tartalmakat vagy esetleg az irgalmatlan online módot, folytathatnám az oldschool de mégis hihetetlen élvezetes és gördülékeny harcrendszerrel - de mindezt nem teszem, mert remélem hogy Ti is rommá játszottátok magatokat vele.
Engedjétek meg hogy egy kicsit más szemszögből is megvilágítsam a dolgot, pontosabban a PS Vita üzleti helyzetéről. Hogyan lehet sikeres egy viszonylag frissen startolt gép? A sok sarokpont közül most csak a kezdő programkínálatot emelném ki. Baromi egyszerű a képlet: minél szélesebb a választék, lehetőleg kellemes minőségben, annál nagyobbak lesznek az induló eladások. A Vita esetében egy probléma volt, nevezetesen egy franchise alapú verekedős játék hiánya. Ezt az űrt próbálja betölteni a nagygépről átportolt cucc, a Mortal Kombat Vita. Szerintem ha a pontszámot néztétek meg először, akkor választ is kaptok arra hogy sikerült-e neki.
A tesztben felületesen fogom érinteni csak az eredeti játékot és igyekszem inkább a kibővített, illetve az új géphez igazított lehetőségekről mesélni nektek. Adott ugye a két érintőfelület, a PSP-hez képest plusz egy analóg kar és a bivaly teljesítmény. Ami mindenképp nagyon fontos, hogy a hordozható MK-ban alapból ott lesznek az extra karakterek, név szerint Scarlet, Rain, Kenshi és Freddy Krüger is, valamint a Sony görög félistene, Kratos. A játék gerince változatlan marad, értem ezalatt a Story módot, a Challange tower-t és a sima árkád bunyót, ahol ugyanúgy lehetőségünk van akár másodmagunkkal is végigverni a fél világot.
Az egyik aprócska újítás lényege, hogy a kivégzéseket az érintőképernyő segítségével is beadhatjuk, bár egy kis gyakorlást igényel a dolog mert elsőre igencsak szokatlan lesz. Ha nem lett volna elég az alapjátékban lévő 300 mini - kihívás, akkor most örvendezhetünk, mert a készítők belepakoltak még 150 darabot Bonus Challange Tower címszóval. Ezek ilyen elmebeteg minifeladatok, mint például öljünk meg kéz nélkül valakit, vagy csak egy fajta támadást használhatunk, legalábbis az eredetiben ilyenek voltak. Ha ez nem lett volna elég, akkor az újabb felvonásban gyakorlatilag az összes kihívás a Vita valamely spéci funkciójára van kihegyezve. Fogunk rakétákat robbantgatni az ujjunkkal, döntögetni és rázni a készüléket és persze káromkodunk hevesen.
Elég beteg dolog lett a Test Your Slice is, mert ez gyakorlatilag egy olyan Fruit Ninja, ahol belső szerveket és egyéb testrészeket fogunk vagdosni, ha pedig egy bomba repül akkor meg kell rázni a PSV-t. Egyébként gusztustalan, de nagyon jó móka! Kaptunk még egy olyan részt is ahol az egyensúlyunkat tehetjük próbára a fentebb emlegetett forgatással és döntögetéssel. Összességében elmondható, hogy sikerült jópofa dolgokkal kitolni a szavatosságot, bár azért az érintőképernyő hagy maga után némi kívánnivalót pár esetben. Amin viszont mindenképpen kellett volna még csiszolni, az bizony a külcsín.
Ugye az Uncharted: Golden Abyss megmutatta hogy mire is képes az új Sony masina. Sajnos tesztünk alanya finoman szólva is elmarad Nathan-től, legalábbis külsőség tekintetében. Nem mondható azért annyira csúnyának a dolog, de a karakterek elég pixelesek, a hátterek picit életlenek. Valószínűleg ha lett volna még pár hónapjuk a Netherrealm-es srácoknak akkor jobb munkát végeznek, de tudjuk hogy a lótyi nagy úr. A zenék és a hangok amúgy teljesen korrektek lettek, nagyrészt az alapverzióban is felcsendülő dallamok köszönnek vissza. Természetesen maradt a netes móka is, egy az egyben olyan mint a nagygépes verza, szóval ezért jár a mosolygós napocska. Mindig is ki akartam próbálni hogy milyen lehet Sub-zero-t a retyón ülve megalázni.
A tesztelés időszaka alatt amúgy remekül szórakoztam vele, bár amikor testrészeket vagdostam szét a metrón és kiült egy fura elégedettség az arcomra, akkor egy-két idősebb hölgy igencsak furán tekintett rám. A hibák egyébként senkit se tántorítsanak el a programtól, mert simán hozza a Ps3-X360 hangulatot és minőséget, ráadásul gazdag extra tartalommal. Sőt, tovább is megyek, szerintem ilyen minőségi hordozható verekedős cucc még nem látott napvilágot, úgyhogy csak annyit mondanék a programnak: Gyere mán ide he! (Szabad fordítás Scorpion Get over here klasszikusából)
Mortal Kombat Vita / Tesztplatform: PlayStation Vita
a polcon a helye- Stílus: Verekedős
- Megjelenés: 2012. május 04.
- Ár: 12.990 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Teljes értékű MK a zsebedben
- Kibővített tartalom
- Jópofa újdonságok
- Elavult külcsín
- Hamar elfárad a kezünk az éintőképernyős irányítástól