Monochroma teszt

2014. május 31.
71.4121
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
petike737 profilja, adatai
petike737
Az elkövetkezendő néhány sorban nem egy agyonhájpolt és brutális látványvilággal megáldott alkotásról lesz szó, hanem egy viszonylag csendben elkészülő platformerről, melyet a Nowhere Studios fejlesztett ki. A zöld jelzést pedig egy indie alkotás révén a Steam Greenlight részlegétől kapta meg, mely ugye azt jelenti, hogy a közösség igencsak nagy érdeklődést mutatott az alkotás során, ezért a Valve készségesen veszi fel a fejlesztővel a kapcsolatot, melyet pedig bizonyos idő múlva a hivatalos úton történő megjelenés követ. Ez nem volt másként a Monochroma esetében sem, így nemrég, egészen pontosan május 28-án megjelent a játék. Kétkedve indítottam el, hiszen a nagy nevek hiányában hajlamosak vagyunk egy-egy alkotást ledegradálni, bár ahogy utánanéztem, hogy mit is takarhat a Monochroma név, máris izgatottan vártam a telepítést és a frissítési csomag letöltését.


Említettem, hogy egy platformer alkotásról van szó, melyben különféle akadályokon kell átjutnunk. Ebből más sejthetjük, hogy itt nem az ellenségek mesterséges intelligenciáját és nem a bivalyerős konfiguráción jól mutató grafikát kell magunk elé képzelni, hanem valami varázst, melynek köszönhetően első indításra végig szeretnénk vinni az alkotást. Az, hogy szerintem rendelkezik e ezzel a varázzsal, majd kicsit később fejteném ki, hiszen jó néhány alapvető információval még adós vagyok. Nézzük meg például a történetet, mely talán az ilyen platformer játékok esetében nem túl fontos, inkább egyfajta magyarázó szerepet tölt be. A Monochroma esetében pontosan ez a helyzet, hiszen a játék az alternatív 1950-es években játszódik, a történet pedig két testvér kalandjaira épül, akik egy szörnyűséges bűntény szemtanúi voltak egykoron.

Kamulábfájás, csak lusta mászkálni a gyerek

Kamulábfájás, csak lusta mászkálni a gyerek


Az évszám a pályák világánál köszön vissza, míg a családi helyzet ismerete a karakterek miatt fontos. A játék túlnyomó része mellőzi a színeket, ám a fekete-fehér árnyalatot néha meg-megtöri a piros szín. Ez a kombináció remek hangulatot kölcsönöz az alkotásnak, a játék során egyáltalán nem hiányoltam a színeket. A pályák egyébként egytől egyig nagyon jól átgondoltak és valóban visszaköszön az 50-es évek hangulata. Ezt a hangulatot főleg a beltéri pályáknál és a járműveknél érzékelhetjük, de a többi helyszínen sem látjuk nyomát modern dolgoknak. Említettem a család és a karakterek viszonyát, mely a játék egyik alapja. Egy kis részt az elejéről leszámítva, szinte mindig velünk van a testvérünk, ám a húgica csúnyán fogalmazva inkább csak teherként funkcionál. Azt viszont nagyon jól teszi, hiszen így utólag átgondolva nélküle jóval egyszerűbb lett volna több szakaszon is az átjutás. Róla azt kell tudni, hogy sírva találunk rá egy rövid barangolás után, ekkor pedig a hátunkra vesszük és nekiindulunk a kalandnak.

Felgyújtottam az öcsémet. Ilyen ha elrontunk egy feladatot.

Felgyújtottam az öcsémet. Ilyen ha elrontunk egy feladatot.


A fejlesztők nagyon ügyesen bántak a testvérünk által megtestesített teherrel, és a karakterének fontosságát mi sem mutatja jobban annál, hogy a pályán található lámpák szinte csak miatta lettek elhelyezve. Néhányszor ugyanis le kell tennünk őt a földre, hogy tovább tudjunk menni, ő azonban nem hajlandó a pálya bármely pontján leülni, csakis kizárólag a lámpákkal megvilágított helyeken. Ezt megszokva rövid idő után már nem teherként, hanem kihívásként tekintünk a pálya ezen pontjaira, hiszen jól tudjuk, hogy itt bizony valamit meg kell majd oldanunk. Testvérünk mellett néhány tereptárgyat is mozgathatunk, melyeknek szintén fontos szerepük van a továbbhaladásunkban. Főként hordóval és dobozzal találkozunk majd szembe, melyeket a ctrl-t lenyomva tartva tudunk mozgatni, ám kell majd hintázó mozdulatokat tenni a kötéleken. Ezt a gombhasználati tippet kihasználva ki is térnék röviden az irányításra. Tényleg csak röviden, hiszen a karaktert irányító nyilakon kívül a már említett okokból szinte csak a ctrl-ra van szükségünk, tehát azt lehet mondani, hogy az irányítás pofonegyszerű. Ez nem baj, inkább örüljünk, hogy egy-egy nehezebb logikai feladatnál nem kell szanaszét nyújtani az ujjainkat.

Színes kavalkád fogad a kocsma előtt

Színes kavalkád fogad a kocsma előtt


A tereptárgyakhoz és a grafikához is nagyban kapcsolódik a játék borús világa, melyet nem csak a színhasználattal kívántak prezentálni az alkotók, hanem az esővel is. Ez az eső azonban több alkalommal is hasznos volt, ám elsőre egy ideig úgy tűnt, hogy csak az említett hangulatteremtő, valamint grafikai szempontból került be a játékba. A grafikára sem tértem ki még bővebben, de itt sem húznám az időt, hiszen nincs is mivel. A magyar nyelvű menü megléte igazán örömteli, így az összes beállítással tisztában lehetünk. Az alkotás grafikailag szerintem teljesen rendben van, egyáltalán nincs szükség a legújabb enginekre épülő grafikára, minden ilyen tényező nélkül is remek hangulatot teremt a Monochroma. A hangulathoz és a grafikához is hozzátartozik a hangzásvilág, mely előtt szintén csak emelni tudom a nemlétező kalapom. A grafika, a hangzás és az ebből a kettősből álló hangulat tehát nagyon jó lett, tehát visszakanyarodhatunk ahhoz a bizonyos varázshoz.

Én sajnos nem tudtam első indításra végigvinni a játékot, azonban minden nap haladtam benne, hiszen érdekelt, hogy vajon mivel akarnak még megszívatni a fejlesztők. Az akadályok nehézségét illetően szerintem pontosan jó határok közé lőtték be magukat a Nowhere Studios emberei, hiszen a pofonegyszerű feladatok mellett kellően agytornász kihívásokat is kaptunk. Volt néhány olyan akadály, ahol már a kilépést fontolgattam, de amikor rájöttem a megoldásra, akkor konstatáltam, hogy bizony igen egyszerű módon lehetett tovább haladni a pályán. A játék másik fontos erénye a többplatformos megjelenés, hiszen Windows, Mac és Linux platformokra is elérhető a játék és szerintem még a konzolos verziónak is lenne létjogosultsága. Ezzel tehát nincsen gond, sőt csak örülhetünk a multiplatformos megjelenésnek.

Magyarul szól hozzánk a Monochroma

Magyarul szól hozzánk a Monochroma


Összességében tehát egy olyan alkotásról beszélünk, mely képes lekötni minden figyelmünket, ráadásul kellő mennyiségű sikerérzethez is hozzájuthatunk egy-egy szakasz teljesítése után. Fontos megemlíteni, hogy le tudjátok tölteni a Demo verziót a játék Steam oldaláról, valamint június 4-g tíz százalék kedvezménnyel vásárolhatjátok meg az alkotást. Én azt mondom, hogy azt a 18 eurót, azaz nagyjából 5500 Ft-ot megéri a játék, pláne ha úgy állunk hozzá, hogy nem valami nagy cég zsebét tömjük még jobban, hanem egy Greenlight-os projektet támogatunk.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Monochroma / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2014. május 28.
  • Ár: 5.500 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Remek hangulat
  • Igazi indie feeling
  • Szakaszok közötti töltés
  • Néhány frusztráló helyzet
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
7.8
Monochroma esetében sem, így nemrég, egészen pontosan május 28-án megjelent a játék. Kétkedve indítottam el, hiszen a nagy nevek hiányában hajlamosak vagyunk egy-egy alkotást ledegradálni, bár ahogy utánanéztem, hogy mit is takarhat a Monochroma név, máris izgatottan vártam a telepítést és a frissítési csomag letöltését. '>
Monochroma esetében sem, így nemrég, egészen pontosan május 28-án megjelent a játék. Kétkedve indítottam el, hiszen a nagy nevek hiányában hajlamosak vagyunk egy-egy alkotást ledegradálni, bár ahogy utánanéztem, hogy mit is takarhat a Monochroma név, máris izgatottan vártam a telepítést és a frissítési csomag letöltését. '>
10 hozzászólás

Vendég

10 éve, 8 hónapja

DaNyEE írta:
Ehhez a játékhoz szerintem abszolút jó a monokróm színvilág, valamint a 2D. Szerintem ez 3D-ben kicsit frusztráló lenne. Másrészt van egy olyan érzésem, hogy a fejlesztők nem azért ilyen játékot terveztek, mert nem tudnak színeset meg 3D-st produkálni... Lehet ilyet AKARTAK alkotni
Pedig nekem is szívesebben csapatom színesben, ha már egy vagyont adtam ki a legujjabb monitorra szomorú smiley szomorú smiley

válasz erre

Vendég

10 éve, 8 hónapja és 3 napja

zender írta:
Nálad valami csúszik tesóröhögő smiley
Ja, a kuplung... mosolygó smiley))

válasz erre

zender

10 éve, 8 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
ebbe az alkotásba csak annyi nem jó hogy monokróm!!! ki halott már ilyet 2104ben amikor legalább 1000színt tudnak a monitor meg a videógártya..... erre előjönek egy feketefehér játékal!!!! nem is beszélve aról hogy az egész 2ds amikor már mindent 3dbe sőt tán lassan 4dbe kéne kiadnijuk a megjelentetőknek!!! ezen gondolkozatok el!!!
Nálad valami csúszik tesóröhögő smiley

válasz erre

DaNyEE

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

Egyébként fantasztikus írás lett, a játék is nagyszerű. mosolygó smiley

válasz erre

DaNyEE

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

Vendég írta:
ebbe az alkotásba csak annyi nem jó hogy monokróm!!! ki halott már ilyet 2104ben amikor legalább 1000színt tudnak a monitor meg a videógártya..... erre előjönek egy feketefehér játékal!!!! nem is beszélve aról hogy az egész 2ds amikor már mindent 3dbe sőt tán lassan 4dbe kéne kiadnijuk a megjelentetőknek!!! ezen gondolkozatok el!!!
Ehhez a játékhoz szerintem abszolút jó a monokróm színvilág, valamint a 2D. Szerintem ez 3D-ben kicsit frusztráló lenne. Másrészt van egy olyan érzésem, hogy a fejlesztők nem azért ilyen játékot terveztek, mert nem tudnak színeset meg 3D-st produkálni... Lehet ilyet AKARTAK alkotni

válasz erre

Vendég

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

ebbe az alkotásba csak annyi nem jó hogy monokróm!!! ki halott már ilyet 2104ben amikor legalább 1000színt tudnak a monitor meg a videógártya..... erre előjönek egy feketefehér játékal!!!! nem is beszélve aról hogy az egész 2ds amikor már mindent 3dbe sőt tán lassan 4dbe kéne kiadnijuk a megjelentetőknek!!! ezen gondolkozatok el!!!

válasz erre

zender

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

Öööööööö érdekeeeeees játék.mosolygó smiley De egy próbát megér majd ha le lesz akciózva.

válasz erre

Vendég

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

Nekem képek alapján nagyon bejön!

válasz erre

italianman

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

Ajj de utálom az ilyen stílust.

válasz erre

AngryKnight

10 éve, 8 hónapja és 4 napja

jó játéknak tűnik lehet hogy beszerzem röhögő smiley

válasz erre
Monochroma
5.500 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja