Monday Night Combat teszt

2011. február 18.
72.5141
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Az ember sok mindenért harcba szállhat. Küzdhet a becsületéért, a szabadságáért, vagy azért, hogy bosszút álljon valakin. Az által, hogy a ringbe száll, erőt adhat másoknak, segíthet a gyengéken és az elesetteken. Ugyan szép dolog morális indíttatásból fegyvert ragadni, sokak számára a fő motiváló tényező nem más, mint a pénz. A képlet egyszerű: minél nagyobb a tét, annál nagyobb a győzelemért járó jutalom. Elképzelni is nehéz, hogy mennyi zöldhasú jár azért, ha valaki az életét kockáztatja a világ legújabb őrületében, a Monday Night Combatben... feltéve persze, hogyha túléli a viadalt.



Monday Night Combat teszt - 2. kép

Valaha, régen az ősidőkben, a többszereplős harcokra kihegyezett játékoknak még se híre, se hamva nem volt, mindösszesen elvétve lehetett egy-egy multiplayer módot látni az egyszemélyes kampányokra kihelyezett játékok mellett. Az internet rohamos fejlődésével azonban új játékosrétegeket jelentek meg, akiknek már nem volt elég az, hogy időnként a haverokkal összeülve egy-egy LAN-partin irtsák egymást, hanem állandó küzdelemre voltak éhesek. Ennek következtében az addig csak egyszemélyes játékra kihegyezett programok egyre nagyobb részéhez volt mellékelve többszemélyes mód, mígnem elérkezett az az idő, amikor már a készítők csak ez utóbbira koncentráltak.

A legtöbb ilyen programhoz hasonlóan a Monday Night Combat is az online mókára lett kihegyezve, ebből a szerény okból kifolyólag olyan csekély dolgokkal, mint például a történet, nemigazán foglalkoztak. Adva van a jövő, amelyben egy új show borzolja a kedélyeket, a Monday Night Combat [Hétfő esti viadal]. A világ minden táján dúl a harc, azonban a hasonló művektől eltérően itt szereplők önakaratukból lépnek a ringbe, hogy elpusztítsák az ellenfél pénzgömbjét, ezáltal hírnévre, dicsőségre, és természetesen tetemes mennyiségű zöldhasúra tegyenek szert.

Monday Night Combat teszt - 3. kép

A játékban két csapat küzd egymás ellen, név szerint a Hotshots és az Icemen. A végső cél, mint azt feljebb említettem nem más, minthogy elpusztítsuk az ellenfél pénzgömbjét. Ha az megtörténik, úgy megnyerjünk a harcot, azonban nem árt vigyázni, mert a másik csapatnak is ugyanez a feltett szándéka, szóval az ész nélküli előretörés mellett érdemes a bázisunk védelmére is koncentrálnunk.

Elsőre furcsának tűnhet, de csakhamar világossá válik, hogy a játékban nem mi vagyunk a főszereplők. Persze, elengedhetetlen az, hogy a csatatéren garázdálkodjunk, de jó esetben még a tank karakterek is támogató funkciót töltenek be, s a munka oroszlánrészét, tehát a gömbök meggyengítését, majd pedig elpusztítását harci robotok végzik. Bizonyos időközönként lehetőségünk van robotokat hívni a harcmezőre, amik utána megindulnak az ellenfél bázisához. Mint az kitalálható, feladatunk ezen robotok támogatása, védelme az ellenséges gépek, lövegek, na és természetesen a játékosok ellen.


Monday Night Combat teszt - 4. kép

Az MNC-ben hat játékososztály található, mondhatni a szokásos brancsból válogatva. Az Assassin képes láthatatlanná válni, egy mozdulattal elintézni bárkit. Emellett a dobócsillagokkal pillanatok alatt képes elintézni a robotok mellett a lövegeket is. Egyértelműen az egyik legtöbbet szidott karakter. Az Assault a gépfegyverével pusztít, viszonylag gyorsan mozog, képes távirányítós bombákat dobni, emellett szorult helyzetben felöklelni azt, aki az útjában áll. A Gunner a személyes kedvencem, gépfegyvere hatalmas pusztítást végez a pályán, emellett kellő élettel rendelkezik ahhoz, hogy túlélje az Assassin orvtámadását. A Sinper nem szorul magyarázatra, közelharcban elvérzik, viszont nagy távolságból verhetetlen. A Support hű a nevéhez, támogató szerepe van, míg a Tank rengeteg élettel rendelkezik, emellett pillanatok alatt lángra lobbant bárkit.


Monday Night Combat teszt - 5. kép

Mint arról már volt szó, a pénz az egyik legfontosabb dolog a játékban. Ha sikerül elpusztítani egy robotot, szétszedni egy löveget, megölni egy ellenséget, vagy csak segíteni eltenni valakit láb alól, pénzt kapunk cserébe. A csilingelő aranytallérokon egyrészt robotokat hívhatunk, lövegeket építhetünk, vagy éppen kidobókat aktiválhatunk, másrészt karakterünk képességeit is tuningolhatjuk. Mindegyik szereplőt eltérően erősíthetjük, összesen nyolc fejlesztést vehetünk meg (pontosabban négyszer kettőt), viszont nem árt tudni, hogy a tuning csak az aktuális játszmára vonatkozik. Mivel egy-egy menetet elég rövid idő alatt lezavarhatunk, érdemes a "fejlesztőtárcsáról" egy képességet kiválasztani, és azt felhúzni a második szintre, a maradék pénzből pedig lövegeket gyártani, ugyanis annyira sok zöldhasút nem fogunk szerezni, hogy az összeset megvegyük, ellenben a lövegekre és a robotokra mindig nagyon nagy szükség van.

Rögzített ágyúkból négy fajta van a játékban, melyek három szinten fejleszthetők, s bármely karakter képes felhúzni őket a rögzített talapzatokra. Ezzel szemben az egyes kasztok eltérő robotokat gyárthatnak, így például az Assassin gépei láthatatlanná képesek válni, míg a Gunnerré egy debella szörny, rengeteg élettel és viszonylag gyors mozgással.


Monday Night Combat teszt - 6. kép

Amikor először megláttam az MNC-t, rögtön a Team Fortress 2 jutott eszembe. Bár a két program nem éppen egy műfaj, azért jócskán találhatunk hasonlóságot, s maga az összkép is olyan, mintha a Valve játékát keresztezték volna a EA -féle Battlefield Heroes-zal. Ahogyan mindkét alkotásban, úgy a humor itt is megtalálható, s a kasztok, illetve a köztük jelenlévő csapatmunka is hasonló, így például a TF2-ből ismert Heavy-Medic páros is jelen van Gunner-Support néven. Emellett a játék során a Heroes-hoz hasonlóan hátulról látjuk a karakterünket, s mind a kamerakezelés, mind az irányítás az ott megismert sémát követi.

A játékban nem csak egymás ellen harcolhatunk, hanem kooperatív módban is részt vehetünk. Ilyenkor minimum egy társsal karöltve a gépi irányítású ellenségekkel szemben kell megvédeni a pénzgömbünket, s bár az elején még igazán nincs kihívás benne, a későbbi körökben alaposan megizzaszthat minket a program.

Az irányítás száz százalékban rendben van, nagyon nincs mit rajta fejtegetni. Az egér-billentyűzet párosítás tökéletesen használható - akinek ez nem elég jó, az nekieshet egy Xbox kontrollerrel is -, a képességeket egy gombnyomással aktiválhatjuk, mindemellett az olyan funkciókat is egyből egy gombnyomással előhívhatjuk, mint amilyen a képességeink fejlesztése. Egyszóval tökéletes.

Monday Night Combat teszt - 7. kép

Technikai oldalról szemlélve a játékot egy rossz szavunk sem lehet, igaz azonban, hogy nagyon jó sem. Az MNC alatt az Unreal Engine dübörög, ami viszont nem támogatja az élsimítást, így arról le kell mondanunk. Emellett sokszor előfordult, hogy pár pillanattal később húzta csak be az éles textúrákat, melynek következtében egy kis ideig elmosódva láttam csak a falakat. Ettől eltekintve azonban semmi gond sincs vele, s tény, hogy nem egy CryEngine 3 fut alatta, egész szép az összhatás - bár úgy vélem, a készítők részéről bölcsebb választás lett volna a Source engine használata, ha más nem, hát az AA miatt.

A hangok kifejezetten jól sikerültek, igaz, beszéd nem sok van a játékban, de a meccs narrálása teljesen rendben van. Az effektek terén szintén nincs gond, s a zenék is képesek annyi változatosságot felmutatni, hogy ne unjuk meg őket már az első körben. Sajnos ez utóbbi nem mindenről mondható el.

Nincs játék negatívumok nélkül, és ez a szabály jelen esetünkben is megállja a helyét, igaz azonban, hogy a lista meglehetősen rövid. Egyrészt kevés pálya található a játékban, s ezt még az sem tudja teljesen ellensúlyozni, hogy amik vannak, azok jól felépítettek, kellően változatosak, ezáltal mindegyik eltérő játékstílust igényelnek. Emellett az achievement lista nem érhető el a menüből, így kissé macerás megnézni, hogy éppen melyik teljesítésével hogyan is állunk. A szerverkeresőt szokni kell, főleg azoknak, akik a Valve játékaiban megismerthez szoktak hozzá. Ezt azonban ellensúlyozza az, hogy dedikált szerverek állnak a szolgálatunkban, amivel biztosan sok leendő játékos szimpátiáját vívja ki az Uber Entertainment.

A Monday Night Combat jött, látott, és meggyőzött. Engem legalábbis mindenképp. A térképek alacsony száma elsőre riasztónak tűnhet, de jól el lehet szórakozni rajtuk. Az Unreal Engine miatt várható a saját készítésű pályák áradata, éppen ezért nyugodt szívvel ajánlom bárkinek a washingtoni csapat debütáló alkotását. Hogy mennyire lesz hosszútávon életképes a játék? Ezt nyilván az dönti el, hogy mennyi ideig támogatják a fejlesztők. Jelen pillanatban szépek a kilátásai, így csak magamat tudom ismételni; ajánlom mindenkinek, aki egy egyedi multiplayer élvezetre vágyik.

Monday Night Combat / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2011. január 24.
  • Ár: 3.100 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Dedikált szerverek
  • Hat kaszt
  • Érdekes játékmenet
  • Alacsony gépigény
  • Kevés pálya
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    10
  • Hangulat
    8
8.5
Monday Night Combatben... feltéve persze, hogyha túléli a viadalt. '>
Monday Night Combatben... feltéve persze, hogyha túléli a viadalt. '>
7 hozzászólás

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 3 napja

Vagy fél éve nem MNC-ztem. Mi lett vele? Miért nincsenek szerverek? Valaki tud valamit?

válasz erre

Vendég

14 éve, 2 hónapja és 19 napja

Vendég írta:
Nekem nagyon bejön. Kicsit emlékeztet egy 10 évvel ezelőtti játékra, a nevére nem emlékszem, csak arra hogy egy robottal kellett rohangálni benne.
Future Cop-ra gondolsz? mosolygó smiley)

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 1 napja

nekem csak azért rossz mert én még nem tudtam multiplayrezni mert nekem pcn van meg és még senkivel se sikerült meg apunak össze kell kötnie a 2 gépet és ez a rossz mert nem tudok a kedvencemmel a jó trükköket.... amúgy nekem nagyon bejön minden szempontból. Nekem 2 kedvencem van: Assault, Assassin

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 18 napja

Nekem nagyon bejön. Kicsit emlékeztet egy 10 évvel ezelőtti játékra, a nevére nem emlékszem, csak arra hogy egy robottal kellett rohangálni benne.

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 19 napja

Elég csúnya a grafika.meglepett smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

jónak tűnik

válasz erre

Vendég

14 éve, 3 hónapja és 21 napja

Nem egy szép játék, de a leírás alapján érdekes, kipróbálom.

válasz erre
Monday Night Combat
3.100 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja