ModNation Racers teszt

2010. június 12.
74.7511
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Néhány esztendővel ezelőtt a Sony sikeresen felismerte, hogy az akkori jelen, illetve az ott feltételezett jövő a casual játékoké, amelyeknek nem csak szórakoztatóknak és kreatívaknak kell lenniük, hanem alkotásra is kell buzdítaniuk a játékosokat. Szinte az isteni szikra kipattanásának idejében be is jelentették, hogy egy roppant egyedi koncepcióba helyezett játékon dolgoznak, amelynek főhőse egy zsákfiúcska lesz. Sokan kétkedve fogadták a ma már csak LittleBigPlanet névre keresztelt programot, de később kiderült, hogy a Sony nem nyúlt mellé, a KisNagyPlanéta óriási siker lett, már-már járványt indított el a felhasználók között, egyre-másra érkeztek hozzá a rajongók által kreált plusz tartalmak, és az illetékesek úgy döntöttek, hogy folytatják ezt az útvonalat. A cég ebből a felindulásból jelentette be akkoriban a ModNation Racers-t, amely sorstársához hasonlóan az egyszerű de nagyszerű játékmenetet kívánta előtérbe helyezni, csak immáron autóversenyzős koncepcióban, hangsúlyozva az alkotás lehetőségét.

/>
ModNation Racers teszt - 2. kép

Ismerjük viszont a mondást az elszaladt lóval kapcsolatban, ami jelenleg a leghelyénvalóbb hasonlat, hiszen bár az előzetesek alapján egy nagyon aranyos, szeretni való autóverseny képe rajzolódott ki előttünk a név megemlítését követően, mindez később, az alkotás és a megosztás rendkívüli előtérbe helyezésekor olyannyira felértékelődött bennünk, hogy komoly kétségek közepette vágtunk bele a ModNation Racers PSP-s verziójának tesztelésébe. A kellemes csalódást ugyan titkon nagyon reméltük, mégsem érkezett meg, helyette viszont komoly szomorúság lett úrrá rajtunk, amikor néhány órát követően kipörgettük a készterméket. Mert az rendben van, hogy valami rövid, pláne egy olyan alkotás esetében, ahol kezünkbe van adva tulajdonképpen három szerkesztő is, de, hogy a játék nyolcvan százalékban erre lett kiélezve, az már a mi gyomrunkat is sikeresen megfeküdte. Nem is tudtuk maradéktalanul szívünkbe zárni a programot, amelyben nem zsákfiúk, hanem lufifejű lények uralják a világot.

ModNation Racers teszt - 3. kép

Lássuk először magát a játékmenetet, amely sajnos egy fikarcnyi újdonságot sem próbált behozni az ilyetén autóversenyek világába. Lehet bennem van a hiba, de egy évekkel ezelőtt általam nagyon favorizált alkotást juttatott eszembe úton-útfélen a ModNation Racers, méghozzá a címben is hasonló Lego Racers-t. Persze említhettem volna milliónyi másik videojátékot is, azonban ezt a példát személyes élmények alapján hoztam fel. Lévén tesztalanyunk betöltése után sincsen autónknak fontos tulajdonsága, nincsenek fokozatok, van a gyors, a valamilyen külső segítséggel előhívható nagyon gyors, és kifújt. A versenyek nem azon múlnak majd, hogy milyen gép van alattunk, kizárólag ügyességünkre leszünk utalva, illetve a változatos pályák segédeszközeire, ugyanis nem csak sok-sok gyorsító elem - tudjátok, ráhajtunk és brümm, hirtelen kétszázzal repesztünk -, hanem egyéb felszedhető apróságok is el lesznek szórva a nyakatekert útszakaszokon, így képesek leszünk rakétákkal, aknákkal, illetve más figyelmességgel megkínálni társainkat, akik nem lesznek szégyenlősek viszonozni szeretetünket.

ModNation Racers teszt - 4. kép

Ennél többre azonban ne nagyon számítsunk a játéktól, és bár nem lesznek unalmas körözgetésink, mert az ellenfelek folyamatosan csalnak, és mindig a sarkunkban loholnak, a pályák többsége nagyon jól felépített, komoly egérutat nyerhetünk például egy-egy jól elkapott mellékút megtalálásával, ugyanakkor futamaink olyan szinten a szerencsén is múlnak, hogy könnyen előfordulhat, hogy a verseny alatt megőrzött első helyezésünket éppen az utolsó másodpercben robbantja ki alólunk egy ellenfél, de megeshet természetesen ennek az ellenkezője is. Érdemes egyébként belemenni a komolyabb küzdelmekbe, lökdösődésekbe, illetve a nagy ugratókat is ajánlatos figurázásokkal feldobni - képesek vagyunk pörögni a járgánnyal, és ennyi -, lévén ilyen esetben elkezd töltődni egy kijelző, amely bár lassan telítődik és gyorsan fogy, mégis érdemes nézegetni, ugyanis nem csak páncélt vonhatunk általa kis kocsink köré, de használatával komoly sebességtöbbletet is elérhetünk, ami akár nyerési esélyeinket is megsokszorozhatja.

A ModNation Racers betöltése után a fenti játékmenetet a kampány módban érdemes először kipróbálni, hiszen egy aranyos, ám rendkívül klisés történetet kopácsoltak hozzá az illetékesek - szokásos ismeretlen pilóta a csúcsra tör sztori -, de fontos, hogy például a karrier végigjátszásakor oldhatunk fel magunknak egy rakás új járgányt, kiegészítőket, ruhákat és a többi. Ezekről egy kicsit lejjebb bővebben is beszélünk majd, most azonban maradjunk még a különböző módozatoknál. A kampányról annyit érdemes továbbá megjegyezni, hogy érdemes többször nekiugrani, lévén a helyezés mellett fontos, hogy milyen kritériumoknak felelünk meg. Minden egyes pályát követően ugyanis három amolyan achievement-féleséget kell megszereznünk. Így például ha az első helyen végzünk, akkor kapunk egy új kormányt, ha az első helyen végzünk, és kilövünk mellé három ellenfelet, akkor még egy új ülés is jár mellé, ha pedig a harmadik helyen futunk be, mellette pedig drifteltünk xy métert, akkor egy új sapkával gazdagíthatjuk általunk alkotott hősünk ruhatárát.

#tv#

A kampány mellett egyébiránt lehetőségünk lesz még többféle szingli versenyben is kamatoztatni tudásunkat, de elindulhatunk az online küzdelmeken is, hogy az ad-hoc eshetőséget meg se említsük. Fantázia tehát bőven van a ModNation Racers-ben, ugyanakkor a megvalósítás bőven hagy maga után kívánnivalót, méghozzá azért, mert a felhasználók által kreált tartalmakra helyezték a hangsúlyt a fejlesztők. Lássuk tehát a program ezen részét, amelyre egyébként nem panaszkodhatunk, mert kiváló szerkesztőket rittyentettek össze az illetékesek, de inkább szívesen láttunk volna ezek helyett mondjuk több ötletet és pályát a kampányon belül, és máris boldogabbak lennénk. Nos, alkotás! Kezdjük a Mod Studioval, amelyben kis lufifejű karaktereket készíthetünk el. Itt számtalan ruhát, köztük felsőket, alsókat, cipőket, kesztyűket találunk, de megalkothatjuk hősünk teljes arcberendezését, rengeteg szem-, fül-, orr- és szájforma közül válogathatunk, de természetesen hangot, hajformát, és egyéb kiegészítőket is aggathatunk rá, úgy mint sapkák, maszkok, szemüvegek, és sok-sok más apróság képében.

ModNation Racers teszt - 5. kép

Hasonló bőség figyelhető meg a Kart Studio betöltése után is, ahol természetesen négykerekű autóinkat barkácsolhatjuk össze. Választhatunk például a sok-sok vicces karosszéria közül, amit rengeteg matricával és színezéssel dobhatunk fel, de szerelhetünk készülő gépünkbe motort - figyelem, anélkül is megy az autó -, ülést, kormányt, tehetünk rá lökhárítót, kereket, valamint egy rakás más kiegészítőt, így például zászlókat, és egyéb butaságokat is. Természetesen minden eshetőségből számtalan lehetőség áll a rendelkezésünkre, így válogathatunk majd kedvünkre! A szerkesztők közül a végére maradt a Track Studio, amely hasonlóan bőséges kínálattal rendelkezik, mint elődei, a különbség csak annyi, hogy lényegesen összetettebb, komolyabb türelmet és több időt igényel, nem beszélve arról, hogy első blikkre kicsit nehézkes a kezelése is, holott a Mod és a Kart kreátornál rendkívül egyszerű minden részlet. A pályatervezővel ugyanakkor mindent megtehetünk, megvalósíthatunk, éppen úgy, ahogyan azt a játék alapfelhozatalában láthattuk, tehát kellő kitartással nagyon komoly versenyhelyeket hozhatunk létre.

ModNation Racers teszt - 6. kép

A gond nem is ezzel van. A gond ott kezdődik, hogy aki csak egy jót akar játszani, az itt csalódni fog. Ha ugyanis visszaemlékezünk a LittleBigPlanetre, ott a szerkesztős rész egy nagyon erős karrier móddal volt megfűszerezve, így akit nem érdekelt az alkotás és megosztás témaköre - így például engem sem -, még az is képes volt élvezni a készterméket, lévén nem volt arra kényszerítve, hogy a bónusz játékidőt idióta lufifejű emberek és béna kisautóik barkácsolásában keresse. Számomra ez óriási negatívum volt, és van egy olyan sejtésem, hogy a játékosok többsége - még a szerkesztés megszállottjainak is nagy százaléka - hasonlóképpen vélekedik majd, hiszen ha megveszünk egy videojátékot, azt első sorban azért vesszük meg, hogy sokat játszhassunk vele, és csak másodsorban azért, hogy alkotásra használjuk, hiába címkézték fel már idejekorán így a programot a fejlesztők. Nyilván ez sokaknak pozitívumként jön át, lévén szabadon oszthatjuk és tölthetjük saját, illetve más tartalmait is, így tulajdonképpen óriási szavatossága van - illetve talán lehetne - a programnak, de így mégis egy komoly fülhúzást érdemel, és nem névnapja alkalmából.

ModNation Racers teszt - 7. kép

Arról nem is beszélve, hogy akad más hibája is a készterméknek. Az ellenfelek állandó csalása és a kihagyott ziccerek csak két dolog, ezek is óriási hibák, amelyek mellett nem lehet elmenni szó nélkül, de én az idióta zenéket, a kissé kopottas grafikát - PlayStation 3 gépeken sem a legszebb a játék, és PSP-n sincs az élmezőnyben -, valamint a hosszú töltési időket is nagyon mellre szívtam, mert a komoly ígéretek fele sem valósult meg a ModNation Racersben. Míg a LittleBigPlanetet hatalmas vigyorral az arcomon játszottam, addig itt csak a kampány fele alatt tudtam mosolyogni - főleg az elején -, de amiért az eléggé rövid, ezért az én boldogságom sem tartott túl hosszú ideig. Akit nem zavar, hogy a pénzéért elsősorban egy szerkesztőt kap, és csak másodsorban egy videojátékot, mellette pedig még szereti is az ilyetén autóversenyeket, az természetesen bátran tegyen egy próbát a ModNation Racersszel, de előtte azért lessen bele a demójába, vagy próbálja ki egy haverjánál, mert nagyon könnyen zsákba macskát foghat. Óriási gólhelyzet volt gyerekek, de akkora kapufa lett belőle, hogy az már bántó.

ModNation Racers / Tesztplatform: Sony PSP

jó lesz ez!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2010. május 25.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • jó alapötlet
  • rengeteg szerkesztési lehetőség
  • kiváló pályaszerkesztés
  • béna zenék
  • hosszú töltési idők
  • feltűnően csaló ellenfelek
  • kihagyott ziccer az egész...
  • Hang
    6
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7
ModNation Racers-t, amely sorstársához hasonlóan az egyszerű de nagyszerű játékmenetet kívánta előtérbe helyezni, csak immáron autóversenyzős koncepcióban, hangsúlyozva az alkotás lehetőségét. '>
ModNation Racers-t, amely sorstársához hasonlóan az egyszerű de nagyszerű játékmenetet kívánta előtérbe helyezni, csak immáron autóversenyzős koncepcióban, hangsúlyozva az alkotás lehetőségét. '>
9 hozzászólás

Shadow

15 éve, 17 napja

Shade írta:
Biztos psp-n is tölt, az is konzol...röhögő smiley
én ugyértettem hogy tényleg sokat tölt minden egyes pálya elött ugy 2,5 és 3percet
ahoz képest hogy ugy 5perc egy menet röhögő smiley

válasz erre

skyman

15 éve, 17 napja

Hát ez nagyon kemény játékröhögő smiley

válasz erre

Shade

15 éve, 18 napja

Shadow írta:
nagyon komoly kis game otherworld-ön láttam rola kritikát (asszem a ps3-mas verziorol) és csak azaz egyetlen egy gond a játékkal hogy tul sokat töltött röhögő smiley de lehet hogy psp-n nem igy van
Biztos psp-n is tölt, az is konzol...röhögő smiley

válasz erre

Shadow

15 éve, 19 napja

nagyon komoly kis game otherworld-ön láttam rola kritikát (asszem a ps3-mas verziorol) és csak azaz egyetlen egy gond a játékkal hogy tul sokat töltött röhögő smiley de lehet hogy psp-n nem igy van

válasz erre

Shade

15 éve, 19 napja

PsP?meglepett smiley Akkor kihagyhatatlan! röhögő smiley

válasz erre

marco

15 éve, 19 napja

Dorcika írta:
Csak kár, hogy PSP... szomorú smiley
Van PS3-ra is!kacsintó smiley

válasz erre

lacyboy

15 éve, 19 napja

PC-n ugyan iylen a Zero Gear vagy hasonlo mosolygó smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

15 éve, 19 napja

[Tiltott felhasználó!]

[Tiltott felhasználó!]

15 éve, 19 napja

[Tiltott felhasználó!]

ModNation Racers
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja