Micro Machines World Series teszt

2017. július 19.
69.8971
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A Codemasters fejlesztőcsapat bizonyára minden autóverseny-fanatikusnak ismerős, hisz ők állnak az olyan nagy sorozatok mögött, mint a Colin McRae, Toca, F1, és a Micro Machines. Az ember nem nagyon nézné ki belőlük, hogy valami olyasmit adnának ki kezeik közül, ami vagy nincsen készen, vagy egyszerűen minden téren gyenge lábakon áll. De, ha valamily különös okból mégis ez lenne a helyzet, akkor sem kérnének el a produktumért bődületes összegeket. Vagy mégis? A Micro Machines World Series szeretettel üdvözöl minden kedves vásárlót.


Az a legenda járja a világ eldugott, sötét járatait, hogy ez a játék nem más, mint a már 2014-ben kiadott Toybox Turbos-nak az újraálmodott és lebutított verziója. Egymás mellé helyezve a két játék valóban hasonló a pályaszerkesztésben, fegyverekben, néhol egy az egyben átemeltek dolgokat, kivéve az autókat; azok szerencsére nem komplett másolatok.

A koppintásnak az is oka lehet, hogy a Codemasters nem kapta meg akkoriban a Hasbro-tól a jogokat, így tulajdonképpen a Toybox Turbo nem más, mint egy Micro Machines játék, más névvel ellátva. És most, hogy megkapták a zöld lámpát a Micro tulajdonosától, kiadták tökugyanazt a játékot, csak más címmel. Igaz volna ez? Igen, ha egy jó játék lenne a Micro Machines, de, mint később látni fogjuk, igazából teljesen mindegy, hogy mit emelt át ki és honnan, ugyanis a végeredmény csapnivalóra sikeredett.

A Tüzes Tizenkettő.

A Tüzes Tizenkettő.


Felejtsük most el a fent elhangzottakat, és próbáljunk meg friss szemekkel nézni legújabb játékunkra. Mit látunk? Távirányítós autók versenyeznek, lövik egymást, bombákat, zászlókat cipelnek, és alkalomadtán belezuhannak lyukakba vagy vízbe. Mókásnak tűnik, tetszetős, részletes a megjelenítés, és bár a hangok furcsák és a zene felejthető, végső soron hangulatosan beleillik mind, ám, amint elindul a tutorial, összedől a varázs.

Az irányítás irgalmatlanul kényelmetlen. Rutinos versenyzőknek valószínűleg ez nem fog nagy zavart okozni, de nekem nagyon nehezemre esett megszokni a felülnézetes vezetést. Persze, ha csak ezzel kellett volna foglalkoznom az egész játék során, akkor igazából nem volna baj, de, majd lentebb olvashatjuk, hogy messze nem ez az egyetlen dolog, amire oda kell majd figyelni. Lehet, az is közrejátszott, hogy nem kontrollerrel, hanem billentyűzettel irányítottam, és talán emiatt volt az is, hogy mikor sorozatosat lőttem, akkor nem tudott a kocsim az egyik irányba fordulni.

A pulton szétszóródott néhány marék Las Vegas.

A pulton szétszóródott néhány marék Las Vegas.


Emellett a helyzeten nem segít, hogy a legtöbb pálya tele van csúszós részekkel, melyek tortáján csak hab az, hogy ellenfeleinkkel még lökdösődni is kell, ha a sor elején szeretnénk figyelni. A villámreflexek elengedhetetlenek, ugyanis a sikamlós akadályok mellett lyukak is várnak ránk, amikbe nevetségesen könnyű belezuhanni, hála a macerás irányításnak. Ha arra számítunk, hogy legalább a navigáció könnyedén menni fog, akkor nevessük ki naivitásunkat, ugyanis nincs minimap. Kénytelenek vagyunk addig játszani a pályákat, ameddig kívülről nem fújjuk őket.

Természetesen ez az egész mizéria gyakorlás kérdése, és mind az irányítást és a térképhiányt meg lehet szokni, de van, akit ez a kezdeti akadály már eltántorít. A túlélést talán segítheti, hogy a pályák elég csinosak és színesek ahhoz, hogy gyönyörködhessünk bennük... miközben elnyeli kocsinkat a víz. Összesen tizenöt pálya vár ránk, tíz a sima verseny (Race) illetve az Elimination módban, és öt a Battle módokban. Sajnos ez nem túl sok, de a nem feltett kérdésre, hogy miért van ez, egy igencsak egyszerű válasszal szolgál a Codemasters: nincs single-player mód.

Ezek mind AI-ok... egy multiplayer meccsen. Ó és az ellenfélnél egy játékos sincs.

Ezek mind AI-ok... egy multiplayer meccsen. Ó és az ellenfélnél egy játékos sincs.


Csak multiban lehet játszani; ez egy érthetetlen húzás, nem tudom, mibe került volna akár egy közepes Tournament módot összerakni, de így elég sokan fognak elfordulni a játéktól, mivel nem mindenkinek van ideje vagy kedve kitanulni egy újabb rendszert, hisz a játék, verseny mellett, egy fél MOBA-vá alakult. Ez csak a Battle módokban jön ki, ahol mindegyik autó négy egyedi képességgel van felruházva, de azokba legalább ment némi fantázia és tervezés. Bár nem túl sok.

A játékmódok tehát a Race, Battle és Elimination. Az első és az utolsó ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy az Elimination-ben, ha valaki verembe esik, vagy túlzottan lemarad, akkor kiesik az adott körből. A játék addig megy, ameddig egyvalaki elég pontot össze nem gyűjt ahhoz, hogy az ezt jelző csík a képernyő tetején lévő zászlót elérje.

Battle módból van több is, és mind csapatorientált. Vigyél egy bombát az ellenfél bázisára, Capture the Flag, foglald el és tarts meg a pálya véletlenszerű helyein megjelenő várat és hasonlók. Ha elpusztulnánk véletlenül, akkor tíz másodpercnyi hatásszünet után, ha van saját bázistérfél, akkor ott, ha nincs, akkor bárhol "respawn"-olunk. A menetek pörgősek, és ha nem akar a pont gyűlni, akkor egy párperces időlimit fog véget vetni a túlzott egyhangúságnak.

Rendőrkocsi, tűzoltóautó, és herp-derp mánsztör trakk.

Rendőrkocsi, tűzoltóautó, és herp-derp mánsztör trakk.


Van egy Special Event opció is, mely leginkább (aki ismeri), a Heartstone Tavern Brawl-jához hasonlít; egy véletlenszerű játékmód, melynek egyszeri végigjátszása után kapunk Loot Box-ot (erről lejjebb). Sajna ez a promóció vagy csak egyszer használatos, vagy nagyon limitált ideig, teszem azt pár óra, vagy egy-két nap legfeljebb, mivel nagyon hamar eltűnt a listáról.

Lehet saját játékot is csinálni, ahová maximum négyen ülhetünk be barátainkkal (nekem az AI pótolta ki a helyeket). Itt csak Race, Elimination és Free-for-All lehetőség közül lehet választani; ez utóbbi egy Battle mód igazából, ahol széjjel kell gyalulni egymást egy mini arénában.

Ranked mérkőzésekre csak az ötös szint után mehetünk, ebből következően nem nehéz kitalálni, hogy bizony a profilunk szinteződik a lejátszott meccsek után. Minden egyes szintlépést egy Loot Box-szal jutalmaz a játék, mely négyféle érdekességet tartalmazhat: skin-t, voice over-t, dicsekedéseket (wut?), és sírkőpecséteket.

Elimination mód. A sóskás kellős közepén.

Elimination mód. A sóskás kellős közepén.


Az első kettő szerintem annyira nem bonyolult; a voice over igazából egy hangos beszólás, amit kocsink "vezetője" böfög ki magából néha-néha, de mi az a dicsekvés? Nos, ha valaki fegyverünk általi halált szenved, akkor (ha játékos) egy képecske jelenik meg neki, miközben vár a "respawn"-ra. Ez a kép a dicsekvés, vagyis a "Gloat". A sírkőpecsét ennek az ellenkezője (majdnem); mikor minket lőnek halomra, akkor a robbanás után ez a kép marad hátra a földön. Mert valaki még a halálban is stílusos.

Így el is jutottunk az autókhoz és a fegyverekhez. Egy nevetséges, tizenkét darabos felhozatal vár garázsunkban, melyek ugyan egész egyediek kinézetre, a skin felhozatal is elismerésre méltóan színes és sok, viszont egyetlen szomorú tényt nem bírt ez a színkavalkád eltakarni: mindegyik autónak ugyanolyan az irányítása. Semmi különbséget nem lehet sem a gyorsulásban, sem a kormányozhatóságban érezni, és emiatt végső soron teljesen irrelevánssá válik az autóválasztás.

Hát a fegyverek? Nerf gépfegyver, akna, kalapács... ennyi? Ennyi. Nem vitték túlzásba, pedig, ha már a verseny módokban nem használhatjuk az autók Battle módban előjövő egyedi képességeit, egy részüket igazán berakhatták volna felszedhető "powerup"-nak.

Életkép a susnyásból. Kicsi kocsik fejjel mennek a falnak... cserépnek.

Életkép a susnyásból. Kicsi kocsik fejjel mennek a falnak... cserépnek.


És mi van, ha megadnánk az esélyt a játéknak, és elkezdenénk aktívan játszani? Hamar rádöbbennénk arra, hogy ezzel csak egyedül vagyunk, ugyanis kihaltak a szerverek. Összesen egy játékossal találkoztam a sokórányi tesztelési idő alatt, azon kívül csak az AI szórakoztatott. Viszont valamiért minimum kilencven másodpercet kellett várnom egy-egy játékra. Miért tart ennyi ideig AI-t összeszedni? Talán reménykedik az algoritmus, hogy hátha van egy másik tulok, mint én, aki véletlenül pont most akar ezzel a játékkal időt húzni? Ami meg az AI-t illeti, eléggé lehangoló úgy játszani, hogy ő tökéletesen irányítja az autóit, és tartja rajtam a fegyvereit, míg nekem egyszerre két fej kellene, hogy oda tudjak figyelni a manőverezésre, forgásra és lövöldözésre.

A remény hal meg utoljára, de ettől a játéktól egyelőre sokat ne várjunk. A patch-ek, kiegészítések biztos, hogy jönni fognak, mert jelenlegi stádiumában pénzpocsékolás ezt megvenni, nem beszélve arról, hogy nem is olcsó. Az RC fanatikusok inkább a Toybox-nál maradjanak, az autóversenyesek meg a Dirt-nél.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Micro Machines World Series (XBOX ONE)8.799 Ft

Micro Machines World Series (PC)5.799 Ft

Micro Machines World Series (PS4)8.799 Ft

Micro Machines World Series teszt / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2017. június 30.
  • Ár: 8.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Csinos grafika
  • Egyedi képességek a kocsiknak
  • Nehézkes irányítás
  • Nagyon kevés tartalom
  • Nincs single-player
  • Multi csak AI ellen játékoshiány miatt
  • Hang
    6
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    6
5.8
7 hozzászólás

Patrik94

3 hónapja, 1 hete

Nem is értem hogy lehetett csak multival kiadni!

válasz erre

totyak

3 hónapja, 1 hete

Nincs single, legrosszabb döntés. Ha ezt tudom, nem is várom. Inkább előveszem a jó öreg Ignition-t, vagy a Lego Racers-t és sokkal jobban szórakozom.

válasz erre

Neurotic

3 hónapja, 1 hete

Én is vártam ezt a játékot és szomorúan tapasztalom, hogy senki nem nagyon hallani róla semmi jót. Még szerencse, hogy nem vettem meg.

Viszont aki érdeklődik az ilyen játékok iránt annak tudom ajánlani a BlazeRush-t. Volt bundlestars oldalon csomagban fillérekért, úgyhogy a kulcsvásárlós oldalakon pár száz forintért be lehet szerezni. Van benne kampány, még bossfight is. Bár ismerősökkel, akár kanapé előtt ülve a legjobb. De elvétve online is lehet emberkéket találni.

válasz erre

rDAVE

3 hónapja, 1 hete

5-ből 5,8 Amúgy kár érte...

válasz erre

Tommy

3 hónapja, 1 hete

Roppant mód kár érte. Remélem előbb utóbb lesz forgalom rajta, mert ha nem akkor kár volt kiadni.

válasz erre

Direktor

3 hónapja, 1 hete

Hű. Pedig mennyire vártam már!!!

válasz erre

fighterlaci

3 hónapja, 1 hete

Megvettem mert nagyon vártam. De senki, hangsúlyozom SENKI nincs a szervereken. Halott.

válasz erre
Micro Machines World Series
8.899 Ft-tól
kövesd a játékot!

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

miertkellettaregbevezetes profiljaLaci721 profiljaiPet profiljaiPet profiljaiPet profiljaiPet profiljasony1515 profiljaManiac profiljagery1113 profiljamarco profiljaWarriorAutobot profilja