Mega Man 11 teszt

2018. október 21.
71.0471
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Nagyon nehéz megemészteni azt, hogy Mega Man karakterét több, mint harminc évvel ezelőtt álmodták meg először. Az Ázsiában Rockmanként ismert hős nem csak az életkorával emelkedik tulajdonképpen majdnem mindenki fölé ebben a szcénában, hanem a főszereplésével készült játékok puszta mennyiségével is. Amennyiben az internet ördöge nem téved, ezeknek a stuffoknak száma ötven fölé rúg, ami finoman szólva is meglehetősen sok.
Advertisement


Persze a fő, sorszámozott csapás mellett tucatnyi spin-off úgyszintén szerepel a palettán (Mega Man X, Zero, XZ, Legends, satöbbi), mint ahogy igyekezett a TV-n keresztül is megdobogtatni a gamer szíveket, sőt, kazalnyi képregényben, valamint animében úgyszintén helyet kapott kék ruhás héroszunk. És ez még mindig csak a jéghegy csúcsa, de engedelmetekkel eltekintenék a teljes felsorolástól. Szóval, ahogy látjátok egy meglehetősen patinás sorozattal van dolgunk, aminek legújabb része, ami egyszerűen csak Mega Man 11 névre hallgat, befutott hozzánk tesztre. És milyen jól tette!

Az eligazítás

Az eligazítás


Tudni kell még azt ezekről a stuffokról, hogy meglehetősen egyszerű az alapfelállás, mivel egy generic 2D platformer anyag, azaz tudunk ugrani, lőni, új képességeket vásárolni és slussz. Ezen kívül a meglehetősen masszív nehézség emeli a többi fölé, illetve az, hogy mindig pontosan tudni fogjuk, mit rontottunk el, tehát azért nem állít megmászhatatlan falakat elénk. A tizenegyedik iteráció azonban bizonyos téren megpróbál újító lenni, ami úgy nagyjából kimerül a grafikában, illetve a Gear szisztéma használatában, de először lássuk a két mondatban összefoglalható sztorit. Nagyjából a karakter születéséhez ugrunk vissza, ahol láthatjuk, amint Dr Light (jó doki) és Dr Wily (rossz doki) hajbakap, mert máshogy látják a robotika világát.

Visszatérünk a jelenbe, ahol az idő közben hercig kis bajuszt növesztett Vájli egyszer csak rajtaüt derék professzorunk laborján és megkaparintja nyolc mikrobiját, akikből gyilkológépet akar faragni. Érkezik azonban hősünk, felveszi kék gúnyáját és igyekszik jól elporolni ellenlábasai popóját. Ez lenne tehát a felütés, amitől nem kell többet várni, hiszen az MM produktumok azért nem erről híresek, csak keretbe foglalják az ugrabugrát meg lövöldözést. A játékmenet ennél klasszikusabb nem is lehetne, de úgy is megfogalmazhatnám, hogy a készítők nem akarták túlvállalni magukat és hozták a biztonsági kötelezőt, ami még így is remek lett.

Miért kellett telefirkálni a falat dilló?

Miért kellett telefirkálni a falat dilló?


Összesen nyolc pályát kapunk, mindegyik végén egy elrabolt robottal, akik alaposan meg fogják keseríteni életünket. Tetszés szerint választhatunk ezek között, nincs teljesítési sorrend. Tudunk tehát simán ugrani, becsúszni, valamint a karunkba épített ágyút elsütni - ez eddig tényleg eléggé klasszikus. Újdonság a Gear rendszer használata. Az L1 segítségével rövid ideig uralmunk alá vonhatjuk az időt, ami a rázós szituációk alaposabb megvizsgálását, esetleg az instant halál elkerülését hozza maga után. Lesz egy másik opciónk is az R1 megnyomása után. Ilyenkor lövéseink ereje megsokszorozódik és igazán pusztító bogyókat eregethetünk.

Begyűjthetünk mindenféle csavarokat utunk során, amire rendkívül nagy szükségünk lesz, mert ezek segítségével vásárolhatunk két pálya között életeket, energia visszatöltőt és egyéb power up kütyüket. Amennyiben sikerül likvidálnunk egy főellenséget, bónuszként megkapjuk az ő képességét is, amit aztán a Gear segítségével még tovább variálhatunk. A pályák (nehézségtől függően) meglepően könnyedén kezdődnek, megállíthatatlannak hisszük magunkat, aztán rájövünk, hogy csak az egyharmadánál járunk. Aztán beindul a klasszikus henger, sokszor azt sem fogjuk tudni elsőre, hogyan oldjunk meg egy adott feladatot. Persze mindenre van megoldás, illetve be kell gyakorolni adott szakaszokat. Vannak ugyan checkpointok, de meglehetősen ritkán, szóval kis túlzással szinte egy szuszra kell letolnunk a szakaszokat.

Nahát, már itt is a Karácsony

Nahát, már itt is a Karácsony


Oldschool gameplayhez azonban friss grafikus motor dukál, ami rettentően jól néz ki. A megjelenítés továbbra is 2D, de a szereplők szinte lemásznak a képernyőről, a pályák pedig tele vannak apró okosságokkal. A változatosságra sem lehet panaszunk, mivel mind az ellenfelek, mind pedig a lokációk felépítése igazodik a végén ácsorgó főnökhöz. Ezek a harcok amúgy a megkoronázása az egésznek, mivel tényleg minden tudásunkra szükségünk lesz, főleg az Easy-nél nehezebb fokozaton. Ha valamiért túl egyszerűnek találtuk a fő irányt, akkor mindenféle kihívással szórakoztathatjuk magunkat, illetve az elért pontjainkat megoszthatjuk a világhálón, hadd lássa mindenki virtuális péniszünket!

A negatívumok közül talán a túlzottan nagyfokú biztonsági megoldások domborodnak ki igazán. Újdonságként mindössze a Gear szisztémát lehet megemlíteni, a mechanika amúgy teljesen olyan, mint akár a harminc évvel ezelőtti, legelső epizódban. Persze azt se felejtsük el, hogy ez egy MM játék, azaz Japánon kívül egy meglehetősen szűk rétegnek szól.

Ketten egy ellen? Nem szép dolog ez

Ketten egy ellen? Nem szép dolog ez


Egyáltalán nem lett rossz tehát a legújabb, sorszámozott Mega Man. Kissé keveset újít, viszont amiben jó, azt most is beton stabilan hozza. Teszi mindezt egy új külcsínnel, ami nagyon jól áll neki. Ne várj tőle tehát csodát, viszont ha kedveled a szériát, egészen nyugodtan ruházz be rá, már csak azért is, mert nevetségesen alacsony áron került kereskedelmi forgalomba. De akkor is tehetsz vele egy próbát, ha kedveled a kihívással teli platformer cuccokat.

Mega Man 11 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2018. október 02.
  • Ár: 7.790 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Pofás külcsín
  • Kihívással teli pályák
  • Végre egy új Mega Man
  • Tele van biztonsági megoldással
  • Nagyon keveset újít
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8.3
6 hozzászólás

petrovicsz

5 éve, 10 hónapja és 13 napja

Mega manek rohadt jó kis játékok voltak mindig, már Gameboyon is imádtam! röhögő smiley

válasz erre

Hentes

5 éve, 10 hónapja és 14 napja

Nálam nem pörgött még sok Megaman, de épp azért ez nekem egy kötelező darab. mosolygó smiley

válasz erre

fighterlaci

5 éve, 10 hónapja és 15 napja

Végre új Mega Man. mosolygó smiley Nem sokkal játszottam életemben, de azokat mind nagyon szerettem. Viszont meglepett hogy már 11. rész! röhögő smiley

válasz erre

VaPe

5 éve, 10 hónapja és 15 napja

Imádom! röhögő smiley

válasz erre

Mordorer

5 éve, 10 hónapja és 15 napja

Na végre hogy megjelent! Már teljesen el is felejtettem hogy jön, olyan régóta kalapálják.

válasz erre

Gólem

5 éve, 10 hónapja és 15 napja

Nálam ez a nagyon bejövős kategória! mosolygó smiley Ennyiért meg egyszerűen kötelező! mosolygó smiley

válasz erre
Mega Man 11
7.790 Ft-tól
kövesd a játékot!
 

kapcsolódó hírek, cikkek

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja