Mechanic Infantry teszt

2012. február 08.
70.0601
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A hőskorban a videojáték fogalmát nagyon hosszú ideig az oldalnézetes és kettő dimenziós, manapság csak platformernek nevezett alkotások tették ki. Elegendő csak a Super Mariora vagy a Sonic the Hedgehog-ra gondolnunk, hogy csak a két legismertebbet emeljem ki a sok közül. Akkoriban ezek az alapművek minden téren a technológia csúcsát jelentették, annak ellenére is, hogy manapság csak nevetünk az akkori kor grafikáján. Sőt úgy vettem észre, hogy manapság igencsak "menővé" vált az efféle játékok kicsúfolása is, merthogy a "videojáték" az ott kezdődik, hogy - hasamra csapok - Crysis. Badarság...


Kerüljön ugyanis tesztgépemre akármilyen csúcs-realisztikus küllemmel megáldott FPS, tengernyi szerepjáték vagy hátsó nézetes akció, a kalandjátékokon kívül képtelen vagyok olyan jól szórakozni velük, mint egy olyan Marco bácsi által kiosztott tesztjátékkal, amelynek a stílusára manapság csak ennyit mondunk: oldalnézetes platformer. Ezért volt nagy öröm számomra az elmúlt néhány nap, hiszen a Mechanic Infantry képében egy klasszikus, teljes egészében kettő dimenziós, oldalra scrollozós alkotást köszönthettem!

Mechanic Infantry teszt - 2. kép

A játékot egy aprócska, mondhatjuk bátran, hogy garázscsapat készítette, avagy a három tagot számláló francia Slak Games, akik nem rendelkeznek komolyabb múlttal, a készítők között nem találunk veteránokat, ez a három fanatikus mégis képes volt arra, amire bejáratott, lényegesen magasabb fizetést bezsebelő kollégáik már nem: szívvel és lélekkel ruházták fel alkotásukat. A Mechanic Infantry elsődleges jellemzője, illetőleg megszerethetőségének záloga, hogy képes azonnal rabul ejteni azokat a magamfajta, kissé régimódi, a nosztalgiát imádó videojátékosokat, akik nem pár évvel ezelőtt kezdték a szakmát, hanem még valamikor a kilencvenes évek elején és nem néznek bután, ha szóba kerülnek olyan játékcímek, mint például a Golden Axe, a Contra vagy éppen a Lost Vikings, hogy csak néhány régi kedvencemet emeljem ki a hőskorból. A Mechanic Infantry, akár elhiszitek, akár nem, de számomra ezeket a sajnos már régen elmúlt éveket idézte fel bennem és bár csak alig néhány órára szólt az időutazás, minden percég élveztem.

Mechanic Infantry teszt - 3. kép

A játék egy roppant egyszerű koncepciót feszeget. Habár története nincs neki, a pályák tematikáját sem lehetne egyértelműen behatárolni, itt garantáltan nem is ez lesz a lényeg, hanem a játékélmény. Hiszen volt története például a klasszikus Super Marionak? Dehogy volt! Menj, habtesteddel seggeld össze a bolondgombákat, ugrálj át mindenen, ne halj meg, végül pedig érj be a várba. Ennyi, és mégis szerettük, sőt, szeretjük mind a mai napig. A Mechanic Infantry esetében ugyanez a helyzet. Akad egy főhős, aki egy legalább 72-es villáskulccsal - még ha talán nincs is ilyen - a kezében, érdekes monitorfejjel megáldva, ám kezekkel és lábakkal éli mindennapjait. A gaz, futurisztikus robotvilágban azonban egy gonosz ellenség elrabolta kisebb testvéreit (?), akik szintén televíziófejet örököltek, hupikékek, mint a törpikék, a főszereplőhöz képest azonban képesek repülni, ezáltal a kiszabadítást követően követni felmentőjüket egészen a menedéket nyújtó barlangig. Ismerős koncepció? Az bizony, de sokkal érdekesebb, hogy még mindig működik!

Mechanic Infantry teszt - 4. kép

A Mechanic Infantry pályáin nincsen egy fikarcnyi három dimenzió sem, minden egyes apróság a 2D pompájával kecsegtet minket. Ennek megfelelően nem is kell térben gondolkoznunk az öt világot és összesen 50 pályát tartalmazó alkotás szintjein, hiszen maximum jobbra-balra, valamint felfelé és lefelé haladhatunk kis kockafejű Ödönkénkkel. (Én így neveztem el szerencsétlent, nagyon illik rá a név.) Ödönünk kezében ugyan van egy óriási villáskulcs, de érdemi hasznát nem fogjuk venni neki, ellenben Döncike atletikus múltjának már igen, aprócska hősünk ugyanis képes nagyokat ugrani, sőt mi több, ugrásait megduplázni, ezáltal a leghosszabb szakadékokon is könnyűszerrel átlibbenni. A dolgunk azonban nem lesz ilyen egyszerű, hiszen utunkat többek között számtalan elektromos szenzor vagy elektromossággal feltöltött, közelebbről meg nem határozható valami állja el, amelyek hol a vízszintes, hol a függőleges járatokat hivatottak nehezíteni számunkra, hiszen a szenzorok például különböző időközönként kapcsolnak csak be, a különböző repülő elektromos szerkezetek pedig hajlamosak a mozgásra, amivel szintén csúnyán áthúzhatják számításainkat.

Mechanic Infantry teszt - 5. kép

Dolgunkat nehezíti még, hogy a felszabadításra váró kis Ödönkék a legtöbb esetben a legnehezebben elérhető helyeken várnak ránk és ugyan abszolút a mi dolgunk, hogy mindet kiszabadítjuk-e - összesen öten lesznek minden szinten - érdemes a lehető legjobb formánkat hozni, hiszen csak így oldhatjuk fel a következő világot az újabb pályákkal, illetőleg a végső elszámolásban is jobban mutat, ha mindegyik monitorfejűt kihoztuk a slamasztikából. Így ebben a formában nem tűnik túl nehéznek a játék, hiszen átugrani néhány platformon, megmászni a függőleges folyosókat, illetve megvárni a megfelelő pillanatot az elektromos akadályok esetében, finoman szólva sem tűnnek nehéz feladatnak, de eleddig nem említettük, hogy mindezt stresszesen, tulajdonképpen folyamatosan menekülve kell végrehajtanunk. Amint ugyanis elindul az adott pálya és Ödönnel áthaladunk a rajtvonalon, onnantól nincs megállás, felébresztjük a kis barátainkat elraboló óriási monitort, amelynek rengeteg karja van, csúnyán néz és mindemellett arra hajt, hogy elkapjon minket.

Mechanic Infantry teszt - 6. kép

Az általam csak Atom Antinak hívott szerkezet megállíthatatlanul kerget minket keresztül a pályán, aminek az lesz az eredménye, hogy gyakran csak többszöri nekifutásra tudjuk teljesíteni az adott szintet, lévén a készítők gyakran másodpercre pontosan kiszámolták, hogy mikor és hol kell lennünk ahhoz, hogy mind az öt bajba jutottat kiszabadítsuk Atom Anti karjai közül. Ezáltal egy olyan hajtás és folyamatos pörgés kíséri mind az ötven pályát, ami miatt a kihívási faktora csillagos ötösre sikeredett, erről pedig már rögtön az első néhány pálya után magabiztosan meggyőz minket a program. A játék menetét igazából ennyivel el is intéztük, hiszen nem kínál zsákbamacskát a Mechanic Infantry, így ennél sem több, sem nagyobb élményt, hiszen éppen elegendő lesz ez is. A kezdő játékosokra gondolván, a játékban egyébiránt egy nagyon jól használható tutorial is helyet kapott, sőt mi több, ha sikerült kijátszanunk mind a félszáz pályát, akkor nekiveselkedhetünk a survival misszióknak, amelyek tulajdonképpen ugyan arról szólnak, mint a kampány küldetései, csak egy tulajdonképpeni soha véget nem érő hajszát élhetünk át benne, Atom Anti helyett Atom Matyival a hátunk mögött.

Mechanic Infantry teszt - 7. kép

A játéknak nagy vonzereje egyébiránt a külleme. Érezni, hogy két dizájner is dolgozott azon, hogy ezt ebben a formában megalkossák. Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, szuper-realista vérfröcsögésre és egyebekre, a Mechanic Infantry egyszerűen aranyos, nem mellesleg pedig enyhén rajzfilmes küllemet kapott, barátságos színekkel, effektekkel és természetesen mozgással az élen, így már az első pillanatokban beleszeretünk Ödön pimasz mozgásába és grimaszaiba vagy éppen a kiszabadulásra váró kis pajtások animációiba, ahogy szerencsétlenül próbálnak utánunk repkedni. Aranyos az egész, nincs is erre jobb szó. A tökéletes játékmenetet és küllemet a készítők egyetlen aprósággal rontották le nagyon, a háttérzenék ugyanis olyannyira idegesítőek és nem illenek oda az aranyos környezetbe, hogy az már fájdalmas. Pedig igencsak büszkék rá a komponisták, hiszen le is lehet tölteni a hivatalos honlapról a 12 dalos soundtrackket, de én őszintén nem ajánlom senkinek, hogy megtegye. Emiatt a baki miatt sajnos kénytelen voltam kikapcsolt hangfalakkal végigjátszani az 50 pályát, hiszen kikapcsolni valamiért sehol sem lehetett az idegesíti zajongást.

Mechanic Infantry teszt - 8. kép

Ez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy ne szeressek bele azonnal a Mechanic Infantry csodálatos világába, játékmenetébe és küllemébe. Kijelentem és alátámasztom, hogy nem a legjobb platformer, ami az elmúlt években készült, hiszen elmarad olyanok mellett, mint a magasságos Brink, a depresszív Limbo vagy éppen a Trine-sorozat, de a Mechanic Infantry más, hiszen platformer és platformer között is van különbség. Ez a játék inkább a régi arcoknak szól, azoknak, akik a kikapcsolódás és nem az unalom elűzése miatt ülnek le játszani. Ha te is a kilencvenes évek oldalnézetes platformerein szocializálódtál, érdemes megismerkedned a Mechanic Infantry-val!
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Mechanic Infantry teszt / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: Platform
  • Megjelenés: 2011. december 09.
  • Ár: 750 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • klasszikus játékmenet
  • aranyossága azonnal magával ragad
  • idióta zenék
  • az utolsó szintek nagyon nehezek
  • Hang
    5
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    8
7.8
22 hozzászólás

jezzahun

8 éve, 4 hónapja és 4 napja

ez mekkora játék! honnan tudom 750 forintért megvenni?

válasz erre

Maniac

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Vendég írta:
Imádom Maniac cikkeit, mert minha mellettem ülne egy sörrel és lazán elmagyarázna mindent a játékról. De a többieknek is van egy sajatos stilusa. Alex már nem ir többet? Őt is birom
Ezen jót derültem! Megtisztelsz, akárki is vagy!

válasz erre

Alex

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Vendég írta:
Imádom Maniac cikkeit, mert minha mellettem ülne egy sörrel és lazán elmagyarázna mindent a játékról. De a többieknek is van egy sajatos stilusa. Alex már nem ir többet? Őt is birom
Jelentem itt vagyok! Még élek! Én is bírlak, akárki vagy! De vedd ki a sört Maniac kezéből, mert szolgálat közben nem illik inni!



Amúgy egyetértek! Maniac végletekig részletes irományai után néha olyan érzésem van, mintha játszottam volna a gaméval, még akkor is, ha akkor hallottam róla először. Ez a cikk pedig különösen tetszik, mert én is platform játékokon nőttem fel. Ja és a Lost Viking mellett én még megjegyezném a Turricant is! Mekkora király volt...

válasz erre

Braddock

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

marco írta:
Dehogynem, Alex is ír. Mindenki dolgozik most is valamilyen játékon. Csak nem volt az elmúlt két hónapban túl nagy konzolos felhozatal.
Elég nagy baj is az!De ezután jön még majd a java úgy érzem!

válasz erre

marco

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Vendég írta:
Imádom Maniac cikkeit, mert minha mellettem ülne egy sörrel és lazán elmagyarázna mindent a játékról. De a többieknek is van egy sajatos stilusa. Alex már nem ir többet? Őt is birom
Dehogynem, Alex is ír. Mindenki dolgozik most is valamilyen játékon. Csak nem volt az elmúlt két hónapban túl nagy konzolos felhozatal.

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Braddock írta:
Nekem sosem jöttek be az ilyen játékok!
Nem éltél még abban a korban amikor jó játékok voltak... Akkor tetszene...

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Imádom Maniac cikkeit, mert minha mellettem ülne egy sörrel és lazán elmagyarázna mindent a játékról. De a többieknek is van egy sajatos stilusa. Alex már nem ir többet? Őt is birom

válasz erre

Braddock

8 éve, 4 hónapja és 9 napja

Nekem sosem jöttek be az ilyen játékok!

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 10 napja

Vigyázni ezzel a játékkal. Nagyon addiktív, nem lehet abbahagyni!

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 11 napja

Nagyon jó, hiánypótló alkotás! Imádom a jó platformjátékokat.

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Nem rosszból kérdezem, de nem értem, hogy mért teszteltek ilyen gagyi játékokat? Elkúrja az oldal szinvonalát.
Legalább írnak róluk. Nem elfogltak, nem járnak csukott szemmel, és nem titkolják hogy szeretnek játszani. Nekem ez jön le ebből.

Illetve ne feledjük azt sem, hogy január-februárban kb 3 AAA cím van, mikor ha nem most kell írni ezekről? Más oldalakon elővesznek AAA kategóriához tartozó idióta felesleges témákat és azokat próbálják futtatni.

Ezzel ellentétben itt most is játékteszteket olvasok a játékteszt kategóriában. Például innen tudtam meg, hogy van az Ignite, egy magyar fejlesztésű autóverseny, ami *****jó.

És semelyik másik nagy (de még a kicsik sem!) oldal nem írt róla, csak a GC...

válasz erre

Vendég

8 éve, 4 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Nem rosszból kérdezem, de nem értem, hogy mért teszteltek ilyen gagyi játékokat? Elkúrja az oldal szinvonalát.
Épp ellenkezőleg látom mint Te. Ha az ilyen nagy oldalak nem írnának ezekről az indie gámákról, senki nem ismerné őket. Ha csak a nagy kiadók játékai lennének olvashatók, akkor semmivel sem találnék több érdekes tesztet a Game Channelen, mint mondjuk az IGN-en.

Pontosan azt látom különlegesnek és jónak ebben az oldalban hogy mindenről írnak, és nem az alapján ítélnek meg egy játékot, hogy azon 300 vagy 3 ember dolgozott.

És ez emeli az oldal színvonalát! Szerintem.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Mechanic Infantry
750 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljaWickedSick profiljarDAVE profiljagery1113 profiljaRobi022 profiljanurbanu profilja