Matterfall teszt

2017. augusztus 15.
71.1591
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Matterfall egy nagyon érdekes fagocitózis. Egyrészről fogta a jól ismert, 2D-ben játszódó platform stuffok alapját, majd pedig ehhez hozzákevert nem kevés bullet hell és twin-stick shooter elemet. Oké, lefordítom érthetően is: egy olyan ugrabugra ügyességi játékot képzeljetek el, ahol pontosan úgy kell manővereznünk, mintha valamilyen 12 éves kis ázsiai gyerek babérjaira szeretnénk törni a Resogun-ban.
Advertisement


Ez így elsőre lehet, hogy valamilyen értelmetlen halandzsának tűnik, pedig higgyétek el, tényleg nem az. Tesztünk alanya ismeretlen terepen mozog, hiszen nincs nagyon olyan program, ami egyszerre próbálná meg ötvözni a platformerek ügyességi részét, miközben egy tonnányi lövedék elől térünk ki a jobb analóg kar rángatása közben.

Ismeretlen, de nem veszélytelen ez a dolog, hiszen a fentebbi műfajok önállóan is pont elég komplexek, hát még egy ilyen mixtúra esetén. A játék fejlesztőinek persze elég komoly tapasztalata van, hiszen ők hozták tető alá a Dead Nation-t, Resogun-t, illetve az Alienation-t is, hogy csak párat emeljek ki a minőségi címek közül. Most azonban úgy érzem, túl nagy fába vágták a fejszéjüket, pontosan ezért lássuk inkább a részleteket.

Keményen pózolok az üres képernyőn

Keményen pózolok az üres képernyőn


Az emberiség felfedezett egy új anyagot, elkezdett vele kísérletezni, ami nyilván balul sült el, így keletkeztek a gonosz robotok, akik el akarnak pusztítani mindent, mi meg jól szétrúgjuk a hátsójukat - igen, ez a sztori, de egy ilyen pjupju stufftól remélem senki sem várt többet. De hát nem is ez a lényeg, ugye. Ennél szerencsére sokkal meggyőzőbb például a grafika, ami kifejezetten pofásan fest.

Hősünk egy high-tech páncélba bújt, ami kellően badass külsőt kölcsönöz neki, szóval ez adott. A pályák, azaz világok egészen változatosak illetve dinamikusak, sokszor volt olyan érzésem, hogy most fel és le is lehet menni valahol, közben nyilván nem. A színeket szintén ki kell emelnem, mert elképesztően élénkek és vibrálóak, tényleg gyönyörű palettát kezel a program.

Technikailag persze atom stabil, egy pillanatra sem döccen meg, ami dicséretes, hiszen lesz olyan helyzet, amikor több tucatnyi valami robban fel a képernyőn egyszerre. Nyilván támogatja a 4K-t valamint a HDR-t is, így egy ilyen tévén (PS Pro-val ofkorsz) még látványosabb a dolog.

Sajnos az első döccenők akkor mutatkoznak, amikor megpróbáljuk irányításunk alá vonni emberünket. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogyan lehetett volna jobban megoldani, de gyanítom, hogy a bevezetőben említett műfajok egybeolvasztása miatt sehogy máshogy.

Hinnye de nagyra nőttél!

Hinnye de nagyra nőttél!


Egészen egyszerűen túl sok mindent lehet benne csinálni, ráadásul egy kicsit sem áll kézre az egész. Ott kezdődik, hogy a jobb analóg mozgatásával és forgatásával lövünk, valamint az R1-el ugrunk. Erre jön az L1, ami a legfontosabb mozgást, a "becsúszást" hozza elő.

Csak és kizárólag ennek segítségével tudjuk hatástalanítani a felénk tartó bullet hell-t, mivel egy pillanatnyi immunitást nyerünk vele. Sőt, ezt kell alkalmaznunk ellenségeinken is, mivel ha így nekik megyünk, mozdulatlanná dermednek, mi meg persze darabokra lőhetjük őket. Ezt a slide-ot lehet (és kell) alkalmazni az égtáj bármelyik irányába, plusz a levegőben is, mondjuk dupla ugrás után.

De itt még nincs vége, mert az L2-vel aktiválhatjuk a matter gun-t, ami pedig a kékes színű platformokat tölti meg anyaggal, hogy használhassuk pajzsnak esetleg egy platformnak, amiről el kell rugaszkodnunk.

Akkor háromra próbáljuk elkerülni őket

Akkor háromra próbáljuk elkerülni őket


És igen, ha ez a túlbonyolított kezelhetőség nem lenne elég, akkor ott lesznek a kifejezetten nehéz, idegesítő ügyességi szekvenciák. Nem elég, hogy ezzel küzdünk, még a nyakunkra hoznak egy valag szemét ellenfelet, hogy teljes legyen a kép.

Ezt könnyítendően többször is eltalálhatnak minket, ráadásul viszonylag sűrűn dobnak visszatöltőt, plusz a négyzettel aktiválhatjuk a megahalál csapásunkat, amikor mindenkit kinyírunk a képernyőn.

Nem azt mondom, hogy nem lehet megszokni ezt az egészet, de az nem kevés idő lesz, ráadásul nem csak ez az egy gond van a stuffal. Sajnos elképesztően rövid lett. Összesen három világot kapunk, egyenként szintén három pályával, illetve egy főellenséggel, akik eléggé fantáziátlanok és gyengék lettek.

A szakaszok olyan 10-25 perc alatt teljesíthetőek, tehát kiszámolható, hogy pár óra alatt a végefőcímet bámuljuk. Ismétlésre maximum az biztathat, hogy egy komolyabb nehézségen letoljuk újra, így sokkal több pontot kapván, amit aztán feltolhatunk az online leaderboard-ra, megmutatván, mekkora a virtuális genitáliánk.

Nem, ez még mindig nem az új Metroid

Nem, ez még mindig nem az új Metroid


A harmadik gond pedig az árral van, ugyanis elég borsosan mérik ezt a szűkre szabott szórakozást. Hogy ne rossz szájízzel zárjuk le az értekezést: a zenék és hangok teljesen rendben vannak. Ilyen 8-bit jellegű prüntyit képzeljetek el mostani hangzással - én ezt imádom, plusz rettentően illik ebbe a futurisztikus környezetbe.

Az értékeléssel a fentiek miatt igazán nehéz helyzetben vagyok. Adott egy kifejezetten merész, vagány, látványos, pörgős játék, ami ha nem tolja túl a képernyőn lévő dolgokat, akkor nagyon szórakoztató. A baj csak az, hogy sokszor fullban nyomja amit nem kéne, szinte megszokhatatlan és körülményes az irányítása, plusz ha nagyon nekifekszünk, két óra alatt a végére is érünk, utána pedig maximum a kimaradt embereket tudjuk megkeresni, vagy még több pontot elérni.

Ha tehetitek, próbáljátok ki vásárlás előtt, mert lehet, hogy nagyon beránt valakit, de az ellenkezője is simán benne van. Én szóltam!

Matterfall / Tesztplatform: PlayStation 4

egynek jó...
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2017. augusztus 15.
  • Ár: 5.289 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Nagyon pofás grafika
  • Érdekes stílusok ötvözete
  • Rettentően macerás irányítás
  • Finoman szólva sem túl hosszú
  • Drága
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    7
6.8
Matterfall egy nagyon érdekes fagocitózis. Egyrészről fogta a jól ismert, 2D-ben játszódó platform stuffok alapját, majd pedig ehhez hozzákevert nem kevés bullet hell és twin-stick shooter elemet. Oké, lefordítom érthetően is: egy olyan ugrabugra ügyességi játékot képzeljetek el, ahol pontosan úgy kell manővereznünk, mintha valamilyen 12 éves kis ázsiai gyerek babérjaira szeretnénk törni a Resogun-ban. '>
Matterfall egy nagyon érdekes fagocitózis. Egyrészről fogta a jól ismert, 2D-ben játszódó platform stuffok alapját, majd pedig ehhez hozzákevert nem kevés bullet hell és twin-stick shooter elemet. Oké, lefordítom érthetően is: egy olyan ugrabugra ügyességi játékot képzeljetek el, ahol pontosan úgy kell manővereznünk, mintha valamilyen 12 éves kis ázsiai gyerek babérjaira szeretnénk törni a Resogun-ban. '>
5 hozzászólás

totyak

7 éve, 1 hónapja és 26 napja

Egy újabb cím, amit nem irigylek a PS-től. Már az elejétől nem szimpatikus a játék. Ez persze nem jelentette volna automatikusan, hogy nem jó játék, de a teszt nem hazudik.

válasz erre

Direktor

7 éve, 1 hónapja és 26 napja

Megvárom az ingyenes PS Plusban. Szerintem nem kell sokáig várnom. röhögő smiley

válasz erre

Vidoros

7 éve, 1 hónapja és 27 napja

Az ilyen rövid játékok általában mobilon vannak. Kár érte.

válasz erre

VaPe

7 éve, 1 hónapja és 27 napja

Ennyit megér nekem. mosolygó smiley

válasz erre

Tommy

7 éve, 1 hónapja és 27 napja

Eskü azt hittem hogy ez sokkal ****abb lesz! röhögő smiley

válasz erre
Matterfall
5.289 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja