Marvel Ultimate Alliance 2 teszt

2009. október 20.
72.8231
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
Van-e vajon jobb érzés egy szuperhős-rajongó számára annál, ha egyik kedvenc hősét irányíthatja egy játékban? Természetesen van, méghozzá az, ha egyszerre négyet irányíthat, és több tucat közül válogathat. Pár évvel ezelőtt jelent meg az X-men: Legends, ami rengeteg embert varázsolt el ötletes játékmenetével, hangulatával, valamint azzal, hogy hősök tucatjait vonultatta fel, és megadta a lehetőséget arra, hogy bármely, számunkra kedves karakterrel játszhassunk. Nem sokkal ez után már a második részben egyesíthettük erőinket barátainkkal, valamint a Marvel: Ultimate Alliance-re keresztelt konkurencia is napvilágot látott. Mindkét franchise kimagasló volt kategóriájában, és köszönhetően a hosszú játékidőnek, kisebb baráti társaságokat vont el hetekre a bulizástól és az élet rideg valóságától.



Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 2. kép

A Marvel: Ultimate Alliance, bár kísértetiesen hasonlított az X-men: Legends-re, mégis emészthetőbbre, és egy nyúlfarknyit szórakoztatóbbra sikerült. Talán azért is lehetséges ez, mert szemben ellenfelével, a M:UA nem csupán az X-meneket részesíti előnyben, hanem rengeteg egyéb karaktert is a szuperhősök közül. Amennyiben kedvünk van hozzá, összehozhatjuk az egész brigádot a Fantasztikus Négyesből, de irányíthatjuk Pókembert, Amerika Kapitányt, sőt, akár Ironman-t is. Az újrajátszási faktor éppen ezért magas, hiszen még ha gyakran váltunk is a négy irányítható hős között, akkor is lesz jó pár olyan a szereplők közül, akiket szinte alig látunk egy végigjátszás során.

Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 3. kép

A második rész hű maradt elődjéhez, hiszen minden amit szerettünk az első részben, az megtalálható itt is. Az irányítható hősök száma 23-ra duzzadt, olyanokkal kiegészülve mint Daredevil, Hulk, vagy éppen Deadpool. Minden karakter más küzdőstílussal rendelkezik, ezért bárki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb hőst. Csapatunk ezúttal is négy főből áll, ám a játék alatt szabadon válthatunk a pályán lévő és a hátrahagyott szuperhősök között, így a tökéletes formáció megtalálása pusztán kísérletező kedv kérdése. Előfordul, hogy egy rövid pályaszakasz erejéig egyes hősök nem választhatóak, mert a történet szerint éppen máshol tartózkodnak, de szerencsére ezek a részek elég rövidek ahhoz, hogy kedvenceinket ne kelljen hosszasan nélkülöznünk.


Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 4. kép

A játékmenet leginkább a Diablo szériához hasonlítható, de szemben megannyi elbaltázott konzolos klónnal, a Marvel: Ulitmate Alliance 2 nem akar több lenni annál, mint ami: egy többjátékos, karakterfejlesztős beat-em up-nál, ami pontosan annyira szórakoztató, mint amennyire egyszerű. A dolgunk mindössze annyi, hogy átverekedjük magunkat a barlangrendszer-szerű labirintusokon, miközben megannyi főellenséget reformálunk meg, és olykor-olykor kisebb küldetéseket vállalunk el. A verekedés egészen változatos, hiszen az alap kombókon és elkapásokon kívül minden hősnek van négy különleges képessége, amelyeket ha megfelelően kombinálunk, akkor igazán hatásosan tudjuk a másvilágra küldeni az életünkre törő ellenfeleket. Ezen felül lehetőség van arra is, hogy két karakter erejét egyesítsük (fusion), és így olyan támadásformákat hozzunk létre, amely területre hat, és nagyot sebez. Ennek a kivitelezéséhez annyi kell, hogy effektíven pusztítsuk az ellent, mert minél jobban harcolunk, annál gyorsabban telik ki a jobb alsó sarokban látható csillag, ami lehetővé teszi a fusion támadást. Érdemes több hőssel kipróbálni a fusion-t, hiszen rengetegféle fusion-attack található a játékban, és mindegyik másra jó: van amivel nagyot sebzünk egy pontban, de olyan is akad, amivel rengeteg kisebb ellenfelet tudunk egyszerre kiirtani.

Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 5. kép

A történet annyira kaotikus, mint amit elvárhatunk attól, ha több tucat különféle hőst és antihőst egy helyre gyűjtünk, de amit lehetett, azt kihozták a témából. Aki nem rajong a képregényekért, az valószínűleg cinikus mosollyal és felhúzott szemöldökkel vizsgálja a cselekményt, de aki nem fogékony erre a témára, az úgyse fog játszani a játékkal. Nekünk viszont éppen kielégítő a sztori, de azért senki se várjon csodát. Az egyik jó pont a történettel kapcsolatban az, hogy a játék bizonyos pontján választás elé kerülünk, s a válaszunktól függően a későbbiekben bizonyos hősök a társaink lesznek, míg mások éppen ezért fordulnak ellenünk, így egy végigjátszás alatt szinte esélytelen, hogy mindegyik karaktert kipróbáljuk.


Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 6. kép

A karakterfejlesztés szintén szerves része a játéknak. Bár lehetőségünk van beállítani az automatikus fejődést, ezt nem ajánlom, hiszen így pont az egyik legjobb résztől fosztjuk meg magunkat. Az automatikus fejlődés igyekszik mindenre pontot adni, így egyik képességünk sem húz el a másiktól, viszont így semelyik támadásunk se lesz igazán erős. A négy alap speciális támadáshoz külön pontot kapunk szintlépéskor, valamint a hősöknek vannak egyéb képességeik, adottságaik is, amiket szintén fejleszthetünk az ellenfelek legyőzése után kapott tapasztalati pontokból. Megjelentek továbbá a boost-ok, amiket a pályákon elszórva lehet megtalálni, és amelyek tovább növelik csapatunk hatásfokát. Összesen három aktív boost-unk lehet, érdemes jól összeválogatni őket, hiszen három jól megválasztott medállal jóval nagyobb esélyünk van a túlélésre.

Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 7. kép

Amiben szégyenkeznivalója van a Marvel: Ultimate Alliance 2-nek, az sajnos maga a prezentáció, ami nem igazán tükrözi azt, hogy csak nemrég jelent meg a játék. Bár a karakterek messziről egészen tetszetősek, és rengetegen vannak egyszerre a képernyőn, közelről már látszik, hogy kevés polygonból állnak. A pályák igazán semmitmondóak, az egyetlen előnyük, hogy szépen le lehet pusztítani a tereptárgyakat, valamint szinte mindent fel lehet venni és el lehet dobni. A kamera rettenetesen idegesítő tud lenni, pláne ha többen játszunk: az izometrikus nézetnek köszönhetően gyakran azt se tudjuk, merről lőnek minket, néha pedig óriási pályaelemek takarják ki azt a részét a képernyőnek, ahol éppen harcolunk. Az átvezető animációk, bár gyakran stílusosak, ez nem feledteti azt, hogy ennél még az X-men: Legends 2 videói is sokkal szebbek voltak, ráadásul az még előző generációs konzolokon volt. A karakterek mozgása darabos, a szájmozgás szintén, így összhatásilag a CG videók olyan hatást keltenek, mintha négy-öt éve készültek volna. A hangokkal szintén ez a helyzet, a zene annyira a háttérbe szorul, hogy a hiánya fel se tűnne, az ütések hangja erőtlen, a szinkronhangok pedig kifejezetten a B-kategóriának felelnek meg.


Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 8. kép

A gép által irányított karakterekkel sincs minden rendben, gyakran elállják az ajtókat, beakadnak a falba, nem a legcélszerűbb ellenfelet támadják, és még sorolhatnám. Szerencsére ha négyen játszunk, akkor ez a probléma nem jelentkezik, továbbá ha nincs kéznél négy barát, akkor online is találhatunk magunknak játszótársat az ostoba gép helyett. Többen játszani nagyon szórakoztató, szinte repül az idő a játékkal, és az irányítás annyira könnyen megszokható, hogy kezdő játékosok is örömüket lelhetik benne. Szerencsére nem csak pár órás szórakozásról van szó, a M:UA2 kifejezetten hosszú, közel tizenöt órányi játékidővel rendelkezik, és ha nem untuk még meg a néha monotonnak tűnő verekedést, akkor nyugodt szívvel kezdhetjük újra a kalandot, hiszen a rengeteg hősnek köszönhetően egy egészen más élményben részesülhetünk a következő játékban. Azért egyedül se rossz játszani, bár mint említettem, a gép által vezérelt karakterek miatt meggyűlhet a bajunk egy-két pályaszakasszal, leginkább azokkal, amelyek szűk folyosókból állnak.

Marvel Ultimate Alliance 2 teszt - 9. kép

Könnyed beat-em up/RPG játék lett ez a része is a Marvel: Ultimate Alliance-nek, ami teljesen kikapcsol, mindenféle gondolkozást nélkülöz, és talán éppen ezért szerethető. Bár elődjéhez képest minimális az újdonságok száma, aki még nem játszott se azzal, se az X-men: Legends-el, de leküzdhetetlen vágyat érez egy kiadós verekedéshez, az bátran tegyen egy próbát vele. Nekem személy szerint azokat az időket juttatta eszembe a program, amikor még játéktermekben nyomtuk az oldalra scrollozós verekedős játékokat az ismerőseimmel, a különbség csupán annyi, hogy a mai kor színvonalán élhetjük át ugyanazt az élményt. És ez olyan érzés, amit kevés játék tud mostanában megadni.

Marvel Ultimate Alliance 2 / Tesztplatform: XBOX360

jó lesz ez!
  • Stílus: Beat 'em up
  • Megjelenés: 2009. szeptember 15.
  • Ár: 12.900 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Sok választható szuperhős
  • egyszerre négy játékos
  • fusion támadások
  • Csúnya átvezető filmek
  • gyenge hang és zene
  • mesterséges intelligencia
  • olykor kaotikus
  • Hang
    6
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    8
7.5
5 hozzászólás

Vendég

12 éve, 11 hónapja és 6 napja

A játék ötlet nem rossz,DE a megvalósitás már nem annyira "HŰHA",söt,azt kell irnom,hogy pocsék,játszottam mind2 xmennel(legends 1-2) az M:UA 1 is és most kipróbáltam a szóban forgó játékot is.Jó én csak playstation 2-n,de akkor is azt kell mondanom,hogy az elödei sokkal izgalmasabbak voltak.Egyedül a széles karakter választási lehetőség az ami tetszhet az embernek.SZERINTEM.
Mellesleg a sztori az irtó klassz.

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 7 napja

zsííííír!!!

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 7 napja

nem egy nagy ütés. sokkal jobbat vártam.

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 8 napja

Nekem meg pont nem jön be. Ízlések és pofonok...wtf smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 9 napja

Ez qrva jó játék!

válasz erre
Marvel Ultimate Alliance 2
12.900 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profiljarDAVE profilja