Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions teszt

2017. november 19.
71.2511
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A játéktörténelmet vizsgálva könnyű észrevenni, hogy a Nintendo nem csak akkor tudja lenyűgözni a közönséget, mikor új címmel rukkolnak elő, hanem a régi játékaik "remake"-elésénél is, főleg, ha Mario-ról van szó. Ez már az SNES fénykorában is nyilvánvaló volt, ahová a Super Mario All-Stars elhozta nekünk a NES klasszikus Mario trilógiát, és a rákövetkező évek csak erősítették ezt a tényt.
Advertisement


Ma is egy hasonló játékkal lesz dolgunk, mely a Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions címet viseli. Még 2003-ban jött ki a Bowser's Minions részt mellőző produktum, és ez most egy igencsak alapos felújítást kapott, hogy naprakészen nézzen vissza ránk 3DS-ünkről. Viszont nem csak a cím hosszabbodott meg, hanem maga a játékidő is, ugyanis Mario és Luigi kalandján kívül egy szegény Goomba-t is elkísérhetünk, ahogy megpróbálja megmenteni szeretett főnökét (Bowser-t).

A történet egy teljesen új királyságot mutat be nekünk, a Beanbean Kingdom-ot, ahonnan állítólagos követek érkeznek Peach-hez. Gyakorlatilag egy gonosz párocska, Cackletta és Fawful (gyönyörű beszélő nevek), ezek a követek, álcában, hogy így, egy masinéria segítségével, ellopják Barack kisasszony hangját Miután ez megtörténik, a gép zöld füstje explozívvá varázsolta szeretett hercegnőnk orgánumát, ebből fakadóan, mikor beszélne szerencsétlen, az mindig "kirobbanó" sikerrel jár (heh már én is kezdem).

Szóval a poron nő a penész. Minden nap tanul valamit az ember.

Szóval a poron nő a penész. Minden nap tanul valamit az ember.


Mivel Bowser-nek így már annyira nem szimpatikus Peach, kénytelen kelletlen összefog Mario-val és Zöld Mario-val, kinek nevét szinte senki sem tudja, hogy visszaszerezzék az uralkodó hölgy kevésbé halálos zöngéit. Nincs túlbonyolítva, előre tudjuk, mi lesz a vége, így inkább lássuk a játékmenetet, ott vannak eldugva az érdekes részletek.

Egy körökre osztott stratégiával van dolgunk, szerepjátékos elemekkel. Nagyrészt harcolni fogunk különféle ellenségekkel, avagy képességeinket bevetve haladunk területről területre. Mindkét részre jellemző a testvérpár, Mario és Luigi együttműködése, mondhatni erre épül a játék.

A csaták nem hétköznapi rendszer alapján működnek. Itt, az Undertale-hez hasonlatosan, ki lehet térni az ellenség támadása elől, sőt, vissza is lehet fordítani azt rá alkalomadtán. Karaktereink ugrással, kalapáccsal és elementáris ütésekkel támadnak, illetve akasztják meg a támadóikat, ha sikerül jó ütemben elkapni őket.

Az időben lenyomott A és/vagy B gombbal el lehet kerülni a sérülés veszélyét.

Az időben lenyomott A és/vagy B gombbal el lehet kerülni a sérülés veszélyét.


Legfontosabb dolog az időzítés. Például ugrásnál, ha időben nyomunk a megfelelő gombra, akkor akár kétszer is sebződhet az ellenség, vagy, ha kalapácsot használunk, akkor a hátralendítés legvégén kell nyomni, hogy nagy sebzés történjen. Az ellentámadásnál is szükséges a precíz pontosság, hisz, ha ugrással térünk ki, akkor visszaérkezhetünk az ellen fejére, illetve a kalapáccsal és az ütéssel pedig meg lehet akasztani a támadót. Mindegyik esetben a rosszakaró sérülést szenved, így érdemes ezeket kitanulni.

A normál támadásokon kívül vannak Bro technikák is, melyek, találóan elnevezve, Bro pontokba kerülnek, és kombótámadások végső soron. Itt is fontos az időzítés; piros és zöld karikák jelzik, mikor kell A-t vagy B-t nyomnunk, és ha sikerül eltalálni a ritmust, akkor masszív sérülést tudunk a gonoszoknak okozni így. Ha másért nem is, már csak azért megéri alkalmazni ezeket a csapattámadásokat, mert elég használat után kapunk új, fejlettebb technikákat.

Összesen hat értékkel rendelkeznek Marioék: élet, Bro pont, erő, védelem, gyorsaság, és bajusz (nem vicc). Itt talán az ominózus "Stache" vagyis a bajusz érték követel magyarázatot; ez lenne a szerencse mérce, ergo minél nagyobb, annál gyakrabban kapunk dupla sebzéses találatot támadásnál, és, ha kereskedni kívánunk, akkor jobb árakra tehetünk szert. Az orrszőr ereje mindenre képes.

Kissé drasztikusnak tűnik fejelőversenyre bombákat hozni.

Kissé drasztikusnak tűnik fejelőversenyre bombákat hozni.


Gyakorta találkozunk azzal más játékokban, hogy a kezdetleges technikáink lecserélődnek jobbakra idővel, de szerencsére itt nem kell aggódni, hisz elavulni nem fog egyik se. Meglehet, hogy egy idő után csak a kalapácsot, vagy a villám/tűzütést vetjük be, de harcon kívül is látjuk még hasznát az ugrálásnak, illetve a kalapácsütésnek, ami vagy Mario-t változtatja törpévé, ha a fején csattan, vagy Luigit vakondokká. Emellett a Bro technikáknak is vannak kalandozó variánsai, melyek a magasabb ugrásban, és a lyukak felett való átpörgésben merülnek ki.

A található felszerelések tipikusan Mario-sak, vagyis mindenféle és fajta nadrág (nadrágtartóval persze) fog ránk várni, melyek egy apróbb képesség mellett tulajdonságainkat is megnövelik. Ezek mellett jelvények is eshetnek "boss"-okból, hasonló extrákat adva, mint a nadrágok, illetve kávékészítésnél (van olyan is, mert miért ne), minden egyes receptnek az első lefőzését követően Professor E. Gadd, a Starbeans Cafe tulajdonosa, ad nekünk egy egyedi és erős tárgyat, melynek külön "slot"-ja van.

Gyerekek, ha ti is sok csokit esztek, akkor ... megőrültök, mint Luigi pajtás.

Gyerekek, ha ti is sok csokit esztek, akkor ... megőrültök, mint Luigi pajtás.


Természetesen ehhez babokat kell előbb gyűjteni (hisz nem a semmiből terem a mennyei barna lötty), de legalább kifizetődő a szenvedés, ugyanis véglegesen nő karakterünk egyik értéke miután lehúzott egy bögre kávét. Négyféle bab vár ránk, melyből két fajtát az ellenségekből lehet a végtelenségig farmolni, a másik kettőt meg egy minijáték segítségével.

Ennyivel akár véget is érhetne a bemutató, de akkor csak egy egyszerű grafikai és zenei tuning lenne az egyetlen fejlesztés a 2003-as játékhoz képest; szerencsénkre viszont nem a Rouge Trooper Redux-al van dolgunk. Megjelenik egy másik típusú kampány is, melyet elvégezni nem kötelező, de mindenképpen szórakoztató.

Pszichedelikus háttér, rózsaszín villám, és pukifelhő. Művészi mágia.

Pszichedelikus háttér, rózsaszín villám, és pukifelhő. Művészi mágia.


Itt egy pórul járt Goomba-t kísérünk göröngyös útján, amint megpróbálja az útközben fogságba esett főnökét, Bowser-t kiszabadítani. Egy valós idejű csapatépítős stratégiai játékkal van dolgunk, ahol harcról harcra haladunk, más-más csapatfelállásban, fejlesztve egységeinket, illetve új "megmentett" katonákat toborozva.

Egy ilyen pályára egy maximum nyolctagú csapattal mehetünk, melyből az egyik a főhős Goomba kapitány eleinte, persze később le lehet váltani kompetensebb kapitányokra. Vannak közelharcosok, távolságiak és repülők. Ilyen sorrendben ütik is egymást, így minden egyes bevetés előtt érdemes átvariálni a truppunkat, és a kapitányi parancsokat is. Ezen utóbbiak aktiválható képességek egy csatatéren, és CP-be kerülnek, melyekből csak egy adott mennyiség áll rendelkezésünkre egy csatában, így okosan kell menedzselni őket.

Valós időben ütlegelik egymást a harcoló felek, és, ha a kapitány elhullik, akkor vesztett a csapat. Embereinknek összesítve vannak az értékei, melyekből kimaradt a bajusz érték, és a lelkesedés került helyére, illetve az elkerülés és a pontosság is megjelenik, melyeket csak bizonyos bónuszokkal, vagy kapitányi paranccsal lehet növelni, avagy csökkenteni (az ellenséges csapatét értelemszerűen). Itt is vannak speciális képességeik embereinknek, melyeknek ellövésére a lehetőséget egy piros karika megjelenése fogja jelezni; ilyenkor a jó pillanatban kell lenyomni az A-t, hogy bejöjjenek ezek az extra erős támadások.

Mario-hoz az A, Luigi-hez a B gomb van hozzárendelve támadásnál és ugrásnál.

Mario-hoz az A, Luigi-hez a B gomb van hozzárendelve támadásnál és ugrásnál.


Egy nagyon szórakoztató kis "minigame", ami csak azért van idézőjelben, mert felér egy másik teljes játékkal, olyan sokáig tart, bár ez a szintek mennyisége és a gyakori harcismétlés miatt van, hisz fejleszteni kell a katonákat. Nem lesz ugyan egy olyan hősies eposzhoz szerencsénk, mint, amilyenek a Mario testvérek főszereplésével készülnek, de az biztos, hogy kiderül, miért vannak a Goomba-k a tápláléklánc legalján.

A játék egésze tetszetős, csinos, eltávolodott az előd rajzfilmes megjelenítésétől, 3DS-hez méltó a grafika. A zene nagyszerű, de sajnos túlságosan repetitív hosszútávon, főleg a harci melódia, mely a játék végére erőteljesen unalmassá fog válni. A tartalom, cserébe viszont alaposan kompenzál, főleg, ha a barátságos árcédulát is figyelembe vesszük. Mario rajongóknak egy nagyszerű opció, másoknak pedig egy kiváló lehetőség megszeretni őt, és a zöld tesóját, akinek már megint elfelejtettem a nevét.

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions / Tesztplatform: Nintendo 3DS

jó lesz ez!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2017. október 06.
  • Ár: 10.000 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Könnyed, szórakoztató játékmenet
  • Rengeteg tartalom
  • Mókás hangvételű sztori
  • Mely itt-ott erőltetetté válik
  • A zene hamar ismétlődővé, vontatottá válhat
  • Hang
    7
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.5
7 hozzászólás

totyak

6 éve, 10 hónapja és 14 napja

Mario és a körökre osztott stratégia, nekem ez nem fér össze. Ezért is nem érzem át igazán az új, Switches Mario játékot sem, az is valami hasonló, mármint a nyulas.

válasz erre

Eltohn

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

Gargameth írta:
Egy végtelenül komplikált képszerkesztői trükkel éltünk, aminek az lett a következménye, hogy a rendszer, szerintem szándékosan, megzabálta a DS felső egy milliméterét, nehogy még véletlenül is tökéletes legyen a munka. Ezek után a kutyának van kedve javítgatni, ha ennyire szeszélyes a trükk mosolygó smiley
Mivel a játékban is előszeretettel felejtik el Lajcsi nevét, így nem meglepő, ha megfertőzött engem is ez a szokás mosolygó smiley
Nem a rendszer vágta le, mert klikkelve is le van vágva röhögő smiley, de majd Marco megmondja úgyis a tutit. Örülök hogy lesznek újra 3DS tesztek, mert ezer éve voltak utoljára mosolygó smiley és én nagyon szeretem őket. Egy külön világ a játékok között.

válasz erre

fighterlaci

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

Uhh de hosszú címe van röhögő smiley. Tök jó teszt lett, jó olvasni. Kár hogy nincs 3DS-em, az ilyenekkel nagyon tolnám.

válasz erre

Gargameth

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

muki írta:
Marha jó ez a 3DS keret a képeken röhögő smiley de a tetejét miért vágtátok le? Az alját értem.

Egyébként megint roppant szórakoztató teszt lett, de Mario tesójának elfelejteni a nevét... Instant ban lenne ha nem lennél cikkíró! röhögő smiley
Egy végtelenül komplikált képszerkesztői trükkel éltünk, aminek az lett a következménye, hogy a rendszer, szerintem szándékosan, megzabálta a DS felső egy milliméterét, nehogy még véletlenül is tökéletes legyen a munka. Ezek után a kutyának van kedve javítgatni, ha ennyire szeszélyes a trükk mosolygó smiley
Mivel a játékban is előszeretettel felejtik el Lajcsi nevét, így nem meglepő, ha megfertőzött engem is ez a szokás mosolygó smiley

válasz erre

muki

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

Marha jó ez a 3DS keret a képeken röhögő smiley de a tetejét miért vágtátok le? Az alját értem.

Egyébként megint roppant szórakoztató teszt lett, de Mario tesójának elfelejteni a nevét... Instant ban lenne ha nem lennél cikkíró! röhögő smiley

válasz erre

Gargameth

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

nefaria írta:
De jó hogy van 3DS teszt végre!!!! mosolygó smiley Ez volt tervben mint a következő vételem, így meg főleg! mosolygó smiley
És még sok van ott, ahonnan ez jött, aggodalomra semmi ok kacsintó smiley

válasz erre

nefaria

6 éve, 10 hónapja és 15 napja

De jó hogy van 3DS teszt végre!!!! mosolygó smiley Ez volt tervben mint a következő vételem, így meg főleg! mosolygó smiley

válasz erre
Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions
10.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
totyak profiljaManiac profiljamarco profilja