Mario Kart 8 Deluxe teszt

2017. június 07.
70.6171
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
Talán nem nagyképűség azt állítani, hogy 1992-ben minden gyerek és gyerekszívű játékos egy emberként dobott több marék konfettit a levegőben, mikor a Nintendó piacra dobta a Super Mario Kart című ijesztő gyorsasággal nagysikerűvé váló SNES játékukat. A go-kart feledhetetlen élménye ötvözve a Mario világával két nagyszerű dolgot hozott össze, melyet csak tökéletesíteni tudott az a tény, hogy bármely versenyzőt, de legfőképp az előttünk lévőket, halálra szívathattunk fura, de mókás, fegyvereknek számító eszközökkel.


Huszonötödik évfordulójához közelít a franchise, melyet megünnepelendő, nem hivatalosan is, egy új verzióval leptek meg minket a készítők, ami a Mario Kart 8 Deluxe lenne. Természetesen vannak jópáran, akiknek ismerős lehet a név, a Deluxe-ot kivéve, ugyanis mostani játékunk 2014-ben már megjelent a Wii U-ra. Ennek a feljavított port-jával lesz most dolgunk.

Rosalina az új Twilight szereplő.

Rosalina az új Twilight szereplő.


Többféle single és multi játékmód áll rendelkezésünkre, rengeteg választható karakterrel, járművekkel, gumikkal és siklóernyőkkel. Csak az iménti háromféle opció van egyediség kialakítására, ami elenyészőnek tűnhet, de mivel számos alkatrész van, amik más-más pluszt vagy mínuszt adnak az összesített karakterértékeknek, bőven elég ennyi is.

A versenyzők és az alkatrészek tulajdonságértékeit most mellőzném, a játék is ezt teszi, így leginkább kísérletezés útján tudunk felállítani számunkra megfelelő kombinációkat. Ennek a fontossága leginkább a nehezebb fokozatoknál jön ki (150cc-től), amikor már számíthat az a plusz 0.5 gyorsulás, vagy kanyarodás érték.

A legelső verseny típus mind single-ben és multi-ban is, a Grand Prix. Itt tizenkettő kupa során tudunk megmérkőzni a gép, illetve barátaink ellen. Egy kupa négy pályából áll, így a gyors fejszámolók láthatják, hogy összesen negyvennyolc pálya áll rendelkezésünkre. Három körös egy futam, melyek végén a helyezésünk után kapunk pontokat; a négy futam utáni eredmény lesz a végső helyezésünket meghatározó. Ezen eredmény, ha elég nagy, akkor csillagokat is kaphatunk.

Mártinak a Gombától ég a hátsó része. A láva az túl egyértelmű volna.

Mártinak a Gombától ég a hátsó része. A láva az túl egyértelmű volna.


A csillagok leginkább a maximalistáknak vannak ott, akik az összes pályát mindegyik nehézségi fokozaton tökéletesre (három csillagra) szeretnék teljesíteni. Aki megelégszik a "könnyedebb" kihívással, az 150cc-n és a Tükör Módban vigye végig az összes pályát minimum egy csillagos értékeléssel, és megkapja az arany go-kart-ot. Van 50, 100, 150, és 200 köbcentis (cc) lehetőség, melyek a játék gyorsaságát, illetve nehézségi fokát mutatják. Minél gyorsabbak vagyunk, annál nehezebb drift-elni, kanyarodni, na meg az ellenfelek is sokkal jobban fognak manőverezni, és gyakrabban használnak ocsmány fegyvereket.

A második versenyfajta a VS (versus), ahol részletesen beállíthatjuk, hogy hol, hogyan és kikkel akarunk versenyezni. Semmi komplikált, viszont a harmadik fajta az érdekes, a Battle Mód, ahol ötféle minijátékkal üthetjük el időnket, egyedi szabályokkal ellátva, kivéve a Baloon Battle-t és a Bob-omb Blast-ot, ahol a cél ugyanaz, csak az eszköz más. Aki gyors, pergős, arénás mókára vágyik, az itt megtalálja számításait.

A szóló játékosoknak van egy extra játékopciójuk, mégpedig a Time Trial, ami az időmérő. Egy kiválasztott pályán versenyzünk, a már felállított rekord ellen, melyet egy Staff Ghost követett el. Ha megdöntjük 150 cc-n az összes pálya szellemes időit, akkor megkapjuk az arany gumikat, így van némi tétje is a dolognak.

Adj király katonát... nincs? Az arany is jó.

Adj király katonát... nincs? Az arany is jó.


Mindegyik pályán található pénzérme, teljesen mindegy melyik módról van szó. Ezeknek gyűjtögetése opcionális, és bármikor, ha eltalál egy támadás elveszítünk párat belőlük. Egyetlen dologra jók, éspedig az alkatrészek megszerzésére, melyek bizonyos összeszedett összeg után nyílnak meg. Sajna ezek a kiegészítők olyan sorrendben unlock-olódnak, ahogyan nekik az épp tetszik, így eléggé véletlenszerűvé válik a farm-olási procedúra. Viszont az ötezredik érménél megkapjuk az arany siklóernyőt, így végülis meg lehet célozni azt, ha valami biztosra akarunk hajtani.

A játékmenet addiktív, az akció non-stop, még, ha az első helyen ücsörgünk is, mivel az ellenfelek bármikor meglephetnek egy lánctámadással. A fegyverek nagyrésze változatlan évek óta, így a zöld, piros, és kék teknők visszaköszönnek a gombával, banánnal, tűzvirággal és társaikkal vállvetve, viszont kettő új "tárgy" is megjelenik a Wii U-s verzióhoz képest, ezek pedig a Boo és a Toll (madár).

A Boo szellem már többször is szerepelt Mario Kart játékokban, és képessége az első címekből ismerős lehet, hisz tárgylopó, és lassító hatása van, míg a Toll csak a Battle módokban jelenik meg, mint ugrást segítő eszköz, megspékelve pénz vagy napérme lopással, illetve lufi kidurrantással, ha ráérkezünk egy ellenfelünkre.

Banán Béla már kezünkben mosolyog... ő tudja, ha a földre kerül, valaki anyázni fog.

Banán Béla már kezünkben mosolyog... ő tudja, ha a földre kerül, valaki anyázni fog.


A grafika kapott egy fejlesztést a 2014-es verzióhoz képest, ami a jobb felbontás lehetőségét eredményezte. TV-n 1080p-ben, kézben 720p-ben élvezhetjük a játékot, míg a Wii U csak sima HD-re volt képes maximum, amihez még hozzájön a stabil 60 fps, így a port tökéletesen lett optimalizálva. A zene minden pályán egyedi, a hangok kissé furcsák néha, viszont jellemet adnak a karaktereknek, ami nagy dolog, hisz pár szónál többet sosem hallunk tőlük.

Apropó karakterek, hajjaj, van baj. Nem a mennyiséggel, hanem inkább a felhozatal részletességével. Összesen negyvenkét választható versenyző van, ami jónak hangzik, de aztán megnézzük, hogy kik is azok, és fintorgunk. A főszereplők Mario és Luigi, a három ismert női kiegészítő Peach, Daisy és Rosalina, emellé jön Joshi, Toad, neki a barátnője Toadette, a főszereplők rossz alteregói Wario és Waluigi, Bowser, neki a Junior változata, és az összes gyereke. Emellett érdekes lehet még Koopa Troopa, Shyguy, Lakitu és King Boo megjelenése.

A baj viszont ott kezdődik, hogy a két főszereplőnek és a lányoknak van bébi kiadásuk. Aranyos igen, de nem egyedi, csakúgy, mint Mario-nak a tanuki és a metál, Peachnek a cica és a pink-arany(?) kosztüm külön karaktere sem az. Ezek skin-eknek jobbak lettek volna, pontosan, ahogy Bowser-nek és Koopa Troopa-nak is az élőhalott kiadásaik. Amit viszont nem értek, hogy miért van ott a Splatoon két Inkling-je, három szereplő az Animal Crossingból, és az általunk kreált Mii karakter. A Kong családból miért csak Donkey van jelen? Zeldáék miért csak Linket küldték? Híresebb karaktereket fájt volna betenni?

És itt láthatják az antigravitációs pálya mellett a furán folyó vízesést.

És itt láthatják az antigravitációs pálya mellett a furán folyó vízesést.


A választ sejtem, hisz a Nintendo azon fejlesztőcsapata, akik a Mario Kart-okért felelősek, fejlesztették a Splatoon-t és az Animal Crossing-ot is. Arra viszont már nem tudok magyarázatot találni, hogy miért dugtak el egy Gold Mario reskin-t a Metal Mario-ra melyet úgy szerezhetünk meg, ha megnyerjük az összes 200cc-s kupát, de mivel egy egyszerű színcseréről van szó, nem fog ettől senki, csak a hardcore maximalisták csapata lázba jönni. A játék legnehezebb módjának legyőzése egy kicsit grandiózusabb jutalmat is érdemelhetett volna. Én remélem, hogy jön DLC új karakterekkel, mert lehangoló kicsit a felhozatal.

A másik probléma az online multiplayer résszel van. Azon kívül, hogy kapcsolódási gikszereim is voltak, a gond a céltalan pontozással van. Mindenki ezer pontról indul, és helyezése után kap plusz vagy mínusz pontot. Ez a rendszer nem megy sehova, hisz csak arra jó, hogy a játék be tudja mérni, kivel osszon össze, így kissé céltalannak tűnik a az egész. Az igazi rajongót ez nem fogja érdekelni, hisz az élményért játszik, nem a benne rejlő jutalomért, de sok játékos talán ennek a hiánya miatt fog inkább a single-nél maradni.

Donkey irritált arccal jelzi Diddy hiányát.

Donkey irritált arccal jelzi Diddy hiányát.


Mekkora a sötét oldala a Mario Kart 8 Deluxe-nek? Hát nem nagy, mivel nem tudtak igazán meghatni ezek a felfújt hibák. A játék irgalmatlan szórakoztató annak ellenére, hogy "csak" egy port-ról van szó. Könnyű beletanulni, nehéz mesterévé válni, hála a könnyed, mégis részleteiben trükkös irányításnak, illetve a kezdők segítségére siető Okos Kormányzásnak, ami, ha be van kapcsolva, akkor nem engedi, hogy minden második falnál, vagy útelágazásnál megakadályozzon randalírozásunkban egy partizán fal például. Mario Kart rajongónak kötelező darab, a Wii U-s verzió tulajdonosait leszámítva, akiknek nem biztos, hogy meg fogja érni (egyelőre), hisz annyira nem nyújt a játék sokkal többet számukra a Mario Kart 8-hoz képest.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Mario Kart 8 Deluxe teszt / Tesztplatform: Nintendo Switch

a polcon a helye
  • Stílus: Autóverseny
  • Megjelenés: 2017. április 28.
  • Ár: 15.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Pergős, akciódús játékmenet
  • Nagyszerű grafika, vérpezsdítő muzsika
  • Tartalmas játék sok móddal, nehézségi szinttel
  • Problémák az online multival
  • A játszható karakterrosta kissé színtelen
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    9
8.5
6 hozzászólás

Santonio

6 hónapja, 2 napja

totyak írta:
Nyilván nem rossz játék, valamit nagyon el kéne barmolni, hogy egy ilyen kis cuki valami rossz pontozást kapjon, de bennem mégiscsak az motoszkál, hogy WiiU-ról áthozták, hozzácsaptak ezt-azt és most ott virít a 15990Ft-os árcédula. Az milyen oltári pofátlanság?
Engem is az zavar ebben az egészben. Némelyik egy jobb mobil játék szintjén van ami azért SOKKAL olcsóbb...

válasz erre

Gargameth

6 hónapja, 2 napja

totyak írta:
Nyilván nem rossz játék, valamit nagyon el kéne barmolni, hogy egy ilyen kis cuki valami rossz pontozást kapjon, de bennem mégiscsak az motoszkál, hogy WiiU-ról áthozták, hozzácsaptak ezt-azt és most ott virít a 15990Ft-os árcédula. Az milyen oltári pofátlanság?
Értelemszerűen a Wii U-sok most ráfaragtak, nekik valóban túl drága, de olyasvalaki, aki a Mario Kart 8-at nem látta még, annak meg fogja érni. Viszont az is tény, na meg elszomorító, hogy a Street Fighter port-ja után ismét egy teljes áras port-ot kapunk, de, ameddig veszik az emberek, addig a Nintendo is folytatni fogja ezeket a "felújításokat", hisz megéri nekik.

válasz erre

totyak

6 hónapja, 2 napja

Nyilván nem rossz játék, valamit nagyon el kéne barmolni, hogy egy ilyen kis cuki valami rossz pontozást kapjon, de bennem mégiscsak az motoszkál, hogy WiiU-ról áthozták, hozzácsaptak ezt-azt és most ott virít a 15990Ft-os árcédula. Az milyen oltári pofátlanság?

válasz erre

Patrik94

6 hónapja, 2 napja

A jó kis Mario! Soha nem okoz csalódást.

válasz erre

Gólem

6 hónapja, 2 napja

Bejövős game de csak ezért biztosan nem vennék Switchet, illetve az eddigi felhozatalért sem. Várok valami igazán ütős címre!

válasz erre

nefaria

6 hónapja, 2 napja

De jó látni hogy ismét vannak Nintendo tesztek is az oldalon! Nekem ez a játék kimarad bár imádom Mariot és a Kartokat is, de inkább egy új részt várok belőle.

válasz erre
Mario Kart 8 Deluxe
15.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Maniac profiljastevenboy35 profiljaHellblade profiljaStewenwolf profiljagery1113 profiljaLaci721 profilja