Majesty 2: Battles of Ardania teszt

2011. április 29.
71.7881
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Aki nyomon követte itt a GameChannel Online hasábjain az éppen aktuális játékteszteket, az minden bizonnyal, de lgalábbis reményeink szerint várta már a Majesty 2 soron következő expanziójának, avagy a Battles of Ardania-nak a tesztjét, amelyet most fogunk bemutatni nektek. Lássuk azonban előbb, hogy eddig miből éltünk. Az alapjáték kifejezetten pozitív véleményt kapott tőlünk néhány héttel ezelőtt, bevallottan megtetszett nekünk amit a 1C Company srácai képesek voltak összehozni. Természetesen akadtak hiányosságok és hibák, hiszen semmi sem tökéletes, de összességében azért képes volt hozni a legendás előd hangulatát még akkor is, ha ezzel elég sokan nem értenek egyet. Aztán megjött az első expanzió, avagy a Kingmaker, amelyről önmagában már nem voltunk túl jó véleménnyel. Az újdonságként csak egyetlen, friss tartalmak nélküli kampányt hozó bővítmény ugyanis barátságtalanul, sőt, egyáltalán nem túlzás kijelenteni, hogy játszhatatlanul nehézre sikerült.

/>
Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 2. kép

Ennek köszönhetően talán nem véletlen, hogy tűkön ülve vártuk, mit alkotnak a fejlesztők a Battles of Ardania bővítménnyel, amely bár sok helyen csak egy DLC csomagként lett feltüntetve, ha minden DLC csomag ilyen tartalommal rendelkezne, akkor egyszer sem fájna a fejünk azért, hogy mire költsük a pénzünket. Azt már korábban tudtuk, hogy a Kingmaker-rel lefektetett út nem járható, hiszen a Majesty 2 fanatikusok többsége hiába játszotta ki az alapjátékot, attól még nem mindenki bánt mesterien a kezelésével, így ha az illetékesek eladni és nem csak nézegetni szeretnék az éppen aktuális expanziót, azt barátságos nehézségi szinttel kell ellátni. Szerencsére a 1C emberei olvassák a hivatalos fórumot és a kritikákat is jó néven veszik, ha azok normálisan vannak megfogalmazva, így nem is volt számukra kérdéses, hogy a legújabb kampány megalkotásánál elsődlegesen az a cél lobogjon előttük - a dollárjelek mellett -, hogy felhasználóbaráttá váljon az újabb feladatsorozat.

Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 3. kép

Jelentem alássan, ezt a célt a srácok sikeresen megoldották. A Battles of Ardania egy vadonatúj, nyolc misszióból álló kampányt tartalmaz Heirs of the Night névvel, amely végre ismét olyan felhőtlen szórakozást nyújt a játékosoknak, mint az alapjáték. Már az első pályán érezni, hogy komolyabb figyelmet fordítottak a fejlesztők a barátságosabb nehézségre. Bár szó ami szó, sokan ennek ellenére is meg fognak izzadni - többek között a folyamatos vérfarkas támadásoktól -, de kicsi erőfeszítéssel, minimális stratégiai ismerettel nagyon hamar berendezkedhetünk a térképen, egy tökéletes védelem kialakítását követően pedig meg is kezdhetjük hadseregünk felépítését, amely a korábban megszokott módon zajlik majd. Ezzel az első küldetéssel nagyon egyszerűen bele tudunk rázódni újfent a Majesty 2 irányításába, illetve kezelésébe, és bár a későbbi feladatok azért ismét keményebbek lesznek - ez nem volt másképpen az alapjátékban sem -, de mégsem csak vért izzasztó missziók várnak ránk.

Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 4. kép

A kiegészítőnek természetesen története is van, amely bár nem olyan mélyen szántó, mint a korábban megszokott sztorik, de így is a mulatságos, enyhén humoros kategóriát képviseli. Az egész cselekmény nem nagyon kapcsolódik az előzményekhez, ami teljesen rendben is van főleg azért, mert a Kingmaker kiegészítőt feltehetően a legtöbb játékos félbehagyta. Ha ebbe a csoportba tartozol, ha nem, a lényeg nem ezen lesz, hiszen a Battles of Ardania betöltését követően bármennyire is meglepő, csend és nyugalom honol a királyságban. Így kezdődött ez már az alapjáték esetében is, a béke azonban a Majesty 2 esetében nem lenne túl izgalmas, így valaki ismét felrúgja, történetesen főhősünk, aki egy kis izgalmakat keresve vadászatra adja a fejét. Mivel az erdei vadak nem jelentenek kihívást a számára, úgy határoz, hogy vérfarkasok trófeáit gyűjti be, azonban a történet érdekes fordulatot vesz akkor, amikor erről egy mágikus vérfarkas, minden vérfarkasok vérfarkasa, A vérfarkas tudomást nem szerez, és ki nem robbantja háborúját a királyság ellen.

#tv#

Ebbe a kalamajkába csöppenünk bele már az első küldetéssel, ahol javában meggyűlik a bajunk a vérfarkasokkal, de még nem is sejtjük, hogy később más természetfeletti lények is az utunkba állnak majd, akik a frissességet szolgáltatják a Battles of Ardania kiegészítőben. Mivel létszámuk finoman szólva is csekély, nem szeretném lelőni kilétüket, lesz meglepetés, ha meglátjátok őket, ebben biztos vagyok. A kampányon és a néhány új szörnyön kívül egyébiránt még négy új többjátékos pályát tud felmutatni friss tartalomként az expanzió, amiből kettő tulajdonképpen csak a kooperatív missziókra szakosodott. Az új térképek semmi különlegességgel nem szolgálnak, nem találunk rajtuk kiemelkedő vagy meghökkentő momentumokat, így ha nem lennének sem sírnánk utánuk, éppen úgy nem, ahogyan az új fegyverek után sem, amelyekkel bevallom őszintén, én nem is találkoztam a hosszúra nyúlt kampány kijátszását követően. Vagy nem figyeltem, vagy csak nagyon apróságokról van szó, de az én figyelmemet ezek elkerülték.

Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 5. kép

Hiányérzetem ugyanakkor így sem volt. Bár továbbra is hiányoztak azért az új kasztok, az újabb varázslatok, a korábban nem látott épületek, amelyeknek nagyon örült volna a legtöbb fanatikus, ne feledjük, hogy van még hátra egy utolsó expanzió, ami talán elhozza ezeket a frissítéseket. Ha tehát gonoszkodni akarnánk, ismét kijelenthetjük, hogy a nyolc új küldetésen kívül semmi egyebet nem tartalmaz a Battles of Ardania bővítmény, ami bár önmagában baj, de mivel a története nagyon szerethető, folyamatosan fenntartja a figyelmet, sőt, az utolsó két küldetésre csúcsosodik ki igazán, mégsem olyan komoly probléma. Hiszen aki arra vágyott, hogy ismét átéljen egy a Majesty 2 alapjátékban megismert kampányhoz hasonlót, az a Kingmaker-ben nem, itt viszont otthonra találhat, hiszen mindenféle újdonságok és egyebek nélkül, a jól ismert környezetben és koncepcióban csatározhat ismét egy jót, méghozzá teljesen korrekt és barátságos nehézségi fokozattal párosulva.

Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 6. kép

Nem csak tartalomban nem találkozhatunk azonban újdonságokkal, lévén küllemben és a hanghatások terén sem történtek módosulások. A grafika ugyanaz a korrekt, a hónapok távlatából kissé már kopottas küllem, ami egy jól optimalizált és gyorsan töltődő grafikus motorra épül fel. A hatás kedvéért úgy gondolom nem is kell éppen egy expanziónál újítani, hagyják csak meg az illetékesek a nagy durranást egy esetleges Majesty 3-hoz. A Battles of Ardania nem kapott továbbá újabb zenéket és hanghatásokat sem, ami szintén nem probléma, hiszen már az alapjáték esetében sem volt ezzel különösebb gond. A hangok - már amennyi van - teljesen rendben vannak, a zenék pedig hiába halljuk őket százezredszerre, még mindig képesek megfelelő hangulatot varázsolni a játéknak, középkori, fülbemászó dallamok ezek, amelyeknél tökéletesebbet biztosan nem tudtak volna alkotni a fejlesztők, tehát óriási hiba lett volna lecserélni ezeket, jelen esetben ugyanis jobb volt a járt úton maradni.

Majesty 2: Battles of Ardania teszt - 7. kép

Összegezve az elhangzottakat megállapítható tehát, hogy egy kitűnő kiegészítővel bővült a Majesty 2, a Battles of Ardania ugyanis garantáltan minden fanatikus vágyát kielégíti majd. Bár fel lehetne róni a számlájára, hogy ismét kevés az újdonság és egyebek, de aki nem elégszik meg egy kiegészítő esetében egy vadonatúj, nyolc küldetésből álló kampánnyal, amiért még 10 eurót sem kérnek el, az vegye inkább meg az éppen akutális Call of Duty DLC-t, amiért közel kétszer ennyit kérnek, és tartalmát tekintve pedig fele ennyi friss tartalmat sem kapunk. Ha választanom kellene a Kingmaker és a Battles of Ardania között, egyértelműen utóbbi mellett tenném le a voksomat. Természetesen azért még ne feledkezzünk meg a harmadik kiegészítésről sem, amelyről szintén megemlékezünk a közeljövőben egy hasonló kaliberű teszt keretein belül.

Majesty 2: Battles of Ardania / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2011. március 09.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • új kampány
  • új történet
  • alapjátékot idéző szórakozás
  • kevés újdonság
  • ez önmagában elég nagy baj
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.8
6 hozzászólás

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 5 napja

Nekem megy rendesen

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 5 napja

csak nekem nem jön be a videó vagy másnak sem?

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 5 napja

Nem rossz ez Majesty. Nem egy Command & Conquer de azért el lehet vele szórakozni.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 6 napja

Szerintem ez a kieg egynek jó. És ennyit mindenképpen megér.

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 6 napja

nagyon tetszik ez a játék, mindenképpen kipróbálom

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 6 napja

Na ezt azért nem értékelted olyan rossznak.mosolygó smiley

válasz erre
Majesty 2: Battles of Ardania
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaBotyi profiljaXTomiX0029 profilja