MagicToMaster teszt

2014. június 15.
77.0541
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A magyar játékfejlesztés ugyan megélt már szebb napokat is a múltban, azonban az utóbbi néhány évben mintha ismét egyre több és egyre jobb tehetséges csapat tűnne fel a színen, akik valami ígéreteset szeretnének alkotni a szcénában. Ide sorolható a MagicToMaster címre hallgató MMORPG is, ami mögött egy fiatal, de annál tehetségesebb és lelkesebb brigád áll, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy teljesen önerőből, teljes egészében magyar projektként elkészítenek egy masszívan többjátékos alkotást, amit bátran oda lehet majd állítani a külföldi színtér mellé.


Noha a MagicToMaster egyelőre nagyon az út elején jár, de egy néhány napos teszt után bátran ki merjük jelenteni, hogy mi már érezzük benne azt a potenciált és lehetőséget, ami néhány hónapon, maximum éven belül hozzásegítheti a játékot a sikerhez. Hogy hozzásegíthessük ehhez a fejlesztőket, ránéztünk nektek a MagicToMasterre, hogy megoszthassuk veletek saját tapasztalatainkat.


A központi pályaudvar, ahonnan szanaszét mehetünk a világba.

A központi pályaudvar, ahonnan szanaszét mehetünk a világba.


Ha csak azért kerested fel ezt a cikket, mert arra a kérdésedre szeretnél választ kapni, hogy érdemes-e időt szánni a játékra vagy sem, akkor most rögtön kiemelnénk, hogy igen, sőt határozottan. A válasz azonban nem ilyen egyszerű, így ezt fejtegetnénk nektek az alábbiakban. Kezdeném rögtön egy kis negatívummal - nem kell aggódni, nem lesz belőle sok -, ami nem más, minthogy a legtöbb MMO-val ellentétben a MagicToMaster esetében nincs egységes koncepció, vagy egy olyan történet, amit el lehetne mesélni, ami célként lobogna előttünk folyamatosan, amire felépülhetnének a küldetések, mint például a Guild Wars 2-ben volt. Amíg ezt nem oldják meg a fejlesztők, addig sajnos csak a grindereket tudják bevonzani, azonban aki egy mély történetre vágyik, az elkerüli a játékot.

Jó megoldás lenne felépíteni egy háttérvilágot, amihez hozzá lehetne igazítani a küldetéseket, az adalékanyagokat, mert most egyelőre csak annyi van, hogy a kezünkbe adnak egy pályát, egy halom tennivalót, valamint egy végcélt, miszerint öljük meg a főellenfelet. Ez egy lecsupaszított alapnak jó, de a sikeres MMO titka a színezés, a körítés, ami egyelőre még hiányzik. Nyilván a MagicToMaster esetében tudni kell helyén kezelni a dolgokat, hiszen lényegében egy indie MMO-ról van szó, ami mögött nem állt nem hogy több millió dollár, de még csak több millió forint sem. Ez áldás és átok is egyszerre, hiszen a fejlesztők így kreatív ötletekkel tudják felépíteni mindazt, amit a nagy csapatok csak sok-sok pénzből. Ez pedig már egy óriási jó pont!

Buddha mindenhol. A Shaolin arcot ledarálnám, de nem lehet.

Buddha mindenhol. A Shaolin arcot ledarálnám, de nem lehet.


Mint említettem, a MagicToMaster a történet tekintetében kicsit hiányos. Bár van néhány hosszúra nyúlt adalékanyag a hivatalos honlapon, egy korrekt összefoglalóra azonban igencsak szükség lenne mielőbb. A játékban három család vívja harcát, amelyek a Rahun, a Teven, a Rasan és a Solon. A játékosok közülük választhatják ki a számukra szimpatikusabb célokkal, illetve természetesen háttérrel rendelkezőt, kivéve az elsőket, akik a császári dinasztia tagjaként kis híján érinthetetlenek. Végletekig leegyszerűsítve, a Teven család oldalán a harcosok, a Rasan család oldalán a mágia kedvelői, míg a Solon família képviselőként a kalmárhajlamú játékosok találják majd meg számításaikat.

Választásunk különösebb hatással - a játék jelenlegi állapotában - még nem jár, az viszont már annál inkább, hogy milyen kaszt képviselői leszünk! Összesen négyféle karakterosztály közül választhatjuk ki a számunkra legszimpatikusabbat, ezáltal lehetünk harcosok, sámánok, nindzsák és petrunok. A harcosokat és a sámánokat bizonyára nem kell különösebben magyarázni, hiszen míg előbbiek a közelharc, addig utóbbiak a mágia mesterei, de általánosságban minden kasztra igaz, hogy képes a mágiahasználatra. A másik két kasztról annyit kell tudni, hogy a nindzsák a papírforma szerint a lopakodás mesterei, azonban a játékban inkább az erős közelharci támadásokban járnak az élen, míg a petrunok tulajdonképpen a sámánok sötét oldalát képviselik, nagyon erős támadó varázslatokkal a tarsolyukban. Számomra ők voltak az abszolút kedvencek!

Ott a távolban egy Udvarhölgy. Felszedném de minek, teli van velük a város.

Ott a távolban egy Udvarhölgy. Felszedném de minek, teli van velük a város.


A MagicToMaster, mint a legtöbb MMO értelemszerűen egy alapos karakteralkotással indít el minket utazásunkon, ami egy kicsit hiányos még ugyan, tehát lehetne több arcforma, választható ruhák, frizurák, esetleg olyan extrák, mint a tetkók, de a későbbiekben újabb páncélok, illetve ruhaneműk vásárlásával vagy megszerzésével legalább öltözékünket tudjuk módosítani bizonyos mértékig. A játék egy nagyon kellemes és gyors oktatópályával vezet be minket az irányítás, majd a harcok rejtelmeibe, sőt már itt, a Karantén szigeten megtanulhatjuk a teleportálás, valamint a harc művészetét is. Az oktatópályán néhány perc alatt át lehet rohanni, és ezt követően azonnal eljutunk a fővárosba, ahonnan kalandjaink jelentős része is indul majd.

A főváros számtalan kisebb kerületből tevődik össze, rengeteg kereskedő kínálja portékáit, és általánosságban mindig itt találjuk a legnagyobb életet is, ezáltal amennyiben szeretnénk magunknak barátokat szerezni, vagy csak beszélgetni valakivel, itt érdemes próbálkozni, főként a teleportkapuk előtti téren. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy kiemeljem: bár nem sok magyar fejlesztésű MMO-val játszottam már életem során, de a MagicToMaster nagyon barátságos, mi több értelmes közösséggel rendelkezik. Mivel többnyire magyarok nyüzsögnek a szervereken, szinte bármikor belefuthatunk valakibe, ha elakadtunk, és jómagam szinte bárkihez is fordultam segítségért, minden esetben találkoztam olyanokkal, akik szóba elegyedtek velem. Ez a közösségi élmény és maga a közösség a lehető legnagyobb pozitívuma a játéknak, hiszen ezzel a jövőbeni megítélése, illetve az alkotás sorsa 50 százalékban biztosított.

De lepasszoltál öregem! Update diéta?

De lepasszoltál öregem! Update diéta?


Természetesen a fejlesztők maguk is tettek azért, hogy ez a jó közösség kialakulhasson, ezáltal rengeteg interakciós lehetőséget helyeztek el a játékban. Példának okáért egyetlen kattintás, és beszélgethetünk másokkal, van közös chat is, de szintén egyetlen kattintással kereshetünk magunknak klánt vagy kisebb közösségeket, sőt a PvP elől sem zárkózik el a program. A jó közösség azért is nagy előny, mert a küldetések többsége egyelőre még nem túl kidolgozott - több helyen hiányosnak is éreztem őket -, azonban legalább garantáltan folyamatosan lesz egy tennivalónk, amivel foglalkozhatunk. Részemről örültem volna több - szabadon felfedezhető - és izgalmas mellékküldetésnek, illetve változatosabb feladatnak, mert az eddigi missziók során vagy futárkodtam, vagy mészároltam, más opció még nem volt.

A fővárosban egyébiránt bár sok időt eltöltünk majd, a nagy kalandok a város falai körül várnak ránk. Különféle teleportkapuk segítenek minket abban, hogy eljuthassunk az egyes helyszínekre, amelyek természetesen egy bizonyos szinthez vannak rendelve. Először például a Farkassámán Erdő vár ránk - néhány napos tesztidőszakunk során meg is ragadtunk ezen a sűrű erdővel ellátott, különféle farkaslények által lakott területen, ahol egészen a 20. szintig várnak minket feladatok, mígnem eljutunk az adott pálya főellenfeléhez, ami minden egyes újabb külső területen így lesz majd.

OrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrk

OrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrkOrk


A játékmenet tekintetében egyébiránt a MagicToMaster nem vonultat fel komolyabb újdonságokat - nincs is rá igazán szüksége -, így tehát a lényeg, hogy folyamatosan újabb és újabb tapasztalati pontokat szerezzünk, közben fejlődjünk, fejlesszük karakterünk képességeit, újabb varázslatokat és fogásokat sajátítsunk el, újabb fegyverekhez és páncélokhoz jussunk hozzá, aminek köszönhetően folyamatosan nyílnak majd meg előttünk az újabb területek, kihívások és ellenfelek is. A harcok a szokványos "kattints és várj amíg az ellenfél életereje nullázódik" metódust követik, de vannak lehetőségek taktikázásra is, főként miután egyre több képességet tanultunk meg, illetve egyszerre több ellenfelet akarunk a másvilágra küldeni.

A fejlesztők nagyon várják a segítséget, az építő jellegű kritikát a játékosoktól, ezért ha kicsit is szíveden viseled a magyar fejlesztéseket, ne légy rest, bombázd őket ötleteiddel, felvetéseiddel!

Figyeljétek a Game Channel oldalát, mert hamarosan sokkal többet is megtudhattok a játékról és a fejlesztőkkel is kapcsolatba tudtok lépni...;)

Nyilván rengeteg apróság van, ami feldobja a MagicToMaster játékmenetét, így a lelkekhez köthető tárgyak, a varázsitalok, a meglovagolható állatok, a saját gazdasági- és valutarendszer, vagy éppen a démonkapuk, amelyek alaposan megszínesítik a nagy egészet. A játék ugyanis rendkívül összetett és szerteágazó, nem utolsó sorban pedig szinte hetente bővül valamivel, mivel a fejlesztők folyamatos finomhangolásokat végeznek a tartalmi bővítések és javítások mellett, aminek köszönhetően nemrégiben például egy alapos grafikai ráncfelvarráson is átesett a játék.

Farkassámán erdeje, Buddha itt is befigyel

Farkassámán erdeje, Buddha itt is befigyel


A végső megítélés tekintetében nyilván tudni kell helyén kezelni a MagicToMastert, ezáltal sem a pontszámot, sem a véleményt nem úgy kell tekinteni, hogy mindez egy Guild Wars 2-höz mérvadó, hiszen nyilván nem említhető egy lapon a két projekt. Az M2M azonban úgy vélem, hogy mind grafikailag, mind a megvalósított ötletek tekintetében büszkén nevezhető az eddigi legösszetettebb és legjobban felépített magyar fejlesztésű és magyar nyelvű (!) MMO-nak, ami ráadásul még a közösség tekintetében is erős, sőt mi több, egyre erősebb lesz. Jómagam csak a Metin 2-vel tudnám összevetni a végeredményt, ahhoz képest a MagicToMaster egy sokkal ígéretesebb, színesebb és változatosabb MMO, amit ingyenessége miatt érdemes mindenkinek legalább kipróbálnia, és ha rám hallgattok, legalább egy-két órányi esélyt adjatok neki, hiszen ennyi szükséges ahhoz, hogy rejtett szépségei megmutatkozzanak.

A teszt során nVidia GTX 780 videókártyát és 16GB Kingston HyperX Beast memóriát használtunk, ASUS Maximus VI Hero alaplappal, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszeren.

Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

MagicToMaster teszt / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: MMORPG
  • Megjelenés: 2014. február 28.
  • Ár: 0 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • magyar nyelv
  • hatalmas világ
  • rengeteg lehetőség
  • kimagasló közösség
  • gyakori a lag
  • nincs konkrét háttértörténet
  • unalmas küldetések
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    8
7.3
41 hozzászólás

foldim

4 éve, 11 hónapja és 17 napja

nem ártana kis szintre egy küldetés amiből lovat vagy valamiféle hátast szerezhetnének a kezdők mert amíg össze nem gyűjt egy pokol/uni ra elég gt vagy el nem éri azt a szintet hogy a kaszást le tudja ütni addig gyalogszerrel futkozik

válasz erre

warpraySTR

5 éve, 12 napja

Erre a játékra jött a szavazás?

válasz erre

Vendég

5 éve, 17 napja

wslslspspspspspsps

válasz erre

jezzahun

5 éve, 20 napja

ezt holnapi nap folyamán kipróbálom.. magyar is meg magyar feliratos... szóval... megnézzük mit tud..

válasz erre

marco

5 éve, 21 napja

Vendég írta:
Mikor Metin2mester Néven indult, talán jó három éve, szinte az elsők között voltam, akik regisztráltak. És elképedve olvastam, hogy megszűnik.... De jött a hír, miszerint újra éled! Szintén az elsők között voltam, akik letöltötték az új klienset. Kicsit csalódott voltam, mert ez a játék más lett, nem rosszabb, vagy jobb - MÁS! Nem találtam semmit és semmimet Pár hét múlva vissza néztem, addig csak olvastam, és figyeltem az infókat. Végül rászántam magam, és, rendet raktam magam körül a játékban. Ebben sokat segített az addig közölt infó, és a közösségi oldalon közzétett egyéb tájékoztatók, hírek, stb. Szóval, ahogy a cikkben is olvashatjuk a játék rövid időn belül látványos változásokon ment át, amitől egyre jobb, egyre játszhatóbb lett. Sajnos a régi közösségek megszűntek, és elvétve találok ismerőst, de reméljük ez is változni fog! Végezetül, köszönöm a gamechannel munkáját, amivel lehetővé tette, hogy még több ember megismerhesse ezt az igazán remek játékot. Üdv: Damoklesz
Megtisztelsz.

válasz erre

Vendég

5 éve, 21 napja

Mikor Metin2mester Néven indult, talán jó három éve, szinte az elsők között voltam, akik regisztráltak. És elképedve olvastam, hogy megszűnik.... De jött a hír, miszerint újra éled! Szintén az elsők között voltam, akik letöltötték az új klienset. Kicsit csalódott voltam, mert ez a játék más lett, nem rosszabb, vagy jobb - MÁS! Nem találtam semmit és semmimet Pár hét múlva vissza néztem, addig csak olvastam, és figyeltem az infókat. Végül rászántam magam, és, rendet raktam magam körül a játékban. Ebben sokat segített az addig közölt infó, és a közösségi oldalon közzétett egyéb tájékoztatók, hírek, stb. Szóval, ahogy a cikkben is olvashatjuk a játék rövid időn belül látványos változásokon ment át, amitől egyre jobb, egyre játszhatóbb lett. Sajnos a régi közösségek megszűntek, és elvétve találok ismerőst, de reméljük ez is változni fog! Végezetül, köszönöm a gamechannel munkáját, amivel lehetővé tette, hogy még több ember megismerhesse ezt az igazán remek játékot. Üdv: Damoklesz

válasz erre

DaNyEE

5 éve, 25 napja

Valamiért nekem is a Metin2 ugrott be egyszerre. Volt már hozzá szerencsém, de annyira nem kötött le. Ahogy a cikkben is írva vagyon, egy jó sztorival rengeteg embert lelehet ültetni a játék elé. PL. engem is

válasz erre

neanderco

5 éve, 27 napja

KA-CHING! $$$

válasz erre

Kósza

5 éve, 1 hónapja és 1 napja

Vendég írta:
Egyet ertek a NextWorld2 hungary jobb!!!
Ízlések és pofonok, de mint ahogy néhányan már írták, ne keverjük a szezont a fazonnal.
Ideje megérteni sok-sok játékosnak, hogy a "privát" szerver csak egy szép, jól hangzó (marketingben jól felhasználható) neve az ILLEGÁLIS szervereknek. Ami azt jelenti: van egy alap játék, tulajdonossal, jó esetben szerzői jogi védelmekkel, akinek a szerver és kliens rpogramjait feltörték és közkinccsé tették. Az, hogy egy adott cég nem él (vagy nem tud élni ezzel a jogábal bármi más okból) nem jelenti azt, hogy ezek a szerverek legálisak. Felesleges bedőlni bármilyen dumának, hogy nekik van engedélyük... mert nincs.
Valóban vannak olyan kis csapatok, akik ezeket a feltört cuccokat meg tudják piszkálni, esetenként egy határig "sufnituninggal" érdekesebbé tenni. De ez akkor sem ér fel azzal, mikor egy csapat felvállaltan alkot meg egy saját játékot.
Lehet jönni azzal, hogy metin2 klón, meg Wow másolat, meg ez Aion, ez meg Terra benne... de egy picit kapjunk már a fejünkhöz. Az MMORPG ezen világában minden játék alapjaiban hasonlít egymásra. Amelyik fejlesztő csapatnak sikerül belevinni valami pluszt, egyéni arculatot, egyedi történetet - abból siker lesz. Vagy lehet.
Egyébként pedig szerintem bármelyik játék ezek közül valójában azoknak a szerepjátékoknak a klónja, amit még asztalok mellett játszottunk néhányan anno.
Aki a MagicToMaster saját történetét hiányolja, annak ajánlom figyelmébe a (jelenleg csak weboldalon, sajna a játékban nem olvasható) történeteket, leírásokat, ami a világában igazít el minket. Aki hiányolja az egyéni arculatot itt felfedezheti. Drukkolok, hogy mielőbb sikerüljön ezeket beemelni a játékba is!
A sok hiányjel mellett dícséret illeti a srácokat ott! Ha jól emlékszem, valamikor november tájékán jöttek ki az első verziókkal. Emlékszem én még 10 perces töltődésekre, és iszonyat nagy Fővárosra, aminek ma már nyoma sincs. Aki az első perctől ott van, látja és érezheti a változást, pedig csak 8 hónap telt el azóta. Nyolc hónap! Tessék egy picit emlékezgetni, nagy jtékfejlesztő cégek fél éves, éves csúszásokat jelentenek be arcrezdülés nélkül....
Hajrá MagicToMaster fejlesztő gárda! Csináljátok végig, tegyétek büszkéve a magyarországi MMORPG kedvelőket!

válasz erre

SadahSoul

5 éve, 1 hónapja és 1 napja

Sziasztok.Azt szeretném kérni az itt hozzászóló embereket akik játszottak több MMORPG-vel, hogy segítség azzal a MagicToMaster munkáját, hogy megkeresik a honlapon található Support felületet és árasszák el őket ötletekkel,javaslatokkal, hogy minél szebb,jobb MAGYAR fejlesztésű játékra lehessünk büszkék.Én személy szerint már az első béta teszt óta fent vagyok és próbálok segíteni de mivel én nemigazán játszottam Aion-on kívül más hasonló játékkal így én érdemi segítséggel,ötletekkel nemigazán tudok feléjük szolgálni.Mi magyarok tegyünk érte, hogy büszkék lehessünk egy magyar fejlesztésű MMORPG-re

válasz erre

Blub

5 éve, 1 hónapja és 1 napja

Vendég írta:
Hat en is ki probaltam de nem az igazi sok jo MMORPG vel jatszottam es ez az NextWorld2 nyomaba se er en igy vagyokvevvel !!!!!
Több, a neten fellelhető oldal is foglalkozik a Magyar helyesírással, hirtelen ezt a kettőt tudom ajánlani:
http://helyesiras.mta.hu/
http://www.magyarhelyesiras.hu/

A hozzászólásod nagyjából semmit sem ér, az első gondolatom az elolvasása után az volt, hogy most másztál ki a homokozóból, és gondoltad írsz valami okosat mintha értenél hozzá. Ja, és még valami. Akik a gamechannel.hu-t olvassák, azok nem azzal a játékkal játszanak, amelyiket itt próbáltál reklámozni. Vagy soha nem játszottak vele, vagy rájöttek időben, hogy annak a játéknak vége.

válasz erre

Vendég

5 éve, 1 hónapja és 1 napja

Én drukkolok ennek a Magyar fejlesztő csapatnak. Láttam a videokat, beregeltem. kicsi lassú volt a betöltése a játéknak, és elősször nem estem el a grafikától sem, de aztán a beállításokban megtaláltam hogy minimum grafikán van alapból, így a maxra húzva, már szerintem most szebb mint egy cabal online, vagy egy perfect world meg még vagy fél tucat siker MMO!(nyílván egy GW2 höz és társaihoz sehol sincsen.. sőt biztosan van még másik 5-6 olyan MMORPG ami szebb, de én kicsit büszke vagyok rá, hogy Magyar stúdióbol Magyarokank lett egy olyan MMORPG ami az indulása pillanatában bizonyos dolgokkban megelőz nagy múltú sikeres MMORPG-ket is

Az viszont nagy negatívum, hogy a klán rendszere, egyszerű mint egy bot.. 10 tag lehet max és én "még" nem látom semmi értelmét ennek a klán opciónak.
Az sem tetszett, hogy elég sokat kell futkorászni, mert ami érdekes az első 20 percben a 4. órában már nem érdekes.. szóval ezzel jó lenne ha a fejlesztők kezdenének valamit
és ahogy a tesztben is le van írva, egy kicsit indetitás zavarban van a játék.. AOIN--nak kevés. metin2 nek sok GW2-nek gagyi, WOW-nak meg sehol sincsen hozzá... egyszóval jó lenne tudni mi is ez a Magic To Master.. valahogy még rá kell éreznem

"A magyar nyelvű ellenfeleit viszont már elveri. " Ezzel egyetértek, mert egy metin2-nél már most összehasonlíthatatlanúl szebb *játszottam azzal is kb 1 évet* mellet pedig még a gates of andaron van magyar nyelven ami nekem sehogy sem tetszett.
egy illegális Privát szervert mint az a "next-micsoda" meg ne nevezzünk magyar nyelvű MMO-nak, sőt kár eggyáltalán szóba hozni itt bármilyen nem rendes játékot... olyan mintha ha egy Tera-onlinet hasonlítanánk egy tauri-hoz.. tök más kaliber tök más műfaj. ez egyik mögött valódi fejlesztés van, a másik meg meglovagolt és kihasznált egy már müködök játékot, és "saját"-ként működtet.

Egyszóval, bár nem lettem még függő ettől a játéktól, de biztosan figyelemmel kísérem majd, hogy mit hoznak ki ebből, mert az irány és az eredmény amit eddig hoztak, egy tapsot mindenképpen megér, tőlünk Magyaroktól

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
MagicToMaster
nincs ár
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljaManiac profiljarDAVE profiljamarco profiljahavrillal profiljaWickedSick profiljaHellblade profiljagery1113 profiljaWarriorAutobot profiljakosalorant profilja