Little Nightmares teszt

2017. május 09.
72.3941
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
A Little Nightmares talán az utóbbi idők egyik legfélelmetesebb játéka. Állítom ezt úgy, hogy kissé sokat játszottam az Outlast-tal, próbálgattam az új Resit VR szemüvegben, illetve még jó pár ijesztő cím megfordult szerény lakomban. Nem emlékszem, hogy mikor voltam utoljára ennyire feszült, ugyanakkor izgatott, egyszerre. Amennyiben úgy döntünk, hogy beruházunk erre a stuffra, készüljünk fel, hogy az érzelmeink finoman szólva is tág skálán fognak mozogni.
Advertisement


A Tarsiers Studios majdnem indie játéka teljesen ártalmatlannak tűnik első blikkre. Ez olyannyira igaz, hogy tévesen azt hihetjük, újabb, egy kaptafára készülő low budget alkotással hozott minket össze a balsors. Ugyanakkor nagyobbat nem is tévedhetnénk, mivel még a legkeményebb, legkérgesebb szívű veteránok is fel fogják húzni a szemöldöküket arra az atmoszférára, fenyegetettségre, ami a Little Nightmares-ből árad.

Hősünk egy kislány lesz, sárga esőkabátban, mindössze egyetlen öngyújtóval felfegyverkezve, amiről gondolom sejtitek, mennyit ér egy ilyen rémisztő, ámde csodás világban. A játék sosem mondja el úgy igazán, hogy mi is történik körülöttünk, hagyja, hogy agyunk töltse ki az üresen hagyott pontokat. És ez csak a probléma egyik fele.

Hol is tartja apa a poreszt?

Hol is tartja apa a poreszt?


A jump scare elemek nyilván alanyi jogon is ijesztőek, de ez tényleg semmi sem lesz ahhoz képest, amit mi tudunk kreálni a saját fejünkben, mivel egyfolytában a legrosszabbra számítunk. Amikor ez nem történik meg, automatikusan arra gondolunk, hogy oké, azért nem volt itt most semmi, mert a következő sarkon valami még sokkal rettenetesebb vár minket. Ez a nem túl kedves folyamat így alaposan össze is zavar minket, egyáltalán nem tudunk felkészülni szinte semmire.

Ami még sokkal furábbá teszi a kalandot az az, hogy tulajdonképp nincsen nagyon semmilyen ismétlődés a játékmechanikát tekintve. Alapjában véve egy platformerről beszélhetünk, ahol a végcél folyamatosan mozgásban van. Az egyik pillanatban még óvatosan lopakodunk, míg a rákövetkezőben már valami grandiózusabb feladványt kell megoldanunk.

A sok kuszaság ellenére simán fel lehet fedezni a koncepciót, ami főleg ellenfeleink esetében fog megmutatkozni. Már eleve az a gondolat rettegéssel tölt el minket, hogy mi lesz, ha meglátnak, hát még akkor, ha elkapnak. Kicsit hasonlóan érezzük majd magunkat, mint amikor gyermekkorunkban a szüleink kaptak el minket valami csínytevés után.

Csak ők nem akarták lerágni a húsunkat, remélhetőleg. Akármennyire is klisésen hangzik ez, tényleg olyan, mint egy csecsemő megelevenedett rémálma. Ez az analógia még tovább erősödik bennünk, ha megnézzük a pályákat. Csupa olyan helyeken kalandozunk, ahol az egyszerű hétköznapokon is megfordulunk.

Ijh, van szaga ennek a papucsnak

Ijh, van szaga ennek a papucsnak


Lesz tehát egy konyha (de valószínűleg sosem akarunk ilyen étkezőben enni), meg kalandozunk valamilyen hálóban is, ahol meg olyan érzésünk lesz, mint a legrosszabb táborban, ahol eddig valaha jártunk. Ez persze csak két kiragadott példa, de az összes lokáció alapját a valóság szolgáltatta. Mivel még mindig egy játékról beszélünk, ezért alaposan kicsavarva kapjuk meg őket, ráadásul olyan kényelmetlenül érezzük magunkat végig, hogy szinte mindenhonnan menekülnénk, azonnal.

Persze nyilván ez volt a végcél. A fejlesztők ezt az érzést plántálják belénk a kezdetektől a végkifejletig. Ha véletlenül megnyugodnánk, akkor az gyanúsan azért lehet, mert valami rettenet fog a következő sarkon nekünk ugrani.

Mindösszesen két komolyabb probléma van a játékkal. Az egyik, hogy sajnos rettentően rövid. Nekem nagyjából négy és fél órámba telt a kaland végére érnem, és ebben benne volt egy kicsit komolyabb elakadás az egyik feladványnál.

A másik fő gond pedig abból adódik, hogy minden fejtörőt, ügyességi részt meg lehet oldani különösebb gondolkodás nélkül, mindössze a lehetséges variációkat (ami finoman szólva sem végtelenek) végig próbálnunk. Ez a trial and error bevett szokás amúgy, de itt sajnos egy picit túltolták.

Na, ki dob először hetes? Virítsatok lóvét, dik!

Na, ki dob először hetes? Virítsatok lóvét, dik!


A konklúzió meghozatalánál azonban egyáltalán nem voltam nehéz szituációban, mert a Little Nightmares a viszonylagos rövidsége ellenére is minden fillért megér. Az egy dolog, hogy visszarepít minket abba az időbe, amikor még szinte mindentől féltünk, de teszi ezt úgy, hogy egyetlen másodpercre sem válik gyerekessé, sőt. Amennyiben kedveled az ehhez hasonló platformereket, amik ráadásul brutálisan ijesztőek, nyomasztóak, akkor egyetlen másodpercig se habozz, maximálisan megéri az árát!

Little Nightmares / Tesztplatform: XBOX ONE

a polcon a helye
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2017. április 28.
  • Ár: 5.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Elképesztően stílusos
  • Rettenetesen félelmetes és nyomasztó
  • újraélhetjük gyermekkorunk rémálmait
  • Kissé talán rövid
  • Túlzottan apellál a trial&error mechanikára
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
8
Little Nightmares talán az utóbbi idők egyik legfélelmetesebb játéka. Állítom ezt úgy, hogy kissé sokat játszottam az Outlast-tal, próbálgattam az új Resit VR szemüvegben, illetve még jó pár ijesztő cím megfordult szerény lakomban. Nem emlékszem, hogy mikor voltam utoljára ennyire feszült, ugyanakkor izgatott, egyszerre. Amennyiben úgy döntünk, hogy beruházunk erre a stuffra, készüljünk fel, hogy az érzelmeink finoman szólva is tág skálán fognak mozogni. '>
Little Nightmares talán az utóbbi idők egyik legfélelmetesebb játéka. Állítom ezt úgy, hogy kissé sokat játszottam az Outlast-tal, próbálgattam az új Resit VR szemüvegben, illetve még jó pár ijesztő cím megfordult szerény lakomban. Nem emlékszem, hogy mikor voltam utoljára ennyire feszült, ugyanakkor izgatott, egyszerre. Amennyiben úgy döntünk, hogy beruházunk erre a stuffra, készüljünk fel, hogy az érzelmeink finoman szólva is tág skálán fognak mozogni. '>
8 hozzászólás

totyak

7 éve, 4 hónapja és 10 napja

Most értem a játék végére. Érdekes élmény volt, nem is igazán tudom hova tenni. Nem derül ki igazán hol vagyunk, kik vagyunk, hogy kerültünk oda és kik azok az emberszerű lények, akik nem csípnek minket, mégis repülz idő a játékkal, bele lehet feledkezni. Annyi volt csak a problémám, hogy nálam kb. diavetítés módban futott csak a játék, a legminimumabb beállításokon, ami nevetséges, figyelembevéve, hogy egy Doom, GTA V, vagy bármi komolyabb meg vígan szalad. Betudom annak, hogy nem támogatja gyárilag a processzoromat, csak némi mókolás után volt hajlandó indulni.

válasz erre

WillThaWheel

7 éve, 5 hónapja és 12 napja

Már a demóból látszott, hogy ez nagyon jó lesz. Kötelességemnek érzem egy steam leárazáson beszerezni. röhögő smiley

válasz erre

DrotosPapa

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

Megvettem. Méghozzá a "Six Edition"-t Miért?
Nézegettem az előzeteseket meg a demo játékokat és egyszerűen a rabja lettem.
Már már szinte fanatikusan beleestem a játékba és minden áron ki akartam próbálni.
5 napot vártam a kiszállításra, ez alatt az idő alatt lerágtam az összes körmöm, még a lábujjaimról is.
Megérte?
Azt kell hogy mondjam: Abszolút.
Az egyetlen negatív dolog amit mondani tudok erről a játékról az valóban az hogy "RÖVID" szomorú smiley
A karakter szerethető, aranyos, kiszolgáltatott.
Az "Ellenfelek" magával ragadóak és pont megfelelő képpen félelmetesek.
Azoknak akik képesek beleélni magukat a játékbe ez mindenféleképpen kötelező példány!
A történet pont azért jó mert kapsz egy alap sztorit úgy 50% ban. A többi rád van bízva.
No spoiler.
A végén egy szívszorító mégis zseniális csavar.
Csak ajánlani tudom kacsintó smiley
u.i: Részemről nem 1x játszható ugyanis vannak benne elrejtve dolgok amikre még nem jöttem rá mindre pl (lámpások gyújtogatása vagy szobrok tördelése) de a manók ölelgetésére már rájöttem röhögő smiley Addig játszom újra míg rá nem jövök az egészre és nem, egyáltalán nem lesz unalmas akkor sem ha 25 ezerszer tolom végig kacsintó smiley

válasz erre

muki

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

Ez a játékidő maximum egy mobiljátéknál korrekt de ez így elég karcsú szerintem. szomorú smiley Valószínűleg engem is beszippantana az atmoszféra, nem mondom hogy nem, de azért lehetne benne több tartalom konzolon...

válasz erre

totyak

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

4,5 óra egy nagyobbacska elakadással, egy (gondolom) rutinos játékostól, hát, nem is tudom, ez így nagyon rövidke. Pedig amúgy nagyon tetszik, már a kezdetektől felfigyeltem rá, de azért mégiscsak 6 ezer Ft és újrajátszási értéke nem igazán van, ha jól értem.

Persze mindig az nem jó, ami van. Ha 12 ezres játék ad 10 órát, akkor azért nyavajgunk,

válasz erre

Direktor

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

A fene se gondolta volna hogy ilyen jól sikerül! meglepett smiley Kár hogy rövid, így nekem nem éri meg a 6K-t.

válasz erre

fighterlaci

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

Ez most nagyon megtetszett nekem. Nem hittem hogy ijesztő lehet, de ezek szerint tévedtem! röhögő smiley

válasz erre

VaPe

7 éve, 5 hónapja és 13 napja

Sokkal ****abb játékra számítottam. meglepett smiley Ez rohadt jó lett! meglepett smiley

válasz erre
Little Nightmares
5.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja