Life is Strange: Episode 5 - Polarized teszt

2015. október 29.
73.9541
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gonzo profilja, adatai
Gonzo
Max Caulfield különös kalandjai begördültek az utolsó állomásukra, lassan búcsút kell intenünk a rövid idő alatt felettébb népszerűvé vált játékkarakternek és vele együtt Arcadia Bay többi lakójának is. Bár a Dontnod fejlesztői egyre határozottabban nyilatkozgatnak a Life is Strange esetleges folyatásáról, a második évadra mindenképp sokat kell várnunk, és a hasonló téma ellenére is biztosan tiszta lapra írt új történetet mesél majd el.


Max az előző rész végén hatalmas córeszbe keveredett, ő vált a soron következő áldozattá, miután kedvenc tanára, Mark Jefferson agyonlőtte Chloét, őt pedig valami droggal elkábította. Ez utóbbi okozataként, amikor még tehettük volna sem menthettük a helyzetet az idővisszapörgetéssel, hiába nyomkodtuk veszettül a megfelelő gombot, mivel hősnőnk nem volt egészen magánál.

Mr. Jefferson mostanra már végzett a fotózással. Mint ismeretes, az a perverziója, hogy belőtt és teljesen szétcsúszott lányokat fényképez a kiszolgáltatott állapotukban, ahogy fogalmaz, és tulajdonképpen erre épült a művészkarrierje is, "az ártatlanság elvesztésének pillanatát" próbálja lencsevégre kapni. Innen már néhány spoiler is befigyelhet.

A dézsa meg a vű

A dézsa meg a vű


Jefferson beszédes kedvében van, kikotyogja az eddig számunkra többé-kevésbé hiányzó részleteket is: Rachel Ambert valóban Nathan gyilkolta meg, véletlenül adagolta túl. Bár a lányrablásokat ketten követték el, Jefferson irányított, ő volt a mentor, a kölyök pénze és kapcsolatai persze jól jöttek neki. Miután a páros túl messzire ment, Jefferson elhatározta, hogy mindent Nathanre ken, Chloé és Max megölését is beleértve, a srácot már ismeretlen módon és helyen el is intézte. A későbbi kutakodásunk során még egy számla is előkerül, ami Nathan "elutazását" erősíti meg, Jefferson bizonyára sok ilyen hamis nyommal biztosította be, hogy soha ne bukkanjanak a nyomára.

Maxnek tehát már csak percei vannak hátra, a bunker mélyén, egy székhez kötözve vár a sorsára, mint Dustin Hoffman Maraton életre-halálra kulcsjelenetében, vagy a lány a Mártírokban - mindkettő inspirálhatta a szituációt. Az időt már manipulálhatjuk, de csak keveset tekerhetünk hátra. A lehetőségeink végtelenül korlátozottak, kizárólag fotókra fókuszálva menekülhetünk meg, ami mint korábban tapasztaltuk, a legveszélyesebb eszköz a kezünkben: alternatív, rendszerint sokkal rosszabb valóságokat hoz létre, és Max szervezetét is megviseli, egyre jobban vérzik az orra.

Elszabadult a pokol, bálnák záporoznak az ég sötétjéből.

Elszabadult a pokol, bálnák záporoznak az ég sötétjéből.


Különös helyzetek váltják egymást, néhol a játék közli velünk, hogy csak az adott fényképen szereplő helyszín határain belül mozoghatunk, de ez egyetemes szabályként már megdőlt akkor, amikor a haldokló Chloé világában a fél várost bebuszoztuk. A megoldás kulcsát természetesen a gyökereknél kell keresnünk, az első rész legelején Max készített egy szelfit, oda kell visszamennünk, értesítenünk kell Davidet, hogy nézzen a Jefferson-Nathan páros körmére, továbbá be kell adnunk a képünket a "mindennapi hősök" fotópályázatra.

Innen olybá tűnik, minden megoldódott, napok telnek el. Max megnyeri a versenyt, és mivel a szaktanára hűvösre került, az igazgatóval repül San Franciscóba a kiállításra. Furcsa a jelenetsor. Egyrészt megnyugtató, hogy minden rendeződött, Chloé is életben maradt, sőt Max álma valóra vált, a díj bezsebelésével és a galériába kerüléssel jó úton halad, hogy idővel nagybetűs művésszé érjen.

A korábbi látszat ellenére Max nem feltétlenül és kizárólag a lányokat szereti.

A korábbi látszat ellenére Max nem feltétlenül és kizárólag a lányokat szereti.


Másrészt nincs megnyerés, nincs katarzis, Max feszeng, kényelmetlenül érzi magát, és az egész mögött ott lappang, hogy ez is csak egy fényképen keresztül nyitott alternatív valóság. Végül értesülünk róla, hogy mi itt a probléma: a pusztító vihar, ha talán kis késéssel is, de lecsap Arcadia Bayre, és Chloé élete újfent veszélybe kerül.

Ekkor nincs választásunk, a kiállított képen keresztül kell visszamennünk, ami persze hatványozottan rontja tovább a dolgokat. Az újabb ugrások során lassan elveszünk az alternatív valóságok tengerében, és a bunker mélyére kerülünk vissza, immár teljesen eszköztelenül. Szerencsére a sors közbeszól, de a végjátékban így is elég sok problémát kell megoldanunk egyszerre: Ki kell keverednünk a slamasztikából, időben kell feldobnunk a rosszfiúkat, továbbá meg kell mentenünk Chloét, aki e pillanatban holtan fekszik.

A fiatal művész a pályája kezdetén.

A fiatal művész a pályája kezdetén.


A legfelsőbb polcra azonban a tornádó kerül, új teóriaként merül fel, hogy akaratán kívül Max teremthette, és addig mindenképp lesújt, amíg repedések maradnak az idő szövetén. Ez nekem kicsit sántított, összecsapott, kései változtatásnak tűnt, mert Max a vihart már azelőtt álmodta túl életszerű látomásként, mielőtt a különleges képességét megkapta, vagy ha már eleve benne szunnyadt, felfedezte volna magában. Másrészt Nathan apjának egyes írásaiból azt olvashattuk ki, hogy a tornádó valószínűleg hozzá köthető, ezért építtette a bunkert, sőt nyerészkedni tud rajta, a felmenői is így tettek szert a mesés vagyonukra.

Különösebb fejtörőkbe és a zárásig komolyabb választásokba már nem botlunk, igaz a harmadik részben debütált lopakodós mini-játék hosszabb és látszólag nehezebb változata visszaköszön, melynek a korlátlan visszapörgetési lehetőségeink miatt ismét nincs tétje. Az egyik rémálom-jelenet David Lynch munkásságát idézi, egy másik szembesít minket a döntéseink többségével: visszanézhetjük őket kimerevített szobrokként, mint egy múzeumban - ha valaki januárban tolta utoljára az első részt, ezt hasznosnak találhatja.

A végére csak befutottak a zombik is.

A végére csak befutottak a zombik is.


A magától értetődő végjáték rendben van, kerek, korrekt, pont erre számítottam, bizonyára sokan megkönnyezték. Bár fejtörőkben nem kimondottan erős, az időutazásos sci-fi alműfajba sem hozott új színt, a hiteles, rendkívül árnyalt (nálam még Frank is országos cimbi lett a végére) karakterek, a kiváló dramaturgia és a rengeteg súlyos elágazás miatt a Life is Strange nagy meglepetés volt, egy érzelmekben különösen gazdag, roppant hangulatos kaland.
Vedd meg most és játssz vele már holnap!

Ez a játék egyelőre nem kapható a Play 24/7 kínálatában.Klikk ide több ezer másik játékért!

Life is Strange: Episode 5 - Polarized teszt / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: kaland
  • Megjelenés: 2015. január 30.
  • Ár: 1.400 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • ígéretes sztori
  • ügyes popkulturális utalások
  • szimpatikus központi karakterek
  • korlátozott mozgástér
  • túl könnyű és lineáris játékmenet
  • az ajakszinkron gyakran pontatlan
  • Hang
    8
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
8
8 hozzászólás

jezzahun

4 éve, 8 hónapja és 6 napja

érdekes történetet mesél el,egyszer be szerzem..

válasz erre

WarriorAutobot

4 éve, 8 hónapja és 9 napja

Gonzo írta:
@WarriorAutobot Kösz a jelzést, javítottam a várost. Korábban beakadt Seattle, itt meg nem emlegették annyira a célállomást, kívülről nem is mutatták.

A spoilerezés egy sorozat x-edik epizódja alatt azért mindig belefér, eleve az olvassa, akinek megvolt, esetleg csak ennyire érdekli (elolvassa, de nem nézi vagy játszik vele).

Az előző generációs konzolokon elég komoly hibák vannak az utolsó két részben, a bizonyos helyzet után eltünedező szövegeket még nem tudták javítani, talán ebbe futottál bele.

A döntések szerintem is sokat változtattak, különösen az emberek közötti kapcsolatokon, és azért valójában ez a játék lényege. A többségnél meghalt Kate, én megmentettem, ez már egészen más alaphangot teremtett. Frankkel összebarátkoztam, ezt sem könnyű kisakkozni, pláne, hogy a kutyáját megsebeztem, így még rosszabb helyzetből indultam. Victoriával ugyanakkor én nem vergődtem zöld ágra a négyesben, meg is lepett, hogy nálam nem rabolta el Jefferson, másoknál igen, elvileg nem hallgatott rám, de talán nem ettől függ a dolog. Minket kevésbé érint, de érdekes mellékszál David és Joyce kapcsolata is.

Azt nem akartam a tesztbe írni, csak ide alá (nehogy túlfikázásnak tűnjön), hogy a naplóban a három üres helyszín is árulkodó, ezeket is kihúzták a végén. A korábbi felvezetés után nyilvánvaló volt, hogy lesz egy nagyobb kör Nathan apjával, aki szintén természetfeletti hatalommal bírhat, azt is borítékoltam, hogy egy másik időmanipulátor. Mindez bizonyára idő és pénz híján maradt ki, az utolsó pillanatban jött a "rakjuk Max vállára a tornádó-ügyet" ötlet. Ugyanakkor a megoldás és a zárás végül is jó volt, így is kerek a sztori, nem maradt hiányérzetem.
Látszik hogy mennyi nem maradt az összes dologra idejük vagy pénzük, de szerintem még így is hogy 3 ismeretlen helyszín maradt a történet kerek lett és így a jó!
A mellékszálak közül nekem is elég sok minden máshogy történt. Én is megmentettem Kate-et, összebarátkoztam Frank-el(nálam nem esett baja se neki se a kutyájának), összebarátkoztam Victoria-val is, de nálam elrabolta Jefferson, én megpróbáltam megmenteni David és Joyce kapcsolatát mert a 4. részben úgy éreztem hogy ezt azért nem érdemli meg hogy így járjon szegény.
Alapjáraton én próbáltam a lehető legjobban kijönni az összes szereplővel. Mindig rendes voltam az osztálytársakkal és mindenkivel beszéltem segítettem mindenkin.
Szerintem még az az egy-két hiba ellenére is nagyon jó epizodikus játékot sikerült összedobnijuk. Remélem egy új párossal lesz folytatása a sorozatnak.

válasz erre

Gonzo

4 éve, 8 hónapja és 10 napja

@WarriorAutobot Kösz a jelzést, javítottam a várost. Korábban beakadt Seattle, itt meg nem emlegették annyira a célállomást, kívülről nem is mutatták.

A spoilerezés egy sorozat x-edik epizódja alatt azért mindig belefér, eleve az olvassa, akinek megvolt, esetleg csak ennyire érdekli (elolvassa, de nem nézi vagy játszik vele).

Az előző generációs konzolokon elég komoly hibák vannak az utolsó két részben, a bizonyos helyzet után eltünedező szövegeket még nem tudták javítani, talán ebbe futottál bele.

A döntések szerintem is sokat változtattak, különösen az emberek közötti kapcsolatokon, és azért valójában ez a játék lényege. A többségnél meghalt Kate, én megmentettem, ez már egészen más alaphangot teremtett. Frankkel összebarátkoztam, ezt sem könnyű kisakkozni, pláne, hogy a kutyáját megsebeztem, így még rosszabb helyzetből indultam. Victoriával ugyanakkor én nem vergődtem zöld ágra a négyesben, meg is lepett, hogy nálam nem rabolta el Jefferson, másoknál igen, elvileg nem hallgatott rám, de talán nem ettől függ a dolog. Minket kevésbé érint, de érdekes mellékszál David és Joyce kapcsolata is.

Azt nem akartam a tesztbe írni, csak ide alá (nehogy túlfikázásnak tűnjön), hogy a naplóban a három üres helyszín is árulkodó, ezeket is kihúzták a végén. A korábbi felvezetés után nyilvánvaló volt, hogy lesz egy nagyobb kör Nathan apjával, aki szintén természetfeletti hatalommal bírhat, azt is borítékoltam, hogy egy másik időmanipulátor. Mindez bizonyára idő és pénz híján maradt ki, az utolsó pillanatban jött a "rakjuk Max vállára a tornádó-ügyet" ötlet. Ugyanakkor a megoldás és a zárás végül is jó volt, így is kerek a sztori, nem maradt hiányérzetem.

válasz erre

Santonio

4 éve, 8 hónapja és 10 napja

Végigolvastam és megjött hozzá a kedvem! Mindjárt neki is állok. Szerintem reggelre vége!

válasz erre

WarriorAutobot

4 éve, 8 hónapja és 10 napja

WarriorAutobot írta:
Ha kicsit lehet belemagyarázni dolgokat a végébe akkor lehet hogy ez az egész azért alakult ki mert mint ahogy a végén is kiderült Chloe (ahogy a Doctor Who-ban magyarázták meg) egy fix pont az időben amin nem lehet megváltoztatni. Ezért is alakult ki a tornádó és pusztította el a várost.
A másik meg az hogy szerintem iszonyatosan izgalmas és történetileg is korrekt rész lett. A végén sokan panaszkodnak hogy nem sokat értek a döntéseink a játékon, de ha jobban belegondolsz akkor jó hogy nem ha visszamentem az időben és egy fontos jelenetet megváltoztattam.
A legnagyobb hibának én azt tudom felróni hogy nekem volt mikor nem mutatta a játék hogy mit kellene csinálnom és nem azért mert én béna vagyok hanem szó szerint semmit nem mutatott amivel interakcióba lehetett volna lépni. Ezt a problémát a pálya újra betöltés megoldotta. A másik a tesztben említett rémálmos résznél egyszer sikerült úgy "beragadnom" hogy egyszerre ketten is észrevettek és hiába pörgettem az időt vissza akkor is legalább az egyik látott, de ezt lehet csak én okoztam magamnak.
És a teszthez meg annyit hogy nem Seattle-be utaztak hanem San Francisco-ba(Seattle-be Max és a családja költözött el)!
Bocsika
Nem írtam a hozzászólásom elejére hogy SPOILER!!!
Nagyon erősen, aki még nem játszott az utolsó résszel az NE olvassa el a hozzászólásomat!

válasz erre

WarriorAutobot

4 éve, 8 hónapja és 10 napja

Ha kicsit lehet belemagyarázni dolgokat a végébe akkor lehet hogy ez az egész azért alakult ki mert mint ahogy a végén is kiderült Chloe (ahogy a Doctor Who-ban magyarázták meg) egy fix pont az időben amin nem lehet megváltoztatni. Ezért is alakult ki a tornádó és pusztította el a várost.
A másik meg az hogy szerintem iszonyatosan izgalmas és történetileg is korrekt rész lett. A végén sokan panaszkodnak hogy nem sokat értek a döntéseink a játékon, de ha jobban belegondolsz akkor jó hogy nem ha visszamentem az időben és egy fontos jelenetet megváltoztattam.
A legnagyobb hibának én azt tudom felróni hogy nekem volt mikor nem mutatta a játék hogy mit kellene csinálnom és nem azért mert én béna vagyok hanem szó szerint semmit nem mutatott amivel interakcióba lehetett volna lépni. Ezt a problémát a pálya újra betöltés megoldotta. A másik a tesztben említett rémálmos résznél egyszer sikerült úgy "beragadnom" hogy egyszerre ketten is észrevettek és hiába pörgettem az időt vissza akkor is legalább az egyik látott, de ezt lehet csak én okoztam magamnak.
És a teszthez meg annyit hogy nem Seattle-be utaztak hanem San Francisco-ba(Seattle-be Max és a családja költözött el)!

válasz erre

Gólem

4 éve, 8 hónapja és 11 napja

Elég sokáig húzták az utolsó részt! Szerintem én is nekiállok!

válasz erre

zender

4 éve, 8 hónapja és 11 napja

Na akkor jöhet a komplett sztori egyben! Már veszem is!

válasz erre
Life is Strange
1.400 Ft-tól
kövesd a játékot!
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

WickedSick profiljamarco profilja