Lego Batman 2: DC Super Heroes teszt

2012. június 30.
72.9031
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A Lego Batman 2008-as megjelenésekor ugyan a Traveller's Tales már alaposan bejáratta a játékiparban a Lego nevet, hiszen korábban a Star Wars és az Indiana Jones franchise is átesett a kockásításon, de mégis azok közé az első címek közé tartozott, amelyekkel a Lego videojátékok egyre komolyabb és komolyabb népszerűségnek örvendenek immáron sokadik esztendeje. Mi sem támaszthatná alá jobban ezt a kijelentést, minthogy a közvetlen előd óta a Lego Batman 2: DC Super Heroes immáron a kilencedik videojáték a sorozaton belül, amely ismét megpróbálja meghódítani a DC univerzumot szerető kicsiket és nagyokat.


Hogy egy immáron hivatalosan is fejlesztés alatt álló Lego Gyűrűk Ura előtt mennyire tudja majd felcsigázni a rajongókat egy Lego Batman 2, azt igazából nem a mi tisztünk megállapítani, azt viszont már igen, hogy a játék továbbra is képes volt hozni a korábbi epizódokkal megszokott színvonalat, sőt, tovább megyek, képes volt új elemeket is behozni a már jól ismert játékmenetbe és koncepcióba, természetesen a már ezerszer látott, de még mindig megunhatatlan lehetőségek mellett.

Na, ez már nem vicces!

Na, ez már nem vicces!


A Lego Batman 2 betöltésével rögtön a dolgok sűrűjébe csöppenhetünk. Meg is lepődtem alaposan, hogy hol a betanító mód vagy egyebek, hiányával pedig megdöbbenve nyugtáztam, hogy a Traveller's Tales nem gondolt az új játékosokra, csak és kizárólag a régi arcokra. Természetesen a pályákon előrehaladva folyamatosan kapunk majd segítséget, de ezek legfőképpen az újdonságokra koncentrálnak és hanyagolják az alapokat. Mivel nem ez az első Lego játék, amit betöltöttem életemben, ezért nem okozott nagy problémát, hogy ismét megtaláljam a billentyűzeten még mindig rendkívül rossznak tekinthető gombkiosztást, de azért az első másodpercekben még sikerült engem is elbizonytalanítania kicsit. A Lego Batman 2 ugyanis nem sokat teketóriázik, mondhatjuk bátran, hogy azonnal beledob minket a dolgok sűrűjébe, aminek köszönhetően már az első pályán szembetaláljuk magunkat Jokerrel, valamint hű alattvalóival, akik között nem csak Bruce Lee filmeken edződött kufárok vannak, hanem igazi antihősök is, így a főgonosz mellett már az első pályán összeakaszthatjuk a bajuszt Rébusszal és Kétarccal is, természetesen szigorúan csak többek között.

Már megint ez az átkozott eső.

Már megint ez az átkozott eső.


Természetesen főhősünket, avagy a kis Denevérembert sem hagyják magára barátai, így a mi oldalunkon fog állni vagy tucatnyi szuperhős, így például Robin, Flash, Superman, Zöld Lámpás, de még a Marsbéli Vadász is, aki a zöld kobakjával általános röhögőgörcsöt váltott ki belőlem. (Csak megjegyzésként merem idefűzni, hogy mindennel együtt mintegy ötven karakter kapott helyet a játékban.) A történet - akárcsak a legtöbb önálló és nem egy filmet vagy könyvet feldolgozó Lego játékban - ezúttal is másodlagos tényező lesz, de közös pont Joker megjelenése, aki folyamatosan borsot tör az orrunk alá, így ha mi bezárunk két bűnözőt, ő legalább négyet enged ki helyettük, hogy ne legyen olyan túl könnyű dolgunk. Szó se róla, éppen ezért a játék igencsak intenzív akciókkal kecsegtet, a pályák többségén ugyanis folyamatos a harcok és a fejtörők keveredése, hol egyik, hol másik lehetőség felé eldöntve a mérleg nyelvét. Sok változás sem a továbbra is borzasztó kamerakezelésben és irányításban, sem a játékmenetet tekintve nem érzékelhető a játékban, ami pozitívum és negatívum, avagy átok és áldás is egyben.

Valami még mindig nem jó a szememmel.

Valami még mindig nem jó a szememmel.


Áldás, hiszen azonnal tudni fogjuk, hogy milyen lehetőségek várnak majd ránk a pályákon, mik azok az elemek, amelyek felhasználhatók és mik azok, amelyek nem, de egyben átok is, mert már kis híján négy éve azért sír a szánk a Traveller's Tales irányába, hogy csináljanak végre normális kamerakezelést a játékhoz, valamint PC-re is álmodjanak meg egy normális irányítási rendszert, mert a mostani, az valami borzasztó. Igen, még mindig! Éppen ezért a gyengébb idegzetű játékosoknak és azoknak, akik nem szadisták, érdemes már most elgondolkozni egy kontroller beszerzésén abban az esetben, ha be akarnak ruházni a Lego Batman 2-be, ami egyébiránt szintén folytatja a korábbi nyitott világú megvalósítást, így egyrészt a pályákon sokszor oda megyünk és azt csinálunk, amit csak szeretnénk, másrészt pedig két kulcsfontosságú helyszín között motorra, autóba vagy egyéb száguldásra kiélezett szuperjárműbe pattanva szabadon haladhatunk egy viszonylag nagyobb területen keresztül, amitől a játékból nem lesz ugyan egy GTA, de a korábbi Lego játékokhoz képest lényegesen nagyobb szabadságunk lesz, mint korábban valaha is.

#tv#

Természetesen nem csak a jól bevált elemek maradtak meg, a készítők ugyanis gondoskodtak újdonságról is, amelyek nem fognak falakat bontani, de a korábbi részekhez képest mégis kellemesnek hatottak. Az első és legfontosabb játékmenetbéli frissítés - szándékosan nem újítást írtam -, hogy karaktereinket immáron át is öltöztethetjük, egy pályán belül akár többször is. Ehhez minden szinten fel kell oldani az adott ruhát, és természetesen nem azt jelenti, hogy karaktereinket bugyira vetkőztethetjük, hanem azt, hogy kiegészítőtulajdonságokkal bíró dresszeket húzhatunk rájuk. Batmant például képesek leszünk láthatatlanná varázsolni, illetve olyan szerkezettel felszerelni, ami brutális erejű rakétákat lő ki magából, míg Robinra például lehetőségünk lesz fagyosításra vagy akrobatikára alkalmas maskarákat adni. Talán mondanom sem kell, hogy ezeknek köszönhetően mennyire változatossá varázsolhatjuk a játékmenetet, hiszen a fejtörők esetében aktívan kell használnunk mindegyik ruhaneműt, illetőleg annak tulajdonságát.

Kockás vagyok, de nem pixeles!

Kockás vagyok, de nem pixeles!


Hadd hívjam azonban fel a figyelmet itt egy negatívumra. Habár a Lego játékok messze földön is a kooperatív játékmódról híresek, tehát arról, hogy a másik karaktert egy valódi társunk irányítja, lehetőleg a szomszédos fotelből. Nincs ez másképpen a Lego Batman 2-ben sem, ami a kooperatív alkotások szerelmeseinek az egyik újabb kedvence lesz, de azok, akik inkább egyedül állnának neki a kalandoknak, azok készüljenek a rémálomra, hiszen éppen a fenti újdonságok miatt sajnos egyedül rendkívül nehéz lesz a két karaktert irányítani, ami köszönhető a brutálisan rossz mesterséges intelligenciának - ezt inkább hagyjuk is -, illetve annak, hogy a fejtörők többsége hol egyik, hol másik ruha meglétét igényli, így gyakran kell váltogatni a karakterek vagy a ruhák között. Átgondolatlan lépés volt, de úgy érzem, hogy a járművek lényegesen nagyobb szerephez juttatása és a már évek óta jól működő, kiválóan felépített, hovatovább vicces játékmenet azért így is képes elvinni a hátán a produkciót, az állandó fricskákról és kifigurázásokról nem is beszélve.

Szállj ki onnan, te hátul utazol!

Szállj ki onnan, te hátul utazol!


Sőt mi több, komoly előrelépés történt a játék esetében a hanghatások tekintetében, hiszen a franchise történetében először a szereplők végre szinkronizálva lettek, így valódi dialógusokon keresztül szólnak hozzánk, amitől egyik-másik poén lényegesen nagyobbat üt, mint alapesetben. Habár elsőre magam is húztam a számat a szövegelések miatt, de később beláttam, hogy a kizárólag animációkkal és nyögdécselésekkel előadott poénok nagyon korlátozták a játékot, ez ugyanis maximum a pornóiparban jelenthet hosszú távon is lehetőséget, egy ilyen cím esetében semmiképpen sem. Természetesen milliónyi apró frissítést fel lehetne még sorolni a játékkal kapcsolatban, az újfajta kockáktól kezdve a fejtörőkig, de a lényeg így is, úgy is a már jól ismert játékmeneten lesz. Amit még érdemes kiemelni a sokadalomból, az természetesen a küllem, ami fejlődött ugyan a legutóbbi Lego játékhoz képest is, de a Lego Batmanhez képest az előrelépés szó szerint hatalmasnak tekinthető.

Örökké nem eshet...

Örökké nem eshet...


Hogy összességében mi a véleményem a Lego Batman 2: DC Super Heroes-ról? Röviden és tömören az, hogy egy az elődhöz és a korábbi legósított kalandokhoz mérten teljesen korrekt akciójáték lett, amelyben vannak ugyan újdonságok, de a készterméket végeredményében mégis azok az elemek viszik el a hátán, amelyeket már korábban is szerettünk. Éppen ezért a Lego Batman 2 nem nyújt sem többet, sem kevesebbet annál, mint amit vártunk tőle, egy olyan, a DC univerzumot alaposan kifigurázó videojátékot, amelyet egyszerűen öröm játszani, még akkor is, ha megvannak azok a nyilvánvaló hibái, ami miatt már évek óta a plafonra tudnánk mászni. Ha eddig is elvarázsoltak a korábbi Lego játékok, biztosan nem a Batman 2-től fogod megutálni a franchise-t, erre akár mérget is vehetsz!

Lego Batman 2: DC Super Heroes / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: akció
  • Megjelenés: 2012. június 22.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • DC szuperhősök
  • apró újdonságok
  • Batman és Robin
  • még mindig kiváló játékmenet
  • szinkronizáció
  • rossz irányítás
  • kicsit már csúnyácska
  • elfért volna még több újdonság
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8
Lego Batman 2: DC Super Heroes immáron a kilencedik videojáték a sorozaton belül, amely ismét megpróbálja meghódítani a DC univerzumot szerető kicsiket és nagyokat. '>
Lego Batman 2: DC Super Heroes immáron a kilencedik videojáték a sorozaton belül, amely ismét megpróbálja meghódítani a DC univerzumot szerető kicsiket és nagyokat. '>
13 hozzászólás

Stewenwolf

12 éve, 9 hónapja és 5 napja

Jópofa játék, de egy idő után ráun az ember...Szóval én megvettem de már meg is bántam.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Lego Batman 2: DC Super Heroes
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja